barel Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 Witam, chciałbym poprawić jakość tekstur w renderze. Chodzi o to, że przy większej odległości od kamery wszystko zaczyna się zlewać. Bumping całkowicie się zniekształca i robi się mało czytelny i drażniący. Przerwy pomiędzy płytami betonowymi wykorzystanymi jako teksturka wraz z odległością robią się coraz większe, a to chyba wbrew zasadom perspektywy :) Zwiększenie rozdzielczości obrazka niewiele w sumie daje. Generalnie wielu rzeczy probowałem, ale efektu nie ma :) Macie może jakieś pomysły?
pionix Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 Spróbuj zmniejszyć parametr blur w mapie "bitmap" 1
barel Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 (edytowane) Tak się zastanawiam, czy to nie przypadkiem ta pochyła ściana i kwestia kąta gizmo przy uvw mappingu. Chociaż na powierzchniach niepochylonych też mam ten sam problem. Edytowane 23 Grudzień 2008 przez barel
Ania Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 To wygląda na mip-mapping, http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping coś jak na obrazku całkiem na dole. Zobacz czy mip-mapping jest włączone gdzieś w opcjach tekstury albo rendera. Wyłącz to, albo jeśli jest tam ustawienie wielkości filtra, zmniejsz ten filtr. (nie wiem gdzie dokładnie szukać bo nie znam mentala).
SWRSC Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 sprawdz gizmo idealnie równolegle do tej pochyłej ściany.
barel Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 (edytowane) Ania, dzięki, to rzeczywiście tak wygląda, ale kompletnie nie wiem gdzie tego szukać w mentalu :) SWRSC, gizmo jest ustawione w stosunku do tego pochylenia równolegle. Generalnie zauważyłem, że jeśli kamera nie jest skierowana w miarę czołowo, to wtedy im dalej tym tekstury są bardziej rozmyte i nieczytelne. Da się jakoś tego uniknąć? :) Edytowane 26 Grudzień 2008 przez barel
barel Napisano 14 Styczeń 2009 Autor Napisano 14 Styczeń 2009 (edytowane) Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w opcjach mentala można znaleźć coś, co wyeliminuje ten problem przy teksturze? Gizmo jest ustawione dobrze, zresztą nawet nie widać różnicy między przechylonym, dopasowanym do krzywizny, a standardowym, prostopadłym do XY. Pionix, jednak miałeś rację, to kwestia blura w bitmapie, wybierałem zbyt małe wartości, dlatego nie było widać efektu :P Dzięki! Edytowane 14 Styczeń 2009 przez barel
pionix Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 Zbyt małe czy zbyt duże? Moim zdaniem zbyt duże ale na 100% nie mogę być pewien bez obejrzenia scenki.
barel Napisano 15 Styczeń 2009 Autor Napisano 15 Styczeń 2009 Zbyt małe w stosunku do defaultowych ustawień, dlatego nie widziałem różnicy. Ale przy większym przykręceniu w dół dużo lepiej rzeczywiście :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się