Napisano 16 Luty 200916 l Witam, czy istnieje w Mayi efektywny workflow/plugin do tworzenia traw i kamieni (chodzi mi tu o takie małe kamyki, jakie zagracają polne ścieżki). Nie widzi mi się po prostu ręczne tworzenie tego źdźbło po źdźble, kamień po kamieniu (i później ręczne różnicowanie). Co zrobić, by nie zarżnąć przy tym maszyny/mental ray'a? Stosuje się przy tym jakieś proxy plus randomizer? Ktoś ma doświadczenie?
Napisano 16 Luty 200916 l http://highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/modeling/misc/rockGenerator-3368.html zrob je rigid body i porozrzucaj po scenie a trawa paint effects albo fur
Napisano 16 Luty 200916 l skoro juz o rozrzucaniu - powiedzmy ze mam teren z podmodelowanego plane'a i chcialbym rozrzucic po nim losowo kamienie. Jaki jest na to patent w Mayi?
Napisano 16 Luty 200916 l Nezumi particle-> instancer skrypty do dystrybucji z highend geomtery paint - jest na 3dTotal tut o tym jak go uruchomić + dwie inne metody rozrzucania obiektów po powierzchni :) klik
Napisano 17 Luty 200916 l w przyklejonym wątku są skrypty, bez których nie można żyć :) warto to przeglądać często.
Napisano 17 Luty 200916 l Nie ma co, Bartek to ma łeb! Moszna i to nawet fajnie moga wyjść. Tylko trza wtedy w software render warstwe z kamieniami machnac.
Napisano 17 Luty 200916 l bo ja jestem maniakiem paint efektów i niedługo samochody haj poli będe paintem opędzał...
Napisano 17 Luty 200916 l kurde... to miał być żart a w sumie jest to fajny pomysł na animację samochodu... :D:D
Napisano 18 Luty 200916 l bartolomeo - dla mnie jest niepojete ze ludziska nie podlapali pomyslu i nie powstalo wiele roznych PaintFXow konkurencyjnych... Jesli idzie o mnie to sa genialne ;) Z innej beczki - zerknalem na twoj reel i mam pytanko. Drugi model - czolg - ma dokladnie taki problem na jaki ja sie natknalem kiedys i ni cholery nie wiedzialem jak go rozwiazac. Chodzi mi o migajace AO/cienie, ktore na kazdej klatce sa nieco inne.... Wiesz moze juz jak tego uniknac? Co to powoduje? Albo moze KTOKOLWIEK wie?
Napisano 18 Luty 200916 l jak zrobisz AO na oddzielnym passie problem powinien zniknąć. Ogólnie to Bartolomeo powinien zbejkować AO do textury i by bylo po sprawie bo nic tam sie nie rusz oprocz kamery - bylby znacznie szybszy render i bez mrugania, ale ze mnie nie zapytal w czasie robienia reela to ma teraz za swoje :P
Napisano 18 Luty 200916 l no to był render za czasów kiedy nie kumałem jeszcze za bardzo renderingu. teraz zrobiłbym kilka renderpassów - na jednym override AO. Na drugim cienie, na trzecim koloro itp... A AO miga - bo za mały filtr był wrzucony i za mało sampli. Do tego sample źle ustwione i ich rozmiar był też zły. Ogólnie render kulał mocno. Może znajdę trochę czasu, żeby naprawić ten problem, tylko to pewnie w przyszłym dziesięcioleciu ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto