Pawelkos Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Dlugo sie zastanawialem czy umiescic ta prace tutaj, zwazywszy ze nasze forum stawia kazdemu wysoko poprzeczke, ale w koncu zedcydowalem sie. Jest moj pierwszy model z kategorii postaci ( a w zasadzie sama glowa). Mam nadzieje ze sie Wam spodoba. C&C mile widziane Soft: Modelowanie: 3ds Max9; Tekstury: Photoshop; Render: Mental Ray [ATTACH]62465[/ATTACH]
Korbol Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 hej Nie znam się na organice, ale za to doskonale znam się na marudzeniu więc pomarudzę. Włosy na głowie wygladają jak sierść, są silnie puszyste, a poza tym wyraźnie odcinają się od głowy linią która również prosta nie jest. SSS na uszach wygląda pociesznie na tym niebeiskim tle. Z nosem jest coś nie tak i w jego okolicach siadło chyba trochę mapowanie. Aaaale wystarczy marudzenia. Pierwsza głowa jest to więc nie wyszło najgorzej. Model jak i tekstury idealne nie są ale pracuj dalej twardo , idzie w dobrym kierunku. pozdr
Ex3 Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 wiesz, jakby niedoświadczony malarz chciał namalować realistycznie autoportret to nie sądzę żeby publikował pierwszy szkic przygotowawczy jako finalną pracę ;) To mi właśnie wygląda raczej na szkic wyjściowy do WIP`a, spójrz na to i spójrz w lustro. Teraz jeszcze raz spójrz na to i zastanów się czy to Ty jesteś taki brzydki czy też może trzeba to dalej poprawiać :D
Bielik93 Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Ogolnie wydaje mi sieze nie jest zle ale przydalo by sie poprawic zarost i uszy ktore za bardzo odstaja
TooL666PL Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Poza tym co wyżej dodam: zeza, zbyt gęste, długie i wyraźne rzęsy pod oczami i za jasno w nosie:P
Nezumi Napisano 7 Kwiecień 2009 Napisano 7 Kwiecień 2009 (edytowane) Zanim zaczniesz sie bawic we wloski, rzeski, shaderki, duperelki - dopracuj bryle i proporcje. Zakladam ze docelowo mialo byc realistycznie wiec wez zesz chlopie popatrz na to raz jeszcze, bo nie wierze ze potrzebujesz rady innych co do plaskiej glowy pokrytej sierscia... minuta w szopie - tylko plaska glowe wyciagnalem ale masz tam do zmiany sporo rzeczy - jak chocby nos... Potem moze obejrzyj jakis tutorialek o modelowaniu galki ocznej, bo twoje mi sie wydaja lsniacymi kulkami z teksturka. Tutaj chociazby masz jeden taki prosty: EYE MODELING Zeby dodac zycia modelowi nie dawaj mu takiego maslanego wejrzenia w nicosc i wyrazu twarzy jakby ktos mu wsadzil palec w tylek - sproboj przekrecic nieco glowe a same oczy skieruj na kamere na przyklad. prezentacja bardzo duzo daje. Pobawilbym sie tez oswietleniem - nie musi swiatlo walic jak lampa na sali operacyjnej. Nie lam sie i napieraj ale miej tez odrobine samokrytyki albo... zamiesc referke, ze ktos tak faktycznie wyglada to sie przestane czepiac i... zaczne za niego modlic :P Edytowane 7 Kwiecień 2009 przez Nezumi
Szczery. Napisano 7 Kwiecień 2009 Napisano 7 Kwiecień 2009 wyglądasz jak terrorysta, oczy i fryz najbardziej psują efekt... nos też. Shader nawet nie najgorszy tylko taki jednolity i przez to bardzo sztuczny.
Tores Napisano 7 Kwiecień 2009 Napisano 7 Kwiecień 2009 Aby rozwiązać wszystkie wątpliwości powinieneś pokazać refkę.
Pawelkos Napisano 7 Kwiecień 2009 Autor Napisano 7 Kwiecień 2009 Na poczatku chcialem wszytkim podziekowac za komentarze, jak i troche sie usprawiedliic. Jako ze pracuje na laptopie mam problemy z odpowiednim dopasowaniem kolorow, jasnosci, nasycenia, itp. takze u mnie to wygladalo lepiej(tak mi sie wydaje przynajmaniej) niz jak to zobaczylem gdzie indziej na monitorze CRT, szczegolnie zarost wyszedl jakbym wysmarowal sie pasta do butow, choc zdaje sobie sprawe ze to nie usprawiedliwia bledow w modelu. Po drugie wszelkie uwagi krytyczne przyjmuje z pokora i to ze prosze o ich wyjasnienie nie wynika z faktu ze nosze glowe wysoko, tylko ze sa one dla mnie nie jasne. To tyle tytulem wstepu teraz do rzeczy: W sumie nie spodziewalem sie ze bedzie az tak zle, ale skoro glownie krytyka wiec pewnie tak jest. Daje linka do referki bo moze ja naprawde jestem taki brzydki i moze co nie ktorzy powinni sie zaczac za mnie modlic... hej ... Włosy na głowie wygladają jak sierść, są silnie puszyste, a poza tym wyraźnie odcinają się od głowy linią która również prosta nie jest. SSS na uszach wygląda pociesznie na tym niebeiskim tle. Z nosem jest coś nie tak i w jego okolicach siadło chyba trochę mapowanie. Bo to byl bardzo dobry szampon, dlatego takie puszyste ;) A tak na serio to z tymi wlosami mialem problem bo kiedy robilem je mniej puszyste wtedy byl widoczny efekt, lalki, jak wlosy po przeszczepie przy linie czola, a niestety rendery wlosow strasznie wydluzaly czasy renderingow i nie starczylo mi cierpliwosic zeby zrobic je lepiej. Z tym SSS na uszach nie rozumiem. Za mocny czy o co chodzi ? Moglbys zaznaczyc w ktorym miejscu siadlo mapowanie . Dzieki za pomarudzenie ;) pozdr ... Teraz jeszcze raz spójrz na to i zastanów się czy to Ty jesteś taki brzydki czy też może trzeba to dalej poprawiać :D Ex3 ja jestem troche zdezorientowany, jest referka to moze ty mi powiesz, co powinnienem poprawic, chyba ze masz uwagi na temat mojej urody, to sobie daruj bo to nie to forum... Pozdr Bielik93 no takie mam odstajce uszy (patrz referka:)) dzieki za uwagi. pozdr TooL666PLz rzesami mialem problem, probowalem zadszych to wygladaly jak u lalki ale krotszych nie wiec mozesz miec racje. Dzieki i pozdr ... Zakladam ze docelowo mialo byc realistycznie wiec wez zesz chlopie popatrz na to raz jeszcze, bo nie wierze ze potrzebujesz rady innych co do plaskiej glowy pokrytej sierscia... Jak widac na zalczniku glowa chyba za plaska nie jest (no chyba ze jest ;)), mysle ze to wina tych nieszczesnych wlosow i kata kamery ze tak wyszlo :/ Co do galki ocznej moja wyglad jak ponizej i jest wymodelowana dokladnie na takiej zasadzie jak zapodles lina, ale wiem co ci nie lezy, nie wiem czemu nie moge uzyskac tej glebi, czy to zle materialy czy oswietlenie :/ ... albo... zamiesc referke, ze ktos tak faktycznie wyglada to sie przestane czepiac i... zaczne za niego modlic :P Teraz masz juz referke, wiec mozesz sobie porwnac a mi byc moze przyjdzie zalozyc zalozyc WIP'a, a pomodl to sie za siebie dobry czlowieku... Przeciw czepianiu sie nic niemam jesli uwagi sa sluszne ;) Dzieki i pozdr wyglądasz jak terrorysta, SzczeryI'll kill you ;p a co do szadera to jakbym mial go uroznorodnic np ? Dzieki pozdr Tores referka jest w linku powyzej. Pozdr Ok reasumujac, zamiescilem referke, (nie jest moje najlepsze zdjecie z tego co pamietam to robione na kacu;p), wiec teraz mozecie sobie porownac model z oryginalem, wiec prosze o wszelkie uwagi dotyczase odstepstw modelu od referki, gdyz jak widac ja sobie nie zdawalem sprawy z brakow wiec moze zaloze wipa do tego watku; wszelkie komentarze na temat urody prosze sobie darowac a zamiast tego isc sie pomodlic...najlepiej za siebie Pozdrawiam
Tomek Kosiorek Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Nie jest źle a w każdym razie nie najgorzej jak na początek. Włosów nie masz tlenionych ani siwych na referce ale rozumiem zabieg;) Ćwicz rób i nie pokazuj albo pokazuj sporadycznie bo tu nie "głaszczą" - pokaż jak będzie fotoreal bo inaczej będzie krytyka;) Uwagi o urodzie to kicha i świadczy o potencjale intelektualnym piszącego takie. Nie łam się, nie przejmuj bo niewielu miało taki start w organice (nawet ci krytyczni;)) Pozdrawiam Tomek
Nezumi Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Wyluzuj przystojniaku ;) Widze ze haslo z modlitwa dotknelo Cie do zywego - no ale jakbys mial plaska glowe to.... no niewazne :P Wazne, ze wcale nie jest tak zle jak na to wyglada. Mnie sie widzi tak na szybko: Czyli - nos do poprawy. Nie widze na modelu tej wypuklosci, czegos co staralem sie zaznaczyc jako "krople", nozdrza tez sprawiaja wrazenie nieco zbyt "kwadratowych". Najwieksza bolaczka w calym tym dziele to linia wlosow - nie dosc ze super wyrazna to jeszcze ma ten ostry ksztalt. Oczywiscie same wlosy tez do poprawy. Co do oka - to pewnie kwestia materialow, troszke tekstury... Uszy - na refce sa zdecydowanie bardziej "miesiste", grubsze. Widac to zwlaszcza po obrzezu. Na modelu tez - co juz mowilem - wyszly plasko. Brwi - na refce maja delikatniejszy luk i nie sa az tak wyrazne. Na koniec przyda sie cos zrobic z tym swiatlem ale to juz jak uda ci sie wyeliminowac inne niedorobki. Napieraj ;) Ja sie pojde pomodlic - za sukces ;)
Korbol Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 hej ho Tak z tym SSSem chodziło mi o to że za mocny. Ani tło ani oświetlenie nie zdradza tu jakiegoś mocnego światła, które dałoby taki efekt jakby latarka była za uchem przylgniona doń. Z mapowaniem chodziło mi o okolice lewej nozdrzy modelu, czyli naszej prawej, ale tam chyba cuś nie tak z teksturką być może. Patrząc na tą siatkę modelu z boku, to chyba wyjątkowo nieszczęśliwie trafiłeś z kadrem skoro wyszło tak płasko. pozdr
J|L Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 (edytowane) jako głowa nie jest źle... dobra tekstura twarzy, podoba mi sie! tylko tak jak wspomniano sss na uszach troszke przesadzony z tad tez moze delikatny monkey wychodzi... na oczach cos z difuzem albo specem nie tak... ale ogolnie sa git, wąsy i rzęsy perfect... broda sama w sobie tez nie najgorsza ale za ostro sie konczy moim zdaniem jesli ja troszke wycieniujesz miedzy skórą z zarostem a ta bez, powinno byc ok, co do wlosow to troszke zbyt futerkowe no i tez ciecie owłosionego i nie jest zbyt ostre... no i troszke zmian w czaszce na samym obiekcie moglo by sie przydac :] ale ja tam sie nie znam prostym stolarzem jestem... co do swojej twarzecji to w ogóle sie nie przejmuj jest normalna... wystarczy spojrz ponizej na moją pozdrawiam iczekam na ubdate Edytowane 8 Kwiecień 2009 przez J|L
Rekomendowane odpowiedzi