Napisano 22 Styczeń 200916 l Pojawił się ciekawy plugin dla programu 3ds Max o nazwie Flatiron. Jest to kompletne narzędzie do "wypiekania" tekstur i pakowania grup obiektów do jednej pojedynczej mapy UV. Zachęcam do obejrzenia wideo na stronie producenta. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=484
Napisano 23 Styczeń 200916 l bake'owac to nie to samo co wypalac wiec wypiekanie jak najbardziej jest poprawne
Napisano 23 Styczeń 200916 l Za przeproszeniem, ja zazwyczaj spotykałem się z stwierdzeniem, wypalać coś na czymś, a nie wypiekać coś na czymś. Jeśli już, wypiekać coś. Po za tym wypalać lepiej brzmi :D
Napisano 23 Styczeń 200916 l jeszcze się przyczepcie do daty wstawienia posta albo że wideo nie jest napisane przez "v" LOL
Napisano 23 Styczeń 200916 l Powiem tak. Szkoły są różne. Lata temu, jeszcze na początku finalRendera używało się terminu "bejkowanie" i raczej tłumaczyło się go jako "wypiekanie". I stąd moje przyzwyczajenie. A chodzi w tym przypadku o "bejkowanie". Sam termin "wypiekanie" również lepiej się przyjął nawet w literaturze poświęconej grafice 3D. Przykład: "Ćwiczenie: Wypiekanie tekstur dla modelu psa (773)" http://helion.pl/ksiazki/spisy/max8bi.htm
Napisano 23 Styczeń 200916 l Z tą literaturą też bywa różnie, przykład, jedna z moich ulubionych książek. "Cyfrowe oświetlenie i rendering" Jeremyego Birna, jedna z najlepiej znanych pozycji w świecie 3D, strona 351, "Wypalanie tekstur proceduralnych do tekstur obrazkowych". No, to dochodzimy do konkluzji, "jak zwał tak zwał" ^^.
Napisano 25 Styczeń 200916 l A ja myślałem że wśród tych dziewięciu komentarzy jest choć trochę spostrzeżeń na temat opisywanego w newsie plugina.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto