Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam!

Zacząłem robić taki sobie pokój i raczej sam nie osiągnę zadowalającego efektu. Dlatego chciałbym was prosić o pomoc z modellingiem, a co najważniejsze z oświetleniem sceny. Używam mental raya, ale jeśli mnie przekonacie mogę użyć vraya, ale wtedy chyba będzie dużo trudniej z materiałami. Robiłem wg. tutków i render wychodził mi czarny. Wydaje mi się, że coś nagrzebałem kompletnie w ustawieniach. Chcę, aby światło wpadało oczywiście przez okno, ale mam problem z doświetleniem reszty sceny, bo światło skupia się w jednym miejscu. Próbowałem różnymi sposobami (na intuicję :P ) i niestety nie za bardzo mi to wychodzi... chyba, że dam kilka świateł we wnętrzu pokoju, ale wtedy nie wygląda to realistycznie. Wymodelowałem co tam potrafiłem. Szybko łóżko, szafkę, biurko, szafę i bawię się teraz cały czas światłem =/ może jak na pierwszy raz powinienem zrobić normalny prostokątny pokój ? Ewentualnie mogę wszystko zmienić. No to lecim z renderkami: (bez oświetlenia dlatego sufit jest czarny ;/)

@UP 13 kwietnia 2:22

łóżko:

http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg

szafka nocna:

http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg

kubek:

http://img3.imagebanana.com/img/uq4ya7jx/kubek.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/96i51fu/kubek3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/imzkt1ld/kubek2.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jaq9alh/kubeksiatka.jpg

@UP 14 kwietnia 22:42

http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg

@UP 15 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg

@UP 16 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg

@UP 17 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg

@UP 18 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/gguarvk3/szafy4.jpg

@UP 19 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/ah884y/room10.jpg

@UP 20 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/7wzddg19/room11.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg

@UP 21 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg

@UP 25 kwietnia

http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg

Edited by Eddy__
  • Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ty się nie baw już rendneringiem tylko popracuj nad modelingiem bo przecież to wszystko to jest z Box'a bez żadnych jego przeróbek.

 

Użyj kamery Vreya to nie będziesz widział czarności.

Posted

Będziesz już kolejną osobą którą to powiem, na początku zabawy z 3D, rzucanie się na głęboką wodę, nie jest preferowane.

Zacznij od modelowania prostych rzeczy. W miarę upływu czasu zacznij coraz cięższe modele.

pozrdo.

p.s a co do pokoju, to postaraj się trzymać proporcję, np. okna które jest większe od łóżka itp

Posted

właściwie te modele zamierzałem zrobić od nowa, ale skoro piszecie żebym zrobił coś prostego... to popróbuję w domowym zaciszu :)

Posted

no to podczas, gdy nie miałem internetu spróbowałem zrobić coś nowego i wymodelować, a nie skleić z boxów :P zrobiłem ten kubek jak najlepiej potrafiłem i tak jak umiem. Refkę miałem na biurku i modelowało się naprawdę przyjemnie :) aczkolwiek chciałbym żeby była jakaś zawartość i nie wiem do końca jak to zrobić. Próbowałem cały środek przekopiować później to w całej szklance rozmiescić co mi się nie udało i dodać noise. Znalazłem jakąś angielską stronę z tutkami na, której jest opisana funkcja "cloth" co mi się przyda ;)

Standardowy renderer:

kubek.jpg(tutaj brak cienia ?)

mental ray:

kubek3.jpg(tu szkło za ciemne?)

kubek2.jpg(a tu wygląda jak plastik)

siatka:

kubeksiatka.jpg

Zaraz biorę się za krzesło do biurka...

Posted

znowu nie miałem neta i musiałem modelować później sam... więc z górą nie do końca jest pewnie ok :P na szczęście zdążyłem tutoriala przejrzeć ;) bawiłem się też trochę funkcją "cloth" przerobiłem kilka tutków...

Render, mental ray, omni + materiały mr

http://img3.imagebanana.com/view/cqt0kv4g/Untitled1.jpg

HQ

http://img3.imagebanana.com/img/sd3ombb1/fotelpc0.jpg

teraz przerobię następne tutki :)

Posted

Przy tych kubkach proponuję dodać kaustykę. Wtedy na pewno bliżej im będzie do szkła. Żeby zrobić zawartość kubka proponuję skopiować środek (w maxie zrobić detach jako clone), flipnąć polygony i dodać górną powierzchnię. Potem ew zamiast noisa możesz dać jakiś noise w materiale pod displacement. Troszkę wtedy trzeba podłubać w ustawieniach noisa ale da rade coś z tego wyciągnąć. Ale tak naprawdę to powierzchnia płynu w stojącym kubku jest płaska ;p (pomijając menisk na brzegach;p).

Posted (edited)

Dunablaster znam to i podpatruję tam co nieco... :) ale tylko wtedy kiedy mam neta, bo ostatnio coś go braknie ;/ rano był może godzinkę... na szczęście wieczorem już jest, więc jakiegoś tutka staram się przerobić.

a teraz łup:

http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg

dlaczego po użyciu "clotha" to mi się wtapia w to ? skoro dałem, że reszta jest collision objectami ? ;/

 

edit: jeśli chodzi o rendering to pobawię się tym jak bd miał wszystko skończone ;)

 

edit2:

jeszcze taki mały łup...

http://img3.imagebanana.com/view/flodv6if/szafka.jpg

jutro ta szafeczka dostanie mniejszą rączkę i trzeba jej dodać kilka detali i chyba zmienię cały dół ;) - NIEAKTUALNE!

 

edit3:

wyrenderowałem scenkę co prawda w małej rozdzielczośc, ale z FG i GI :)

szafka nocna, niska, dość szeroka, chromowane uchwyty jak i nóżki, szkło hartowane na powierzchni blatu :D

http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg

a tutaj większa rozdziałka, ale bez FG

http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg

ps. wiem, że panele są za duże...

Edited by Eddy__
Posted

no to łup! :)

http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg

nie mam jak przerabiać żadnych tutków, bo cały dzień neta nie ma dopiero pod wieczór...

nie wiem co jest grane, bo niektóre programy w tv też wysiadły i działają tylko pod wieczór ;/

 

jak zmiejszyć te panele ? z oświetleniem jeszcze walczę no i trochę stuffu jest jeszcze do zrobienia :)

Guest szysia565
Posted

Jak dla mnie te kubki są świetne. Może dlatego że sam bym takich nie zrobił... ;/ Jedyne na co mnie stać to coś takiego (mental rey):

 

img18.imageshack.us/img18/8702/szklankaikulka.jpg

 

Macie może jakiś tutorial w jaki sposób robi się szkło pod normalny render (3D MAX'a)?

Posted

dechy na podłodze za szerokie - zmień je używając tilling danej mapy...podwozie u krzesła za małe w stosunku do krzesła światło za ostre za dużo lakieru na meblach. Super pościel:)

p.s na przyszłość dawaj też "widoczne" rendery na forum

 

Pozdrawiam Poznaniaka;)

Posted (edited)

Dzisiaj nie miałem za dużo czasu... poprawiłem biurko, zacząłem robić budę od kompa, zrobiłem mniejsze panele i zreperowałem trochę światło :D i tak przy finalu bd się męczył jeszcze z materiałami światłem i takimi tam :)

chwila czasu na render...

http://img3.imagebanana.com/img/crjya8/biurko3.jpg

kompa na razie zostawiam w stanie w jakim jest... zrobię monitor i głośniki :) póżniej trzeba jeszcze się bawić kablami ;/

 

Pozdrawiam Poznaniaka;)

pzdr również :)

Edited by Eddy__
Posted (edited)
w końcu fajny fotel, ale model własny? :D

własny, własny... :)

Kable zrób ze splajnów :D

ale jeszcze trzeba wtyczki wymodelować w tym całą zaślepkę od kompa :P

 

taki skromny up przed snem

http://img3.imagebanana.com/view/1w72aar/biurko4.jpg (taka prowizorka... jutro się tym zajmę)

http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg

http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg

Edited by Eddy__
Posted

monitołek troszkę lefituje :P

myszka fajna, może być bezprzewodowa :D nie wiedziałem że tak ładnie modelujesz ale oświetlenie sceny to jeszcze ciut problem... :P

Posted

monitołek troszkę lefituje :P

no trochę... lewitował ^^

a teraz to co ma być...

http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg

nie wzorowałem się na żadnym monitorze :P niecodzienny design xD trochę poprawek muszę zrobić m.in. logo trochę obniżyć no i dodać trochę światła z tego monitora... aha i poprawić podstawkę, bo z jednej strony się wygięła, ale do finala jeszcze czas :) (kable i inne mniejsze rzeczy, śrubki, wtyczki etc. zostawiam na koniec :P )

Posted (edited)

nie jest wąskie tylko monitor jest byczy :D ze 24 cale wejdą spokojnie :D

a lekcje hm... pokój nie musi być dla osoby uczącej się :D a nawet jeśli to można przesunąć trochę monitor... :)

 

robić kontakty, śrubki, wtyczki w 3D ? :P

 

mały up:

klawiatura dostała teksturę, poprawiłem trochę monitor, trochę podłubałem przy budzie pc'ta.

-||- to specjalna edycja dla 3ds'a posiadająca 3 klawisze programowalne oraz 5 klawiszy do interfejsu :P

http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg

 

i następny łup:

http://img3.imagebanana.com/img/s8wk0dhu/glosnik.jpg

nie mam jak oteksturować, bo skończyły mi się sloty w material editorze ;x

z tego co wyczytałem nie można ich zwiększyć? :D (ilości pól)

edit:

rozwiązanie znalazłem > http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278

 

edit2:

chyba ostateczny model głośnika :) jeszcze jakieś poprawki wejdą no i pewnie materiały :)

http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg

Edited by Eddy__
Posted

No coraz lepiej :) Tylko mam pytanie co to za model Asusa na biurku bo ta stopka strasznie rani moje oczy ^^ No i na biurku widać ci link na teksturce :P A tak to najgorzej nie jest ale mało :) Powodzenia w dalszej pracy :]

Posted (edited)

WilL model Asusa z mojej głowy :D podstawka myślę poprawiona... ? ta wcześniej latała i zapomniałem ją wyprostować, ale chyba nie oto Tobie chodziło :D teksturka biurka też poprawiona.

http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg

A tak to najgorzej nie jest ale mało

będzie więcej... :) został mi narożnik w który chce wstawić jakąś szafę narożną na rzeczy i jakieś tam jeszcze :) później tylko mniejsze rzeczy i detale. Chyba, że podsuniecie mi jakiś pomysł :)

i szafy skończone...

http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg

później tylko małe poprawki... ;]

Edited by Eddy__
Posted

Musisz popracować nad proporcjami bo szafka po prawej jest większa od 3 szafek z naprzeciwka(na szerokość) chyba ,żę to tylko przez redner wyszło.

Posted

latos złudzenie... ta szafka jest wąska, bo musiałem ją dopasować do ściany :)

 

lepiej powiedźcie co z tymi teksturami :D

Posted

indian dzięki ;) akurat paczki z panelami działają :D

 

ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??"

 

macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :)

Posted

(...)ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??"(...)

spróbuj ;p

(...)macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :) (...)

wiatrak, telewizor...

Posted (edited)

indian telewizor odpada :) absolutnie nie ma już dla niego miejsca :D a wiatrak ?

ee tam :) zrobię kaloryfer jeszcze może, jakieś kwiatki...

która podłoga najlepsza? mnie się podoba 2

http://img3.imagebanana.com/img/gxwu496s/podloga1.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/4tmd9u8m/podloga2.jpg

http://img3.imagebanana.com/img/dli5uwat/podloga3.jpg (odpada... za ciemno)

http://img3.imagebanana.com/img/mt0hjcy/podloga4.jpg

rzeczywiście ta podłoga wiele zmieniła :D

(wiem, że bump muszę zmiejszyć ;) ) i drzwi przestawić

Edited by Eddy__
Posted

Podłoga to ma być drewno? Teraz to mi bardziej na jakąś wykładzine wygląda :) Tex mebli troche zlewa się z podłogą.

Posted (edited)

Rogal, w takim razie co proponujesz ? :)

następny testowy render...

http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg

mapowanie ramy obrazu do wymiany, nie pamiętam żebym dawał bump na teksturę biurka :D do wywalenia... no i ujęcie takie, że wydaje się, że głośnik spada z biurka :D

 

http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg

nad materiałami to muszę jeszcze sporo popracować... nie mówiąc o reszcie co zostało do wymodelowania :) zrobiłem trochę rzeczy na szafkach (akurat tutaj nie widać).

Edited by Eddy__
Posted

łup!

 

oki - zrobiłem żaróweczki, żyrandol, kable, gniazdka, dodatkowe przedmioty na szafki i teraz chciałym to jakoś ładnie zmapować i oteksturować :) poda ktoś link do jakiegoś prostego tutoriala czy narzędzia do mapowania i teksturowania? :) bo unwrap jest dziwny ;/

http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg

myślę, że jeszcze coś zielonego by się przydało :) prawa półeczka na górze, aż się prosi o jakiegoś kwiatka. No i może jeszcze jakieś mniejsze rzeczy...

Posted

Jestem początkującym i już co nie co wiem, bawię się w 3ds max 2010 i używam mental ray. Uważam, że daje fajne efekty i nie chce się uczyć już obsługi vray, chciałbym się dowiedzieć jak uzyskać realistyczny efekt scian(paneli) wyglądają strasznie, są rozszeżone, pomazane itp. Zdaje mi się, że okno, lampa, stół, biórko z mebelkiem na telewizor oraz poniekąd fotel wyglądają realnie? Jeszcze nie skończyłem i za kilka miesięcy wykożystać chce ten model do stworzenia gry.

 

<a href=Salonulepszony.jpg' alt='Salonulepszony.

Posted

mnie się zdaje że okno bez klamek, lampa bez kabla ni żadnego włącznika, "telewizor" również na baterie, dvd bez wejścia na płyty, oraz przede wszystkim materiał: ścian, podłogi, telewizora, fotela, biurka, dvd, lampy nie wyglądają zbyt realistycznie.

pozdrawiam

Posted

Z fotelem to miałem na później i nie wiem jak za bardzo zrobić, ale w najbliższym czasie poszperam w necie i zobaczę. Tak samo z klamką do okna nie wiem jak zrobić, i byłoby za dużo roboty. Kabli także nie robiłem, z lamką to masz rację brak kabla to trochę błędna decyzja, spróbuje go zrobić, ale jakbyś mógł to powiedz z czego można zrobić kabel? a zresztą to co jest za telewizorem i DVD to nie musi być widać bo każdy ukrywa przecież w domach kable robiąc gdzieś dziurkę itp., oraz zobaczę z wejściem na płyty, w sumie zrobiłem, ale jest tylko wypukłe no i mało widoczne. Mam pytanie jeszcze do "indian" jakich użyłbyś tekstur, funkcji i mogłbyś wymienić chociaż część najpotrzebniejszych funkcji takich jak UVW Map itp. oraz co one oferują i to mi wystarczy. Ale biurko i meble oraz lampa mają w pożądku materiały, ponieważ lampa ma stojak metalowy, a góra to co oczekiwałem, nie raz widziałem te materiały w ulotkach firm meblowych. Nie żebym nie przyjmował twojej opini, i bardzo dziękuję, ale to co napisałem, że lampa ok. to pozostanę przy moich opiniach. Oraz co u ważam, że klamka z oknem itp. to w najbliższym czasie zmienię. Oraz próbowałem zrobić coś z UVW Map, lecz dla mnie to czarna magia...

Posted (edited)

a czy możesz sobie założyć własny temat? :)

a tak btw. to ja już skończyłem swój pokój tylko czeka na rendering ;)

 

edit:

utraciłem dysk, a więc i wszystkie dane.

Edited by Eddy__

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy