tweety Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Wow! Panowie (i jakieś nieliczne Panie)! Luuzz :] Tak sobie czytam wątki keraja już od dłuższego czasu. Popieram zdanie większości z was, że masa prac robiona jest na odwal się, szybko i niedokładnie. I tutaj macie rację. Ale z drugiej strony dziwi mnie żenujący poziom niektórych krytykantów. To nie jest inkwizycja, palenie na stosach czy inne pierdy. Liczy się krytyka pracy a nie krytyka autora. Junior piszesz o starym max3d... a ile postów poleciało za czasów DrUga? Ile postów dziennie wywalał Marcin? Ile banów rozdano? heh... śmiem twierdzić, że to userzy stali się nieco zbyt pyskaci i nieco zbyt rozczulają się nad swoim własnym losem. Pomijam też fakt, że kilku "specjalistów" wypowiada się mając za jedyne doświadczenie wyłącznie studyjne renderingi i wizki (do nikogo nie piję, mówię ogólnie). Rozumiem, że można się wkurzać na autora za wrzucanie jednej pracy na tydzień. Rozumiem, że każdy chce pokazać czego to on nie wie o workflow ale skoro keraj chce tworzyć szybkie i niedokończone prace, proszę bardzo. Nikt nie powinien go pouczać jak robić CG. Można doradzać ale nie rozkazywać. A po tonach ostatnich postów w wątkach keraja już nie ma wskazówek tylko są rozkazy. A to niezbyt fajnie pachnie. Przyczepie się jeszcze do jednej małej rzeczy jaką popełnił Tomala (bez urazy to nie jest żadna osobista wycieczka), a z jaką coraz częściej się spotykam: Keraj nie zrozumiałeś mnie do końca, nie chciałem Cię osądzać i nie jestem pewien swego napisałem tylko jak ja to widzę. Po prostu na twojej pracy jest zdjęcie wrzucone na wątpliwej jakości model. Piszę wątpliwej bo mało co widać i właściwie mógł by to być plane z jakąś wypukłością na nos żeby sie cienie dobrze układały. Całą robotę odwala zdjęcie a niestety nie o to chodzi w 3d. Nie obraź się ale postawiłem na ostrą krytykę (może za ostrą) tylko w celu zmotywowania Cię a nie osadzenia. Pozdro. Przyznam, że zmiękły mi kolanka a szczęka potoczyła się po blacie :] Ludzie... czy Wy naprawdę uważacie, że 3D ogranicza się tylko i wyłącznie do siatki, ręcznie dzierganej tekstury, Zbrusha i renderingu? A co z postprodukcją? A co z podmalówkami? 90% rzeczy jakie widzicie w największych galeriach powstały w połączeniu renderingu 3d ze zdjęciami, podmalówkami i pociągnięte ostrą postprodukcją! 3D to nie tylko siatka i okienka do wrzucania materiałów z vray-materials.de To jest też sztuka w której wszystkie chwyty (zgodne z prawem) są dozwolone! Istotą 3D nie jest fotorealizm czy super wypaśne materiały ale sam wyjściowy obrazek. I nawet jak będzie to samo zdjęcie nałozone na model 3D to nadal będzie to 3D. I chwalić autora za to, że wpadł na szybki pomysł zrobienia w miarę realistycznej swojej głowy. Pozdrawiam i odrobinę rozsądku panowie (und Panie) :) Eden-3d: nie wiem gdzie masz oczy ale jak dla mnie porównywanie monitora (rzecz stricte techniczna) z ludzką głową (organika) nie ma sensu. Swoją drogą monitor sam w sobie był dość prymitywny więc sensu w tym poście za grosz.
Eden-3d Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 tweety wiem o co ci chodzi ,no ale widzialem siatke i troche malo tej organiki jest tutaj,przy okazji deklaruje sie, ze to juz moj ostatni post tutaj,pozdro
Korbol Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 To ja może coś o samej pracy... Widzę czarną plamę, a z niej wychodzącą głowę z nałożonym nań zdjęciem. Model ciężko ocenić bo niewiele widać. Tekstura i shader: zdjęcie+brak shadera Całość mało estetyczna, niewygodne miejsca rozumiem skutecznie zakryte czernią. Należałoby nad tym jeszcze popracować, ale jeśli autor uważa pracę za skończoną to jestem na "nie".
tweety Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 to powiedz mi jeszcze dokładnie co rozumiesz przez pojęcie organika? bo jak dla mnie jest t wszystko to co prowadzi do wynikowego renderu przedstawiającego człowieka, żabę, muchę... słowem cokolwiek co jest związane z florą czy fauną (niekoniecznie ziemską). Pozdrawiam
Pablo Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 To ja może coś o samej pracy... Widzę czarną plamę, a z niej wychodzącą głowę z nałożonym nań zdjęciem. Model ciężko ocenić bo niewiele widać. Tekstura i shader: zdjęcie +brak shadera Całość mało estetyczna, niewygodne miejsca rozumiem skutecznie zakryte czernią. Należałoby nad tym jeszcze popracować, ale jeśli autor uważa pracę za skończoną to jestem na "nie". czyli to co piksar i tweety lubia najbardziej :) (no offence) pozdro
Temporal Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Tweety ale tu nie chodzi o to ze ktos pisze w watku tylko o samym keraju. To akurat okej trzeba z tym walczyc bo to watek o pracy a nie o autorze. Ale zobacz jesli ktos zacznie oceniac negatywne prace to odrazu odbierane jest to jak atak na autora. No i te argumenty ze jak komus sie niepodoba to niech nie zaglada i niech nei komentuje. To co to jest? Niech wstawia sobie co godzine nowy topic ale nie mozna zabronic ludziom by pisali o pracy co mysla. A odnosnie tego co jedni i drudzy gadaja o technikach sercu itp. Coz tutaj bede chyba po srodku. Dla mnie praca gdzie nie ma wkladu autora to zadna praca ale nie uwazam ze argument w stylu ktos wlozyl serce to wtedy praca lepsza. To logiczne ze liczy sie efekt i jesli praca jest genialna pomimo ze robiona w 5min to nie ma co narzekac ale inna sprawa jesli zachwala sie w pracy te apsekty ktore sa najmniejszym dzielem autora. Jak patrze na wizke exterior gdzie drzewka sa gotowcami to coz nie bede ocenial pod katem drzewek bo najwazniejsze sama budowla oswietlenie materialy zostaly zrobione przez autora a jedynym gotowce sa drzewka ktore jakos nie sa wiekszym procentem pracy. Keraj moze sobie brac gotowce bawic sie w dofy itp nikt mu tego nie zabroni ale wtedy musi sie liczyc ze w takiej pracy nie ma co oceniac i ostateczna ocena jest taka jak jest. To tyle na ten temat ostatecznie sie wylaczam mam nadzieje ze w innych watkach bede mogl smialo pisac co mysle o danej pracy. 1
Pablo Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Ja bym proponowal przeniesc ten watek do "Rzeczy itneresujace, rzeczy zabawne" bo to co w tym watku sie dzieje w sam raz pasuje na tamten dzial. pozdr
Tomala Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Przyczepie się jeszcze do jednej małej rzeczy jaką popełnił Tomala (bez urazy to nie jest żadna osobista wycieczka), a z jaką coraz częściej się spotykam: Przyznam, że zmiękły mi kolanka a szczęka potoczyła się po blacie :] Ludzie... czy Wy naprawdę uważacie, że 3D ogranicza się tylko i wyłącznie do siatki, ręcznie dzierganej tekstury, Zbrusha i renderingu? A co z postprodukcją? Czy Ty w ogóle widziałeś 1 post w tym temacie. Spójrz na tą pracę i powiedz mi gdzie tu jest jakaś postprodukcja poza ciemnym kolorem dla zamaskowania miejsc gdzie zdjęcie nie zgrało się z modelem. Później spójrz jeszcze raz i powiedz że zdjęcie nie gra tu głównej roli, że model jest super i że tego zdjęcia równie dobrze nie można było wrzucić na plane'a z jakimś wytłoczeniem w miejscu nosa żeby się cienie jako tako rozchodziły. Już wiesz dlaczego napisałem to po czym "zmiękły Ci kolana i szczęka potoczyła sie po blacie"? Jeśli nie to Cię oświecę, napisałem to w kontekście TEJ pracy. Bo wcale nie uważam i nigdy tego nie napisałem że trzeba wszystko super zrobić w 3d, bez postprodukcji. I nawet jak będzie to samo zdjęcie nałozone na model 3D to nadal będzie to 3D. I chwalić autora za to, że wpadł na szybki pomysł zrobienia w miarę realistycznej swojej głowy. Są gusta i guściki. Nie wiem czy naprawdę Ci się to tak podoba czy po prostu chcesz dowalić tym którzy twierdzą że praca nie jest żadną rewelacją. A co do samego 3d to niektórzy chyba nie wiedzą czego chcą. Po co krytykować ludzi którzy robią świetne wizualizacje albo świetne modele które nie muszą być prawdziwą sztuką ale ich wykonanie często fotorealistyczne jest sztuką samą w sobie. Tak, bardzo miło mi patrzeć na świetne wizki wielu ludzi z tego forum. Czyste, szczegółowe modele klimenta (sorry że więcej osób nie wymienię bo było by tego sporo). Czy prace w dziale gameart. Podziwiam to więc chyba niestety nie jestem tak wrażliwym artystą jak co niektórzy mega znawcy tutaj.
JunioR Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Wow! Panowie (i jakieś nieliczne Panie)! Luuzz :] Junior piszesz o starym max3d... a ile postów poleciało za czasów DrUga? Ile postów dziennie wywalał Marcin? Ile banów rozdano? heh... śmiem twierdzić, że to userzy stali się nieco zbyt pyskaci i nieco zbyt rozczulają się nad swoim własnym losem. Pomijam też fakt, że kilku "specjalistów" wypowiada się mając za jedyne doświadczenie wyłącznie studyjne renderingi i wizki (do nikogo nie piję, mówię ogólnie). Zgadza sie, posty byly wywalane i beda, ale mi rozchodzi sie o wychalenie przez Modow prac jak tak "glowa". I pisanie, ze to jest sztuka, tutaj jest przeslanie i mi sie podoba; a tobie sie nie podoba bo robisz do pupy wizualizacje, w ktorch nigdy nie bedziesz mieszkal(tak, tylko ze, wizualizacji sie raczej nie robi dla siebie...) Nie pisze tego wszystkiego aby sie klucic, osmieszac kogos, przedstawiac moje zdanie jako najlepsze, poprostu chcialbym podyskutowac(kulturalnie, bez przezwisk i klniecia) Pomijam też fakt, że kilku "specjalistów" wypowiada się mając za jedyne doświadczenie wyłącznie studyjne renderingi i wizki (do nikogo nie piję, mówię ogólnie). Dobra wiem, ze to do mnie bylo :) Pozdrawiam
Matchias Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 LOL Kerajowi można pozazdrościć frekwencji w wątku.
piksar Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 I pisanie, ze to jest sztuka, tutaj jest przeslanie i mi sie podoba; a tobie sie nie podoba bo robisz do pupy wizualizacje, w ktorch nigdy nie bedziesz mieszkal Napisałem tylko że mi się podoba - w wątku w którym oceniłem pracę o sztuce i przesłaniu pisałem w innym poście dotyczącym ogólnych stosunków user-user. Czytaj ze zrozumieniem. Watki zostały usunięte bo zawierały opinie dotyczące autora, nie zawsze na poziomie. Niektóre, które częściowo były równiez poniżej poziomu ale zawierały opinie dot pracy też wyleciały - nikt nie ma czasu na edytowanie postów i selekcję tresci. Pozatym ingerencja w zawartośc postów uważam że była by niedopuszczalna. Ciekawe jest nawiązanie do czasów PRL - ajwenho - ile masz lat, że masz porównanie do PRL ?
tweety Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Czy Ty w ogóle widziałeś 1 post w tym temacie. Spójrz na tą pracę i powiedz mi gdzie tu jest jakaś postprodukcja poza ciemnym kolorem dla zamaskowania miejsc gdzie zdjęcie nie zgrało się z modelem. Później spójrz jeszcze raz i powiedz że zdjęcie nie gra tu głównej roli, że model jest super i że tego zdjęcia równie dobrze nie można było wrzucić na plane'a z jakimś wytłoczeniem w miejscu nosa żeby się cienie jako tako rozchodziły. Już wiesz dlaczego napisałem to po czym "zmiękły Ci kolana i szczęka potoczyła sie po blacie"? Jeśli nie to Cię oświecę, napisałem to w kontekście TEJ pracy. Bo wcale nie uważam i nigdy tego nie napisałem że trzeba wszystko super zrobić w 3d, bez postprodukcji. A czy Ty widziałeś beauty pass że tak możesz pozwolić sobie na ocenianie stopnia postprodukcji? Ale ja wcale nie napisałem że ta praca mi się podoba. Uważam tylko, że sama w sobie nie zasługuje na taką krytykę jaką tutaj lejecie. Tomala: podziwiam autora za warsztat. Pracę zrobił w dość szybkim tempie i jest to jedna z jego nielicznych rac jakie można uznać na plus. Od strony technicznej też niczego sobie. Ot zmapowany obiekt zwykłym zdjęciem. A jednak sprawdza się i w wielu komercyjnych robotach taka technika by przeszła. Chwalę go za to co sam robię przy wielu projektach: fejkuję. A tutaj fejk uznaję za całkiem udany. Owszem pewnie nie sprawdzi się to w obrotówce modelu albo mapowanie siada po obróceniu kilku stopni e lewo ale fakt pozostaje faktem: technicznie autor wykonał dobrą robotę. Efekt końcowy zadowalający o wiele lepszy niż pozostałe prace prezentowane na forum. Tak, bardzo miło mi patrzeć na świetne wizki wielu ludzi z tego forum. Czyste, szczegółowe modele klimenta (sorry że więcej osób nie wymienię bo było by tego sporo). Czy prace w dziale gameart. Podziwiam to więc chyba niestety nie jestem tak wrażliwym artystą jak co niektórzy mega znawcy tutaj. Ale ja nie twierdzę, że nie jest miło popatrzeć na czyste wizki czy dobre modele. Sam lubię klimenta i jao modelarza i jako człowieka więc wiem co czujesz. Ale świat to nie tylko wizki i super high detail modele. To też czasami proste rzeczy które może nie są tak spektakularne ale jednak jako całośc całkiem się bronią. Są gusta i guściki. Nie wiem czy naprawdę Ci się to tak podoba czy po prostu chcesz dowalić tym którzy twierdzą że praca nie jest żadną rewelacją. I nikomu nie chcę dowalić. Skoro czujesz się urażony to przepraszam. Zacytowałem ten post tylko i wyłącznie po to aby podkreślić, że warto czasami spojrzeć pod innym kątem na pracę niż tylko na szczegółowe GI, glossy materials, poprawny shading sceny czy polycount. A co do samego 3d to niektórzy chyba nie wiedzą czego chcą. Po co krytykować ludzi którzy robią świetne wizualizacje albo świetne modele które nie muszą być prawdziwą sztuką ale ich wykonanie często fotorealistyczne jest sztuką samą w sobie. A czy ja krytykuję wizkarzy?? No daj Pan spokój! Ech... Doceniam i wizkarzy i modelary i gejmarciarzy... wszystkich. Tomala proszę nie wmawiaj mi rzeczy których nie napisałem, albo pokaż mi proszę gdzie umieściłem chociażby jedno zdanie krytykujące ludzi wykonujących wizki. Dobra wiem, ze to do mnie bylo :) hehe, uderz w stół a nożyce się odezwą ;) Już jest dobrze misiu :* Pozdrawiam
adam_m Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Bez wątpienia portal max3d ma już swojego Jasia Śmietanę! Autorzy najlepszych prac mogą pozazdrościć Kerajowi zainteresowania własną twórczością ;) W zasadzie nie ma znaczenia co Keraj przedstawi (jaki przerobiony model), ważne że nowe ziarno niezgody zostanie zasiane.
Pablo Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Ja mysle ze ten watek to studnia bez dna, reasumujac: 3835 odwiedzin, 68 odpowiedzi i ... 1 render :) pozdr
Tomala Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 A czy Ty widziałeś beauty pass że tak możesz pozwolić sobie na ocenianie stopnia postprodukcji? No nie widziałem, ale chyba nie trudno się domyślić. I nikomu nie chcę dowalić. Skoro czujesz się urażony to przepraszam. Jeżeli mam się czuć urażony to tylko z tego powodu że tak wyśmiałeś moje stwierdzenie że zdjęcie nakręca tą pracę. A poza tym również przepraszam. A czy ja krytykuję wizkarzy?? No daj Pan spokój! Ech... Doceniam i wizkarzy i modelary i gejmarciarzy... wszystkich. Tomala proszę nie wmawiaj mi rzeczy których nie napisałem, albo pokaż mi proszę gdzie umieściłem chociażby jedno zdanie krytykujące ludzi wykonujących wizki. No to akurat oddzieliłem od wypowiedzi związanych z Twoim wcześniejszym postem. Nie pisałem że to Ty tak powiedziałeś. Po prostu takie stwierdzenia padły w tym temacie i wyraziłem swoje zdanie na ten temat. Pozdrawiam. 1
tweety Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Tomala... mi po prstu chodzi o to, żeby nie robić jakiś dziwnych najazdów na keraja tylko dlatego, że to keraj. A tak jest niestety coraz częściej. Ta praca to i tak jakiś postęp w stosunku do poprzednich prac więc chyba lepiej po prostu przetrawić krytykę której keraj i tak nie wysłucha i obserwować postępy. Pozdrawiam i peace :)
Tomala Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Tweety ale mi naprawdę nie chodziło o to żeby robić najazd na keraja. W żadnym wypadku. Uważam że jest to bardzo wyluzowany member który złych chęci nie ma tylko zapał do grafy. I nawet w moich postach nigdy się do keraja nie odnosiłem tylko do jego pracy. Chciałem po prostu wyrazić swoje zdanie co do pracy i broniłem tego zdania do końca. Keraj jeśli Ty też odniosłeś wrażenie że za ostro cisnąłem to przepraszam nie było to moim zamiarem. :) Pozdrawiam :)
keraj37 Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 Hej, dzieki wam za kemnty wszystkim! po przeczytaniu wszystkich komentow musze dodac pare slow od siebie: tweety ma racje:) Shader byl robiony na bazie fast sss skin w mentalrayu z piecioma mapami - epidermal, subrdermal, color, specular, wieght dla subdermal tak wiec sprobojcie blagam zrobic to samo bez sss i niech zamiesci tutaj jestem ciekawy czy nie bedzie widac plaskosci. Szczerze nie wiem. Siatka jest dostepna na cgtalk (http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=132&t=706311) i evermotion. Co do siatki - uczylem sie topografii i modelowania glowy na podstawie modeli z posera, i robilem ja w sumie jakies 4 h tak wiec prosze nie mowicz rzeczy o ktoruych sie po prostu nie wie. Pozdrawiam! EDIT: Tomala: wiem wiem, nie musiz przepraszac, ale szczerze mowiac to sie pomylisles co do tej pracy:)
Pablo Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Keraj prosze nie odbieraj mnie zle ale ja nie widze tego shadera, moglbys zdjac bitmape z kanalu diffuse i wrzucic sam render z kolorem skory? wtedy bedzie widac jak sie ten shader zachowuje, bo jak dla mnie to wszystkie refleksy itd sa po prostu ze zdjecia. pozdr
keraj37 Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 (edytowane) poczekaj zaraz sprawdze hmmm, faktycznie nie widac za bardzo jak sie ten shader zachowuje. Bo dalem na material raytraced tylko diffuse ta mapke i wyglada podobnie. O to efekt: Edytowane 16 Grudzień 2008 przez keraj37
SUPER_OkO Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 uczylem sie topografii i modelowania glowy ;) tzn.. topografii mozna sie uczyc na wydziale geologii ;) Co do pracy to pozwol, ze zdanie zachowam dla siebie. Co do watku. Rozumiem, ze pracka nie przypadla wielu ludziom do gustu ale odnosze wrazenie, ze od ktoregos tam juz tematu toczy sie dyskusja jaki to Keraj jest ch...y i za wszelka cene ludzie tu dyskutujacy chca to udowodnic. Rozmowa wsumie nie prowadzi do niczego konkretnego. Pzdr.
KLICEK Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 ja tylko tak dorzuce swoje 2 grosze, nie bede komentował pracy, ale chcialbym nawiazac do jakiegos zdania wypowiedzianego przez keraja, bodajze ze chcesz sie "pokazac", stary wydaje mi sie ze na razie działasz ostro na swoja niekorzysc, wystarczy poczytac komentarze i nie trudno zrozumiec, ze jednak cos jest nie tak. Sam budujesz swoj wizerunek, ktorego nie da sie wyrobic w taki sposob, teraz speedy nikogo nie podniecaja, a budowanie opinii to sa lata dosc ciezkiej pracy, ktore probujesz nadgonic w 2 miesiace. Co nie znaczy ze nie da sobie wyrobic skilla na takich produkcjach, no moze nie zupelnie na takich, ale chodzi mi o to, ze mozesz robic szybkie pracki, ale staraj sie w nich robic wszystko sam, nie musza byc super fajne, ale wazne ze beda Twoje i z kazda pracka bedzie Ci to wychodzilo lepiej. Masz szanse, bo starasz sie konczyc jednak te swoje stillki.
Selena Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 wlasciwie nie widze nic fajnego w tej glowce;/.....gdyby nie tekstura (zdjecie) calosc bylaby bardzo słaba;/ ciemne, kiepskie, mało realistyczne oczy, ostrosc kiepska, z ustami nie trafiles...no i sama glowa...jak ma sie ocenic ja skoro wiekszosc jest w cieniu? jakbys probowal zakryc to co sie nie udało...a jak nie jest dokonczona to co tu oceniac? to prawie samo zdjecie jest..nie widac głowy, ksztaltu czaszki, wysokosci czoła i wszystkiego co jest charakterystyczne dla głowy....no jedynie podbrodek zrobiles pokaz w jakiejs perspektywie ta glowke...CAŁA bez cieni a najlepiej w paru perspektywach...bo jak na razie to tylko zdjecie plaskie:) Pozdrawiam
keraj37 Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 dzieki za komenty, topograii czy jak to sie tam mowi, juz nie lap za slowo:D
Tomala Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Shader byl robiony na bazie fast sss skin w mentalrayu z piecioma mapami - epidermal, subrdermal, color, specular, wieght dla subdermal tak wiec sprobojcie blagam zrobic to samo bez sss i niech zamiesci tutaj jestem ciekawy czy nie bedzie widac plaskosci. Szczerze nie wiem. A można zobaczyć te 5 mapek? Po co shader sss do takiego oświetlenia? Można prosić o texturę coloru czy co tam wrzuciłeś do overall difuse coloration. Tylko flat textury nic więcej, plis :) Tylko proszę nie pisz że niedługo wrzucisz bo umieszczenie jej tutaj zajmie na prawdę chwilę. Widząc mapki łatwiej będzie ewentualnie coś poradzić.
keraj37 Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 sorry troche to trwalo bo mam wolny inter i jeszcze zapomnialem waight map ale to juz szczegol. Ale moge opisac - a policzkach bylo bardziej biale i w okolicach oczu.
Pablo Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Keraj, ja bym proponowal abys jeszcze usiadl nad ta glowa, dodal wiecej szczegolow, poprawil modeling, popracowal nad lepszym kadrem itd, a wyjdzie cos na pewno lespzego a'la pokroju pana FOXa Wysockiego. pozdr
adam_m Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Zdumiewające na cgtalk Jarek zbiera wyłącznie pozytywne komentarze. Dziwne, skąd aż taka rozbieżność w ocenie. Albo reszta świata się nie zna na 3D (hi hi), albo Polacy są tacy ortodoksyjni w przestrzeganiu praw autorskich (hi hi), że nie potrafią wybaczyć autorowi. Jarek pokaż siatkę z maxa bo z ZB jest tak gęsta ,że nic nie widać.
Gość ant-3d Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 adam_m: z wlasnego doswiadczenia wiem ze cokolwiek bym nie wrzucil na zagraniczne forum to zawsze bylo bardzo dobrze odbierane... Przykre ale swiat jest zaklamany :) Bez urazy keraj, poprsotu tak jest na zagranicznych forach. Dlatego cenie max3d.pl :D keraj wlasnie, pokaz ta siatke normlana bo taka co pokazujesz to w sumie jakbys jej nie pokazal. Chcemy zobaczyc TWOJ modelling bo jestesmy ciekawi jak sobie radzisz. Moze ktos cos podpowie jeszcze... Woo jezu moze przeniescie ten watek do WIPA a tam kerajowi bedziemy probowac pomoc jak z tego wycisnac ostatnie soki. Oczywiscie jesli keraj bedziesz chcial. /OT Swoja droga jak czytam ten watek to zdumienie mnie wypelnia :) /OT
sand Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Świat nie jest zakłamany. To Polacy zawsze szukają czegoś aby na to narzekać. Za granicą ludzie szukają przede wszystkim czegoś co im się podoba, co udało się autorowi wykonawca tworzy aby się podobało. W Polsce oczywiście każdy szuka czegoś aby to krytykować, bo tacy Polacy są - zawodowi narzekacze, którzy wszystko widzą w ciemnych kolorach. Taka fraszka była o dwóch malarzach... Większość zagranicznych serwisów (może pomijając cgarena.com) jakby nie słyszało o konstruktywnej krytyce, która jest tutaj na max3d.pl bardzo powszechna. Rendery testowe, wipy, speedy, które są tutaj to najlepsza metoda na dalszy rozwój swoich umiejętności. Wszystko to dzięki ludziom na forum. A może to jest tak, że polacy są mili i zawsze pomogą i radę jakąś dadzą, a cała reszta świata poklepie po głowie i powie: "fajne, fajne (ale na szczęście umiem lepiej)".
Gość ant-3d Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 ajwenho: nie zrozumiales mnie w ogole ale to nic :) A takie pisanie o narzekaczach polakach naprawde nie ma sensu bo jest nie prawdziwe. Taki mit. Poprostu mozna sobie slodko pisac na temat wszystkiego i do niczego nie dojsc nigdy. No ale mozna tez nazywac rzeczy po imieniu i wyciagac z tego wnioski probojac byc lepszym jesli nie sa to mile rzeczy. Wowczas mozna do czegos dojsc. Pojezdzij po swiecie, popracuj po za krajem, sam zobaczysz o co chodzi. 88 post... sam juz nie wiem czy sie smiac czy plakac :) Moderacje i keraja przepraszam za produkowanie posta kolejnego, chcialem tylko odciac sie od opinii kolegi ajwenho na moja wypowiedz.
Gość ant-3d Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 ajwenho: :) wlasnie worcilem z emigracji nie tak dawno ale nie wazne. Oceniać trzeba też umieć. no wlasne :D
ndru Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 ajwenho - za to ty pokazujesz jaki jestes obyty. Kulturka ze hoho. keraj - fajnie, ze pokazales siatke i teksturki. Teraz mozna cokolwiek wiecej powiedziec. Podpisuje sie jednak pod prosbo o widoki z boku jesli mozna i siatke bez wygladzenia. Moglbys o wiele wiecej wyciagnac z tej pracy gdybys dal jednak wiecej swiatla i dopracowal to co chciales ukryc w cieniu. Pozdro
Tomala Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Zdumiewające na cgtalk Jarek zbiera wyłącznie pozytywne komentarze. Dziwne, skąd aż taka rozbieżność w ocenie. Albo reszta świata się nie zna na 3D (hi hi), albo Polacy są tacy ortodoksyjni w przestrzeganiu praw autorskich (hi hi), że nie potrafią wybaczyć autorowi. Jarek pokaż siatkę z maxa bo z ZB jest tak gęsta ,że nic nie widać. adam też to zauważyłem, ale przyjrzyjmy się komentarzom shouroujin:amzing model! Ghizme: Good model! Very good painting too! Can you post the base and a shot of zb? souledge3: oh very goodd superr Trzej pierwsi panowie rzeczywiście są zachwyceni pracą ale to Chińczyk Japończyk i Brazylijczyk tam chyba kultura inna niż u nas i ludzie bardziej uprzejmi ;) moleism: good job and nice presentation.. keep it up. Tego pana to ja skądś kojarzę, widać mniej euforii w komentarzu ale mimo to wciąż na plus. Matasorapit: Nice typography. Your mesh shows how well your model is set up for morph expressions. Very well done! No i jest pan od topografii (keraj nie słuchaj go, to się tak na prawdę topologia nazywa ;) ) A tak poza tym to ja dziękuję robić morphy na takiej siatce (co nie znaczy że do stilla się nie nadaje bo przecież swoje zadanie spełnia). sltrOlsson: Good modelling, good textures, i thuink it's nice that you haven't left anything out so to say. That the skin is'nt all smoth like it is in oh so many cg pictures.. I like the lightning to. Maby put some hair on it? A co ma być textura gładka? Jak to zdjęcie to i realistycznie wygląda. A włosów to już ten pan nie zauważył, za to oświetlenie mu się spodobało ;) And i really can't understand why people gives you two stars for this -.- Keep it up! 4 stars! No panie u nas są tylko trzy gwiazdki albo dwie więc nie jest źle. lxy57124: good job.. ab12ton: Looks like just photomapped. The Hairs are completely black and invisble. And the eyes are squinted, what looks silly. If you're squint-eyed, I'm sorry. JayEdwards: It looks good but I feel it looks like a projected texture, also the mesh is very dense considering the amount of smoothness of the face, Na koniec mamy dwóch panów którzy muszą być z polski albo mają polskie korzenie albo po prostu znają sie trochę na grafice. Od 20 lat mieszkam w NY. Teraz jestem na urlopie w Polsce więc chyba troszkę lepiej widzę. Nie będę z Tobą polemizował bo widzę że chyba nosa ze Szczecina nie wychyliłeś nigdy skoro uważasz że to mit. Oceniać trzeba też umieć. panie światowy a co to znaczy umieć oceniać? To znaczy że trzeba pisać same pochwały i spuszczać się na każdą pracę która się trochę podoba albo nie komentować wcale? Ocena może być wysoka jak i niska tylko szkoda że czasami ludzie wola pisać pierdoły zamiast wskazać co im się nie podoba.
Tomala Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 (edytowane) No widzisz ajwenho a jednak zauważyłeś że jest to humorystyczne odniesienie do tego co pisałeś o narzekaniu polaków. Pisz na mój temat źle, proszę bardzo, dowal mi już i tak parę negatywów siedzi od tchórzy co to jak się im argumenty skończą klikają na serduszko. Za dnia tu jakoś spokojniej. Pozdro. edit: nie ładnie tak edytować posty. Edytowane 17 Grudzień 2008 przez Tomala
D4D4L Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 (edytowane) LoLnolem normalnie, 10 stron... i widze ze się fajnie klucicie :) przeczytalem kilka postów wstecz widze ze sie gryziecie co do krytyk itp no to i moje kilka groszy :) Temat krytyk, grafiki itp to dość wielkie ''jeziorko'' ale postaram się to zmniejszyc. Max 3D pl = To Polski portar graficzny, zaletą dla polaków to to ze go mamy minusem to ze: 1. Jestes nowy = 50% szans na pojechanie zazwyczaj cos milego szepniemy na zachęte. 2. Srednio nowy 70% pojechany 2 komenty na pocieszenie 3. weteran 70% na pozytywy minimalna komenta negatywna Concluding. Karzdy kto jest nowy dostanie zazwyczaj baty dopuki nie będzie robic na PRO lvl. Niestety przez to sporo grafików się poddaje. Dalej nasze forum krytyczne jest do ''bani'' sory ale komenty które tu od czasu do czasu czytam moge zrównać ze slowami BLE BLE BLE. Są puste a czego brakuje na tym forum to informacji jak poprawic swoja prace i zrobic ja lepiej lepiej i niestety prawie krzady tego broni jak diamentowego oka. Widzialem ze sie bluzgacie na to ze ktos ''pozytywnie'' oceniaj kareja prace, i co z tego ? Grafikiem nie zostanie się po kliknięciu F9 ani po zrobieniu ''Super'' pracy. Grafika to cięrzka nauka zajmująca po kilka dlugich lat. Caly czas się go czepiacie a nie widziecie że ten chlopak sie uczy i co tworzy to tutaj wysyla. Traktuje to forum jak swojego nauczyciela któremu pokazuje swoje pracy i oczekuje od niego pomocy. A wy 70% komentów to ble ble ble zrób cos porządnie. A nawet nie wiecie co to jest to porządnie. Dalej nasze forum a cgsociety etc. Tam slodzą tak ale i tez dają normalną krytyke, fakt są boskie prace z 5 gwiazdkami i do bani z 4 gwiazdkami ale te gwiazdki to nie jakis zaszczyt tylko zachęta. Na Maxie karzdy jedzie, a ten kto ma pozytywy to albo ma durzo qmpli albo poprostu jest dobry. Dotego na maxie dopuki nie jestes PRO to jestes nikim a na innych forach nawet za chęci czy jakies cos co nawet nie powinno jakichkolwiek komentów dostac, dostajesz gwiazde czy cos na zachęte. Dalej, piszecie że wam się podoba max3d.pl bo ludzie piszą co myślą, (tutaj trochę szerzej trzeba popatrzeć) Polska nie ''leeduje'' w grafice, i jeszcze trochę nam brakuje do poziomu pionierów z zagranicy. Fakt mamy parę firm itp ale ilość grafików którzy są na tym forum dają porządną krytykę itp jest mała. A twierdzenie ze cgsociety itp to ''shit'' jest śmieszne, to właśnie na tych forach powinniśmy się wzorować ponieważ tak czy siak to jest międzynarodowe forum i jest znane wśród profesjonalnych grafików i tam możemy się najprendzej spodziewać się poprawnej krytyki. I to tak bardzo mało prac jest tam poprawnie krytykowanych. Dla przykładu jakiś czas temu był tam topic Elven Legancy czy jakoś tak zalorzony przez polaka. Tak dostał sporo gwiazdek ale i konkretną krytykę co do jego pracy. Jak chcecie mieć ''porządną'' krytykę na tym forum to trzeba zablokować glosowanie dla osób ''tępych'' (sory za to wyrarzenie) i wyznaczyć do tego powiedzmy 10 grafików którzy będą oceniali i zgodnie z zasadami jakimi sobie tutaj wyznaczymy krytykowali prace. No nic w skrócie napisałem co chciałem. Mam nadzieje że nikogo nie obraziłem etc. Pozdro. Ps. przeczytalem kawalek tego wątku i on naprawde jest LOOL.... glopi z glopim sie kluci xD Pozdro pa (olejcie to zdanie ;) ) Edytowane 17 Grudzień 2008 przez D4D4L 1
Gość ant-3d Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Praca na zmywaku w Anglii wśród wiecznie pijanych i kombinujących jak zwinąć byle marchewkę z restauracyjnej lodówki i pobić sąsiada Araba Polaków to żadne odniesienie. Nawet gdybym pracowal na zmywaku to nie masz najmniejszego prawa z taka pogarda wypowiadac sie o mojej osobie bo nie znamy sie Panie kolego. Sam fakt ze mowisz z taka pogarda o ludziach ktorzy pracuja w takich pracach daje mi podstawe do uwazanie Ciebie za czlowieka zakompleksionego, aroganckiego i nie bedacego partnerem do daleszej polemiki w tym przypadku. Zenada. Ah, nie pracowalem na zmywaku. Jeszcze raz moderacje przepraszam i prosze o nie kasowanie tej wypowiedzi w celu edukacyjnym o osobowsci ajwenho. Keraj sorry ze z Twojego watku zrobil sie taki smietnik.
Tomala Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 dowal mi już i tak parę negatywów siedzi od tchórzy co to jak się im argumenty skończą klikają na serduszko. . No i dowalił skubany :D : Normalnie jak dzieci.
Rekomendowane odpowiedzi