Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

ca828c8215db1699.png

 

Już dawno nic nie robiłem w maxie dlatego muszę poćwiczyć,nauczyć i odświeżyć to i owo. Abym miał większą mobilizacje do pracy zakładam ten temat :)

 

Zaczynamy od nauki vray suna (wczesniej radziłem sobie directem + vray light'y + vray camera )

Takie 1 wypociny po 1 straciu ;) Nic specjalnego. Ale podoba mi się intulicyjne ustawianie pory dnia. Scenka tak na szybkiego. Mam nadzieję, że następne testy będą lepsze. Podkreślam, testowałem tylko światło ;P

 

1

2d0dc725212d3c73med.jpg

2

a84d44149cf98834med.jpg

3

c409567c128fef22med.jpg

4

77f3f9df4e71742fmed.jpg

1http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2d0dc725212d3c73.html

2http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a84d44149cf98834.html

3http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c409567c128fef22.html

4http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/77f3f9df4e71742f.html

Edytowane przez NV
  • Like 1
  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To ta firanka bo ma standardowy materiał + to ze jest max biała. Gdy jej nie ma jest ok. Ale na 1 powinno dookoła okna być troche rozświetlone bo to poranek ;)

Pozdrawiam.

 

Black Pantera: Czy się nadaje to jeszcze nie wiem ;) ale warto sie go nauczyć, wiem ze do exteriorów bedzie jak znalazł bo lepiej sie do tego nadaje jak direct, poniewaz direct bez vray lightow jest słaby.

Napisano

Nie istnieje takie cos jak tylko testowanie swiatla, wpuszczenie sun`a do szarego wnetrza nic nie daje tak naprawde, przynajmniej dodaj kilka textur zeby kolory sie jakies pojawily.

U Ciebie juz plamy sie pojawily poza tym :)

Pozdrawiam

Napisano

Tak, jak hcpiter mówi. Wpuszczanie światła do pomieszczenia bez tekstur nic nie daje, warto przynajmniej podłoge położyć, zobaczysz jaka będzie zmiana. Drażni mnie też strasznie takie mocne światło od strony kamery, jakby za nią nie było ściany.

Napisano

mam podobny problem z oswietleniem.. mam małe otwory okienne jeszcze z żaluzjami i za huk nie idzie pogodzić niczego.. ale juz chyba wiem..

 

Daj materiał na podłogę.. i zobaczysz ze przy dyzym glossles będziesz miał jasniej w pomieszczeniu i bardziej dynamiczny kolor światełka.

Napisano (edytowane)

mkeruj: Wpada przez jeszcze 2 okna.

 

hcpiter: Dzięki wielkie za uwagi. Nareszcie na tym forum jakieś konkretne posty :) Zgadzam się z Tobą ale póki co to chciałem wogle rozpracować jaki parametr od czego jest. Takie już konkretne testy się dopiero zaczną. Apropo plam to się właśnie zastanawiam czemu mi wyskakuja mimo dość wysokich ustawień ...

 

pressenter: As you wish my master ;)

 

Wielkie dzięki za pomoc. Może wyjde na ludzi przy was ;p

 

Tak na wieczorek.

wizsmall2mm5.jpg

PS: Rendery z lepszym GI itp. później.

Edytowane przez NV
Napisano (edytowane)

Słuszna uwaga ale tu nie chodziło akurat o to. Dopasuje to w swoim czasie. Jest to wina miedzy innymi zasłony.

 

edit: Oraz materiałem okna i stosunku wrażliwosci soczewki kamery do intensywnosci promieni/slońca, ale ja testuje swiatlo na razie w tym podstawowym sensie, bo dopiero co rozpracowuje vray suna. A no i niebo tez ma swoj udział w tym. wszystko w swoim czasie. Na test ogolny renderingu z vray sunem przyjdzie pora.

 

EDIT:

 

Specjalnie dla hcpitera wersja bez plam ( no prawie ;) ) i jest podłoga :)

wizsmall3tu7.jpg

 

dla aknochaco:

tylko za oknem tło białe ;)

dodatekgk0.jpg

Edytowane przez NV
Napisano

Kolejny teścik. Myślę że nawet udany, wiadomo skopałem to i tamto, ale chyba zrobię sobie z tego mało ambitną wizkę do folio ;) Przy okazji coraz bardziej podoba mi się vraysun :]

 

( Tak są obrazki poczekaj az sie załadują ;) )

 

Prosto z maxa:

 

wizsmall8kk6.jpg

 

I trochę photoshopa :] :

 

wizsmall8je3.jpg

Napisano

Ogulnie ładnie, trochę jeszcze widać plamy od GI ale ledwo ledwo.

Szafki mogły by mieć lepsze mapowanie.

Czy ten pasek bieli na ścianie i sufit to miał być ten sam kolor czy to inna farba, mocno się sufit odcina od ścian.

 

Może jestem dziwny ale wolę wersję bez photoshopa. Chyba jest taka moda na desaturacje i chłodne barwy, ja osobiście lubię ciepłe kolorki.

 

Ciekawi mnie jak renderujesz z Vraysun. Czy Vraysun ma multipler 1 i używasz kamery fizycznej, Czy zmniejszasz multipler sun i kamera normalna maxowa.

 

Pozdrawiam

Napisano

claude: ogólnie ;) Dzięki. Hmm tzn. lubisz ciepłe kolorki, ale to i tak wolałbyś wersje z photoshopa niż z maxa ale robioną pod ciepłe barwy ;) ja tutaj zrobiłem pod zimne bo takie lubie :D Opcja nr.1 " Vraysun ma multipler 1 i używasz kamery fizycznej"

 

snajper992: Spokojnie, będą. Na początku to miałbyć tylko test :) Genialnie to nie jest ale dzięki ! :)

 

Kr3tz: Dobry pomysł. Dzięki

 

Dunablaster: Pudło. Mam na medium ;P Dać zawsze dal ale rendering sie wydłuża a narazie nie o to chodzi. Nie mam Quada ;P

 

Może jutro kolejny up.

PS: Zna ktoś stronę z texturami drewna, ale meblowego ??

Napisano

Kolejny test. Tym razem mniej udany. Lampka i obraz musi iść pod młotek, kwiatek chyba też.

Trosiek: Dzięki :) Dałbym ci repa ale nie moge ;)

testn4mj5.jpg

Napisano

Ostatni teścik. Gdybym się przyłożył do materiałów pewnie wyszłoby coś ciekawszego ale przynajmniej poćwiczyłem ustawienia renderu i światełko. Teraz pracuje nad salonem, myślę że go już zrobię porządnie.

sypialniacv7.jpg

Napisano

1. Na reflect w podlodze dalbym faloff, nie byloby takich łat. Teraz wyglada jak poprzecierany lakier.

2. Mapowanie drewna do bani na ramie obrazu i meblach.

3. Przepalenie koło drzwi przesadzone

 

4. Dobry render, bez szumu, ciekawe ile czasu na tym konfigu.

5. Swiatlo i cienie elegancko, git.

Napisano

------------------------------------

Mkeruj: Dzięki za uwagi. Oczywiście masz racje :) 1.2.3 > faktycznie spierdzieliłem ale i się nie przykładałem. 4.5.> To się ciesze bo o to tutaj przedewszystkim chodziło :] Co do czasu to około 6-7h w docelowej większej roździelczości. Trochę sporo ale na quadzie już by było 3-4h więc z drugiej strony nie tak źle. Dodam, że jeszcze szperałem po necie w czasie renderingu itp :D

------------------------------------

Obecnie pracuje nad salonem ( wiem mało mam ) Ale pokazuje już teraz bo jest mego projektu bez refek i zastanawiam się czy dać jeszcze okno od tylniej ściany czy oprzeć oświetlenie o te duże ? Ujęcie planuje jedno(mniej wiecej takie jak obrazek nr2). Inne sugestie mile widziane :)

 

salongv6.jpg

Napisano

Coś małe zainteresowanie :(

Trochę męczyłem się nad podłogą. Chyba się udało. Poprawie jeszcz tylko refleksy. Dodam troche modeli i powoli za materiały.

salon02podlogafz9.jpg

Napisano

Temporal: Wielkie dzięki :) Ciesze się, że ktoś docenia :] To jest disp + bump + (pracuje nad specularem).

Mis3k: Dzięki :) No jade jade :D Tylko komp przydałby się mocniejszy ;) Na szczęście może brat zmodernizuje swojego to go trochę wykorzystam na netrendering itp. ale to jeszcze troche czasu :(

 

Black Pantera: 1 twoja uwga ze światło nie pasuje do tego w widoku za oknem była słuszna, ale z tą mam mieszane uczucia. Nie może być to zachód bo to fizycznie nie możliwe przy tym na jakiej wysokosci znajduje się słońce i nasyceniu bieli. Nie wiem może to ja sie nie znam na vraysunie i nie wiem kiedy jest zenit,wschod,zachod - ciagle sie ucze ale mimo to sie z tym niezgodze, chyba ze wiecej osob ma rowniez takie odczucie tzn. ze ja spierdzieliłem.

Napisano

podłoga jak dla mnie bomba, wnętrze ogółem też bardzo ładne ale ja tam się nie znam na tych rzeczach więc niech się wypowiedzą profesjonaliści :PP

Napisano

Pewnie chodziło o to, że kąt padania ma sie nijak do natężebnia światła. W momencie, kiedy yużywasz kamery fizycznej ze zbyt wolnym szuterem, może być właśnie taki efekt, ale nie chciałbym przesądzać.

Ogólnie bardzo ładnie układają się cienie, może przerzucisz się niebawem całkiem na wizki?

Napisano

Z podłogi jestem zadowolony. Troszeczke "zbluruje" odbicia i dam w finale wiecej sampli na nia bo tam po prawej wyglada troche gozej. Ale moze jakis dywan i inne modele dojdą to nie będzie sie tak rzucać w oczy.

 

Zmieniłem AA na catmula i no właśnie i mam takie czarne linie. Wiadomo dlaczego takie coś może być ?? Moze to model ?

Listwy chyba ok. Nareszcie moge wyłączyć podłoge i robić render w normalnym czasie ;)

 

forumuprc1.jpg

Napisano

Bardzo ładnie Ci idzie ;) sam zabieram sie w najbliższym czasie za wizki , i chciałbym mieć taki postęp jak Ty.

Mogłbyś szepnąć co oprócz suna oswietla te pokoje ;)

Podłoga mi sie bardzo podoba.

 

Keep Up Working ;)

Powodzenia ;)

Napisano

Sory, że może takie "pseudo updaty" daje ale moja praca z maxem wygląda tak że tu robie coś do szkoly, tu klikne render to znów do szkoly to i tamto ;P Do tego chce jeszcze dopracować ten salon więc nie ide na ilośc a jakość w miarę możliwości. Zrobiłem podświetlane te półki, nie wiem czy dobry patent. Jakoś gdzieś coś podobnego widziałem, tylko nie wiem czy to dobrze wygląda więc wrzucam.

testn3tr4.jpg

 

---------------------------------------------------------------------

09121986: 2 vray lighty :) Ja mam duzy postep ? Chyba nie bo tylko vray'suna ćwicze, juz dawno powinnienem umieć ;)

Napisano

Mówcie co mozna zmienić/ dorzucić do salonu aby designe był ciekawsze, poniewaz obecnie nie chodzi o trening modelingu, więc mogę wrzucać sporo gotowców.

minitestbl6.jpg

Napisano (edytowane)

Trosiek: Dzięki :) Ja ich nie zdejmowałem :]

Troche bumpa podłogi jednak zmniejsze. Myślcie nad kolorystyką wnętrza (ściany itp.) Bo nie moge się zdecydować :]

 

salontestn3nm1.jpg

 

teestn3xe3.jpg

Edytowane przez NV
Napisano (edytowane)

Mapowaniem jeszcze będę się bawił. W sobote teścik kolejny zrobiłem. Nadal mi się to nie podoba ale scena ma potencjał, postaram się coś z tego wyciągnąć :) Wiecie moze czemu VraymtlID renderuje mi jako czarny obraz ??

 

 

testn4.jpg

Edytowane przez NV
Napisano

Dzieki KamillM. Heh nie bede ściemniał gdzie się przydziela id ? Bo chyba nie chodzi o materiał mutli sub-object ? :)

Napisano

Bynajmniej :D W material editor w pasku pod slotami masz niebieskie 0, kliknij i wybierz inne id (0 jest jako czarny kolor z tego co wiem). Sam na początku szukałem o co chodzi z tym id :)

Napisano (edytowane)

Aaaa taki numer :) Leci rep ;) Pozdrawiam.

"You must spread some Reputation around before giving it to KamillM again." Dobra lot opóźniony

EDIT: Takie szybkie pytanko w jakim formacie najlepiej to zapisywac dla Ps'a ?

Edytowane przez NV
Napisano

Ja zawsze zapisuje do tiffow lub png bo takie pliki zaduzo nie traca i swietnie nadawaja sie do edycji jest alfa jest duza glebia kolorow jest git :P. BMP sux to to juz chyba przezyek :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności