Napisano 21 Grudzień 200816 l Moja pierwsza wizka w nocy. Wszelkie uwagi i krytyka mile widziana. Jest to render testowy więc AO i GI niskie sample, Hir&Fur na dywanie off. Edytowane 22 Grudzień 200816 l przez bapi23
Napisano 22 Grudzień 200816 l Na którymś portalu CG przeczytałem że umieszczanie cudzych CG artów w swoich renderach jest nieprofesjonalne. Coś jest chyba nie tak ze światłem. Na ścianie po lewej cienie sugerują że u góry jest jakieś mocne światło a sufit jest ciemny. Na tej skórze daj trochę więcej hajlajtów bo mocno matowo wygląda. Daj jakiś mocniejszy bump/disp na podłogę i będzie spoczko.
Napisano 22 Grudzień 200816 l Autor Na którymś portalu CG przeczytałem że umieszczanie cudzych CG artów w swoich renderach jest nieprofesjonalneA czy to jest profesjonalna wizka? Coś jest chyba nie tak ze światłem Proszę o jakieś porady do mental-raya co zrobić, żeby było tak jak ma być ze światłem. proporcje poprostu leza i kwicza,pozdr niestety nie leżą bo wszystko robione z linijką w ręku, wymiary katalogowe! W maxie jest coś takiego jak Field of View i dlatego tak ci się wydaje;p a sufit jest ciemny Sufit ma taki kolor. Na tej skórze daj trochę więcej hajlajtów bo mocno matowo wygląda. to nie skóra. Nie rozumiem też co znaczy "daj więcej hajlajtow", czymam inaczej ustawić światło, czy zwiększyć refleksy? Edytowane 22 Grudzień 200816 l przez bapi23
Napisano 22 Grudzień 200816 l a jakiego fova dałeś na pierwszym renderze? możeby trochę zmniejszyć to rozciągnięcie. trochę sztucznie to wygląda.
Napisano 22 Grudzień 200816 l Autor Tak tak masz rację dałem zbyt dużego(coś 78), ale dopiero teraz to zauważyłem. A myślisz, że ten, na testowym renderze za mały jest? W dalszym ciągu czekam na krytykę, porady i DZIĘKUJĘ za wszystkie.
Napisano 22 Grudzień 200816 l jak dla mie kompzycja na scianie z obrazkami troche kiepska 3, male obrazeczki jakos tak malo sexownie ustawione,ja bym tam dal jeden wiekszy obraz,bo teraz te obrazki na tle tej ogromnej kanapy i fotela wygladaja skromnie
Napisano 22 Grudzień 200816 l Uh, dużo tu pracy jeszcze..ale będzie dobrze. Primo: to wygląda prawie jak scanline, chyba przez te cienie takie ostre. Daj mniejsze światła, duże decay inv. square no i popracuj raczej FG i log. exp. control. Jak zrobisz fajne światło to będzie już duzo lepiej, potem poprawić troche materiały. A jesli chodzi o highlights to jest taka ocja w ustawieniach mat. arch&des. mentalowskich. Poszukaj. pozdr.
Napisano 22 Grudzień 200816 l wrzuc na sciany jakas teksturke, bo takie matowe sciany nei za bardzo wygladaja
Napisano 22 Grudzień 200816 l Neriaa ostre cienie to jest scanline ? przecież ies'y dają bardziej ostre cienie. Realizm to nie mięki cień. Światło trochę dopracuj. Shadery wszystkie na nowo. Generalnie kompozycje kolorów również. No i co najważniejsze, ten cały wypoczynek chyba jest zbt duży, przeskaluj go o jakieś 30-35%. Pzdr.
Napisano 22 Grudzień 200816 l gientekwl nie koniecznie scanline, ale TO tak wygląda. IES'y be źródła na całej pow. pokoju? To tez nie pasuje. A poza tym Bapi pisał juz o wymiarach, proporcjach, fov'ie itp...
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Primo: to wygląda prawie jak scanline Pokaż mi nocną wizualizację zrobioną na mentalu, bo takiej na tym forum nie widziałem, szukałem we wszystkich postach ze słowem mental w treści - wtedy porównamy czy scaneline. Tak poza tym to w sztuczne źródła światła przeważnie dają ostre cienie. Czy w scenie zawsze trzeba używać kilku źródeł światła? A jeśli chodzi o highlights to jest taka ocja w ustawieniach mat. arch&des. mentalowskich Tak jest taka opcja, która wyłącz reflekty i daje właśnie tylko highlight+FG ale chyba autorowi słów "dodaj hajlajty" o to nie chodziło, chyba, że jest jeszcze jakaś inna opcja highlights, której nie zauważyłem w A&D. duże decay inv. square Gdzie w światłach fotometrycznych jest decay? Ja widzę tylko min i max. A tak w ogóle to może ktoś widział gdzieś jakiś tutorial do mentala o scenach nocnych? Wypowiedzi gientka jak zwykle szkoda komentować (żart:D)
Napisano 23 Grudzień 200816 l No wybacz, starałam się pomóc. A co do sceny nocnej to moja była w mentalu, ale to nienajlepszy materiał porównawczy.
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Nie sądzisz, że jednak lepiej używać mr photograph control w expossure? Jest to fizycznie poprawne kiedy wybierzemy indoor nighttime Wtedy chociaż żarówki świecą z taka mocą z jaka powinny. Mam pytanie jszecza - jak zrobić, aby odbijało się źródło światła(np zarówka), a nie samo światło (co daje dziwne wielkie reflekty przy swiatłach photometric), czy trzeba robić jakiś świecący materiał a o światłach zapomnieć czy jest inny sposób na to?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto