Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Mam problem z renderingiem. Podczas renderingu sceny wychodzi mi światło pod parapetem widoczne na renderingu. Niewiem co jest przyczyna występowania światła w kantach pomieszczeń. Poniżej dodałem zdjęcie referencyjne oraz obrazki pokazujące ustawienia renderera oraz świateł.

Próbowałem wielu ustawień problem bardzo mnie irytuje.....

Z góry dzięki za pomoc

 

Zdjęcie referencyjne:

9fumv5.jpg

Rendering:

2s0he2p.jpg

Budowanie light cache:

90633m.jpg

Ustawienia V-ray:

mta3ck.jpg

Ustawienia świateł:

5o8jkh.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Ustawienia GI wyglądają ok, pokaż w zbliżeniu wire samego problematycznego miejsca miejsca na modelu bo wygląda że to geometria jest winna

 

dzięki za odpowiedź! Problem nie leży w geometrii obiektu. siatka wymodelowana jest poprawnie. Parapet jest osobnym modelem w siatce nie ma dziur. jeżeli przypatrzysz się bardziej zauważysz, że pod kartkami na szafeczce dzieje się podobnie. Jedna osoba zasugerwoała mi że to jest problem z ustawieniami kamery w v-rayu (użyłem vray physical camera). I gdy ustawiam kamerę bliżej parapetu wtedy światło znika a parapet rzuca ładny cięń. Niżej zamieszczam kolejny taki przyklad. Nawet gdy za oknem ustawię jakiegoś boxa lub wstawie go w mór problem dalej istnieje.

Wcześniej podobnie światło wychodziło za lamp na suficie gdzie nie mogło być mowy o jakiś dziurach w siatce sufitu. Czy ktoś spotkał sie kiedyś z takim problemem?

 

!!! POMOCY ;( !!! strasznie mnie to zniecheca do dalszej pracy

34tejht.jpg

Edytowane przez czarko
Napisano (edytowane)

Spróbuj bardziej po wtapiać obiekty w siebie w feralnych miejscach,

2 opcja do GI spróbuj IRR i LC,

3 jeżeli nic nie pomoże to w GI wsadź LC i LC i przestaw na progressive path tracing i dla rozdziałki 800x600 ustaw w subdivision LC tak z 20000, 3 metoda będzie bardzo długa, ale da Ci pewną odpowiedź czy to coś krzani Ci się w siatce scenie czy światłach, czy to tylko GI topi cały projekt.

//jeżeli nie korzystałeś nigdy z PPT w LC to: subd:20000 jest to 1000 sampli na pixel dla rozdzielczości 800x600 i pozostałe ustawienia renderu praktycznie są wyłączone, render policzy się praktycznie z samego LC jeżeli render już jest ok możesz przerwać wcześniej, i poza długim renderem odznacza się dokładnością jeżeli chodzi o oświetlenie.

 

 

jeszcze taki edit:

ale słońce ma intensity 25, może ustaw je na 1 i zoptymalizuj resztę oświetlenia i kamerę pod to.

 

off topo do zagadnienia ale w AA masz min na 1 a max 22. to 22 trochę chyba na wyrost a w jakość pójdzie Ci jak min podniesiesz tak na 2 lub 3

Edytowane przez Luqas87
Napisano (edytowane)

Dzięki Luqas87 zaraz postaram się to sprawdzić i dam znać a tak przy okazji dodam ze kożystam z vraya 1.50.17 demówki i na starszych wersjach nigdy nie mialem takich problemów.

Z IRR i LC jest to samo.

 

A tu przy wiekszej rozdzialce modele kartek i kolejny "wybryk natury"

o5pa2q.jpg

Dlatego już napewno skreślam siatkę teraz sprawdzę LC + LC i sugestie uzytkownika Świerszcza

Edytowane przez czarko
Napisano (edytowane)

wersje vray i maxa zdradziły screeny :P

co do starszych wersji to nie to że starsze były lepsze bo jednak jest trochę lepiej chciał bym już sp3 w domciu :D

 

tak w wolnej zadumie to myślę że trochę zjechanie z mocą świateł zaradzi, przynajmniej teraz na to bym stawiał, bo jednak vray ma trochę na punkcie mocy świateł chopla, np. szumy gdy rozjaśni się za bardzo oświetlenie colormapingiem, a u Ciebie to pewnie na odwrót mocne światła zduszone vraycamra + funkcje losowe w GI i taki foton się przebije i paskudzi scenę... nie żebym jakieś profesjonalne zdanie wyrażał głośno myślę...

Edytowane przez Luqas87
  • Confused 1
Napisano

a weź adaptive amount zmniejsz z Twojego 0.85 do np 0.7 lub 0.6.

 

BTW samplowanie AA 1/22 jest bez sensu. Podobnie jak ruszanie wartości MIN do 2-3.

 

Ustaw 1/5 lub 1/6 i będzie ok.

Napisano
wersje vray i maxa zdradziły screeny :P

co do starszych wersji to nie to że starsze były lepsze bo jednak jest trochę lepiej chciał bym już sp3 w domciu :D

 

tak w wolnej zadumie to myślę że trochę zjechanie z mocą świateł zaradzi, przynajmniej teraz na to bym stawiał, bo jednak vray ma trochę na punkcie mocy świateł chopla, np. szumy gdy rozjaśni się za bardzo oświetlenie colormapingiem, a u Ciebie to pewnie na odwrót mocne światła zduszone vraycamra + funkcje losowe w GI i taki foton się przebije i paskudzi scenę... nie żebym jakieś profesjonalne zdanie wyrażał głośno myślę...

 

Jestem maxowcem amatorem więc wysłucham i wezmę pod uwagę każdą opinię... A co do tego światła to jest ustawione tak by odzwierciedlić jak najlepiej zdjęcie wykonane aparatem i mam dowieść poniekąd fizyczną poprawność dlatego ustawienia kamery ustawione są na: przysłona f=3.5 ISO=100 ogniskowa 18mm (na tym screenie jest odwrotnie film gate z focalem, poprostu sprawdzalem czy to cos zmieni) czas ekspozycji 4s dlatego po wielu kombinacjach ustawiłem takie światła

Napisano

to zdjęcie z refki 4 sekundy naświetlane ? ze statywu ?

 

SWRSC: z max w AA ok, ale chyba mocnej gafy nie popełniłem z min 3 do produkcji pod adaptive amount 0.85, powinno dac podobny efekt co 1/6 i adaptive amount 0.6

Tyle co kojarze to adaptive amount w ganicach 1 liczy sample bliżej wartośći min a im niższe to przesówa się do max w tym wypadku do 6, dlatego max 22 i adaptive amount 0.85 nie ma głębszego sensu tak jak i 50 nie wiele by pomogło

Napisano (edytowane)

Luqas87 nie znam się na tym ale musisz mieć rację bo wyszlo mi coś takiego przy AA 1/6 i adaptive amount na 0.5 blizej tzn katki światło zanika ale dalej pod parapetem robi sie jak pod latarnią. teraz sprawdzam LC+LC a co do ustawień aparatu to wiem, że z ręki a właściwości jak na zdjęciu (może coś pomyliłem)

fazml0.jpg2pq3vys.jpg

Edytowane przez czarko
Napisano

Co do tej poprawności fizycznej, jeżeli masz jej dowieść ogólnie w grafice 3d a nie pod vray to ułatwisz sobie robotę przeskoczeniem na silnik unbiased one właśnie mają być poprawnie fizyczne tylko długo liczą tak jak renderowanie przez progressive path tracing pod LC, najszybciej chyba byś przeskoczył ze sceną do maxwella, ale indigo i kerkythea też są ok

Napisano

LC + LC dało prawidłowy rezultat co prawda miałem rozdzielczosc 1024x683 dla subdiv=20000 oraz wybrane progressive path tracing ale i pod parapetem i przy kartkach nie ma tego światła więc z góry dziękuję wszystkim za poświęcenie swojego czasu! Luqas87 trafiłeś w 10kę tylko teraz chciałbym zrozumieć dlaczego tak się działo?

 

a oto część renderingu bez tego paskudztwa

 

2vxg9ad.jpg

Napisano

działo się i dzieje pewnie nadal, dlatego że w biasowych silnikach GI oparty jest po części na funkcjach losowych, a nie mozolnym liczeniu wszystkiego do bólu, o minusach się przekonałeś po prostu się zdarza i są wyczulone na pewne elementy w scenie, ale za to mają poważny plus, szybki render

 

na pewno da się twoja scene wyrenderować bez pomocy progressive path tracing ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności