Kamiś90 Napisano 24 Styczeń 2009 Napisano 24 Styczeń 2009 Witam. Ostatnimi czasy zrobiłem kilka modeli low-poly. Jeden już widzieliście, a teraz zaprezentuję resztę: 1. Imperial Sword 2.Bone Rod 3. Skull Mace 4. Eagle Sword Modele te bazują na konceptach Warhammera, które stały się ostatnimi czasy dużą inspiracją dla mnie. Chciałbym te modele oteksturować, tyle że wogóle nie mam pojęcia jak to zrobić - moja praca kończy się więc na eksporcie pociętej siatki. Jeśli macie jakieś porady, lub tutoriale o tworzeniu tekstur to chętnie poczytam.
Bruneq Napisano 24 Styczeń 2009 Napisano 24 Styczeń 2009 generalnie to z lowpoly troche malo ma to wspolnego, nie potrzebne chamfery, i bardzo nie zoptymalizowana siatka!uv takich modeli nie bedize trudna do zrobienia, poczytaj sobie na necie o unwrapUWV . Acha...bardzo ale to bardzo ciemne rendery
floo Napisano 24 Styczeń 2009 Napisano 24 Styczeń 2009 nieźle wygląda na pierwszy rzut oka, jednak do gry zbytnio się nie nadaje, bo siatka jest słabo zoptymalizowana... będą textury? pozdrawiam!
F/X Napisano 24 Styczeń 2009 Napisano 24 Styczeń 2009 Ogolnie niezle. Ale modliki maja pelno niepotrzebnych poly, chociaz jakby zrobic kilka zmian to fajnie nadawalyby sie do zbrusha. Tu masz wszystko o teksturowaniu i mapowaniu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32658
kamil.ochel Napisano 24 Styczeń 2009 Napisano 24 Styczeń 2009 całkiem spoko pracuj dalej chetnie zobacze
Kamiś90 Napisano 25 Styczeń 2009 Autor Napisano 25 Styczeń 2009 @Bruneq: dzięki, kolejne rendery będą miały jasny materiał, więc będzie więcej widać będą textury? >>>>> Chciałbym te modele oteksturować, tyle że wogóle nie mam pojęcia jak to zrobić Floo chcę je oteksturować, tyle że najpierw muszę się nauczyć malować tekstury. @F/X: pousuwam nie potrzebne poly i postaram się jakoś mądrze ułożyć siatkę. Co do Zbrusha, to jest to inna historia- chciałbym go kupić do lata, o ile zorganizuję taką forsę, ale to tak na marginesie. @kamil.ochel: "całkiem spoko pracuj dalej chetnie zobacze" jeśli masz przez to na myśli, czy będą kolejne modele, to tak, będą. Dzięki wszystkim za komentarze, postaram się jakoś te problemy rozwiązać.
Kamiś90 Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Napisano 26 Styczeń 2009 Kolejny miecz z Warhammera. Co do tekstur, to powoli zaczynam łapać, o co w tej zabawie chodzi, ale jest zbyt wcześnie bym moje próby teksturowania tutaj zamieszczał. A właśnie - z modeli, które tutaj pokazałem oteksturuję tylko ten. Model jest low-poly jak widać (choć wydaje mi się że zbyt lp)- składa się z 668 poly. Byłbym wdzięczny, za informację o tym ile maksymalnie poligonów na model broni do gry można użyć. Gdy oteksturuję ten miecz to będę go scluptował w Blenderze (zrobię jakieś rysy, ornamenty albo runy). To tyle chciałem powiedzieć, jeśli coś jeszcze mi się przypomni to na pewno napiszę.
NeotiX Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 polycount jest określany na podstawie wielu założeń (rodzaj gry, widok, możliwości silnika, itp, itd) tak więc pytanie o maksimum nie ma sensu. Co do miecza to widać jeszcze sporo niepotrzebnych loopów, których pod teksturą po prostu nie będzie widać. Co do sculpa to zastanów się czy to ma jakikolwiek sens przy takim modelu. Czy nie lepiej w Gimpie namalować wszelkie rysy, ornamenty itp i zrobić z tego normalmapę/bump? Musisz dokładnie optymalizować siatkę i uzmysłowić sobie co pokazać na bryle, a co na teksturze.
Kamiś90 Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 @NeotiX: chciałem zrobić drugi miecz hi-poly i go scluptować, a potem wypalić z tego normal-mapę - myślałem, że skoro blender daje mi taką możliwość, to warto z tego skorzystać. Dzięki za komentarz, ide pracować dalej :)
plutko Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 1) Sculptowanie miecza nie ma za bardzo sensu. Jesli nie jestes w tym dobry, prawdopodobnie pogniesz go tylko i poznieksztalcasz. Mozesz zrobic Hi, a raczej Mid poly ;) tak, zeby tylko powierzchnie dobrze sie zachowywaly oswietleniowo, zaokroaglenia na rekojesci wygladaly fajnie. Przepalic to, a reszte normalki robic juz w 2D. 2) Jeslibys nie robil w ogole normalki, (a skoro nie umiesz teksurowac to mozesz odpuscic na razie) to twoje meshe nie sa takie zle. Bez normali wlasnie polygonami manipulujesz tak, by swiatlo dobrze sie ukladalo. Czyli np. te wglebienia posrodku miecza nie sa wcale bez sensu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się