Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałbym poprawić jakość tekstur w renderze. Chodzi o to, że przy większej odległości od kamery wszystko zaczyna się zlewać. Bumping całkowicie się zniekształca i robi się mało czytelny i drażniący. Przerwy pomiędzy płytami betonowymi wykorzystanymi jako teksturka wraz z odległością robią się coraz większe, a to chyba wbrew zasadom perspektywy :) Zwiększenie rozdzielczości obrazka niewiele w sumie daje. Generalnie wielu rzeczy probowałem, ale efektu nie ma :) Macie może jakieś pomysły?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Tak się zastanawiam, czy to nie przypadkiem ta pochyła ściana i kwestia kąta gizmo przy uvw mappingu. Chociaż na powierzchniach niepochylonych też mam ten sam problem.

 

49175509ic5.jpg

Edytowane przez barel

Napisano

To wygląda na mip-mapping, http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping coś jak na obrazku całkiem na dole.

 

Zobacz czy mip-mapping jest włączone gdzieś w opcjach tekstury albo rendera. Wyłącz to, albo jeśli jest tam ustawienie wielkości filtra, zmniejsz ten filtr. (nie wiem gdzie dokładnie szukać bo nie znam mentala).

Napisano
  • Autor

Ania, dzięki, to rzeczywiście tak wygląda, ale kompletnie nie wiem gdzie tego szukać w mentalu :) SWRSC, gizmo jest ustawione w stosunku do tego pochylenia równolegle. Generalnie zauważyłem, że jeśli kamera nie jest skierowana w miarę czołowo, to wtedy im dalej tym tekstury są bardziej rozmyte i nieczytelne. Da się jakoś tego uniknąć? :)

Edytowane przez barel

Napisano
  • Autor

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w opcjach mentala można znaleźć coś, co wyeliminuje ten problem przy teksturze? Gizmo jest ustawione dobrze, zresztą nawet nie widać różnicy między przechylonym, dopasowanym do krzywizny, a standardowym, prostopadłym do XY.

 

Pionix, jednak miałeś rację, to kwestia blura w bitmapie, wybierałem zbyt małe wartości, dlatego nie było widać efektu :P Dzięki!

Edytowane przez barel

Napisano

Zbyt małe czy zbyt duże? Moim zdaniem zbyt duże ale na 100% nie mogę być pewien bez obejrzenia scenki.

Napisano
  • Autor

Zbyt małe w stosunku do defaultowych ustawień, dlatego nie widziałem różnicy. Ale przy większym przykręceniu w dół dużo lepiej rzeczywiście :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności