Napisano 23 Grudzień 200816 l Witam, chciałbym poprawić jakość tekstur w renderze. Chodzi o to, że przy większej odległości od kamery wszystko zaczyna się zlewać. Bumping całkowicie się zniekształca i robi się mało czytelny i drażniący. Przerwy pomiędzy płytami betonowymi wykorzystanymi jako teksturka wraz z odległością robią się coraz większe, a to chyba wbrew zasadom perspektywy :) Zwiększenie rozdzielczości obrazka niewiele w sumie daje. Generalnie wielu rzeczy probowałem, ale efektu nie ma :) Macie może jakieś pomysły?
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Tak się zastanawiam, czy to nie przypadkiem ta pochyła ściana i kwestia kąta gizmo przy uvw mappingu. Chociaż na powierzchniach niepochylonych też mam ten sam problem. Edytowane 23 Grudzień 200816 l przez barel
Napisano 23 Grudzień 200816 l To wygląda na mip-mapping, http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping coś jak na obrazku całkiem na dole. Zobacz czy mip-mapping jest włączone gdzieś w opcjach tekstury albo rendera. Wyłącz to, albo jeśli jest tam ustawienie wielkości filtra, zmniejsz ten filtr. (nie wiem gdzie dokładnie szukać bo nie znam mentala).
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Ania, dzięki, to rzeczywiście tak wygląda, ale kompletnie nie wiem gdzie tego szukać w mentalu :) SWRSC, gizmo jest ustawione w stosunku do tego pochylenia równolegle. Generalnie zauważyłem, że jeśli kamera nie jest skierowana w miarę czołowo, to wtedy im dalej tym tekstury są bardziej rozmyte i nieczytelne. Da się jakoś tego uniknąć? :) Edytowane 26 Grudzień 200816 l przez barel
Napisano 14 Styczeń 200916 l Autor Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w opcjach mentala można znaleźć coś, co wyeliminuje ten problem przy teksturze? Gizmo jest ustawione dobrze, zresztą nawet nie widać różnicy między przechylonym, dopasowanym do krzywizny, a standardowym, prostopadłym do XY. Pionix, jednak miałeś rację, to kwestia blura w bitmapie, wybierałem zbyt małe wartości, dlatego nie było widać efektu :P Dzięki! Edytowane 14 Styczeń 200916 l przez barel
Napisano 15 Styczeń 200916 l Zbyt małe czy zbyt duże? Moim zdaniem zbyt duże ale na 100% nie mogę być pewien bez obejrzenia scenki.
Napisano 15 Styczeń 200916 l Autor Zbyt małe w stosunku do defaultowych ustawień, dlatego nie widziałem różnicy. Ale przy większym przykręceniu w dół dużo lepiej rzeczywiście :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto