Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!

Zacząłem robić taki sobie pokój i raczej sam nie osiągnę zadowalającego efektu. Dlatego chciałbym was prosić o pomoc z modellingiem, a co najważniejsze z oświetleniem sceny. Używam mental raya, ale jeśli mnie przekonacie mogę użyć vraya, ale wtedy chyba będzie dużo trudniej z materiałami. Robiłem wg. tutków i render wychodził mi czarny. Wydaje mi się, że coś nagrzebałem kompletnie w ustawieniach. Chcę, aby światło wpadało oczywiście przez okno, ale mam problem z doświetleniem reszty sceny, bo światło skupia się w jednym miejscu. Próbowałem różnymi sposobami (na intuicję :P ) i niestety nie za bardzo mi to wychodzi... chyba, że dam kilka świateł we wnętrzu pokoju, ale wtedy nie wygląda to realistycznie. Wymodelowałem co tam potrafiłem. Szybko łóżko, szafkę, biurko, szafę i bawię się teraz cały czas światłem =/ może jak na pierwszy raz powinienem zrobić normalny prostokątny pokój ? Ewentualnie mogę wszystko zmienić. No to lecim z renderkami: (bez oświetlenia dlatego sufit jest czarny ;/)

@UP 13 kwietnia 2:22

łóżko:

http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg

szafka nocna:

http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg

kubek:

http://img3.imagebanana.com/img/uq4ya7jx/kubek.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/96i51fu/kubek3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/imzkt1ld/kubek2.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jaq9alh/kubeksiatka.jpg

@UP 14 kwietnia 22:42

http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg

@UP 15 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg

@UP 16 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg

@UP 17 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg

@UP 18 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/gguarvk3/szafy4.jpg

@UP 19 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/ah884y/room10.jpg

@UP 20 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/7wzddg19/room11.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg

@UP 21 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg

@UP 25 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg

Edytowane przez Eddy__
  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ty się nie baw już rendneringiem tylko popracuj nad modelingiem bo przecież to wszystko to jest z Box'a bez żadnych jego przeróbek.

 

Użyj kamery Vreya to nie będziesz widział czarności.

Napisano

Będziesz już kolejną osobą którą to powiem, na początku zabawy z 3D, rzucanie się na głęboką wodę, nie jest preferowane.

Zacznij od modelowania prostych rzeczy. W miarę upływu czasu zacznij coraz cięższe modele.

pozrdo.

p.s a co do pokoju, to postaraj się trzymać proporcję, np. okna które jest większe od łóżka itp

Napisano

no to podczas, gdy nie miałem internetu spróbowałem zrobić coś nowego i wymodelować, a nie skleić z boxów :P zrobiłem ten kubek jak najlepiej potrafiłem i tak jak umiem. Refkę miałem na biurku i modelowało się naprawdę przyjemnie :) aczkolwiek chciałbym żeby była jakaś zawartość i nie wiem do końca jak to zrobić. Próbowałem cały środek przekopiować później to w całej szklance rozmiescić co mi się nie udało i dodać noise. Znalazłem jakąś angielską stronę z tutkami na, której jest opisana funkcja "cloth" co mi się przyda ;)

Standardowy renderer:

kubek.jpg(tutaj brak cienia ?)

mental ray:

kubek3.jpg(tu szkło za ciemne?)

kubek2.jpg(a tu wygląda jak plastik)

siatka:

kubeksiatka.jpg

Zaraz biorę się za krzesło do biurka...

Napisano

znowu nie miałem neta i musiałem modelować później sam... więc z górą nie do końca jest pewnie ok :P na szczęście zdążyłem tutoriala przejrzeć ;) bawiłem się też trochę funkcją "cloth" przerobiłem kilka tutków...

Render, mental ray, omni + materiały mr

http://img3.imagebanana.com/view/cqt0kv4g/Untitled1.jpg

HQ

http://img3.imagebanana.com/img/sd3ombb1/fotelpc0.jpg

teraz przerobię następne tutki :)

Napisano

Przy tych kubkach proponuję dodać kaustykę. Wtedy na pewno bliżej im będzie do szkła. Żeby zrobić zawartość kubka proponuję skopiować środek (w maxie zrobić detach jako clone), flipnąć polygony i dodać górną powierzchnię. Potem ew zamiast noisa możesz dać jakiś noise w materiale pod displacement. Troszkę wtedy trzeba podłubać w ustawieniach noisa ale da rade coś z tego wyciągnąć. Ale tak naprawdę to powierzchnia płynu w stojącym kubku jest płaska ;p (pomijając menisk na brzegach;p).

Napisano (edytowane)

Dunablaster znam to i podpatruję tam co nieco... :) ale tylko wtedy kiedy mam neta, bo ostatnio coś go braknie ;/ rano był może godzinkę... na szczęście wieczorem już jest, więc jakiegoś tutka staram się przerobić.

a teraz łup:

http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg

dlaczego po użyciu "clotha" to mi się wtapia w to ? skoro dałem, że reszta jest collision objectami ? ;/

 

edit: jeśli chodzi o rendering to pobawię się tym jak bd miał wszystko skończone ;)

 

edit2:

jeszcze taki mały łup...

http://img3.imagebanana.com/view/flodv6if/szafka.jpg

jutro ta szafeczka dostanie mniejszą rączkę i trzeba jej dodać kilka detali i chyba zmienię cały dół ;) - NIEAKTUALNE!

 

edit3:

wyrenderowałem scenkę co prawda w małej rozdzielczośc, ale z FG i GI :)

szafka nocna, niska, dość szeroka, chromowane uchwyty jak i nóżki, szkło hartowane na powierzchni blatu :D

http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg

a tutaj większa rozdziałka, ale bez FG

http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg

ps. wiem, że panele są za duże...

Edytowane przez Eddy__
Napisano

no to łup! :)

http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg

nie mam jak przerabiać żadnych tutków, bo cały dzień neta nie ma dopiero pod wieczór...

nie wiem co jest grane, bo niektóre programy w tv też wysiadły i działają tylko pod wieczór ;/

 

jak zmiejszyć te panele ? z oświetleniem jeszcze walczę no i trochę stuffu jest jeszcze do zrobienia :)

Gość szysia565
Napisano

Jak dla mnie te kubki są świetne. Może dlatego że sam bym takich nie zrobił... ;/ Jedyne na co mnie stać to coś takiego (mental rey):

 

img18.imageshack.us/img18/8702/szklankaikulka.jpg

 

Macie może jakiś tutorial w jaki sposób robi się szkło pod normalny render (3D MAX'a)?

Napisano

dechy na podłodze za szerokie - zmień je używając tilling danej mapy...podwozie u krzesła za małe w stosunku do krzesła światło za ostre za dużo lakieru na meblach. Super pościel:)

p.s na przyszłość dawaj też "widoczne" rendery na forum

 

Pozdrawiam Poznaniaka;)

Napisano (edytowane)

Dzisiaj nie miałem za dużo czasu... poprawiłem biurko, zacząłem robić budę od kompa, zrobiłem mniejsze panele i zreperowałem trochę światło :D i tak przy finalu bd się męczył jeszcze z materiałami światłem i takimi tam :)

chwila czasu na render...

http://img3.imagebanana.com/img/crjya8/biurko3.jpg

kompa na razie zostawiam w stanie w jakim jest... zrobię monitor i głośniki :) póżniej trzeba jeszcze się bawić kablami ;/

 

Pozdrawiam Poznaniaka;)

pzdr również :)

Edytowane przez Eddy__
Napisano (edytowane)
w końcu fajny fotel, ale model własny? :D

własny, własny... :)

Kable zrób ze splajnów :D

ale jeszcze trzeba wtyczki wymodelować w tym całą zaślepkę od kompa :P

 

taki skromny up przed snem

http://img3.imagebanana.com/view/1w72aar/biurko4.jpg (taka prowizorka... jutro się tym zajmę)

http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg

Edytowane przez Eddy__
Napisano

monitołek troszkę lefituje :P

myszka fajna, może być bezprzewodowa :D nie wiedziałem że tak ładnie modelujesz ale oświetlenie sceny to jeszcze ciut problem... :P

Napisano

monitołek troszkę lefituje :P

no trochę... lewitował ^^

a teraz to co ma być...

http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg

nie wzorowałem się na żadnym monitorze :P niecodzienny design xD trochę poprawek muszę zrobić m.in. logo trochę obniżyć no i dodać trochę światła z tego monitora... aha i poprawić podstawkę, bo z jednej strony się wygięła, ale do finala jeszcze czas :) (kable i inne mniejsze rzeczy, śrubki, wtyczki etc. zostawiam na koniec :P )

Napisano (edytowane)

nie jest wąskie tylko monitor jest byczy :D ze 24 cale wejdą spokojnie :D

a lekcje hm... pokój nie musi być dla osoby uczącej się :D a nawet jeśli to można przesunąć trochę monitor... :)

 

robić kontakty, śrubki, wtyczki w 3D ? :P

 

mały up:

klawiatura dostała teksturę, poprawiłem trochę monitor, trochę podłubałem przy budzie pc'ta.

-||- to specjalna edycja dla 3ds'a posiadająca 3 klawisze programowalne oraz 5 klawiszy do interfejsu :P

http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg

 

i następny łup:

http://img3.imagebanana.com/img/s8wk0dhu/glosnik.jpg

nie mam jak oteksturować, bo skończyły mi się sloty w material editorze ;x

z tego co wyczytałem nie można ich zwiększyć? :D (ilości pól)

edit:

rozwiązanie znalazłem > http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278

 

edit2:

chyba ostateczny model głośnika :) jeszcze jakieś poprawki wejdą no i pewnie materiały :)

http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg

Edytowane przez Eddy__
Napisano

No coraz lepiej :) Tylko mam pytanie co to za model Asusa na biurku bo ta stopka strasznie rani moje oczy ^^ No i na biurku widać ci link na teksturce :P A tak to najgorzej nie jest ale mało :) Powodzenia w dalszej pracy :]

Napisano (edytowane)

WilL model Asusa z mojej głowy :D podstawka myślę poprawiona... ? ta wcześniej latała i zapomniałem ją wyprostować, ale chyba nie oto Tobie chodziło :D teksturka biurka też poprawiona.

http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg

A tak to najgorzej nie jest ale mało

będzie więcej... :) został mi narożnik w który chce wstawić jakąś szafę narożną na rzeczy i jakieś tam jeszcze :) później tylko mniejsze rzeczy i detale. Chyba, że podsuniecie mi jakiś pomysł :)

i szafy skończone...

http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg

później tylko małe poprawki... ;]

Edytowane przez Eddy__
Napisano

Musisz popracować nad proporcjami bo szafka po prawej jest większa od 3 szafek z naprzeciwka(na szerokość) chyba ,żę to tylko przez redner wyszło.

Napisano

indian dzięki ;) akurat paczki z panelami działają :D

 

ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??"

 

macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :)

Napisano

(...)ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??"(...)

spróbuj ;p

(...)macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :) (...)

wiatrak, telewizor...

Napisano (edytowane)

indian telewizor odpada :) absolutnie nie ma już dla niego miejsca :D a wiatrak ?

ee tam :) zrobię kaloryfer jeszcze może, jakieś kwiatki...

która podłoga najlepsza? mnie się podoba 2

http://img3.imagebanana.com/img/gxwu496s/podloga1.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/4tmd9u8m/podloga2.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/dli5uwat/podloga3.jpg (odpada... za ciemno)

http://img3.imagebanana.com/img/mt0hjcy/podloga4.jpg

rzeczywiście ta podłoga wiele zmieniła :D

(wiem, że bump muszę zmiejszyć ;) ) i drzwi przestawić

Edytowane przez Eddy__
Napisano (edytowane)

Rogal, w takim razie co proponujesz ? :)

następny testowy render...

http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg

mapowanie ramy obrazu do wymiany, nie pamiętam żebym dawał bump na teksturę biurka :D do wywalenia... no i ujęcie takie, że wydaje się, że głośnik spada z biurka :D

 

http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg

nad materiałami to muszę jeszcze sporo popracować... nie mówiąc o reszcie co zostało do wymodelowania :) zrobiłem trochę rzeczy na szafkach (akurat tutaj nie widać).

Edytowane przez Eddy__
Napisano

łup!

 

oki - zrobiłem żaróweczki, żyrandol, kable, gniazdka, dodatkowe przedmioty na szafki i teraz chciałym to jakoś ładnie zmapować i oteksturować :) poda ktoś link do jakiegoś prostego tutoriala czy narzędzia do mapowania i teksturowania? :) bo unwrap jest dziwny ;/

http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg

myślę, że jeszcze coś zielonego by się przydało :) prawa półeczka na górze, aż się prosi o jakiegoś kwiatka. No i może jeszcze jakieś mniejsze rzeczy...

Napisano

Jestem początkującym i już co nie co wiem, bawię się w 3ds max 2010 i używam mental ray. Uważam, że daje fajne efekty i nie chce się uczyć już obsługi vray, chciałbym się dowiedzieć jak uzyskać realistyczny efekt scian(paneli) wyglądają strasznie, są rozszeżone, pomazane itp. Zdaje mi się, że okno, lampa, stół, biórko z mebelkiem na telewizor oraz poniekąd fotel wyglądają realnie? Jeszcze nie skończyłem i za kilka miesięcy wykożystać chce ten model do stworzenia gry.

 

<a href=Salonulepszony.jpg' alt='Salonulepszony.

Napisano

mnie się zdaje że okno bez klamek, lampa bez kabla ni żadnego włącznika, "telewizor" również na baterie, dvd bez wejścia na płyty, oraz przede wszystkim materiał: ścian, podłogi, telewizora, fotela, biurka, dvd, lampy nie wyglądają zbyt realistycznie.

pozdrawiam

Napisano

Z fotelem to miałem na później i nie wiem jak za bardzo zrobić, ale w najbliższym czasie poszperam w necie i zobaczę. Tak samo z klamką do okna nie wiem jak zrobić, i byłoby za dużo roboty. Kabli także nie robiłem, z lamką to masz rację brak kabla to trochę błędna decyzja, spróbuje go zrobić, ale jakbyś mógł to powiedz z czego można zrobić kabel? a zresztą to co jest za telewizorem i DVD to nie musi być widać bo każdy ukrywa przecież w domach kable robiąc gdzieś dziurkę itp., oraz zobaczę z wejściem na płyty, w sumie zrobiłem, ale jest tylko wypukłe no i mało widoczne. Mam pytanie jeszcze do "indian" jakich użyłbyś tekstur, funkcji i mogłbyś wymienić chociaż część najpotrzebniejszych funkcji takich jak UVW Map itp. oraz co one oferują i to mi wystarczy. Ale biurko i meble oraz lampa mają w pożądku materiały, ponieważ lampa ma stojak metalowy, a góra to co oczekiwałem, nie raz widziałem te materiały w ulotkach firm meblowych. Nie żebym nie przyjmował twojej opini, i bardzo dziękuję, ale to co napisałem, że lampa ok. to pozostanę przy moich opiniach. Oraz co u ważam, że klamka z oknem itp. to w najbliższym czasie zmienię. Oraz próbowałem zrobić coś z UVW Map, lecz dla mnie to czarna magia...

Napisano (edytowane)

a czy możesz sobie założyć własny temat? :)

a tak btw. to ja już skończyłem swój pokój tylko czeka na rendering ;)

 

edit:

utraciłem dysk, a więc i wszystkie dane.

Edytowane przez Eddy__

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności