Skocz do zawartości

Postać 3D: Troll bagienny


ptaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Postanowilem sie zmierzyc z jakas postacia.. Na tapete poszedl troll na bazie konceptu TD'ego. (mialem sie brac za samolot ale musze umiec postac)

 

Wiem ze bede potrzebowal przy nim sporo waszej pomocy, ale wiem tez ze sie sporo naucze.

 

zaczynam go texturowac od glowy (nie wiem czy slusznie sie do tego zabieram) no i mam problem z nosem.. planar dalem od przodu i probuje rozlozyc siatke, ale nos jest bardzo dlugi co jest tutaj problemem.. ma ktos na to jakis pomysl? rozkladac bardziej sam srodek siatki?

 

 

Chce go otexturowac przy takiej ilosci poly a pozniej sculptowac przy podwojnym wygladzeniu na tym co jest. chyba ze znow robie cos nie w tej kolejnosci :)

 

Prosze o rady w jakiej kolejnosci co robic.. soft to maya :)

 

pozdrawiam

 

obrazek1ug5.jpg

 

obrazek12rn1.jpg

Edytowane przez ptaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale ten nos wcale dobrze nie wygląda :P

Co do mapowania to musisz go odciąć od reszty twarzy, rozciąć np. pod spodem i zrelaxować.

Sam model jako baza będzie się nadawał bo siatka jest w miarę równomiernie rozłożona. Jedynie nos wymaga drobnej poprawki, mógłbyś mu dodać ze dwa loopy na środku wtedy da się dorobić w sculpterze wyraźniejszy detal w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak jak jest teraz to się nie da bo nos ma bardzo mało miejsca na uv'ce a jest przecież ogromny. Musisz go albo odciąć albo zmapować twarz w inny sposób np rozcinając ją przez środek na dwie połowy. Wtedy będziesz miał na uv'ce twarz tak bardziej z boku niż od frontu i nos dostanie dużo miejsca.

Powinieneś się zaznajomić z takimi programami jak bodypaint, zb+ zapplink albo mudbox 2009. Po namalowaniu tekstury w photoshopie możesz szybko zamalować widoczne szwy w bodypaintcie przy pomocy clone toola czy innych narzędzi. To samo zapplink tylko tam masz do dyspozycji narzędzia photoshopa bo malujesz w photoshopie.

Możesz też namalować całą texturę w zbrushu a potem poprawić w photoshopie.

Także o mapowanie bym się tak nie martwił na Twoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem trochę za wcześnie zacząłeś rozkładać siatkę. Ja bym zrobił tak. Wrzucił bym ten model do Zbrusha i sculptował aż zacznie jako tako wyglądać, Potem retopology i projection. dopiero tę siatkę do Maya'i i unwrapa. Potem spowrotem do ZBrusha, Morph Targeta i dodawać wszelkie detale .Jak teraz rozłożysz UNWrapa to jeszcze ci się pewnie ten model zmieni tak bardzo, że i tak będzie trzeba jeszcze raz rozkładać siatkę. Ale to moeje zdanie.

A pan Sz. jak zwykle dobre teoretyczne rady daje, szkoda, że nie widać tego w jego pracach. To jak bokser, który poucza innych, a który sam nigdy nie chce sparować na ringu. A umiejętności poznaje się w walce a nie po słowach. Ale to już takie moje małe skrzywienie, abstrachując od tematu. ;)

I niestety z tym nosem muszę się zgodzić ;(, trzeba go oddzielnie rozłożyć, inaczej textura się porozciąga, porobią się overlapy i w ZBrushu będzie problem. Zresztą zawsze możesz zrobić PolyPainting w ZBrushu i dać UVałki z automatu w ZBrushu. Robiłem tak wiele razy i zaj... iście wychodzi, jedyny problem to, to, że siatka będzie tak rozłożona, że się nie połapiesz, co jest co, i korekty w PS-ie już nie będą możliwe, oprucz takich rzeczy jak color correction itd. Ale do Trolla to powinno wystarczyć. Pozdrawiam i powodzenia.

Edytowane przez mis3k
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam odczepcie sie od szczerego. Na ogol pisze na temat a ze czasami nie jest to pozytywny komentarz to normalne nie kazda praca zawsze na niego zasluguje. Jak cos skrytykuje jakis tweety, SWRSC itp (sorki za te nicki :P) to jest git ale jak z sensem powie cos szczery to odrazu ze wredny typ ze sam nic nie potrafi heh nudne to juz sie robi.

 

Szczery napisal trafna uwage o tej uvalce wiec o co sie rozchodzi? Ma sam zrobic taki model z uvalka i pokazac ze tez by takim sposobem robil? Ja dawno wsumie tez zadnej tutaj pracy nie pokazywalem wiec nie wiem czy niedlug mi nie zabronicie komentowac cudzych prac badz doradzac w tematach z pomoca :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka :)

dzieki za pomoc..

jednak odciecie nosa nie bylo takie bolesne i dalo rade :)

 

daje takiego upka.. wstepna texturka i teraz bede chcial go pomeczyc sculptem ale niestety tylko w mayce bo zbrusha ani mudboxa nie mam :P

 

teraz planuje poprawic mu model dloni i stop a pozniej detalowac na ile maya pozwoli.

 

obrazek1zw7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :)

 

maly up.. wersje jeszcze mocno niegotowa :P

 

zastanawiam sie czy jest sens go sculptowac bardziej.. niewiele to daje.. w tym wypadku widze ze lepiej idzie kombinowanie z bumpem i textura.

 

pozostalo jeszcze go popoprawiac, dopracowac, dodac detale, oglonowac go :) i moze scenke zrobie jak fajnie wyjdzie :)

 

a no i wlosy ofkors :)

 

86476442uo6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model bardzo słabo sculpnięty, możesz zgonić winę na mayę ale to nie poprawi sytuacji. Ja bym radził jednak zainstalować triala zbrusha/mudboxa i tam powalczyć. Nie wiem na ile Twoja znajomość tych sculpterów pozwoli Ci osiągnąć dobry efekt ale myślę że to będzie najlepszy sposób na tego trola. Nawet jak masz super uv'ki rozłożone to i tak co innego jest robić detal(do bumpa/normala) widząc go od razu na modelu i tak samo z kolorem.

Jak model jest dobry i detal jest dobry to o wiele mniej namęczysz się przy robieniu textur żeby później uzyskać zadowalający efekt. Textura którą pokazałeś jest słaba.

Wchodzisz czasem na zbrush central? W galerii sporo inspiracji chociażby na sam detal dla trola znajdziesz.

 

Ale nie bierz pod uwagę tego co napisałem, ja przecież nie jestem upoważniony do dawania takich rad bo sam nic nie robię. Słuchaj mis3k'a, sądząc po fryzurze trola już posłuchałeś ;) bo wygląda jak fryz jego soldiera pożal się Boże.

Nie mogłem się powstrzymać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mudbox jest komercyjny, weż sobie blendera bo tam podobno mozna sculptowac modele, tam jest dołączonych mnóstwo pluginów import/export dla modeli 3d . . . : )

 

I jescze ja myslę ze to moglby być Jozin z Bazin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wygląda jak Ent - drzewo podobny. Chyba ten trol nie mam mięśni, a trole zawsze przedstawiane były jako wielkie napakowane typy, ale to twoja wizja. Jeżeli ci się podoba, to tak zostaw i pobaw się texturą i renderem. Postprodukcja dużo da. To tobie ma się podobać przede wszystkim, a nie wszystkim w około.

 

Szczery - Zabawny jesteś. O gustach się nie dyskutuje, bo każdy ma swoje zboczenia i inną percepcję świata. To jak z kobietami, jeden lubi tępą, wytapetowaną blondynkę z dużymi cyckami, a drugi skromną brunetkę o delikatnej urodzie i głęboką osobowością. Nie podoba się - trudno, zwisa mi to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mis3k chciałem tylko żebyś zobaczył jak to jest miło i przyjemnie gdy ktoś cały czas odnosi się do czegoś kompletnie nie związanego z tematem jedynie po to żeby wyrazić swoją niechęć do osoby/pracy itp tak jak to Ty robisz ze mną przy każdej okazji :P I co fajnie?

 

mpta ja bym na Twoim miejscu nie blendera ale zbrusha lub mudboxa ze wskazaniem na tego pierwszego spróbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności