Skocz do zawartości

kiedy bedzie nowa Maya


ptaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pod wplywem nowego artykulu na temat rozwoju programow zaczalem sie zastanawiac..

 

Czy ma byc jakas nowa wersja Maya?

Przewiduja cos fajnego?

Wie ktos moze cos?:)

Ja nic nie znalazlem na ten temat.

 

Warto kupic te Maye 2009 czy lepiej poczekac?

A moze w ogole za rok to juz bleder maye przegoni..

 

No ja nie wiem.. zdolowalem sie

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wiem co czytałeś :P

Mi artykuł świata nie wywrócił bo nie dowiedziałem się niczego czego bym już od dawna nie wiedział :D

 

Maya wychodzi mniej więcej co rok około października więc za wcześnie żeby coś już było o nowej wersji :)

a co do artukułów to nie warto się nimi, aż tak bardzo sugerować to nie prawda ostateczna :D choć bugów ma sporo

Jesli maya Ci pasuje to zostań jak nie to zmień it's simple as that :D

co do blendera to poczegaj na GUI rewolucje bo tak to będziesz się uczył go dwa razy :) a że jest za darmo to nic nie stracisz ;)

 

tyle ode mnie

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh no troche pocieszyles ale mam maly klopot..

Maye chce kupic dla siebie i kupilbym studencka za 600 plus rozszerzenie za kilka tys, wiec nie jest tragicznie.. (ale poczekalbym na nowa - 2010? :))

Blender natomiast sie rozwija, ale rendery w galerii mnie nadal nie przekonuja.

Jednak w Mayce to mozna wyzylowac wszystko na pikobello ;P (ten blender-render cos chyba niedopicowany jest)

Mowisz jeszcze ze blender ma dostac nowy interface? a kiedy?

i dzieki za odpowiedz :)

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpta nie wiem dokładnie kiedy będzie ten GUI revolution, pytaj blenderowców ;) chyba trochę to przełożyli :/

Co do renderów w galeri blendera to co one maja wspólnego z możliwościami tego softu? :) zobacz galerię wingsa najdelikatniej mówiąc nie rzuca na kolanach :) a w rękach zdolnego grafika mogę z pod niego wyjść świetne modele

 

Jest vray pod blendera i prace pod nim wymiatają! Są nawet lepsze niż nie jeden maxowicz jest w stane zrobić, ale jak już mówiłem to zależy od tego kto z softu korzysta a nie z jakiego korzysta :P Są i inne silniki jak indygo, lux i inne darmowe i nie, które oferują bardzo wysoki poziom, nie jesteś skazany na blender internal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w ogóle będzie do jakiegoś zbliżone ale chyba ma być bardziej user freandly i bardziej konfigurowalne czyli da się pewnie w jakimś stopniu do innego softu upodobnić ale tego to już nie wiem :)

Były kiedyś, ale chyba nie do blendera, takie skórki które upodabniały go to kazdej większej aplikacji może w blenderze też się o coś takiego pokusza na pewno pomogłoby to w przesiadce nowym userom:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aj tam jaki offtop :) wszystko jak najbardziej na temat :P

Bardzo doby krok z tymi skrótami, właściwe to loginczne posunięcie i nie mogło być inaczej ;)

jeszcze tylko predefiniowane GUI zkonfigurowane na kształt tych większych aplikacji i Blender w ofensywie :D

 

no i ładnie wygląda a to też nie bez znaczenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Destroyer a gdzie sa propozycje zmian do mayi? :) chce poczytac

 

Widuje tu cytaty w stylu ze maya powinna byc napisana na nowo, ale jako uzytkownik z tych raczej mniej obeznanych w innych softach napiszcie mi prosze w czym tak bardzo maya jest przezytkiem? I co takiego jej brakuje? Bo przeciez nie wersji na pocketPC :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

take a look :)

ale to tylko propozycje więc bez szału z tym :) może coś z tego się pojawi ale bardziej prawdopodobne że nie :) Jak czegoś potrzebujesz to smiało możesz dopisać :)

 

Symek nail the point here:

link

Narzekają freelensi, bo to nigdy nie był soft pod strzechy, napisano go dla studiów z mocnym supportem developerskim. A że zajęła tam miejsce wiele lat temu po wygryzieniu Softimaga|3D, zostanie tam jeszcze długo ;).

 

Po prostu niektóre narzędzia są już nie pierwszej świeżości :) widać że się starzeją i w porównaniu z nowymi konkurencyjnymi nie są takie badassowe, szybkie i intuicyjne :)

Dajmy na ten przykłada Fluidy zostały wprowadzone w Mayi 4,5 chyba i jakoś superaśnie się nie znieniły od tego czasu, doszły jakieś nowe opcje ale bez rewolucji.

Wiem, że są studia co korzystają głównie z Mayi ale dla wybuchów i innych takich efektow kupują maxa dla pluginów AfterBurn i FumeFX nie do końca dlatego, że w Mayi nie da się tego zrobić tylko, że z tymi plugsami jest szybciej, łatwiej i wygodniej i rendering też jest szybszy.

 

A co do wielkich studiów filmowych to mają swoje wlasne progsy i narzedzia, że niewiele z orginalnego softu zostaje

Dajmy taki ILM :) ma swoje Zeno + ich customowe narzędzia to majka jest na początku drogi chyba tylko do modelowania :D

 

Albo przy takim Surfs up

SYmek napisał:

Ilosc custom tools wsadzonych w ten projekt kaze zapytac czy to jest jeszcze Maya, czy raczej Saya? ("Soya" to engine 3d w pyrexsie wiec nazwa zarezerwowana ;))

klik

i świeży link do tego pdf-a

 

Takich efektow filmowych w gołej majce zwyczajnie się nie da zrobić

 

Chodzi o to, że małe i wygodne toolsy dla zwykłego freelancera nie są ważne (to by wyjaśniał np dlaczego taki scale tool jest taki niezdatny do uzycia by default :))tylko większe narzędzia dla wielkich piesków, bo małe to sobie sami napiszą, większe zresztą też :P a mały user chciałby sobie to wyklikać a tu nie może ;)

A na pytanie do Suportu w 9 na 10 przypadkach dostaje odpowiedź " A próbowałeś już MEL-a" :)

 

I jak ostatnio tyle porównań i pytań co ma X czego nie ma Y zastanawiałem się co takiego super ma maya + ogolnodostepne pluginy i skrypty a czego nie mają inne softy i chyba nie ma takiej rzeczy :) Ma bardzo dobre narzedzia do animacji, fajnego nClotha trochę jeszcze nabugowane ale niezłe nParticle ale żeby w czymś jakoś konkurencję zostawiła w tyle to nie widzę, może jest coś takiego ale nie widze :D No może poza redneramanami ale i tak nie korzystam :)

Za to czasem patrzy się na jakiś plugs do maxa (a jest ich od groma) i trochę się zazdrości, że taka padaka jak max ma takie cóś a super majeczka nie ma :/

A jej defaultowa dynamika ciał sztywnych to średniowiecze! na CGTalku nawet się zastanawiali zcy nie działała lepiej w maya 1.0 niz teraz w 2009 i doszli do wniosku że jednak tak 10 lat temu byla lepsza niż teraz!

 

nom to sobie ponarzekałem trochę, od razu lepiej się czuję , aż normalnie chce się żyć :D

 

btw nie traktuj moich wypowiedzi jako prawdę ostateczną nie jestm wyrocznią to tylko moje odczucia i ględzenie o niczym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh no troche pocieszyles ale mam maly klopot..

Maye chce kupic dla siebie i kupilbym studencka za 600 plus rozszerzenie za kilka tys, wiec nie jest tragicznie.. (ale poczekalbym na nowa - 2010? :))

Blender natomiast sie rozwija, ale rendery w galerii mnie nadal nie przekonuja.

Jednak w Mayce to mozna wyzylowac wszystko na pikobello ;P (ten blender-render cos chyba niedopicowany jest)

Mowisz jeszcze ze blender ma dostac nowy interface? a kiedy?

i dzieki za odpowiedz :)

hej

 

Renderer blendera? Jaka Ty ogladales galerie, ze Cie nie przekonuje?

 

http://www.blender.org/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FYoung-Lady_Maciej-Kotlinski_November2007.jpg&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0%3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose()%3B%22%3E%20|%20%3C%2Fa%3E&md5=6c59fd09f5a0816879fadcbc3f0080e5

 

To Cie nie przekonuje? To nie fotka, tylko render z Blendera. To też:

 

http://www.blender.org/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FGrapes_Lucas-Veber_September2007.jpg&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0%3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose()%3B%22%3E%20|%20%3C%2Fa%3E&md5=1426c919c1871d6d5e4ff8a82e5d22a1

 

I to również:

 

http://www.blender.org/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FMojito.jpg&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0%3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose()%3B%22%3E%20|%20%3C%2Fa%3E&md5=6edf57ae3f5c944d62b75fbc2554adc6

 

Renderer Blendera moze i nie jest wiele wart, trylko od dawna Blender jest zintegrowany z Yafrayem. A to juz calkiem inna bajka. Proszę:

 

http://www.yafaray.org/gallery?g2_itemId=542

 

http://www.yafaray.org/gallery?g2_itemId=461

 

Jeśli to Cie nie przekonuje, to nie wiem... Po za tym jeszcze jedno. Niewiele dłubałem w Blenderze, ale nigdy w trakcie nie miałem problemów z narzędziami. A w Majce od wersji 7 miałem chyba jakiegoś pecha, bo większość narzędzi robiła mi ciągle jakieś numery. A to plane'y wariowały, a to extrude działało na wszelkie sposoby, tylko nie tak, jak chciałem, a to coś się skręcało nie tak, jak miało i tak cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooo wujek dobra rada... to może mi powiesz, jak zrobić LWF w V-rayu... wuju :-))))))

bo tam gammy nie widzę, a trzeba zmienić na 2.2, poza tym nie zauważyłem opcji nagrywania w 32 bitach :/

Z przykrością stwierdzam, że V-ray na Maye to o kant d... potłuc :/ przesiadam się na Maxa, żeby się czegoś nauczyć V-rayu (czyt. białe ściany + identyczne łazienki)

 

Jeszcze dodam, że podkładałem już noda gamma (2.2) i to mi nijak wychodzi w Szopie później - porównując ten sam obrazek wypluty z Maxa. Kompletnie inne rzeczy wychodziły po wpisywaniu tych samych wartości w Szopie, bawiąc się np. kontrastem czy gammą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrupku trochę offtopujesz ale już Ci odpiszę :)

tutaj owa opcja znajduje się

 

f_dfgdfgm_f9a6f0f.jpg

 

uff nie było łatwo tego tłumaczyć :D

 

gamma nodami też można + gammą w color maping

 

a 32 bity masz gdy:

ustawisz np OpenEXR w common redner settings to przy renderingu pojawi się w folderze images twojego projektu pliczek 32

albo lepeij renderuje do VFB i tam sobie możesz delikatnie dłubnąć kilka opcji levelsy, sRGB color curves corection i takie tak

albo zapisać do EXR i PS umęczyć dalej

Edytowane przez Destroyer
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wersja z prywatnej bety z grudnia jest kilka opcji takich jak w wersji pod maxa SP3 generalnie to ta sama podstawa tyle że nie wszystko jescze w majce jest wspierane nie ma wszystkiego w GUI :)

Niestety do " nocnych buildów" dostepu nie mam :) zresztą nie pytałem vlado o nie nawet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpta to nie soft Cię ogranicza tylko umiejętności (no i może jeszcze ilość krwi jaką jesteś w stanie przelać dla efektu :D)

w galerii wingsa też szału nie ma :) tak samo może być z Yafrayem ale nie jesteś przecież do niego przywiązany możesz choćby takiego indyka użyć -->indyk

 

 

Wszyscy chwala ten soft, a jednak nie brakuje komentarzy w stylu "super wyglada.. jak na blendera" :P

 

a to akurat taki żart żeby nie było za dużo cukru :P

ale nie tylko o blenderze tak mówą np niezły render ... jak na vraya :D

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajgor te pigulki z yafaray'a to w miare, ale reszta gorzej niz srednio wg mnie.

 

Jesli gdziekolwiek w sieci znajduje sie JEDEN dobry obrazek zreobiony jakims softem, to juz znaczy, ze ten soft ma duze mozliwosci. Po prostu reszta byla robiona przez grafikow, ktorzy niewiele potrafia.

 

Wszyscy chwala ten soft, a jednak nie brakuje komentarzy w stylu "super wyglada.. jak na blendera" :P

 

To wlasnie pisza ci, co niewiele potrafia :) O obrazkach robionych przez tych, co potrafia troche wiecej.

Te grafiki, ktore podalem jako przyklady, to.. no wlasnie. To tylko kilka PRZYKLADOW z galerii. Poogladaj całe galerie. Blendera i Yafraya. Jest tam masa swietnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy sie nie myle, ale maya ma jednak te przewage nad blenderem, ze jesli bedzie ktos chcial wyjechac za granice do pracy w jakiejs firmie to raczej maya i szop a nie blender i gimp.. wyprowadzcie mnie z bledu prosze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpta tu masz całkowitą racje

ale...

jak jesteś mega modelerem to możesz i na blenderze, wingsie a jak będzie trzeba to taki DreamWorks lub inny PiXar już się szarpnie na Silo(sa) nawet :D

 

Bo przy modelowaniu nie ma wielkiego znaczenia z czego wychodzi, ale już przy rigowaniu, animacji i daleszej części produkcji to musisz się przystosować do latami wypracowanego nieustannie usprawnianego piplina opartego najczęściej na mayi właśnie..

 

dziękuję za uwagę na wykładzie, klasa rozejśc się :D

 

Wyczytałem gdzieś że jako strzelec lubię nauczać, kurcze coś w tym jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) no powiem Ci Destroyer ze srednio co pare dni robie kolejne podejscie do Blendera i tak sie miotam jak glupi miedzy maya a blenderem.. juz nawet ogarnialem modelowanie jako tako, ale zostaje juz definitywnie z maya, bo za stary jestem zeby co 2 lata sobie soft zmieniac :P Narzekamy tez na maye, ale popatrz.. czy brakowalo Ci tak bardzo czegos od wersji 8,5 do twoich zastosowan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpta: ja się z kolei miotam się nad tym, na co będzie mnie stać, a nie nad tym co jest lepsze. Ostatnio wywnioskowałem, że Cinema 4d kosztuje ok.3 tys, a Maya 17tys. Nie ma znaczenia, że naumiałem się Mayki i Maxwela, kiedy stać mnie na razie na Silo (proszę nie obrażać Silo:D). Kto z Was będzie pracował w tej "poważnej" firmie, no przestańcie się wreszcie oszukiwać. Ja się nabijam z Vraya, ale robie to z przekory, bo prawdopodobnie wybiorę go jako podstawowy renderer, bo jest dobry i "ekonomiczny"... a walki pomiędzy renderami zostawmy dla młodszych... jeśli sprawia im to radość. Powiedzmy sobie szczerze, Maya jest za potężna dla większości z nas, a po cholere spierać się o coś czego się prowdopodobnie nigdy nie kupi.

Edytowane przez Chrupek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no modelowanie w Maya leży i kwiczy. Jak ostatnio usiadłem do Modo to mi kopara spadła do ziemi i nie mogłem się pozbierać - wszystko robi się 10 razy szybciej i łatwiej...

może autodesk kupi rozwiązania dRaster Next i raz na zawsze rozwiąże problem modelowania poly w mayce.

Przydałby się jakiś prosty ale stabilny render manager wbudowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do NEX-a to z tego co powiedział Maya Product Designer Shawn McClelland also known as BoostAbuse :) that is not gonna happend :) bo uważa że można napisać lepsze i lepiej zintegrowane narzędzia do modelowania i tu ma racje ale można to nie znaczy, że będą w jakiejś najbliższej przyszłości coś się pojawi :(

I nie zgodziłbym się że NEX rozwiąze raz na zawsze problem z poly modelingiem w mayi

 

NEX imho wcale nie jest taki fajny... :>

zgodzę się, ale jeśli AD nic sam nie dopisze nowych narzędzi to już i NEX będzie niezłym half ass solution :)

 

Jak macie jakieś sugestie to walcie tutaj :)

klik

Zadnej gwarancji nie ma że którekolwiek będzie zaimplementowane ale przynajmniej zapuka się do właściwych drzwi :D

Ja już napisałem żeby "ukradli" tak wiele narzędzi do modelowania z modo ile się da :D

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no modelowanie w Maya leży i kwiczy. Jak ostatnio usiadłem do Modo to mi kopara spadła do ziemi i nie mogłem się pozbierać - wszystko robi się 10 razy szybciej i łatwiej...

może autodesk kupi rozwiązania dRaster Next i raz na zawsze rozwiąże problem modelowania poly w mayce.

.

 

 

co takiego ma modo w modelowaniu czego nie ma maya? Nie wiem kurde siedzialem nad modo kiedys i kurde nic tam zadnych rewolucji nie znalazlem

a wrecz przeciwnie niespasowal mi bardzo ten soft.

 

Dla mnie najwieksze braki w mayi to kszaniacy sie mental ray

mala wydajnoc przy bardzo duzych siatkach,Xsi bije maye na glowe..

i hmm nie lubie partikli w mayi i wedlug mnie sa bardzo slabe.

Modelowanie i mapowanie wypas.. viewport z highquality wypas... aczkowiek przyalo by sie poprawic pare rzeczy bo juz inne softy gonia maye pod tym wzgledem .sortowanie przezroczystych fejsow nie daje rady jeszcze.

Innymi rzeczami sie nie zajmuje wiec sie nie wypowiadam:)

Edytowane przez jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w modo zaznaczanie wszystkich loopów czy to fecow, czy edgow... dużo prostsze. nie wiem. Ale po kilku godzinach z modo wiedziałem, że to jest soft do modelowania. Mega szybko się do niego przyzwyczaiłem.

może za słabo modeluję w maya i za słabo pisze skrypty, ale uważam że brakuje wielu podstawowych narzędzi.

gorzej, że jak exportowałem siatki do mayki to wywaliły się podczas renderu i mnóstwo podwójnych fejsów powstało. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabel tkwi w szczegolach. To jak z samochodami: niby wszystkie maja silniki, kola, kierownice, ale kazdym jezdzi sie inaczej.

 

Modo od poczatku do konca pomyslane jest jako modeler. W Mayce probuje sie jedynie latac dziury, przez ktore przecieka gorycz uzytkownikow. Nie ma za bardzo o czym gadac, bylo wiele razy, nie ma sensu wywolywac znowu tej dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstrzynac wojny nie ma sensu ale podyskutowac zawsze mozna rzeczowo zaawsze mozna czegos sie dowiedziec nowego albo uswiadomic sie ze sie mylilo.Nie lubie natomiast takich prawd oczywidtych typu Modo od poczatku byl myslany jako modeler wiec jest lepszy w modelowaniu. Rownie dobrze moglbym teraz rzucic no tak ale byl pisany przez ekipe , ktora procalowa w newteku i nadac mu latke lightwava. Co nie do konca bylo by reklama tego softu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... ja absolutnie nie zamierzałem pisać, ze modo w czymś jest lepszy od mai albo zaczynać dyskusji o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocy... ;) Wolę zzdecydowanie poczytać o tym, czego wam brakuje w maya. I co by się przydało usprawnić. Ja im dłuzej pracuje w tym sofcie, tym więcej widzę możliwości. I tym bardziej mi się podoba. może kiedyś opanuję na tyle przyzwoicie MELa, żeby pisac sobie większość potrzebnych usprawnień, ale póki co pozostaje przeglądanie highenda i błaganie o pomoc beny'ego (pozdro maciek!).

Oczywiście w Mai da się wymodelować wszystko jak trzeba, ale czasami pewne "utrudnienia" - albo inaczej, brak "ułatwień" męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rownie dobrze moglbym teraz rzucic no tak ale byl pisany przez ekipe , ktora procalowa w newteku i nadac mu latke lightwava.

jak by nie patrzeć modo jest trochę lightwavowo toporne momentami ;)

mi w modo wygodniej i szybciej się modeluje ma bardziej inteligentne, interaktywne i intuicyjne narzędzia + kilka których w mayi nie ma np falloffy

 

Dajmy kolejny tool takie klonowanie obiektów w mayi jest super wielkie okno z multum opcji w którą stronę i jak sobie obiekty zduplikować tylko, że jak chce się zrobić żeby dobrze wyglądało to co kopiujemy to trzeba chyba wrózki zenobii :D bo trzeba niczym naukowiec od razu wstukać co się chce a w modziaku to ciągnie się interaktywnie strzałki i nowa kopia się pojawia dodaje się kolejne odejmuje się jak się che wszystko interaktywnie i tak jak trzeba, fakt maya ma więcej opcji ale takie prymitywne a poręczne narzędzie by się przydało

 

Idąc dalej to zaznaczanie jest genialne czasem w mayi musiałem zaznaczyć jeden czy dwa loopy lub coś podobnego żeby coś wytłoczyć czy równie prostą modyfikacjie zrobić i przed maya 2009 to się zastanawiałem czy warto do modo przerzucać i ilekroć próbowałem w majce to okazywało się że z gimnastyką import export szybciej byłoby w modo :) teraz w 2009 jest już lepiej i jest fajniutka softselekcja ale jeszcze nie ma wrzytkich tricków modo przy selekcji :)

 

W sumie to nie jest tak że modo zostawia wszystko w tyle setki tysięcy kilometrów ale jest po prostu wygodniejsze, w każdym programie można sobie cutować facy ale w każdym jest jednak inaczej, dajmy na ten przykład taki tweak w Silo choć z silo nie korzystam już dobre kilka lat to wciąż nie mogę o nim zapomnieć, jest takie coś w modo ale nie takie dober i trzeba straszenie w wertexy celować, w mayi też jest pod ~ nawet lepsze od modo ale w niewygodnym miejscu i nie tak fajnie jak w silo, to kwestia czółości i wygody tool to nie wszystko, tak jak Reanimator napisał każdy samochód ma koła i dojedzie się z punku A do B ale o róznicy takiej jazdy między malczanem a Lamborgini już chyba nie muszę wyjaśniać :D

 

Żeby nie było, modo nie jest doskonałem i czasem denerwuje i narzedzi i tak brakuje np krzywe to padaka lepiej w mayi cokolwiek z krzywymi robić no i o zgrozo nie ma historii !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... Jacenty, nie lubisz prawd oczywistych, ale tka jest.

 

Wezmy najprostrze rzeczy:

 

LOOP:

 

- Maya: osobne narzedzie, dziala tylko na krawedziach w jednym ciagu

- Modo: klikasz dwa razy; dziala na dowolnych elementach, mozna zaznaczyc np. co drugi face

 

 

ZAZNACZANIE jedynie FEJSOW z normalem w strone kamery

 

Maya: trzeba otworzyc Tool Options dla narzedzia, rozwinac odpowiednie pole, wybrac wlasciwa opcje

 

Modo: trzeba zaznaczyc uzywajac lewego klawisza myszy; zeby zaznaczyc wszystkie uzywa sie srodkowego

 

 

Wystarczy?

 

Po prostu od razu widac na co kladziono nacisk w tym programie, czy sie z tym zgadzasz, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze sie nie zgadzam podales takie przyklady z ktorych nie korzystam ale bylbym proste skrypty sam strzelic se i podpiac pod klawisz .Takie loopy jakie sa w nowej mayi 2009 sa gites wczesniej byly w gotowych skrytach a ze sa ludzie ktorzy nie potrafia paru polecen sami sklecic i podpiac je pod klawisz no coz...Kto nie ma w glowie ten ma w nogach.To naprawde jedno i to samo softy moze sie roznia w szczegolach ale idea jest ta sama.Modo w zaden wspob nie jest jakas rewolucja w stosunku dla mayi a wrecz przeciwnie to tylko sam modeler nawet z gorszym mapowaniem o ile mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modo w zaden wspob nie jest jakas rewolucja

mogłbym się zgodzić :)

w stosunku dla mayi

a tu już bym polemizował :)

to tylko sam modeler

z tym się zgodzić nuż nie mogę :)

z gorszym mapowaniem o ile mi wiadomo.

powiedziałbym innym ;)

trochę gorszym ale ma kilka przydatnych funkcji których nie ma maya ale za to maja ma jeszcze więcej których nie ma modo :)

 

a co do seleckji w mayi to jest już w 2009 prawie tam gdzie powinna być dawno ale preseleckja czasem szwankuje tak jak i camera based selection i czasmi narzędzia jakoś się, mówiąc kolokwialnie, pierdzielą :D

 

jacenty nie zrozum mnie źle maya jest oki ale nie tak dużym wysiłkiem twórców mogłaby być w tych dziedzinach dużo lepsza i wygodniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej, że jak exportowałem siatki do mayki to wywaliły się podczas renderu i mnóstwo podwójnych fejsów powstało. :/

 

Podwojne fejsy to prawdziwa zmora w majce. Nie wiem, czy to tylko ja mam takiego pecha, czy tak jest, ale jak probuje modelowac w majce, to co chwile powstaja jakies niechciane fejsy i rozwalaja caly model. Co z tego, ze ma sporo narzedzi, skoro modelowanie to jest ciagla walka z bledami modelera. Max i XSI biją pod tym wzgledem Majke na głowe. A szkoda, bo po za tym Majka jest na prawde fajna. No i od bodajze wersji 7 Majka ma jeszcze jeden wkurzajacy blad. Co chwila zawiesza sie widok we wievportach. Po prostu mi sie zacina, i zeby z tego wyjsc, musze dwa razy walnąć w spację. Z tego, co pamietam, bnyl juz gdzies topik na ten temat, wiec nie tylko u mnie to wystepuje..

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych wersjach przy uzywaniu roznych narzedzi otrzymywalem dokladnie to, czego chcialem, a w nowszych zaczely mi sie tworzyc podwojne obiekty, jakies plygony rozpiete miedzy losowymi vertexami itp. Nie mow, ze nie znam bo ze starszymi nie bylo tych problemow. A na ich temat juz czytalem na roznych forach, wiec to nie tylko moj problem. Ale nie wiem, czy to nie jest zwiazane z karta graficzna, albo sterownikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności