Posted January 22, 200916 yr Pojawił się ciekawy plugin dla programu 3ds Max o nazwie Flatiron. Jest to kompletne narzędzie do "wypiekania" tekstur i pakowania grup obiektów do jednej pojedynczej mapy UV. Zachęcam do obejrzenia wideo na stronie producenta. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=484
January 23, 200916 yr bake'owac to nie to samo co wypalac wiec wypiekanie jak najbardziej jest poprawne
January 23, 200916 yr Za przeproszeniem, ja zazwyczaj spotykałem się z stwierdzeniem, wypalać coś na czymś, a nie wypiekać coś na czymś. Jeśli już, wypiekać coś. Po za tym wypalać lepiej brzmi :D
January 23, 200916 yr jeszcze się przyczepcie do daty wstawienia posta albo że wideo nie jest napisane przez "v" LOL
January 23, 200916 yr Powiem tak. Szkoły są różne. Lata temu, jeszcze na początku finalRendera używało się terminu "bejkowanie" i raczej tłumaczyło się go jako "wypiekanie". I stąd moje przyzwyczajenie. A chodzi w tym przypadku o "bejkowanie". Sam termin "wypiekanie" również lepiej się przyjął nawet w literaturze poświęconej grafice 3D. Przykład: "Ćwiczenie: Wypiekanie tekstur dla modelu psa (773)" http://helion.pl/ksiazki/spisy/max8bi.htm
January 23, 200916 yr Z tą literaturą też bywa różnie, przykład, jedna z moich ulubionych książek. "Cyfrowe oświetlenie i rendering" Jeremyego Birna, jedna z najlepiej znanych pozycji w świecie 3D, strona 351, "Wypalanie tekstur proceduralnych do tekstur obrazkowych". No, to dochodzimy do konkluzji, "jak zwał tak zwał" ^^.
January 25, 200916 yr A ja myślałem że wśród tych dziewięciu komentarzy jest choć trochę spostrzeżeń na temat opisywanego w newsie plugina.
Create an account or sign in to comment