Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zakładam nową teczkę, bo tamta to troszkę przeterminowana.

 

 

Nazbierało sie tego troszke. Ołóweczek - postacie sa jak troskze przegladalem Loomisa :) jedno jest lekko przerysowane, ale staralem sie z pamieci, reszta własna. Pare to moje bazgroly wieczorami.

NA tableice to glownie speedy, niektore po 5-10 min, a niektore 2h. walcze z kolorem jak i cala reszta, bo podstawy dalej prosza sie o szkolenie.

 

 

 

 

 

 

08c27a324576675f.jpg

 

2c6b49be86d39608med.jpg

4c80ae1ec63a8b1amed.jpg

720aa153815f5154med.jpg

eb03615589d595d3.jpg

 

ce4205f03855cf70med.jpg

b15bb5f185fdf9e0med.jpg

265ce1415780c26amed.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Odświeżenie się przyda. Ogółem dawno nic nie wrzucałem z 2 miechy tutaj, bo z powodu zbliżającej się matury czasu coraz mniej, w ferii nadrobiłem. W paru miejscach jest regres ;/właśnie z powodu prawie miesięcznej przerwy na tablecie na pożytek ołówka,ale także paru nowych rzeczy się nauczyłem. Ogółem po staremu :D

 

Z Loomisa :D

 

fdaca0eb5825c8c3.jpg

f961626315bc2e7a.jpg

Ołóweczek

 

Bw tablet

2c6a19ba2001068f.jpg

 

 

Zd. na zajęcia ,czyli ćwiczonka z perspektywy, jeszcze 5 tematów mi zostało do zrobienia. Na razie 4

 

 

 

 

 

A te 2 dziś męczyłem, z referek. Pokazywać ich nie bd bo podobieństwa nie ma:) mam z tym problemy.

W 2 poeksperymentowałem z kolorem i chyba nie wyszło, jeszcze się wyrobie z nim. Ten drugi to w etapach zamieszczam.

bd1080449c209389.jpg

 

Nie podkładałem sobie nic pod spod, z refki na 2 monitorze wszystko.

 

 

pozdrawiam :)

Edytowane przez IN Flaamess
up date
  • Odpowiedzi 188
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ekh..;/ jutro wrzuca te 1 pania i te co teraz jest ,ale poprawiona. Swiatlo pada dziwne na jej noge i wyglada jakby ze stawu jej wyszla ;/

Edytowane przez IN Flaamess
Napisano

W sumie niepotrzebnie wrzucasz pełnych wymiarów kolejne etapy rysunku, wystarczą miniaturki+końcowa wersja w całej okazałości. Ale to tylko moja opinia :)

Co do perspektywy, staraj się unikać rysowania 10 kresek równoległych do siebie jako jedną linię - jak wiesz wszystkie linie kierują się do któregoś z punktów zbiegu, więc nie ma tu miejsca na równoległe kopie jednej kreski. Psuje to tylko efekt:)

Napisano

fajnie ci ta babka wyszła, ale niestety nie powiem że lepiej niż twoje wcześniejsze portrety... zdjęcie tej ziomalki znam, mam na dysku, te ludziki z loomisa, podoba mi się jak widać że każda następna kartka coraz lepsza

Napisano

Z Loomisa starałem sie wymyslac swoje postawy, przerysowywanie duzo nie uczy. :) Ogolnie mam tego wiecej, ale to tylko cwiczenia,wiec wystawianie nie jest potrzebne.

 

Co do tych lini w perpektywie....najpierw musze sie nauczyc kreslic proste linie, bo wale ich tyle poniewaz 1,2,3,4....sa krzywe:d na papierze lepiej mi to wychodzi. :)

 

 

pozdrawiam i wielkie dzieki:)

Napisano

Wrzucaj też linki do fot :D

Nie wiem czy nowa teczka to dobre rozwiązanie. Taki ich urok, ze widać jaką drogę człowiek przebył :D

Więcej ołóweczków, widać, że tylko plamy kopiujesz, nawet nie silisz się na rekonstrukcję tego co widzisz, to Ci nie pomoże przy malowaniu z głowy.

Napisano (edytowane)
Więcej ołóweczków, widać, że tylko plamy kopiujesz, nawet nie silisz się na rekonstrukcję tego co widzisz, to Ci nie pomoże przy malowaniu z głowy.

 

A malowanie plam to nie rekonstrukcja tego co się widzi? :D W pewnym sensie ołówkiem robisz to samo. Najpierw liniami próbujesz złapać proporcje a potem kopiujesz plamy światła i cienia w obrębie narzuconej konstrukcji. Poznając rozmieszczenie światła i cienia poznajesz formę. Oczywiście z fotki to nie to samo co z natury ale lepsze niż nic.

 

Na pewno przydało by się upraszczanie na starcie formy do prostych brył i stopniowe dzielenie jej na coś bardziej skomplikowanego. Polecam IN Flaamessowi przyjrzenie się szkicom Kevina Chena z tej strony - http://www.characterdesigns.com/index.php?sitepage=tutorials. Łatwiej zapamiętać że coś składa się z połączenia kuli i walca niż z miliona kresek.

 

innym słowem DETAIL :) Postać którą namalowałeś wyraźniej widać że twarz bardziej dopracowałeś niż resztę.

 

I tak się właśnie robi żeby skupić wzrok na najważniejszym elemencie obrazka. Jeśli wszystko było by na takim samym poziomie wykończenia to praca straciłaby kompozycyjnie efekt.

Bardzo to widać w ilustracjach Mandryka. Odpuszcza sobie detal i żeby zostawić sobie największą ostrość na focal point.

 

http://www.mandrykart.com

Edytowane przez Farvus
Napisano (edytowane)

Co do plam,same plamy czaje,ale zdania z nimi juz nie czaje:D ale kiedys obczaje :)

 

Co do tego ze detail:P nie jestem sensei zeby wykanczac prace:P to pracki po 1-2 albo 3-4 h i zazwyczaj ,nawet prawie zawsze skupiam sie na twarzy,a reszta to reszta:P ...twarz wazniejsza jak dla mnie. Ale milo slyszec :) inne zdanie.

 

Zalozylem nowa teczke, bo nie lubie patrzec na swoje stare prace, lubie restarty :D no i tamta 1 to była od samego poczatku jak zacząłem ...pora na nowa;P była poprostu

 

FARUS dziekowac:) juz kiedys zagladałem tam, ale widac pora na kolejny raz;)

 

i reszcie takze :D

Edytowane przez IN Flaamess
Napisano
Co do plam,same plamy czaje,ale zdania z nimi juz nie czaje:D ale kiedys obczaje :)

 

Wydaje mi się, że chodzi o takie rozróżnienie - możesz patrząc na dane zdjęcie nie wiedzieć dlaczego cień i światło układają się tak a nie inaczej, a mimo to dość "bezmyślnie" próbować je przekopiowywać.

 

To dokładnie tak samo jak z przepisywaniem wiersza w obcym języku z kawałka pergaminu, na którym niektóry litery są już starte i niewyraźne. Jeśli nie znasz języka jakim posługuje się autor, to co przepiszesz może być miejscami przypadkowym zlepkiem liter. Jeśli znasz język, w którym napisany jest utwór - wielu rzeczy możesz domyśleć się z kontekstu albo z kilku liter które widzisz uda ci się odtworzyć dane słowo.

Rzecz w tym by poznać język jakim posługuje się autor - w tym wypadku natura. Wtedy pomyłki będą znacznie rzadsze, a sam proces tworzenia - bardziej świadomy.

 

Kontynuując tą metaforę - rzecz w tym żeby nie szukać pojedynczych liter, ale słów i zdań które nadają całości sens.

 

Nie myśl czasem, że próbuję się w jakiś sposób wynosić, albo ciebie pouczać - to nie tak. Wszak sam jestem na początku tej drogi, ale póki co mam stuprocentowe przekonanie co do jej słuszności. Być może zostanie ono zweryfikowane przez czas...

 

Póki co to tyle od frajera, co to wali 20 komciów na forum dziennie i jeden rysunek na miesiąc :) Idę coś poszkicować, czas najwyższy...

Napisano

SB to tego stopnia ja rozumiem o co chodzilo...ale dzieki :D hehehe

 

Jednak samo malwoanie plamami narazie ciezko mi idzie, jesli w ogole sa. Napierw technika, a potem cala uwaga na obliczanie swiatla i zeby to nie bylo wlasnie bezmyslne kopiowanie cieni. Co u mnie akurat jest, nie przystaje nad cieniem i nie rozmyslam zbytnio nad tym skad jak gdzie i po co. Choc w tym pierwszym,z pania na niebiesko, na ten cien i swiatelko akuratzwracalem uwage dosc czesto. :)

Napisano (edytowane)

4a94b0ec290e1e2cmed.jpg

0dc6705a.jpg

 

Raczej z glowy, troskze probowałem nalozyc textur, ale cienko to wychodzi. Z poczatku chcialem go osadzic w powietrzu ( bo taka refke mialem ) ale jakos nie komponowal mi sie w powietrzu z widoczkiem mora i ziemi ;D ....Co do niektorych błedow, a zapewne jest ich wiecej niz widze, zdaje sobie sprawe...ale i tak prosilbym o pare wskazowek.

Edytowane przez IN Flaamess
Napisano

Jeśli na refce osoba ma tak ułożone dłonie, to powinna iść do lekarza na prześwietlenie:) Będziesz to ciągnął dalej, czy to już wersja końcowa?

Napisano

No nie zrzynalem z refki :D rece mial inaczej ulozone. Z tym ze refka przedstawiala pana ktory lecial ze spadochronem glowa w dol , wiec rece trodzke dziwacznie wygladaly. Tutaj sam je zmyslilem, jak widze z marnym efektem :D .

 

Koncowy, nie chce siedziec nieskonczenie dlugo nad pracami i je poprawiac bez konca, wole nowa zaczac.

 

dzieki za zainteresowanie i opinie:)

Napisano

off, nikt nic nie napisał, a przecież szkice wyszły ci rewelacyjnie. Dobra robota z cieniowaniem. W 3cim etapie fajnie widać kreskę.

Co do wykończonej pracy to nie podoba mi się dół. Trochę jak z innej bajki.

Napisano

Wg mnie zrobiłeś bardzo fajną pracę, tylko imo te biele na dole i górze bardzo psują kompo. Największy kontrast na pracy zwykle jest w najistotniejszym punkcie pracy, a tutaj mamy go w punktach najmniej istotnych (góra i dół). Żeby się przekonać zrobiłem 3 miunutowego overa - wybacz za wkładanie paluchów między drzwi - po prostu chciałem się przekonać jak będzie bez tych białych pasów. Ciut się światłem pobawiłem też, i minimalny postprocessing - chciałem kontrast podbić... Nie chcę się tu stawiać w pozycji wujka dobra rada - bo brak mi na to skilla - kierowała mną ciekawość. Sam oceń czy bez tych bieli jest lepiej (teraz siłą rzeczy kadr się skopsał). Powtarzam - wg mnie zrobiłeś fajną pracę, ale można jeszcze nad tym siedzieć :D

 

2iuxirn.jpg

Napisano

Alez ja sie nie gniewam :D , ja to robie dla siebie nie za pieniadze takze takie overy sa jak najbardziej mile widziane. Twoj over podsunal mi dobry pomysl:D

 

W tej chwili go poprawiam, nowy kadr, wywalilem caly dol pratycznie , trojpodzial, i w koncu nauczylem sie czytac histogram , takze czarnego i bialego bd unikal jak ognia.

Napisano

Troszke poprawiłem...ale detali i ostrosc po kompresji znowu poszla sie....hrrhhr

 

08549b7b.jpg

 

kolorkow nie bd bo pierw musze wyczucie bryly zdobyc...a najlepiej w bw . potem bd pracowla nad kolorami, nie wszystko naraz:D

Napisano

Bardzo fajnie ;).

Kompozycja, dymek, spoko ;}. Myślę że lepiej niż początkowo, ma bardziej taki kinowy charakter.

Moim zdaniem troszkę za szybko wszedłeś w detal. Druga strona klatki piersiowej (ta po lewo ;P) powinna być o wiele "cieńsza" widzimy ją w perspektywie.. (nie wiem jak to profesjonalnie opisać bo sie na tym nie znam). Tak samo dół tej lewej strony powinien być pod trochę innym kątem.

Jego prawa ręka wydaje się trochę za długa.

Jego lewa ręka jest chyba trochę za nisko "przyczepiona"

Osobiście zmieniłbym kąt "skrzydła" nad jego lewą ręką. Lekko bym uniósł. Wypełniło by to trochę czarną przestrzeń za nim i wyglądałoby bardziej agresywnie :).

 

Wrzucam lekkie podmalówki abyś wiedział o co mi chodzi :)

 

jakiś tam szkielecik:

 

08549b7bszkiel.jpg

 

moja podmalówka:

 

08549b7bpop.jpg

 

Mam nadzieję, coś pomogłem/podpowiedziałem.

 

Pozdrawiam

Napisano

sebel hm...zacnie zacnie, moglem tak z tego wyjsc, a zrobilem "ruchowy" naramiennik, reka prawa jest w gorze dlatego naramiennik zrobilem podniesiony...no cóż, mam jeszcze 2 typow do wykonczenia , tak postaram sie lepiej:)

 

Leszek_lenia - walcze z odcieniami szarosci jeszcze, w bw zadko do tej pory roiblem w ogole jakiej prace:) , sie wyrobi :)

 

Ogolem dzieki za ozdew i pomysly :D

Napisano

mały Update. Bo dawno nic nie dodawałem. Wrzucam troszke ołówka,mam go więcej, ale skanowanie to nudna sprawa i trudna czasem, aby jakość była zadowalająca.

Co do tabletu, walcze z kolorem, ale żenująco jest jak narazie. Wole bw.

 

2be5b7b7.jpg

e3c9400b.jpg

d8e8319d.jpg

646ee981.jpg

To w oryginale w kolorze...ale szkoda pokazywać :D

ca3b60be.jpg

f313d906.jpg

16f909d8.jpg

1fd226b6.jpg

951aab55.jpg

A tu juz pracka na nowym sprzecie...tlo z refki i troskze podmalowane :)

3085a16c.jpg

Napisano

ołówek bardzo fajnie, b&w też dają radę

pani z mieczem chyba ma za ostre tło, postać jest mniej wyraźna niż tło i taki dysonans powstaje;) tak przynajmniej mi się wydaje

Napisano

Ja dołożę łyżkę dziegciu, ale sam pisałeś kiedyś, że nie wrzucasz na forum żeby ludzie się zachwycali, tylko jechali z krytyką. Zgodnie z życzeniem trochę poskrzeczę zatem, chociaż jak również już wiesz zbyt kompetentny nie jestem ;D Ale chyba lepsza taka krytyka niż żadna...

W ołówkach widać postęp, w cyforwych b&w jakoś się bronią - chociaż ja osobiście wolę mocniejszą bryłę - u ciebie prawie wszystko jest na takich zaokrąglonych powierzchniach - to żaden zarzut, ale mi osobiście bardziej by się to podobało gdybyś łączył powierzchnie płaskie z zaokrąglonymi... W celach ćwiczebnych chyba łatwiej zrobić wszystko nieco kanciaste, bo łatwiej zapanować nad perspektywą...

Jak chyba wiesz, najmniej przekonujący jest u ciebie materiał z którego zrobione są obiekty. Przykładowo - w tym ostatnim nie wiem czy ten robot jest zrobiony z metalu, drewna czy z zamszu. Każdy materiał inaczej odbija światło, a u ciebie tego nie widać - wszystko jest takie matowe i nieciekawe... No i więcej koloru bym widział, zróżnicowanego - chlapnij coś bardziej nasyconym, czystym kolorkiem, ale mniej nasyconym też się pobaw... To że coś ma lokalny kolor czerwony, to nie znaczy że tonalny nie będzie wchodzić w fiolety, albo żółcie, może cienie w dopełniającym zielonym wręcz machnąć ? - nie bój się mylić, ale kurcze - teraz to jest po prostu nudnawe :) Przynajmniej dla mnie...

Napisano

Varmer dzieki ,

KhazadThard z tym z mieczem poleglem, juz na poczatku same kolory sie ryply.

SBT77 z tym materialem, nie zwaralem na to uwagi. Trzeba zaczac.

I mam to do siebie ze boje sie uzywac mocnego koloru, nie wiem czemu.

Ale wiem na co teraz wzrocic uwage, dzieki.

 

Do tabletu i cwiczyc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności