Gość Kalnor Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 (edytowane) GRECKA ŚWIĄTYNIA Siedziałem nad tym po 2-3 godziny dziennie po szkole przez 5 dni. Proszę o wyrozumiałość ponieważ to moja pierwsza praca w 3ds max 9. Kilka screenów: Proszę o ocenę 0-10. Czy według was powinienem dalej tworzyć dzieła w 3ds max czy powinienem się po prostu wycofać. Edytowane 18 Styczeń 2009 przez Kalnor
Morphe Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 eeee ? ekhm, hmm niepotrafie.... moze wrzuc prace do wipa?
piotrek Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Powinieneś się uczyć, jeśli chcesz coś dalej w tym kierunku robić.
Herszt Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Jak na pierwszą prace 3D to całkiem nieźle u mnie był to jakiś domek z boxów. Jeżeli sprawia ci to przyjemnośc to ucz się a po jakimś czasie stwierdzisz, że dobrze postąpiłeś.
Solo Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Jeżeli dopiero zaczynasz, to nie bierz się od razu za wszystko, modelowanie, oświetlanie, teksturowanie, rendering itp itp. Tylko zacznij sobie od modelowania i po kolei się ucz. Nie wszystko naraz. Zgadzam się, że jak na pierwszą pracę to nieźle :P Ucz się ucz ;) Pozdrawiam Solo
Ania Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 (edytowane) Brakuje cieni (włącz shadow w ustawieniach lamp). Czy ta trawa się świeci? (self illumination w materiale? jeśli tak, to się tego pozbądź) Trawa jest za rzadka i ma dziwny kształt. Możesz wymodelować kilka źdźbeł albo kępków trawy (nie trójkąty, ale lepiej takie lekko zagięte) i rozprowadzić po obiekcie za pomocą scatter albo partykli. Jeśli komputer tego nie łyka, to daj trawę tylko tam gdzie widać (twoje pierwsze ujęcie pokazuje zbyt duży obszar nieciekawej łąki, lepiej przybliżyć do świątyni, nie obcinając jej dachu, i tam za to dać gęściej trawy). Przydałoby się jakieś dodatkowe światło z nieba (np. niebieskawe światło księżyca), żeby dach nie był aż taki ciemny. Przeskaluj te gizma z ogniem, żeby płomienie nie były takie szerokie. A z Solem się nie zgodzę co do metody nauki, ja też się uczyłam wszystkiego na raz, wtedy przynajmniej widać jakieś końcowe efekty, a to motywuje. Ogólnie jak na pierwszą pracę nie jest źle, ale można jeszcze sporo dopracować. Czy powinieneś dalej tworzyć to twoja sprawa i nikt ci na to pytanie nie odpowie (lubisz to robić czy nie?), a jakieś punktacje od 0 do 10 też nie mają sensu (pytaj co poprawić, nie czy się podoba). Edytowane 18 Styczeń 2009 przez Ania
Gość Kalnor Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Dzięki za porady. Poprawie różne rzeczy i potem wrzucę nowe screeny.
g0od Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 W pełni się zgadzam z Anią - tak czytam wypowiedzi w różnych topikach i wszyscy mówią 'naucz się modelować - potem reszta' - no i co? Ile zajmuje nauka modelowania? Może zajmować i całe życie, jak ze wszystkim... jedyne co, to możemy się nauczyć obsługi programu, sposób działania każdego narzędzia - ale co z tym zrobimy, to już nasze i NIGDY nie opanujemy tego do perfekcji - ludzie zaczynali od wersji 1.0 na Amidze i nadal się uczą, wymyślają nowe 'myki'. Tak czy inaczej, do czego się to sprowadza? Ok... ktoś poświęci kolejne 2 lata na modelowanie - ma zrobić UV skomplikowanego modelu i co? Rozłoży ręce bo nigdy tego nie robił, to samo się tyczy teksturowania, ustawień materiału i renderów. Co z tego, że się ma idealny model... jeśli wrzucimy na niego teksturę proceduralną - bo nie wiemy jak zrobić dobre UV, nie znamy pojęć jak SSS czy 3p light. W animację nawet nie będę się zagłębiał, IK, FK, null - ale po co to komu, jak mamy idealny model, nie? Chcemy złapać robotę jako modeler? Ok... wtedy nauka modelowania jest dobrym pomysłem. Ale jeśli mowa o grafice/animacji 3D - wtedy trzeba ugryźć cały temat - bo model to tylko model. Wystarczy popatrzeć na forum, ile jest skończonych prac(poza wizkami... których jest aż za dużo)? Cóż, najwyraźniej mam za dużo wolnego czasu, jeśli chciało mi się to pisać, tak czy inaczej - Kalnor - do boju! :)
wookash_3d Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 W pełni popieram przedmówców. Jak się uczyć to od razu wszystkiego kroczkami na które czas pozwala. Nie będę pisał co mi się nie podoba bo to nie ma sensu, popraw najpierw to co się Tobie nie podoba i pokaż rezultat. I jak to powiedział już g0od -> DO BOJU !!
Solo Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 A ja uważam, że jak się uczyć wszystkiego to niczego .. wiadomo, że nie można całe życie tylko modelować .. ale lepiej nauczyć się robić jako takie modele, a potem dopiero teksturować itp itd. Ale myślę, że każdy zrobi tak jak będzie mu się podobało. Dlatego nie będę się wdawał w off-topiczaną dyskusję xD Pozdrawiam, Solo
Morphe Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 ja sie najpierw uczylem modelowac, pracyzji, potem texutry i swiatlo :)
tweety Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 ekhem.. wątek przenoszę do wipa (work in progress, praca w toku). nie wrzucaj wszystkiego co ci wyjdzie z maxa. pomyśl, że to forum pomaga nowicjuszom ale tylko wtedy jeśli chcą się czegoś nauczyć, są cierpliwi i nie zarzucają galerii fisnihed works każdą zrobioną pracą. Pozdrawiam
Gość Kalnor Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Kilka nowych screenów. Dodałem cienie i wzmocniłem o 0,3 skylight. Czy jest coś jeszcze co było by dobrze poprawić?
bapi23 Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Chciałbym wtrącić swoje 5 groszy. Najlepsze efekty daje uczenie się jednej sekcji, jeżeli masz do zrobienia większy projekt, to za dużo przy nim się nie nauczysz, mówię to z doświadczenia, nie z moich przemyśleń. Więc, kiedy uczysz się modelowania, to skup się tylko nad tym, i lepiej więcej czasu poświęcać testom - nie projektom.
NeotiX Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Bardzo wiele osób samodzielnie uczy się modelowania i każdy ma swoje wypracowane metody. Jedni wolą najpierw nauczyć się robić dobre modele, potem je teksturują, a na końcu bawią się renderingiem. Inni wolą robić wszystko po trochu. Jeszcze inni zaczynają od modeli LP pod gameart. Nie wiem, która metoda jest lepsza bo tak naprawdę powinno się samemu wypracować swoją optymalną technikę nauki korzystając jedynie z rad bardziej doświadczonych. Co do samego modelu to nie pokazuje on nic specjalnego. Trochę podstawowych brył poukładanych jedna na drugą. Może jak na początek (poznawanie programu) nie jest źle, ale lepsze efekty uzyskuje się robiąc tutoriale. Jak już chcesz koniecznie zabierać się za swój model to pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to ułożenie sobie w głowie co tak naprawdę chcesz pokazać. Drugą rzeczą jest szukanie referek czyli zdjęć, rysunków, konceptów itp. które pokazuję jak najbliższe odzwierciedlenie twojego pomysłu lub jego fragmentów. Przed przystąpieniem do robienia modelu poukładaj sobie te referki i bazując na nich stwórz swój model. W skrócie to poszukaj w google grafik z greckimi świątyniami, szkicami kolumn, planami, przekrojami itp. i na ich podstawie zabierz się za model. Kolejną sprawą jest prezentacja modelu. Musisz pokazać swój model w ciekawy i przyjemny dla oka sposób. Unikaj prezentowania nieistotnej przestrzeni, tła, otoczenia kosztem głównego modelu. Powodzenia życzę i wytworności :D
JmTm00 Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Proszę o ocenę 0-10. ...powinienem dalej tworzyć dzieła w 3ds max czy powinienem się po prostu wycofać.... Nie no....naprawde nie chce wyjść na dziada znowu.......ale....propozycja "skali w ocenie" jakoś dziwnie skłania mnie ku........jak sam nie wiesz czego chcesz....to juz lepiej......hm.....a w nowe gta grałeś :>?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się