regnar Napisano 15 Czerwiec 2009 Autor Napisano 15 Czerwiec 2009 dzieki panowie :] Florian P za over dostalem kiedys zjebke wiec olalem ta technike xD jedynie digital. Tak ostatnia praca rysowana byla z referki (miejsce to Stratford-upon-Avon w Anglii) troche sie tam pracowalo wiec mozna by tak z czystej przyzwoitosci maznac pare prac z tego miejsca :) Co do wody to z pedzli wszystko bylo malowane - do tego typu spedow nie uzywam tekstur bo to sie mija z celem.
Morbid Karbid Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 bardzo spoko te ostatnie obrazki. Widać postępy. Fajnie. pozdrawiam
RaVirr Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Nr 5 -Mimo tej oczojebności i przepalenia zrobił na mnie największe wrażenie :)
Gość dekiel Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 stary poswiec czas na ten pierwszy z balonami i dopicuj go i zobaczysz jaka bomba z tego wyjdzie :)
SBT77 Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 Zgadza się, ten pierwszy super, chociaz nie wiem co by mozna wiecej z nim zrobic :) Jedna rzecz - zamek jest pionowo do kadru, a woda pod kątem - tu by trzeba poprawić - chyba ze to krzywa wieża :)
emmilius Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 Pierwszy uroczy - chodź faktycznie coś *woda krzywa*. W Nebuli mi tylko za duże imo flary przeszkadzają.
regnar Napisano 22 Wrzesień 2009 Autor Napisano 22 Wrzesień 2009 dzienkujem :) wogole za wczesniejsze komenty tez bo zapomnialem wczesniej podziekowac xD ps do pierwszego juz raczej nie wroce - powody dosc osobiste ;)
QbisieQ Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 super prace. Pierwsza ma coś w sobie. Druga też zajebiaszcza, trzecia trzyma poziom :)
CzAk1 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Pierwsza bardzo....bardzo. Jeszcze jakbys to dopieścił to wyjdzie "mega envik super real foto bajer class:...o_O Drugie jakies przegięte. Te lensy jak kulą w płot...
regnar Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 Kolejna wprawka przed wiekszymi rzeczami. Na dniach jeszcze wersja dzienna tego pierwszego. W chwili obecnej musze pocwiczyc Maye, 3DMax'a (particle), After Effects i MOZE cos z tego zacznie wychodzic. Oby :) Trzymajcie kciuki moje małe dziady ;)
lordbiernac Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Pierwszy wyglada naprawde dobrze, tylko nie wiem, czy tak mocne swiatlo ksiezyca nie powinno byc widoczne na tych wyspach i moze nawet na palmach na najblizszych planach... Ale kolorki i ogolnie kompozycja baaaardzo fajowe :)
SBT77 Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 no ja niestety pierwszy raz w twojej galerii jestem niezbyt przekonany... Te domki na brzegu jednak zbyt fotograficznie wyglądają w stosunku do reszty która wygląda jak namalowana - poza jak dla mnie coś dziwnego dzieje się tam z perspektywą... Ale mimo wszystko to całkiem fajne pomysły na obrazki i nienajgorzej to wygląda mimo elementów które wymieniłem :)
olaf Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 ten ostatni to do okularów 3d, bo widzę, że kolory sie rozwarstwiły na krawędziach. Prace fajne. Widac postęp w kompozycji w porownaniu do pierwszych prac. Jakościowo bardzo fajne, do produkcji filmowej po poprawieniu kilku drobiazgów w sam raz.
Morbid Karbid Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Zgrabnie to wszystko połączone. Na przygotowywaniu realistycznych matte się nie znam, ale plastycznie się broni bardzo.
Gość dekiel Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 kapitalne! a jakie foty brales? zarzuc
regnar Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 danke :) Z tego co pamietam te byly na pewno. Jeszcze brakuje tu jednej foty (te wyspy na srodku), nie moge ich znalesc w tym tlumie tekstur i fot a jest tego sporo i ciagle sie powieksza. W kazdym badz razie wygladaja tak samo jak wyzej tyle ze kolory inne (fota robiona w dzien jednak byla ;) ) Aha. Palmy rysowane z pedzla + jakas tam tekstura dzungli.
Gość dekiel Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 nie ma sie co oszukiwac kolego - inwestuj w matte painting bo to twoja droga
regnar Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Dzieki :) milo slyszec - taki jest moj cichy zamiar. Co wyjdzie - zaobaczymy. Narazie jestem w piaskownicy To co pisalem wczesniej - wersja z innym swiatlem - takie tam cwiczenie (juz mi sie to opatrzylo wiec pewnie bykow pelno bedzie). Ogolnie cisnie mmnie okrutnie juz na zarzucenie na siatke jakis tekstur i zanimowanie ale ufffff jeszcze kupa czasu zanim to nastapi. A tu po drodze jeszcze Vue AŁAAAA xD
Gość dekiel Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 bardzo fajnie wyszlo! kolory jednak siadaja stad wersja nocna jest bardziej przekonujaca
norden Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 heh jeszcze jakbyś sminił żeby nie robić glow wszedzie niepotrzebnie to by było cacy ; ] pzdr Norden ***** pewnie juz kiedys oceniłem wątek... ale co tam tak tylko do wiadomosci za ostanie arty
peter_f Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 zgadzam się z "deklem" - matte to Twoja przyszłość. Wspaniałe i niesamowicie klimatyczne prace!
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 A tu po drodze jeszcze Vue AŁAAAA xD "AŁAAAA" ? Ale dlaczego ? Imo te wszystkie Vue, terrageny i inne cudeńka to prawdziwy dar niebios dla kogoś kto zajmuje się takimi scenami. Szybkie korekty, możliwość oglądania sceny pod różnym kątem - generator daje wielkie możliwości przecież. Masz szybko przeliczone światło i perspektywę, a scenę z 3d możesz przecież nadal modyfikować i obudowywać fotografiami mając szybki start... BTW - bardzo fajnie sobie poczynasz z tymi fotkami :)
regnar Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Dzieki panowie :) Czasem mam taka brzydka manie z tymi glowami :/ hehehe spoko mysle ze ewolucja to wyprze. Czemu Vue ała? Bo mam na glowie teraz do opanowania 3 dodatkowe programy i teraz dochodzi 4 a czasu malo mało :D
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Bo mam na glowie teraz do opanowania 3 dodatkowe programy i teraz dochodzi 4 a czasu malo mało :D A jakie to programy, zdradzisz nam ? Kiedyś cpt. obvious pisał, że do mattepaintingu są lepsze programy niż PS (o ile dobrze zrozumiałem) - chodzi coś w tym stylu ?
regnar Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Vue, Maya, 3DMax (particle system), After Effect - te programy chce opadowac w stopniu takim zeby nie zastanawiac sie do czegu sluzy jaka opcja - wiec kupa czasu i pracy przede mna.
norden Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 (edytowane) regnar...>// Moze to i przykre ale niestety w pracy ewentualnej matte paintera nie bedziesz robił symulacji czasteczek ani kompozycji ; ]... Vue sie przyda....znajomosc camera mappingu w sofcie 3d...ale tak naprawde musisz po prostu umieć robić ładne obrazki... wymazywać zbędne rzeczy z planu, robić cleanplate do wszystkiego jak sama nazwa zawodu wskazuje "matte" czyli w pizdu masek będziesz malował żeby kompozytorzy mogli sobie coś wyciagnąć z ujęcia... internet niestety troche taki mit rzuca na ten rodzaj roboty i każe mysleć ze zawsze będziesz robił wspaniałe scenerie ; ]...... doskonała znajomość perspektywy, obiektywów, fotorealistyczne malowanie, poszerzanie planów to jest to czym matte painterzy sie zajmują... czasem trafi się zrobienie wspaniałej scenerii ... ale zazwyczaj do filmu przez cały okres postprodukcji zrobisz ich 1-3 jezeli jesteś dobry i każą ci na to patrzeć przez 4-9 miesięcy a jezeli jesteś wymiataczem to ze 6-20 i będziesz to robił ze dwa lata w wiekszosci do kadrów gdzie jest tylko PAN lub statyczna kamera... reszte opędza za ciebie TD lub inne cwaniaki a ty tylko dostarczasz im "teksturki" ; ) robienie filmów to praca grupowa... a sam nie ogarniesz wszystkiego bo można być dobrym tylko w niektórych dziedzinach inne po prostu wyjdą ci słabo bo talentu w tym kierunku akurat np. nie masz... taka smutna prawda a poza tym żaden supervisor nie bedzie... ryzykował dac ci do zrobienia całego ujęcia ponieważ możesz sie z tym nie wyrobić i zawalić sprawe ... a jestes potrzebny w tym czasie gdzies indziej gdzie np musisz wymazać kable od lamp na trawniku ....warto znać softy żeby nei być zielonym i czasem dopomóc jakoś kolegom którzy są z czymś w dupie... i zrobić ich pracę dla siebie za nich...kiedy oni nie mogą...wtedy czujesz sie bezpieczny bo wiesz ze nigdy nie spóxnisz sie ze swoją robotą. Tak więc przedewszystkim.... praca w 2D w PS na warstwach... i nie mieszaj sie w nic innego poza malowaniem chbya że chcesz generalistą zostac, leadem lub supervisorem ta gówniana praca wiąże się z ciągłym brakiem czasu, odbieraniem telefonów i wypełnianiem rubryk w budzetach .. a tak jesteś tylko wesołym artystą.... który z czasem zyskuje szacunek w grupie pzdr Norden Edytowane 14 Grudzień 2009 przez norden 1 1
olaf Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 no zgadzam się z Nordenem. To co pokazales, wyglada niezle, ale uwazam, ze moglo spokojnie wyjsc z pędzla jak juz chcesz matte robic. Taka ilosc fotek, to bardziej na kolaż ;)
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 To co pokazales, wyglada niezle, ale uwazam, ze moglo spokojnie wyjsc z pędzla jak juz chcesz matte robic. Mogło, tylko po co ? :)
Gość dekiel Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 norden - polecam wyjazd za granice bo Polska jest 100 lat za murzynami w tej kwestii... no ale skill jak dusso trzeba mieć, zeby sie udalo:)
olaf Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 jakby wyszło, to byłoby wiadomo czy mogło czy nie ;)
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 jakby wyszło, to byłoby wiadomo czy mogło czy nie ;) W sumie to masz rację. Nie zawsze można liczyć, że się coś na googlach znajdzie :D
lordbiernac Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 jakby wyszło, to byłoby wiadomo czy mogło czy nie ;) Tylko nadal jest pytanie po co, jak mozna to samo zrobic z fotek 3 razy szybciej, czyli byc bardziej ekonomicznym i oplacalnym dla pracodawcy?
olaf Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 ale to nie są prace komercyjne. Wiadomo, ze takowe ocenia sie inaczej. Fote mozna podłożyć, ale w prawdziwej pracy bardzo szybko wychodzi ten minus w sytuacji: -Ku%%%%waaaa za godzine musi byc gotowe! -stary nie dam rady, zablokowałem sobie pokazywanie obrazkow na google i nie wiem jak to wyłączyc.
lordbiernac Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Ale rozumiem, ze regnar chce tym zarabiac na zycie. Poza tym wydaje mi sie, ze kazdy kto sie w to bawi na powaznie juz na etapie uczenia sie (czyli pare ladnych latek zapewne) tworzy sobie monstrualna biblioteke obrazkow (nie tylko z netu, ale i wlasnych fotek), wiec argument z googlem to chyba jakias skrajnosc... Nie zrozum mnie zle- ja jestem absolutnie i zawsze za tym, zeby miec warsztat i nie bazowac tylko na trikach, bo to wychodzi predzej czy pozniej, ale wydaje mi sie, ze dzis praca matte paintera to jednak glownie jazda na fotach i wazne jest, zeby umiec tworzyc przekonywujace i klimatyczne obrazki... A wbrew pozorom dobrego poskladania fotek tez trzeba sie naumiec... Ale moge sie mylic oczywiscie...
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Tu się trochę kłócą dwie rzeczy - jedna sprawa - ekstra sprawa umieć utrzymać się w dowolnej stylistyce - w tym wypadku w stylistyce fotki którą się obrabia - by umieć do niej domalować dowolne rzeczy bez dostrzegalnej różnicy... W wypadku foty jest to jednak na oko dość trudne, a już prawie na pewno - mocno pracochłonne... Z drugiej strony - racje ekonomiki czasu - mam wrażenie, że używanie fot gdzie się da jest raczej racjonalnym wyjściem. Jednak w momencie kiedy jest oczekiwana dokładnie taka a nie inna scena, a akurat ciężko znależć odpowiednie materiały bez jakiejś dawki malowania się nie obejdzie... Im większym skillem się dysponuje w tym zakresie tym lepiej... Z grubsza rozumiem co ma na myśli ola-f i w sumie myślę sobie, że człowiek umiejący namalować albo zrobić w 3d coś tak żeby nie kłóciło się to z ogólną stylistyką sceny będzie bardziej poszukiwany niż taki, który tylko kleli foty... Ale to moje gdybanie...
Gość dekiel Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 (edytowane) kajne grence! W polsce trzeba byc jakt to sie mowi "czlowiek orkiestra" jesli chce sie zarabiac na grafice... watpie ze z robienia samych konceptow da sie wyzyc... to samo tyczy sie matte.. za granica to inna historia no i tak btw: vue dobry jest na start obrazka - potem i tak trzeba raczej oklejac teksturami zeby dobrze to wygladalo. ale wg mnie dobra znajomosc programow to zaledwie 30% sukcesu... przykre, ale prawdziwe Edytowane 14 Grudzień 2009 przez dekiel
olaf Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 No rozbawiłeś mnie tą monstrualną biblioteką fotografii :) skil = kariera. nie ma inaczej, komercha weryfikuje szybko wbrew pozorom.
lordbiernac Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 No rozbawiłeś mnie tą monstrualną biblioteką fotografii :) Ty tez mnie rozbawiles teraz... Chyba mamy inne pojecie o radzeniu sobie w komercyjnym swiecie, takze ja zakoncze swoj udzial w dyskusji :) pozdrowki
regnar Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Hehehehe sie narobilo w watku :) Co do partikli. Zdaje sobie z tego sprawe ze jesli chce byc dobry w jednym to powinienem sie na tym skupic. Ale nie potrafie sobie odmowic nauki czegos nowego. Jestes Norden swietnym przykladem ze jesli czlowiek chce moze osiagnac wysoki poziom. Miedzy innymi od obejrzenia Twoich prac zastanowilem sie glebiej nad ta technika i ogolnie nad dzierganiem takich rzeczy. Patrze na twoje prace i mysle: "Kurcze no, no da sie i to wyglada naprawde zacnie. Moze jednak warto sprobowac". Bylo by milo pracowac jako matte painter jesli sie nie uda to bede gosciem ktory duzo potrafi a i tak nic z tego nie ma xD. Ogolnie kwestia partikli + prostej animacji sceny: to bardziej zeby uspokoic swoje puste ego ze jednak potrafie (nie beda to efekty jak z Hollywood ale dobrze miec swiadomosc ze jednak wiem jak to zrobic). Pewnie strace na to duzo czasu ale chce to umiec. Zreszta w obecnej robocie znajomosc jakiegokolwiek programu 3D (a zwlaszcza Maya) cholernie jest mi potrzebna. Wiec sila rzeczy ogarnac to musze. A znajomosc kilku programow zawsze pozwala na wyklucenie sie o wyzsza wyplate - tu sie odzywa materializm ale jesc trzeba ;) Co do uzywania fot. Ja jestem jak najbardziej za tym ze lepiej cos narysowac niz wkleic fote. Problem polega na tym ze faktycznie jesli juz kiedys chcialbym zwiazac sie na dluzej z ta technika to najnormalniej w swiecie pracodawca nie bedzie chcial slyszec o tym zebym dziergal cos 3 dni skoro mozna to zrobic w 3 godziny. Moj warsztat jest jeszcze z dupy - ja sobie zdaje z tego sprawe ze powinienem wiecej czasu poswiecic na rysowanie niz bawienie sie ze zdjeciami ale im wczesniej na foty przejde tym szybciej to ogarne. Co do biblioteki zdjec to mam ich na dysku w obecnej chwili okolo 1000 w duzej rodzielczosci (rozdzialka rzedu 3700x2500 +- wieksze i mniejsze). To uskladalem przez miesiac... A przejrzalem do tej pory moze 2,10 tego co mam w zakladkach pozapisywane. Wiec jestem za tym co mowi lordbiernac ze taka biblioteke da sie uskladac przez pare lat a nawet trzeba. W obecnym czasie jest taka ogromna baza fot na stockach ze palec boli od klikania przycisku "Download". Prawda jest taka ze bez fot ni bedzie realizmu (na takim poziomie zeby oszukac oko, a jesli jest to potrafi to klika osob na swiecie), jesli nie ma realizmu nie ma zlecen, jesli nie ma zlecen nie ma kasy, jesli nie ma kasy nie ma baby,jesli nie ma baby nie ma seksu, nie ma seksu - po co żyć xD.... wiec - UZYWAJMY ZDJEC xD ;)
SBT77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Co do biblioteki zdjec to mam ich na dysku w obecnej chwili okolo 1000 w duzej rodzielczosci (rozdzialka rzedu 3700x2500 +- wieksze i mniejsze). To uskladalem przez miesiac... I wszystkie są na cc ? Skąd ty masz takie źródła ? :)
norden Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 (edytowane) rysowanie w matte elementów fotorealistycznie (mimo iż czasochłonne) daje pewną niezwykłą przewage nad wiekszościa tak zwanych mate pajterów których mozna w sieci spotkać... jest to dowolność i uniwersalność takiego człowieka. Rysując, malując realistycznie nie boisz sie podejmować wyzwań. Dlaczego prace Dusso czy Cole'a, Kaliber, "wielkiego" Ala, czy Petera E.(ci dwaj panowie ostatni to oczywiscie tradycyjni matte painterzy ale specjalnie ich tu wspomniałem) są takie że grają jako jeden obraz i nie ma tam elementów które nie pasują ... ponieważ chłopaki najpierw sklejają te zdjęcia, mówie tu o cyfrowym matte a potem biorą brusha i przez wiele dni, tygodni.... maziają żeby chmurki, skałki, krzaczory wyglądały tak żeby było pięknie a jednoczesnie by nic nie odcinało sie od całości i współgrało z resztą... Co do bazy zdjęć... nie wiem o jakiej bazie piszecie... Moge tylko dopowiedzieć ze współczesny digital environment jest nieco jak układanie levelów do gry... musisz miec klocki z których ułozysz swój obrazek. Kiedyś sie wkurzyłem ze za każdym razem drzewa musze do swoich scen wycinać... Wyskoczyłem z aparatem rano, w południe i przed zachodem i sfociłem kilkadziesiąt drzew w okolicy nad rzeką tak żeby ładnei dały sie wykluczować wróciłem do domu i wykluczowałem sobie taką biblioteke drzew w 2k z maskami.... Do biblioteki trzeba zbierać klocki... jednak w wiekszości wypadków jesteś głeboko w D ;] dlatego fajnie jest umiec namalowac potrzebny klocek. Ale pamietajcie też że czasem łatwiej jest wsiąść na rower czy w autobus i przejechać całe miasto by zrobic kilka potrzebnych zdjec niz szukać w sieci lub próbować zmontować cos z kilku innych.... Najlepsi matte painterzy robią również najlepsze fotografie użytkowe ...remember ; ) ...zawsze to też jakiś ruch szczególnie w przypadku roweru... Prponuje też moją autorską metodę wsiadania z aparatem... do autobusów cyferek których nie znamy .... hehe tak sie znalazłem na najwiekszych zadupiach wrocławia ale niektóre fotki z tych miejsc wykorzystuje od czasu do czasu do dzisiaj. Aha i nie bójcie się ochroniarzy ;] ...nic wam nie zrobią... a jak będą bluzgali to porobić jeszcze kilka fotek i uciekać zanim niebiescy przyjadą... regnar//> nigdy nei mów że coś zrobisz w 3godziny ;D mozesz być w D czasami z tego powodu no a jak jeszcze ci płacą od godzin to juz całkowita tragedia... ; ) pozdrawiam Norden Edytowane 15 Grudzień 2009 przez norden
olaf Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 fajna uwaga norden. zazdroszcze ludziom w obecnych czasach. jak ja trenowałem rękę nie było cyfrówek a i internet tylko w kafejce na 15min ;)
norden Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 (edytowane) dekiel>// nie zapominaj że wazna jest również umiejętnosc zgrabnej retoryki..... a jak to nie pomoze no to cięta riposta i w długą..... wiesz dekiel zalezy jak wiele jestes poświęcić dla pracy ;D ... kiedys do elektrociepłowni wbiłem... to matka sie zastanawiała potem gdzie zniknałem na 48godzin ... ale karte z aparatu mi sie udało schować ... ; ) Tak wrzuce tutaj dla regnara pare róznych fotek z róznych wypadów z mojej biblioteki: Edytowane 16 Grudzień 2009 przez norden
SBT77 Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 regnar//> nigdy nei mów że coś zrobisz w 3godziny ;D mozesz być w D czasami z tego powodu no a jak jeszcze ci płacą od godzin to juz całkowita tragedia... ; ) Słusznie. Trafisz na decydenta który będzie miał niewielkie pojęcie o specyfice twojej roboty i masz przechlapane. Kącik humoru (wątpliwego): - Wczoraj wykonał Pan całą pracę w 3 godziny, a dzisiaj ma Pan nieco mniejszy format i po 5 godzinach twierdzi Pan, że wykonał zadanie zaledwie w 50%. Jestem bardzo zawiedziony Pana postawą Panie Regnarze, jeśli to będzie się powtarzać to będziemy musieli przemyśleć od nowa naszą formułę współpracy. - Stefan, wiesz że ten Regnar zrobił nam wczoraj materiały w 3 godziny ? Myślę, że jak mu przykręcimy śrubę i powiemy, że mamy kontakt z grafikiem, który zadeklarował się to zrobić w połowę tego czasu za dwa razy mniejsze wynagrodzenie, to dziś Regnar zrobi te swoją pracę w 2 godziny albo mniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się