Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam pytanie, niedawno zakupilem komputer z i7 i od ostatnich paru godzin mam wkurzajacy problem. przy dosyc skomplikowanej scenie wizualizacji budynku, gdy puszczam pod Vrayem 1.5 x64 to wykorzystanie wszystkich rdzeni wynosi 20-30% :| tak sie dzieje przy rozdzielczosci okolo 4500 px przy 10 krotnie mniejszych renderach okienka na poczatku dlugo mysla a pozniej sie "rozpedzaja" , procesor wykorzystuje 90-100% . Natomiast przy wiekszych renderach totalny bigos. Przy jednym renderze wykorzystanie zaczelo powoli spadac... 10% .. 5 % ... 3 2... i wyskoczyl blad maxa. O co chodzi ? probowalem powylaczac w BIOSie zabezpieczenia przed przegrzaniem PROCHOT itp. ale nie pomaga. wylaczylem Virtualization ale to ne ma wplywu.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ile masz ramu?

Jak wygląda scena?

Często pomaga zdecydowane podniesienie Dynamic memory limit gdy masz dużo displacementu albo VRayProxy.

Napisano
  • Autor

ramu mam 12 GB... Fenks men :D Zwiekszylem Dynamic memory limit do 3000 MB i smiga jak rakieta :) Displacementu bylo duzo bo cala elewacja budynku z ryflowanymi panelami, ale teraz mam inny problem bo ryfle sa bardzo małe i displacement wykada malo dokladnie, ale to juz samemu sporbuje rozkminic dzieki :)

Edytowane przez Naos

Napisano

A ja z ciekawosci chcialem spytac-Core i7 ma 4 rdzenie ale za to 8 wątków-czy dzieki temu podczas renderingu masz 8 "renderujacych kwadracikow"? Czy jak to dziala, o co chodzi z ta 2x wieksza liczba watkow w stosunku do rdzeni?

Napisano

logicznych procesorow jest 8, czyli powinno byc 8 bucketow, ale nie jest to 8 prawdziwych "rdzeni". Jest 2 razy wieksza ilosc watkow w stosunku do rdzeni bo procesor laczy sobie instrukcje z takich dwoch wirtualnych procesorow i wykonuje je jako jedna juz na prawdziwym fizycznym rdzeniu. Ale nigdy to nie bedzie tak szybkie jak prawdziwe 8 jajek, aczkolwiek powinien byc wzrost wydajnosci w stosunku do porownywalnego procesora o 4 rdzeniach bez SMT

 

tutaj troche wiecej info: link

Napisano
  • Autor

Bucketów jest 8. Ale tak jak w tescie, rdzenie sa 4 na HT. Czekam az wypuszcza plyte z dwoma socketami 1366... wrrroar :D

Napisano

Zrobilem test wydajnosci intela i7 w kilku srodowiskach:

 

Win32, max2009-32, vray sp2-32.

Win64, max2009-64, vray sp2-64.

Vista64, max2009-64, vray sp2-64.

 

i co ciekawe maxy 64 bitowe liczyly wolniej niz na max na 32bitach:) w 8 testach renderingowych tylko jeden zostal przeliczony szybiecej na os64. Po dochodzeniu okazalo sie iz ta predkosc wynikla tylko i wylacznie z tego iz uzyte zostalo wiecej ramu ktorego braklo w 32bit (przez zbyt mala allokacje w systemie). Testy wykonal takze kolega na procesorze Phenom i wyniki byly takie same.

Edytowane przez Traitor

Napisano

Eksperymtent Traitora - bardzo, bardzo ciekawy. Sam chcę kupic erę 64-bitową i nauczyć się jak skonfigurować do takiej ilosci RAMu. A co jeśli mam Core 2 Quada Q9300? Będzie dobrze rendziło?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności