Naos Napisano 29 Styczeń 2009 Napisano 29 Styczeń 2009 Witam, mam pytanie, niedawno zakupilem komputer z i7 i od ostatnich paru godzin mam wkurzajacy problem. przy dosyc skomplikowanej scenie wizualizacji budynku, gdy puszczam pod Vrayem 1.5 x64 to wykorzystanie wszystkich rdzeni wynosi 20-30% :| tak sie dzieje przy rozdzielczosci okolo 4500 px przy 10 krotnie mniejszych renderach okienka na poczatku dlugo mysla a pozniej sie "rozpedzaja" , procesor wykorzystuje 90-100% . Natomiast przy wiekszych renderach totalny bigos. Przy jednym renderze wykorzystanie zaczelo powoli spadac... 10% .. 5 % ... 3 2... i wyskoczyl blad maxa. O co chodzi ? probowalem powylaczac w BIOSie zabezpieczenia przed przegrzaniem PROCHOT itp. ale nie pomaga. wylaczylem Virtualization ale to ne ma wplywu.
Master Kiełbaster Napisano 29 Styczeń 2009 Napisano 29 Styczeń 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Thrash_(computer_science) dokup ramu :*
pionix Napisano 29 Styczeń 2009 Napisano 29 Styczeń 2009 Ile masz ramu? Jak wygląda scena? Często pomaga zdecydowane podniesienie Dynamic memory limit gdy masz dużo displacementu albo VRayProxy.
Naos Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Napisano 31 Styczeń 2009 (edytowane) ramu mam 12 GB... Fenks men :D Zwiekszylem Dynamic memory limit do 3000 MB i smiga jak rakieta :) Displacementu bylo duzo bo cala elewacja budynku z ryflowanymi panelami, ale teraz mam inny problem bo ryfle sa bardzo małe i displacement wykada malo dokladnie, ale to juz samemu sporbuje rozkminic dzieki :) Edytowane 31 Styczeń 2009 przez Naos
Horus Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 A ja z ciekawosci chcialem spytac-Core i7 ma 4 rdzenie ale za to 8 wątków-czy dzieki temu podczas renderingu masz 8 "renderujacych kwadracikow"? Czy jak to dziala, o co chodzi z ta 2x wieksza liczba watkow w stosunku do rdzeni?
Johny Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 logicznych procesorow jest 8, czyli powinno byc 8 bucketow, ale nie jest to 8 prawdziwych "rdzeni". Jest 2 razy wieksza ilosc watkow w stosunku do rdzeni bo procesor laczy sobie instrukcje z takich dwoch wirtualnych procesorow i wykonuje je jako jedna juz na prawdziwym fizycznym rdzeniu. Ale nigdy to nie bedzie tak szybkie jak prawdziwe 8 jajek, aczkolwiek powinien byc wzrost wydajnosci w stosunku do porownywalnego procesora o 4 rdzeniach bez SMT tutaj troche wiecej info: link
Naos Napisano 4 Luty 2009 Autor Napisano 4 Luty 2009 Bucketów jest 8. Ale tak jak w tescie, rdzenie sa 4 na HT. Czekam az wypuszcza plyte z dwoma socketami 1366... wrrroar :D
Traitor Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 (edytowane) Zrobilem test wydajnosci intela i7 w kilku srodowiskach: Win32, max2009-32, vray sp2-32. Win64, max2009-64, vray sp2-64. Vista64, max2009-64, vray sp2-64. i co ciekawe maxy 64 bitowe liczyly wolniej niz na max na 32bitach:) w 8 testach renderingowych tylko jeden zostal przeliczony szybiecej na os64. Po dochodzeniu okazalo sie iz ta predkosc wynikla tylko i wylacznie z tego iz uzyte zostalo wiecej ramu ktorego braklo w 32bit (przez zbyt mala allokacje w systemie). Testy wykonal takze kolega na procesorze Phenom i wyniki byly takie same. Edytowane 20 Kwiecień 2009 przez Traitor
Camel Napisano 20 Kwiecień 2009 Napisano 20 Kwiecień 2009 Eksperymtent Traitora - bardzo, bardzo ciekawy. Sam chcę kupic erę 64-bitową i nauczyć się jak skonfigurować do takiej ilosci RAMu. A co jeśli mam Core 2 Quada Q9300? Będzie dobrze rendziło?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się