barel Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Witam, chciałbym poprawić jakość tekstur w renderze. Chodzi o to, że przy większej odległości od kamery wszystko zaczyna się zlewać. Bumping całkowicie się zniekształca i robi się mało czytelny i drażniący. Przerwy pomiędzy płytami betonowymi wykorzystanymi jako teksturka wraz z odległością robią się coraz większe, a to chyba wbrew zasadom perspektywy :) Zwiększenie rozdzielczości obrazka niewiele w sumie daje. Generalnie wielu rzeczy probowałem, ale efektu nie ma :) Macie może jakieś pomysły?
pionix Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Spróbuj zmniejszyć parametr blur w mapie "bitmap" 1
barel Posted December 23, 2008 Author Posted December 23, 2008 (edited) Tak się zastanawiam, czy to nie przypadkiem ta pochyła ściana i kwestia kąta gizmo przy uvw mappingu. Chociaż na powierzchniach niepochylonych też mam ten sam problem. Edited December 23, 2008 by barel
Ania Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 To wygląda na mip-mapping, http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping coś jak na obrazku całkiem na dole. Zobacz czy mip-mapping jest włączone gdzieś w opcjach tekstury albo rendera. Wyłącz to, albo jeśli jest tam ustawienie wielkości filtra, zmniejsz ten filtr. (nie wiem gdzie dokładnie szukać bo nie znam mentala).
SWRSC Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 sprawdz gizmo idealnie równolegle do tej pochyłej ściany.
barel Posted December 23, 2008 Author Posted December 23, 2008 (edited) Ania, dzięki, to rzeczywiście tak wygląda, ale kompletnie nie wiem gdzie tego szukać w mentalu :) SWRSC, gizmo jest ustawione w stosunku do tego pochylenia równolegle. Generalnie zauważyłem, że jeśli kamera nie jest skierowana w miarę czołowo, to wtedy im dalej tym tekstury są bardziej rozmyte i nieczytelne. Da się jakoś tego uniknąć? :) Edited December 26, 2008 by barel
barel Posted January 14, 2009 Author Posted January 14, 2009 (edited) Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w opcjach mentala można znaleźć coś, co wyeliminuje ten problem przy teksturze? Gizmo jest ustawione dobrze, zresztą nawet nie widać różnicy między przechylonym, dopasowanym do krzywizny, a standardowym, prostopadłym do XY. Pionix, jednak miałeś rację, to kwestia blura w bitmapie, wybierałem zbyt małe wartości, dlatego nie było widać efektu :P Dzięki! Edited January 14, 2009 by barel
pionix Posted January 15, 2009 Posted January 15, 2009 Zbyt małe czy zbyt duże? Moim zdaniem zbyt duże ale na 100% nie mogę być pewien bez obejrzenia scenki.
barel Posted January 15, 2009 Author Posted January 15, 2009 Zbyt małe w stosunku do defaultowych ustawień, dlatego nie widziałem różnicy. Ale przy większym przykręceniu w dół dużo lepiej rzeczywiście :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now