NV Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 (edytowane) Już dawno nic nie robiłem w maxie dlatego muszę poćwiczyć,nauczyć i odświeżyć to i owo. Abym miał większą mobilizacje do pracy zakładam ten temat :) Zaczynamy od nauki vray suna (wczesniej radziłem sobie directem + vray light'y + vray camera ) Takie 1 wypociny po 1 straciu ;) Nic specjalnego. Ale podoba mi się intulicyjne ustawianie pory dnia. Scenka tak na szybkiego. Mam nadzieję, że następne testy będą lepsze. Podkreślam, testowałem tylko światło ;P 1 2 3 4 1http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2d0dc725212d3c73.html 2http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a84d44149cf98834.html 3http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c409567c128fef22.html 4http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/77f3f9df4e71742f.html Edytowane 15 Lipiec 2009 przez NV 1
jamal333 Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Na jedynce powinna się tak świecić ściana ? Czy to może firanka odbija ? P.S Coś ostatnio dużo takich tematów przypomnieniowych ;)
Black Pantera Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Czy ja wiem czy ten vray sun nadaje się do interiorów...wcześniej nim się bawiłem i po przejściu na direct light , praca wydaje mi się łatwiejsza.
NV Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 To ta firanka bo ma standardowy materiał + to ze jest max biała. Gdy jej nie ma jest ok. Ale na 1 powinno dookoła okna być troche rozświetlone bo to poranek ;) Pozdrawiam. Black Pantera: Czy się nadaje to jeszcze nie wiem ;) ale warto sie go nauczyć, wiem ze do exteriorów bedzie jak znalazł bo lepiej sie do tego nadaje jak direct, poniewaz direct bez vray lightow jest słaby.
Black Pantera Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Skieruj może główny snop światła bardziej do kamery , a nie na łóżko.
mkeruj Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Czy aby na pewno w tej scenie światło wpada tylko przez okno? Bardzo nienaturalnie to wygląda.
hcpiter Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Nie istnieje takie cos jak tylko testowanie swiatla, wpuszczenie sun`a do szarego wnetrza nic nie daje tak naprawde, przynajmniej dodaj kilka textur zeby kolory sie jakies pojawily. U Ciebie juz plamy sie pojawily poza tym :) Pozdrawiam
pressenter Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Tak, jak hcpiter mówi. Wpuszczanie światła do pomieszczenia bez tekstur nic nie daje, warto przynajmniej podłoge położyć, zobaczysz jaka będzie zmiana. Drażni mnie też strasznie takie mocne światło od strony kamery, jakby za nią nie było ściany.
rudylew Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 mam podobny problem z oswietleniem.. mam małe otwory okienne jeszcze z żaluzjami i za huk nie idzie pogodzić niczego.. ale juz chyba wiem.. Daj materiał na podłogę.. i zobaczysz ze przy dyzym glossles będziesz miał jasniej w pomieszczeniu i bardziej dynamiczny kolor światełka.
Black Pantera Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 To samo będzie jak zamiast szarego materiału da biały.
NV Napisano 21 Styczeń 2009 Autor Napisano 21 Styczeń 2009 (edytowane) mkeruj: Wpada przez jeszcze 2 okna. hcpiter: Dzięki wielkie za uwagi. Nareszcie na tym forum jakieś konkretne posty :) Zgadzam się z Tobą ale póki co to chciałem wogle rozpracować jaki parametr od czego jest. Takie już konkretne testy się dopiero zaczną. Apropo plam to się właśnie zastanawiam czemu mi wyskakuja mimo dość wysokich ustawień ... pressenter: As you wish my master ;) Wielkie dzięki za pomoc. Może wyjde na ludzi przy was ;p Tak na wieczorek. PS: Rendery z lepszym GI itp. później. Edytowane 21 Styczeń 2009 przez NV
aknochaco Napisano 22 Styczeń 2009 Napisano 22 Styczeń 2009 Według mnie światła za oknem jest tyle jak by eksplodowała tuż obok bomba atomowa :D
NV Napisano 22 Styczeń 2009 Autor Napisano 22 Styczeń 2009 (edytowane) Słuszna uwaga ale tu nie chodziło akurat o to. Dopasuje to w swoim czasie. Jest to wina miedzy innymi zasłony. edit: Oraz materiałem okna i stosunku wrażliwosci soczewki kamery do intensywnosci promieni/slońca, ale ja testuje swiatlo na razie w tym podstawowym sensie, bo dopiero co rozpracowuje vray suna. A no i niebo tez ma swoj udział w tym. wszystko w swoim czasie. Na test ogolny renderingu z vray sunem przyjdzie pora. EDIT: Specjalnie dla hcpitera wersja bez plam ( no prawie ;) ) i jest podłoga :) dla aknochaco: tylko za oknem tło białe ;) Edytowane 22 Styczeń 2009 przez NV
NV Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Napisano 31 Styczeń 2009 Kolejny teścik. Myślę że nawet udany, wiadomo skopałem to i tamto, ale chyba zrobię sobie z tego mało ambitną wizkę do folio ;) Przy okazji coraz bardziej podoba mi się vraysun :] ( Tak są obrazki poczekaj az sie załadują ;) ) Prosto z maxa: I trochę photoshopa :] :
claude Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 Ogulnie ładnie, trochę jeszcze widać plamy od GI ale ledwo ledwo. Szafki mogły by mieć lepsze mapowanie. Czy ten pasek bieli na ścianie i sufit to miał być ten sam kolor czy to inna farba, mocno się sufit odcina od ścian. Może jestem dziwny ale wolę wersję bez photoshopa. Chyba jest taka moda na desaturacje i chłodne barwy, ja osobiście lubię ciepłe kolorki. Ciekawi mnie jak renderujesz z Vraysun. Czy Vraysun ma multipler 1 i używasz kamery fizycznej, Czy zmniejszasz multipler sun i kamera normalna maxowa. Pozdrawiam
snajper992 Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 Jakieś texturki będą na tej lampce i kwiatku bo już w photoshopie obrabiasz jak pracka nieskończona. A po za tym to genialnie. pozdro snajper
Kr3tz Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 Mi sie podoba, tylko tam po prawej troche pusto, moze jakis obraz na scianie?
Camel Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 Dodaj jeszcze chyba z 50 czy 100 HSphere Subdivs :) to nie wiele więcej ale duzo da. Masz ustawiony na pewno preset na High... ;)
NV Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Napisano 31 Styczeń 2009 claude: ogólnie ;) Dzięki. Hmm tzn. lubisz ciepłe kolorki, ale to i tak wolałbyś wersje z photoshopa niż z maxa ale robioną pod ciepłe barwy ;) ja tutaj zrobiłem pod zimne bo takie lubie :D Opcja nr.1 " Vraysun ma multipler 1 i używasz kamery fizycznej" snajper992: Spokojnie, będą. Na początku to miałbyć tylko test :) Genialnie to nie jest ale dzięki ! :) Kr3tz: Dobry pomysł. Dzięki Dunablaster: Pudło. Mam na medium ;P Dać zawsze dal ale rendering sie wydłuża a narazie nie o to chodzi. Nie mam Quada ;P Może jutro kolejny up. PS: Zna ktoś stronę z texturami drewna, ale meblowego ??
trosiek Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 http://www.cgtextures.com/ --> wood --> fine wood. Narazie tylko ta strona mi na myśl przychodzi. Coś tam znajdziesz. http://flickr.com/search/?q=wood+texture może tutaj też coś znajdziesz. No i oczywiście to -> http://evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=69558&highlight=sever Nie zapominając o tym http://www.hongkiat.com/blog/28-high-resolution-wood-textures-for-designers/ :) 1
NV Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 Kolejny test. Tym razem mniej udany. Lampka i obraz musi iść pod młotek, kwiatek chyba też. Trosiek: Dzięki :) Dałbym ci repa ale nie moge ;)
mkeruj Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 Na sufit dalbym override. Kula za bardzo przezroczysta. Swiatlo i cienie mnie sie podobują 1
Black Pantera Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 1 uwaga.Inna pora dnia za oknem , a słońce wpada inaczej.
NV Napisano 7 Luty 2009 Autor Napisano 7 Luty 2009 Ostatni teścik. Gdybym się przyłożył do materiałów pewnie wyszłoby coś ciekawszego ale przynajmniej poćwiczyłem ustawienia renderu i światełko. Teraz pracuje nad salonem, myślę że go już zrobię porządnie.
mkeruj Napisano 7 Luty 2009 Napisano 7 Luty 2009 1. Na reflect w podlodze dalbym faloff, nie byloby takich łat. Teraz wyglada jak poprzecierany lakier. 2. Mapowanie drewna do bani na ramie obrazu i meblach. 3. Przepalenie koło drzwi przesadzone 4. Dobry render, bez szumu, ciekawe ile czasu na tym konfigu. 5. Swiatlo i cienie elegancko, git.
NV Napisano 8 Luty 2009 Autor Napisano 8 Luty 2009 ------------------------------------ Mkeruj: Dzięki za uwagi. Oczywiście masz racje :) 1.2.3 > faktycznie spierdzieliłem ale i się nie przykładałem. 4.5.> To się ciesze bo o to tutaj przedewszystkim chodziło :] Co do czasu to około 6-7h w docelowej większej roździelczości. Trochę sporo ale na quadzie już by było 3-4h więc z drugiej strony nie tak źle. Dodam, że jeszcze szperałem po necie w czasie renderingu itp :D ------------------------------------ Obecnie pracuje nad salonem ( wiem mało mam ) Ale pokazuje już teraz bo jest mego projektu bez refek i zastanawiam się czy dać jeszcze okno od tylniej ściany czy oprzeć oświetlenie o te duże ? Ujęcie planuje jedno(mniej wiecej takie jak obrazek nr2). Inne sugestie mile widziane :)
NV Napisano 9 Luty 2009 Autor Napisano 9 Luty 2009 Staram się jakoś zagospodarować wnętrze. Sugestie itp. mile widziane :) Clay render:
NV Napisano 11 Luty 2009 Autor Napisano 11 Luty 2009 Coś małe zainteresowanie :( Trochę męczyłem się nad podłogą. Chyba się udało. Poprawie jeszcz tylko refleksy. Dodam troche modeli i powoli za materiały.
Black Pantera Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Znowu inna pora dnia , a słońce rzuca światło jak przy zachodzie...
Temporal Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 fajowe wnetrze i podloga naprawde robi wrazenie fajnie ida ci te testy edit: to jest bump, disp czy modelowane tak?
NV Napisano 11 Luty 2009 Autor Napisano 11 Luty 2009 Temporal: Wielkie dzięki :) Ciesze się, że ktoś docenia :] To jest disp + bump + (pracuje nad specularem). Mis3k: Dzięki :) No jade jade :D Tylko komp przydałby się mocniejszy ;) Na szczęście może brat zmodernizuje swojego to go trochę wykorzystam na netrendering itp. ale to jeszcze troche czasu :( Black Pantera: 1 twoja uwga ze światło nie pasuje do tego w widoku za oknem była słuszna, ale z tą mam mieszane uczucia. Nie może być to zachód bo to fizycznie nie możliwe przy tym na jakiej wysokosci znajduje się słońce i nasyceniu bieli. Nie wiem może to ja sie nie znam na vraysunie i nie wiem kiedy jest zenit,wschod,zachod - ciagle sie ucze ale mimo to sie z tym niezgodze, chyba ze wiecej osob ma rowniez takie odczucie tzn. ze ja spierdzieliłem.
Thunder Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 podłoga jak dla mnie bomba, wnętrze ogółem też bardzo ładne ale ja tam się nie znam na tych rzeczach więc niech się wypowiedzą profesjonaliści :PP
mkeruj Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Pewnie chodziło o to, że kąt padania ma sie nijak do natężebnia światła. W momencie, kiedy yużywasz kamery fizycznej ze zbyt wolnym szuterem, może być właśnie taki efekt, ale nie chciałbym przesądzać. Ogólnie bardzo ładnie układają się cienie, może przerzucisz się niebawem całkiem na wizki?
NV Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 Z podłogi jestem zadowolony. Troszeczke "zbluruje" odbicia i dam w finale wiecej sampli na nia bo tam po prawej wyglada troche gozej. Ale moze jakis dywan i inne modele dojdą to nie będzie sie tak rzucać w oczy. Zmieniłem AA na catmula i no właśnie i mam takie czarne linie. Wiadomo dlaczego takie coś może być ?? Moze to model ? Listwy chyba ok. Nareszcie moge wyłączyć podłoge i robić render w normalnym czasie ;)
09121986 Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Bardzo ładnie Ci idzie ;) sam zabieram sie w najbliższym czasie za wizki , i chciałbym mieć taki postęp jak Ty. Mogłbyś szepnąć co oprócz suna oswietla te pokoje ;) Podłoga mi sie bardzo podoba. Keep Up Working ;) Powodzenia ;)
NV Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Sory, że może takie "pseudo updaty" daje ale moja praca z maxem wygląda tak że tu robie coś do szkoly, tu klikne render to znów do szkoly to i tamto ;P Do tego chce jeszcze dopracować ten salon więc nie ide na ilośc a jakość w miarę możliwości. Zrobiłem podświetlane te półki, nie wiem czy dobry patent. Jakoś gdzieś coś podobnego widziałem, tylko nie wiem czy to dobrze wygląda więc wrzucam. --------------------------------------------------------------------- 09121986: 2 vray lighty :) Ja mam duzy postep ? Chyba nie bo tylko vray'suna ćwicze, juz dawno powinnienem umieć ;)
NV Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Mówcie co mozna zmienić/ dorzucić do salonu aby designe był ciekawsze, poniewaz obecnie nie chodzi o trening modelingu, więc mogę wrzucać sporo gotowców.
trosiek Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 po co zdejmowałeś tekstury obiektow everów? :) popatrz na desing na stronach typu http://www.archdaily.com
NV Napisano 14 Luty 2009 Autor Napisano 14 Luty 2009 (edytowane) Trosiek: Dzięki :) Ja ich nie zdejmowałem :] Troche bumpa podłogi jednak zmniejsze. Myślcie nad kolorystyką wnętrza (ściany itp.) Bo nie moge się zdecydować :] Edytowane 14 Luty 2009 przez NV
mkeruj Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Mapowanie na listwach skaszanione Książki strasznie wyraczaste
NV Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 (edytowane) Mapowaniem jeszcze będę się bawił. W sobote teścik kolejny zrobiłem. Nadal mi się to nie podoba ale scena ma potencjał, postaram się coś z tego wyciągnąć :) Wiecie moze czemu VraymtlID renderuje mi jako czarny obraz ?? Edytowane 22 Luty 2009 przez NV
KamillM Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Bardzo zgrabnie :) Podoba mi się podłoga! Co do vraymtlid - przydzieliłeś każdemu materiałowi inne id?
NV Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 Dzieki KamillM. Heh nie bede ściemniał gdzie się przydziela id ? Bo chyba nie chodzi o materiał mutli sub-object ? :)
KamillM Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Bynajmniej :D W material editor w pasku pod slotami masz niebieskie 0, kliknij i wybierz inne id (0 jest jako czarny kolor z tego co wiem). Sam na początku szukałem o co chodzi z tym id :)
NV Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 (edytowane) Aaaa taki numer :) Leci rep ;) Pozdrawiam. "You must spread some Reputation around before giving it to KamillM again." Dobra lot opóźniony EDIT: Takie szybkie pytanko w jakim formacie najlepiej to zapisywac dla Ps'a ? Edytowane 22 Luty 2009 przez NV
adam_m Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Ładna podłoga, firanka przepalona. Zależy co chcesz z tym plikiem dalej robić. Jak dla internetu to jpg a jak do druku to tiff.
09121986 Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Ja zapisuje w Bmp , bo mi tiffy strasznie dziwnie rozjasnia :]
Temporal Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Ja zawsze zapisuje do tiffow lub png bo takie pliki zaduzo nie traca i swietnie nadawaja sie do edycji jest alfa jest duza glebia kolorow jest git :P. BMP sux to to juz chyba przezyek :P.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się