Skocz do zawartości

Arch & Design Material w Maya


wormer

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa pytania mam:

1.

Naczytałem się o Arch & Design material i bardzo mnie zachęcił, ale wszystkie opisy i tutki, które znalazłem są do 3d max'a.

Czy jest możliwość by w Mayi działał Arch & Design, może da się go jakoś zaimportować, bądź może w nowszych wersjach jest zintegrowany?

 

2.

Jak w zwykłym mental ray'u zrobić metaliczny material? Męczyłem się z "blinn material" i HDR i za cholere nic konkretnego mi nie wychodzi. Wie może ktoś czy jakiś inny material i w jakich ustawieniach dobrze odwzorowuje metal?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wielkie dzięki za odpowiedź Destroyer, ale mam jeszcze jeden problem - kiedy aplikuję mia_material lub mia_material_x to w opcjach obsługi materiałuj jest w cholerę i jeszcze więcej opcji.

Może ktoś wie jaki shader do tego użyć i w ogóle co on musi mieć włączone żeby działać? Ewentualnie jeszcze jak się dostać do wymienionych wcześniej presetów?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mia material jest jedna z najlepiej opisanych rzeczy w maya'owym helpie.

Jest opisany kazdy szczegol z dokladnym opisem wszystkich parametrow, sa nawet obrazki;]

Nie wiem czy sciezka bedzie u Ciebie taka sama, u mnie jest pod takim lokalnym adresem

 

C:\Program Files\Autodesk\Maya2008\docs\Maya2008\en_US\ArchGuide\arch_mtl.html

albo w ff:

file:///C:/Program%20Files/Autodesk/Maya2008/docs/Maya2008/en_US/ArchGuide/arch_mtl.html

 

 

Metal bedzie się bardzo dobrze prezentowal pewnie nawet na standardowym presecie.

mia material ma dodatkowa zalete ze mozna mu podlaczyc wezel zaokraglajacy rogi i

krawedzie podczas renderingu.

 

A presetow szukaj w attr. edytorze, miax ma ich troche mniej, choc to ten sam szader

z kilkoma dodatkami (wiecej opcji bump i barwione AO).

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ca mel ma racje - mia materialy zalatwia Ci 90% wszystkich Twoich potrzeb w shaderach - woda, plasik, złoto (każdy oczywiście wymaga dotuningowania w scenie) ... masz wszystko w presetach - przytrzymaj lewy przycisk myszy ja przycisku "Presets" w atrybut edytorze po stworzeniu mia materiału w Hypershadzie. Potem już tuningujesz wszystko kolorami itp . otrzymując pozostałe materiały. Ważną sprawą jest odpowiednia HDRka. Bez niej metal ciężko Ci będzie fajny zrobić jeżeli początkujesz z Mentalem Mayowym. Fajną kolekcję HDRek sprzedaje DOSCH, zaoszczędzają mnóóóstwo roboty.

 

ps. Round Corners node da się też podpiąć do każdego shadera, nie tylko mia, tylko trochę na około się go podpina, bo trzeba material noda wpiąć do round corners noda i dopiero do shader noda ... mao intuicyjne ale fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc, helpa sobie poczytałem, pomontowałem parę renderów i wygląda całkiem nieźle.

Jeszcze jedno pytanie - do czego w mia_material przypisać teksturę, która będzie określać jakie miejsce jest połykowe, a jakie nie. Przypisałem teksturę do reflection color i działa ale, jak sama nazwa wskazuje poza określeniem połysku nadaje ona także mu kolor, aj chcę określić jedynie połysk.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dać to w reflectivity czarny kolor to będzie zero reflesów biały 100%

w kolorze też możesz to dać bo reflectivity to tylko mnożnik tego co jest w kolorze

jak masz 100biały kolor i reflectivity na 0.5 to masz 0.5

tak samo jak masz reflectivity na 1 a color 50% szarości to bedzie działało tak samo

 

jak coś kręce to mnie poprawcie nie wyspałem się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypisałem czarno-białą teksturę do reflectivity i nie działa, render wygląda identycznie jak bez tekstury, dopiero jak przypiszę teksturę do reflection color zaczyna działać.

Może coś trzeba zmienić później w kolorach opcji relectivity albo coś w tym stylu, no bo ja się teraz w ogóle nie łapię o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypisałem czarno-białą teksturę do reflectivity i nie działa, render wygląda identycznie jak bez tekstury, dopiero jak przypiszę teksturę do reflection color zaczyna działać.

Może coś trzeba zmienić później w kolorach opcji relectivity albo coś w tym stylu, no bo ja się teraz w ogóle nie łapię o co chodzi.

 

MentalMayowy jest dość głupi, niestety musisz mu wszystko jak dziecku wytłumaczyć. Jeżeli podpinasz mu teksture to on łyka 3 kanały - czyli RGB i nie rozumie co z tym zrobić. Masz kilka sposobów jak to załatwić: 1. (szybszy) Podpinasz do reflectivity tylko jeden kanał ... który chcesz, bo jak dasz teksture w odcieniach szarości to wszystki mają tę samą wartość. 2. (poprawny) Musisz stworzyć Maya node o nazwie RGB to Luminanca i podpiąć teksturę do tego noda i dopiero do reflectivity.

 

Oba sposoby zadziałają ale druga metoda zapewnia Ci poprawne działanie jak z jakiegoś powodu tekstura nie będzie w odcieniach szarości, dlatego jej używaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze trzeci sposób. File.outAlpha -> mia_material.reflectivity, w file nodzie zaznacz 'alpha is luminance' w zakladce Color Balance, choć to już nie jest zdaje się konieczne w nowszych wersjach majki - działa z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności