Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

czy istnieje w Mayi efektywny workflow/plugin do tworzenia traw i kamieni (chodzi mi tu o takie małe kamyki, jakie zagracają polne ścieżki). Nie widzi mi się po prostu ręczne tworzenie tego źdźbło po źdźble, kamień po kamieniu (i później ręczne różnicowanie). Co zrobić, by nie zarżnąć przy tym maszyny/mental ray'a? Stosuje się przy tym jakieś proxy plus randomizer? Ktoś ma doświadczenie?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

skoro juz o rozrzucaniu - powiedzmy ze mam teren z podmodelowanego plane'a i chcialbym rozrzucic po nim losowo kamienie. Jaki jest na to patent w Mayi?

Napisano

Nezumi

particle-> instancer

skrypty do dystrybucji z highend

geomtery paint - jest na 3dTotal tut o tym jak go uruchomić + dwie inne metody rozrzucania obiektów po powierzchni :)

klik

Napisano

Nie ma co, Bartek to ma łeb! Moszna i to nawet fajnie moga wyjść. Tylko trza wtedy w software render warstwe z kamieniami machnac.

Napisano

bartolomeo - dla mnie jest niepojete ze ludziska nie podlapali pomyslu i nie powstalo wiele roznych PaintFXow konkurencyjnych... Jesli idzie o mnie to sa genialne ;)

Z innej beczki - zerknalem na twoj reel i mam pytanko. Drugi model - czolg - ma dokladnie taki problem na jaki ja sie natknalem kiedys i ni cholery nie wiedzialem jak go rozwiazac. Chodzi mi o migajace AO/cienie, ktore na kazdej klatce sa nieco inne.... Wiesz moze juz jak tego uniknac? Co to powoduje?

 

Albo moze KTOKOLWIEK wie?

Napisano

jak zrobisz AO na oddzielnym passie problem powinien zniknąć. Ogólnie to Bartolomeo powinien zbejkować AO do textury i by bylo po sprawie bo nic tam sie nie rusz oprocz kamery - bylby znacznie szybszy render i bez mrugania, ale ze mnie nie zapytal w czasie robienia reela to ma teraz za swoje :P

Napisano

no to był render za czasów kiedy nie kumałem jeszcze za bardzo renderingu. teraz zrobiłbym kilka renderpassów - na jednym override AO. Na drugim cienie, na trzecim koloro itp... A AO miga - bo za mały filtr był wrzucony i za mało sampli. Do tego sample źle ustwione i ich rozmiar był też zły. Ogólnie render kulał mocno. Może znajdę trochę czasu, żeby naprawić ten problem, tylko to pewnie w przyszłym dziesięcioleciu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności