Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam, chciałbym poprawić jakość tekstur w renderze. Chodzi o to, że przy większej odległości od kamery wszystko zaczyna się zlewać. Bumping całkowicie się zniekształca i robi się mało czytelny i drażniący. Przerwy pomiędzy płytami betonowymi wykorzystanymi jako teksturka wraz z odległością robią się coraz większe, a to chyba wbrew zasadom perspektywy :) Zwiększenie rozdzielczości obrazka niewiele w sumie daje. Generalnie wielu rzeczy probowałem, ale efektu nie ma :) Macie może jakieś pomysły?

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Tak się zastanawiam, czy to nie przypadkiem ta pochyła ściana i kwestia kąta gizmo przy uvw mappingu. Chociaż na powierzchniach niepochylonych też mam ten sam problem.

 

49175509ic5.jpg

Edited by barel
Posted

To wygląda na mip-mapping, http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping coś jak na obrazku całkiem na dole.

 

Zobacz czy mip-mapping jest włączone gdzieś w opcjach tekstury albo rendera. Wyłącz to, albo jeśli jest tam ustawienie wielkości filtra, zmniejsz ten filtr. (nie wiem gdzie dokładnie szukać bo nie znam mentala).

Posted (edited)

Ania, dzięki, to rzeczywiście tak wygląda, ale kompletnie nie wiem gdzie tego szukać w mentalu :) SWRSC, gizmo jest ustawione w stosunku do tego pochylenia równolegle. Generalnie zauważyłem, że jeśli kamera nie jest skierowana w miarę czołowo, to wtedy im dalej tym tekstury są bardziej rozmyte i nieczytelne. Da się jakoś tego uniknąć? :)

Edited by barel
Posted (edited)

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w opcjach mentala można znaleźć coś, co wyeliminuje ten problem przy teksturze? Gizmo jest ustawione dobrze, zresztą nawet nie widać różnicy między przechylonym, dopasowanym do krzywizny, a standardowym, prostopadłym do XY.

 

Pionix, jednak miałeś rację, to kwestia blura w bitmapie, wybierałem zbyt małe wartości, dlatego nie było widać efektu :P Dzięki!

Edited by barel
Posted

Zbyt małe w stosunku do defaultowych ustawień, dlatego nie widziałem różnicy. Ale przy większym przykręceniu w dół dużo lepiej rzeczywiście :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy