Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Powitać, jestem tu całkiem nowy, zakładam teczkę 2d, żeby zagnieździć gdzieś swoje pracki.

 

Na początek moje pierwsze zabawy ze światłem:

 

08517edeccde283a.png

 

 

82d2668b5469f5a3.png

 

 

portret przyjaciółki na życzenie:

 

 

5c9e7a4119e09a40.png

 

 

i Lady Aribeth de Tylmarande z Neverwinter Nights, nie wyszła najlepiej, ale co tam:

 

 

c1c3ae5d60b7faa5.jpg

Edytowane przez meariss
  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podciągnij trochę kontrast w swoich pracach. Nie umieszczaj ich w bliżej nieokreślonej przestrzeni a przynajmniej upraszczaj tą, która widzisz. Teraz ta zieleń odbijałaby się bardzo mocno w jabłuszku. Kontury też popraw (zaznacz ostrzej krawędzie) w kilku ważniejszych miejscach i będzie git.

 

Kibicuję, widać, że masz kopa :D daruj sobie na chwilę obecną w digitalu coś innego poza naturką, porysuj jakieś obiekty z różnych ujęć itd cobyś wyczuł obiekty a nie tylko plamy, bo jak widać, rozpływają Ci się.

Napisano

Dzięki bardzo za dobre rady :], w najbliższych pracach postaram się kierować tym, co napisałeś, tymczasem (jeszcze przed przeczytaniem Twojego postu :D) namazałem jeszcze jedną prackę, która być może też mi się rozpłynęła w plamach, tak jak wspomniałeś. Ale mimo to wrzucam:

 

 

4811a2462dfa71c3.png

Napisano

co do oczu brakuje imy bryły sa płaskie szczególnie to drugie od góry

http://img408.imageshack.us/img408/4083/he25.jpg

zobacz to może to nie jest zbyt dobry przykład bo sam nie rysuje jakoś świetnie ale zawsze...

oko ma bryle to jest kula jak sobie to dobrze wyobrazisz to jesteś w domu najpierw spróbuj załapać kształt a potem cieniuj :)

polecam villpu head cos tam... dużo na tym forum było o tym pisane jak dobrze pokopiesz to znajdziesz

 

czyrs ^_^

Napisano

Szkica płaskie.

Po pierwsze.. staraj się myśleć i pracować bryłą. Czyli oko sprowadzaj do kóli a nie koła.

Po drugie jeśli już cieniujesz to mróż oczy. To co mocniej aprobuje światło (jest jasne) bedzie "znikać" i lepiej będziesz widział najciemniejsze elementy.

Jak rozszerzysz zakres gradacji szarości w pracach będą one wyglądały zdecydowanie bardziej realistycznie. Nie bój się stawiac kreski. Powodzenia.

Napisano

Odnośnie oka-kuli musisz jeszcze pamiętać o jednaj ważnej rzeczy. Samo oko jest kulą jak najbardziej, ale okolica tęczówki jest wklęsła a ciało szkliste przed nią znowu lekko wypukłe. Najlepiej poczytaj sobie w necie o budowie anatomicznej oka albo nawet przejrzyj tutoriale 3d jak się robi gałkę oczną. To bardzo pomaga zrozumieć bryłę. O ile się nie mylę w portretach (i może nie tylko) gdzie widać oczy postaci to tam właśnie w 90-95% wędruje wzrok oglądającego w pierwszej chwili. GL

Napisano (edytowane)

Przejzalem twoja teczke, i na razie polecil bym zajac sie cwiczeniami, przeczytaj sobie teorie koloru, cwicz dalej anatomie, rysuj duzo z refek najlepiej, zeby byly to przedmioty badz osoby prawdziwe, mozna tez ze zdjecia, ale unikaj uzywania pipety.

 

Jesli chodzi o pana z system of a down o ile sie nie myle, dobieraj sobie moze innego typu refki, z lepszym bardziej ciekawym oswietleniem i roznorodnoscia kolorow i barw wtedy oprocz anatomi cwiczysz tez pigmentacje ludzkiej skory np gdy pada na nia ostre swiatlo i takie typu sprawy.

Staraj sie tez uzywac mozliwie jak najwiekszych rozmiarow brushy, i nie wdawaj sie zbyt szybko w detale. Pozdrawiam

Edytowane przez ICE
Napisano

Stary Pan z systemu dobry :D ale ostatnia praca miszcz :D kolorki swietne dobrane^^ chociaz mozesz trocheeee, podciagnac detal i wiecej twardszych edzli, napwno doda to charakteru prcy ;) Powodzenia w pracach i przy kupnie :P !

Napisano

Dziękować :]. Ta ostatnia była maziana na podstawie TEJ referki. Co do pędzli, jakie polecasz ustawienia krycia i przepływu w Photoshopie (o ile go używasz)?

Napisano (edytowane)

Gazowy olbrzym:

 

gazowaplanetapng.jpg

 

Użyłem do tego zdjęcia nieba:

 

niebop.jpg

 

Następnie przekształciłem narzędziem smużenie oraz filtrem skraplanie:

 

niebokopia.jpg

 

Po czym zaokrągliłem filtrem współrzędne biegunowe i standardowo filtr sferyzacja. Gwiazdy zrobione są szumem, mgiełka chmurami różnicowymi, a te jaśniejsze gwiazdy już ręcznie narzędziem rozjaśniającym i smużeniem (promienie).

Edytowane przez meariss
Napisano

mearis bierz się za robotę a nie będziesz na forach siedział hehe żartuje;p

szczerze to mi si podoba ta praca z tym mózgiem matroszki fajna i czekam na więcej..ćwicz ćwicz ćwicz ;D

Napisano (edytowane)

Ano wielkie dzięki za motywacje. :)

 

wiec59b.jpg

 

I jeszcze update pracy z pierwszego posta ( ta na samym początku):

 

armored.jpg

Edytowane przez meariss
Napisano (edytowane)

Właśnie miałem z tym światłem nie mały problem, może po prostu najpierw zajmę się malowaniem z refek, a nie z wyobraźni. I niestety dalej działam myszką.

 

Tymczasem ćwiczenie z domowego przedszkola. :O

 

jabc582ko2.jpg

Edytowane przez meariss
Napisano
lepiej jakbyś to sobie machnął ołóweczkiem ;)

 

Fakt w digitalu mi to nie najlepiej wychodzi, więc za dużo prac nie wrzucam, ale ołówkiem też grzeję, tylko wszystkie trzy skanery w szkole nie działają, o ironio.

Napisano

Powiem, że bardzo się cieszę, że nie korzystasz z tego jednego, suchego pędzla, który moim zdaniem nie wszędzie pasuje. A walorek/kolorek fajny :)

 

pozdrawiam

Napisano
A walorek/kolorek fajny :)

 

pozdrawiam

 

Niestety, ale wogole nie zgodze sie z przedmowca.

Wiem, ze malowanie myszka to zadanie hardkorowe, ale odpusc sobie lepiej. Jesli naprawde chcesz nauczyc sie malowac i rysowac, to wiedz ze podstawy dla mediow tradycyjnych i cyfrowych sa takie same.

Dobrze ulozona kompozycja, perspektywa, konstrukcja, proporcje, walor.

Poki nie kupisz sobie tabletu radze wziac olowek w reke i zaczac ostro dzialac. Przekonaj sie tez do wegla i wiekszych formatow, kolor mozesz cwiczyc akwarelami, sa dosc tanie i latwiejsze niz np takie olejne.

 

Dla scislosci podziwiam wytrwalosc rysowania myszka, ale nigdzie cie to niedoprowadzi pozatym, ze bedziesz w tym lepszy od innych probojacych robic to myszka ;)

Napisano

Jakikolwiek tablet będzie lepszy, jeśli nie ma żadnego... Jak nie da rady inaczej to bym poszukał używanego wacoma bamboo... Może znajdzie się coś w dobrej cenie...

Napisano

Dobrze ulozona kompozycja, perspektywa, konstrukcja, proporcje, walor.

 

Dla scislosci podziwiam wytrwalosc rysowania myszka, ale nigdzie cie to niedoprowadzi pozatym, ze bedziesz w tym lepszy od innych probojacych robic to myszka ;)

Ale myszką też można ćwiczyć kompozycje, perspektywę, konstrukcje, proporcje i walor... tyle, że wolniej :D Więc do czegoś go to doprowadzi :P

Napisano

Ano na razie staram się nie opuszczać w ołówku, a na święta i tak nie liczę, tym bardziej, że musiałem dopiero co wyłudzić na kartę graficzną, bo starą szlag trafił (jakieś zielone krechy na ekranie). W tej chwili akurat ołówkiem ćwiczę twarze stenograficzne. Zastanawiam też, czym lepiej rysować - ołówek techniczny 5 mm, czy zwykłe 2B/3B i wyżej. Niby ja lubię technicznym, ale nie uzyskam nim takiej czerni, jak zwykłymi, co będzie widać po zeskanowaniu.

Napisano

Jakos niiewierze, ze od zera robi wszystko myszka, szkic postaci olowkiem i reszte technicznych elementow dorabianie i kolorwanie w ps. Bo albo jest genialnym i wytrwalym klikaczem, albo cofam wszystko co powiedzialem o gryzoniu...

Napisano (edytowane)

Jestem trochę uparty, co nie znaczy, że odłożyłem ołówek. :]

 

7.jpg

 

A tu anatomia:

 

2.jpg

 

3.jpg

Edytowane przez meariss
Napisano

że też chce Ci się myszką malować :p ja bym padła chyba :p różowe niebo jakoś do mnie nie przemawia ale szkice fajnie Ci wychodzą ;) tylko ta pani po prawej na górze jakaś taka nieproporcjonalna...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności