Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pojawił się ciekawy plugin dla programu 3ds Max o nazwie Flatiron. Jest to kompletne narzędzie do "wypiekania" tekstur i pakowania grup obiektów do jednej pojedynczej mapy UV. Zachęcam do obejrzenia wideo na stronie producenta.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=484

 

 

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Za przeproszeniem, ja zazwyczaj spotykałem się z stwierdzeniem, wypalać coś na czymś, a nie wypiekać coś na czymś. Jeśli już, wypiekać coś. Po za tym wypalać lepiej brzmi :D

Napisano

Powiem tak. Szkoły są różne. Lata temu, jeszcze na początku finalRendera używało się terminu "bejkowanie" i raczej tłumaczyło się go jako "wypiekanie".

 

I stąd moje przyzwyczajenie. A chodzi w tym przypadku o "bejkowanie". Sam termin "wypiekanie" również lepiej się przyjął nawet w literaturze poświęconej grafice 3D. Przykład:

 

"Ćwiczenie: Wypiekanie tekstur dla modelu psa (773)"

http://helion.pl/ksiazki/spisy/max8bi.htm

Napisano

Z tą literaturą też bywa różnie, przykład, jedna z moich ulubionych książek. "Cyfrowe oświetlenie i rendering" Jeremyego Birna, jedna z najlepiej znanych pozycji w świecie 3D, strona 351, "Wypalanie tekstur proceduralnych do tekstur obrazkowych".

 

No, to dochodzimy do konkluzji, "jak zwał tak zwał" ^^.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności