Skocz do zawartości

Obiekty 3D: Kamiś90 modele


Kamiś90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnimi czasy zrobiłem kilka modeli low-poly. Jeden już widzieliście, a teraz zaprezentuję resztę:

 

1. Imperial Sword

imperial_sword.jpg

 

2.Bone Rod

bone_rod.jpg

 

3. Skull Mace

skull_mace.jpg

 

4. Eagle Sword

eagle_sword.jpg

 

Modele te bazują na konceptach Warhammera, które stały się ostatnimi czasy dużą inspiracją dla mnie. Chciałbym te modele oteksturować, tyle że wogóle nie mam pojęcia jak to zrobić - moja praca kończy się więc na eksporcie pociętej siatki. Jeśli macie jakieś porady, lub tutoriale o tworzeniu tekstur to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

generalnie to z lowpoly troche malo ma to wspolnego, nie potrzebne chamfery, i bardzo nie zoptymalizowana siatka!uv takich modeli nie bedize trudna do zrobienia, poczytaj sobie na necie o unwrapUWV .

 

Acha...bardzo ale to bardzo ciemne rendery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bruneq: dzięki, kolejne rendery będą miały jasny materiał, więc będzie więcej widać

 

będą textury?

>>>>>

Chciałbym te modele oteksturować, tyle że wogóle nie mam pojęcia jak to zrobić

Floo chcę je oteksturować, tyle że najpierw muszę się nauczyć malować tekstury.

 

@F/X: pousuwam nie potrzebne poly i postaram się jakoś mądrze ułożyć siatkę. Co do Zbrusha, to jest to inna historia- chciałbym go kupić do lata, o ile zorganizuję taką forsę, ale to tak na marginesie.

 

@kamil.ochel: "całkiem spoko pracuj dalej chetnie zobacze" jeśli masz przez to na myśli, czy będą kolejne modele, to tak, będą.

 

Dzięki wszystkim za komentarze, postaram się jakoś te problemy rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

empire_sword.jpg

 

Kolejny miecz z Warhammera. Co do tekstur, to powoli zaczynam łapać, o co w tej zabawie chodzi, ale jest zbyt wcześnie bym moje próby teksturowania tutaj zamieszczał. A właśnie - z modeli, które tutaj pokazałem oteksturuję tylko ten.

Model jest low-poly jak widać (choć wydaje mi się że zbyt lp)- składa się z 668 poly. Byłbym wdzięczny, za informację o tym ile maksymalnie poligonów na model broni do gry można użyć.

Gdy oteksturuję ten miecz to będę go scluptował w Blenderze (zrobię jakieś rysy, ornamenty albo runy).

 

To tyle chciałem powiedzieć, jeśli coś jeszcze mi się przypomni to na pewno napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polycount jest określany na podstawie wielu założeń (rodzaj gry, widok, możliwości silnika, itp, itd) tak więc pytanie o maksimum nie ma sensu. Co do miecza to widać jeszcze sporo niepotrzebnych loopów, których pod teksturą po prostu nie będzie widać. Co do sculpa to zastanów się czy to ma jakikolwiek sens przy takim modelu. Czy nie lepiej w Gimpie namalować wszelkie rysy, ornamenty itp i zrobić z tego normalmapę/bump? Musisz dokładnie optymalizować siatkę i uzmysłowić sobie co pokazać na bryle, a co na teksturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sculptowanie miecza nie ma za bardzo sensu. Jesli nie jestes w tym dobry, prawdopodobnie pogniesz go tylko i poznieksztalcasz.

Mozesz zrobic Hi, a raczej Mid poly ;) tak, zeby tylko powierzchnie dobrze sie zachowywaly oswietleniowo, zaokroaglenia na rekojesci wygladaly fajnie. Przepalic to, a reszte normalki robic juz w 2D.

 

2) Jeslibys nie robil w ogole normalki, (a skoro nie umiesz teksurowac to mozesz odpuscic na razie) to twoje meshe nie sa takie zle. Bez normali wlasnie polygonami manipulujesz tak, by swiatlo dobrze sie ukladalo. Czyli np. te wglebienia posrodku miecza nie sa wcale bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności