Napisano 9 Kwiecień 200915 l Witam! Zacząłem robić taki sobie pokój i raczej sam nie osiągnę zadowalającego efektu. Dlatego chciałbym was prosić o pomoc z modellingiem, a co najważniejsze z oświetleniem sceny. Używam mental raya, ale jeśli mnie przekonacie mogę użyć vraya, ale wtedy chyba będzie dużo trudniej z materiałami. Robiłem wg. tutków i render wychodził mi czarny. Wydaje mi się, że coś nagrzebałem kompletnie w ustawieniach. Chcę, aby światło wpadało oczywiście przez okno, ale mam problem z doświetleniem reszty sceny, bo światło skupia się w jednym miejscu. Próbowałem różnymi sposobami (na intuicję :P ) i niestety nie za bardzo mi to wychodzi... chyba, że dam kilka świateł we wnętrzu pokoju, ale wtedy nie wygląda to realistycznie. Wymodelowałem co tam potrafiłem. Szybko łóżko, szafkę, biurko, szafę i bawię się teraz cały czas światłem =/ może jak na pierwszy raz powinienem zrobić normalny prostokątny pokój ? Ewentualnie mogę wszystko zmienić. No to lecim z renderkami: (bez oświetlenia dlatego sufit jest czarny ;/) @UP 13 kwietnia 2:22 łóżko: http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg szafka nocna: http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg kubek: http://img3.imagebanana.com/img/uq4ya7jx/kubek.jpg http://img3.imagebanana.com/img/96i51fu/kubek3.jpg http://img3.imagebanana.com/img/imzkt1ld/kubek2.jpg http://img3.imagebanana.com/img/jaq9alh/kubeksiatka.jpg @UP 14 kwietnia 22:42 http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg @UP 15 kwietnia http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg @UP 16 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg @UP 17 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg @UP 18 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg http://img3.imagebanana.com/img/gguarvk3/szafy4.jpg @UP 19 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/ah884y/room10.jpg @UP 20 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/7wzddg19/room11.jpg http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg @UP 21 kwietnia http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg @UP 25 kwietnia http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg Edytowane 25 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 10 Kwiecień 200915 l Ty się nie baw już rendneringiem tylko popracuj nad modelingiem bo przecież to wszystko to jest z Box'a bez żadnych jego przeróbek. Użyj kamery Vreya to nie będziesz widział czarności.
Napisano 10 Kwiecień 200915 l Będziesz już kolejną osobą którą to powiem, na początku zabawy z 3D, rzucanie się na głęboką wodę, nie jest preferowane. Zacznij od modelowania prostych rzeczy. W miarę upływu czasu zacznij coraz cięższe modele. pozrdo. p.s a co do pokoju, to postaraj się trzymać proporcję, np. okna które jest większe od łóżka itp
Napisano 10 Kwiecień 200915 l Autor właściwie te modele zamierzałem zrobić od nowa, ale skoro piszecie żebym zrobił coś prostego... to popróbuję w domowym zaciszu :)
Napisano 10 Kwiecień 200915 l Autor no to podczas, gdy nie miałem internetu spróbowałem zrobić coś nowego i wymodelować, a nie skleić z boxów :P zrobiłem ten kubek jak najlepiej potrafiłem i tak jak umiem. Refkę miałem na biurku i modelowało się naprawdę przyjemnie :) aczkolwiek chciałbym żeby była jakaś zawartość i nie wiem do końca jak to zrobić. Próbowałem cały środek przekopiować później to w całej szklance rozmiescić co mi się nie udało i dodać noise. Znalazłem jakąś angielską stronę z tutkami na, której jest opisana funkcja "cloth" co mi się przyda ;) Standardowy renderer: (tutaj brak cienia ?) mental ray: (tu szkło za ciemne?) (a tu wygląda jak plastik) siatka: Zaraz biorę się za krzesło do biurka...
Napisano 10 Kwiecień 200915 l ty masz bardzo fajnego tutka odnośnie fotela biurkowego http://www.3dtotal.com/team/tutorials/hugechair/chair1_01.asp
Napisano 10 Kwiecień 200915 l W porównaniu do tego co wcześniej pokazałeś to jakiś postęp już zrobiłeś ;p
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Autor znowu nie miałem neta i musiałem modelować później sam... więc z górą nie do końca jest pewnie ok :P na szczęście zdążyłem tutoriala przejrzeć ;) bawiłem się też trochę funkcją "cloth" przerobiłem kilka tutków... Render, mental ray, omni + materiały mr http://img3.imagebanana.com/view/cqt0kv4g/Untitled1.jpg HQ http://img3.imagebanana.com/img/sd3ombb1/fotelpc0.jpg teraz przerobię następne tutki :)
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Przy tych kubkach proponuję dodać kaustykę. Wtedy na pewno bliżej im będzie do szkła. Żeby zrobić zawartość kubka proponuję skopiować środek (w maxie zrobić detach jako clone), flipnąć polygony i dodać górną powierzchnię. Potem ew zamiast noisa możesz dać jakiś noise w materiale pod displacement. Troszkę wtedy trzeba podłubać w ustawieniach noisa ale da rade coś z tego wyciągnąć. Ale tak naprawdę to powierzchnia płynu w stojącym kubku jest płaska ;p (pomijając menisk na brzegach;p).
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor jak to co ? chociażby: http://img3.imagebanana.com/view/rfinkl37/fotelpc4.jpg symuluje różne materiały :)
Napisano 12 Kwiecień 200915 l zacznij się uczyć na tutkach. MaGuu dał dobrego takiego, weż się do roboty :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879
Napisano 12 Kwiecień 200915 l to też masz bardzo dobrego tutka odnośnie modelowania, światła, materiałów, i renderu http://evermotion.org/?unfold_exclusive=302&unfold=exclusive
Napisano 12 Kwiecień 200915 l ło, indian, dzięki :) przed chwilą sam tego szukałem ;/ dzięks, choć to przypadek :D
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor Dunablaster znam to i podpatruję tam co nieco... :) ale tylko wtedy kiedy mam neta, bo ostatnio coś go braknie ;/ rano był może godzinkę... na szczęście wieczorem już jest, więc jakiegoś tutka staram się przerobić. a teraz łup: http://img3.imagebanana.com/view/fc1afgbz/lozkohd.jpg dlaczego po użyciu "clotha" to mi się wtapia w to ? skoro dałem, że reszta jest collision objectami ? ;/ edit: jeśli chodzi o rendering to pobawię się tym jak bd miał wszystko skończone ;) edit2: jeszcze taki mały łup... http://img3.imagebanana.com/view/flodv6if/szafka.jpg jutro ta szafeczka dostanie mniejszą rączkę i trzeba jej dodać kilka detali i chyba zmienię cały dół ;) - NIEAKTUALNE! edit3: wyrenderowałem scenkę co prawda w małej rozdzielczośc, ale z FG i GI :) szafka nocna, niska, dość szeroka, chromowane uchwyty jak i nóżki, szkło hartowane na powierzchni blatu :D http://img3.imagebanana.com/view/21tuwdj3/szafka2scene.jpg a tutaj większa rozdziałka, ale bez FG http://img3.imagebanana.com/view/geoldxn/szafka2scene2.jpg ps. wiem, że panele są za duże... Edytowane 13 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor no to łup! :) http://img3.imagebanana.com/img/mzoqt81/room3.jpg http://img3.imagebanana.com/img/jwslte1/room5.jpg http://img3.imagebanana.com/img/j4b4026u/room6.jpg nie mam jak przerabiać żadnych tutków, bo cały dzień neta nie ma dopiero pod wieczór... nie wiem co jest grane, bo niektóre programy w tv też wysiadły i działają tylko pod wieczór ;/ jak zmiejszyć te panele ? z oświetleniem jeszcze walczę no i trochę stuffu jest jeszcze do zrobienia :)
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Jak dla mnie te kubki są świetne. Może dlatego że sam bym takich nie zrobił... ;/ Jedyne na co mnie stać to coś takiego (mental rey): img18.imageshack.us/img18/8702/szklankaikulka.jpg Macie może jakiś tutorial w jaki sposób robi się szkło pod normalny render (3D MAX'a)?
Napisano 14 Kwiecień 200915 l dechy na podłodze za szerokie - zmień je używając tilling danej mapy...podwozie u krzesła za małe w stosunku do krzesła światło za ostre za dużo lakieru na meblach. Super pościel:) p.s na przyszłość dawaj też "widoczne" rendery na forum Pozdrawiam Poznaniaka;)
Napisano 15 Kwiecień 200915 l Autor Dzisiaj nie miałem za dużo czasu... poprawiłem biurko, zacząłem robić budę od kompa, zrobiłem mniejsze panele i zreperowałem trochę światło :D i tak przy finalu bd się męczył jeszcze z materiałami światłem i takimi tam :) chwila czasu na render... http://img3.imagebanana.com/img/crjya8/biurko3.jpg kompa na razie zostawiam w stanie w jakim jest... zrobię monitor i głośniki :) póżniej trzeba jeszcze się bawić kablami ;/ Pozdrawiam Poznaniaka;) pzdr również :) Edytowane 15 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 15 Kwiecień 200915 l Autor w końcu fajny fotel, ale model własny? :D własny, własny... :) Kable zrób ze splajnów :D ale jeszcze trzeba wtyczki wymodelować w tym całą zaślepkę od kompa :P taki skromny up przed snem http://img3.imagebanana.com/view/1w72aar/biurko4.jpg (taka prowizorka... jutro się tym zajmę) http://img3.imagebanana.com/view/o1fgk1u/room8.jpg http://img3.imagebanana.com/view/e0xsvo8/myszka3.jpg Edytowane 15 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 16 Kwiecień 200915 l monitołek troszkę lefituje :P myszka fajna, może być bezprzewodowa :D nie wiedziałem że tak ładnie modelujesz ale oświetlenie sceny to jeszcze ciut problem... :P
Napisano 16 Kwiecień 200915 l Autor monitołek troszkę lefituje :P no trochę... lewitował ^^ a teraz to co ma być... http://img3.imagebanana.com/img/blazze7r/monitor.jpg nie wzorowałem się na żadnym monitorze :P niecodzienny design xD trochę poprawek muszę zrobić m.in. logo trochę obniżyć no i dodać trochę światła z tego monitora... aha i poprawić podstawkę, bo z jednej strony się wygięła, ale do finala jeszcze czas :) (kable i inne mniejsze rzeczy, śrubki, wtyczki etc. zostawiam na koniec :P )
Napisano 16 Kwiecień 200915 l wydaje mi sie za waskie to biurko ;p a gdzie bedziesz lekcje odrabial ?;d
Napisano 16 Kwiecień 200915 l Autor nie jest wąskie tylko monitor jest byczy :D ze 24 cale wejdą spokojnie :D a lekcje hm... pokój nie musi być dla osoby uczącej się :D a nawet jeśli to można przesunąć trochę monitor... :) robić kontakty, śrubki, wtyczki w 3D ? :P mały up: klawiatura dostała teksturę, poprawiłem trochę monitor, trochę podłubałem przy budzie pc'ta. -||- to specjalna edycja dla 3ds'a posiadająca 3 klawisze programowalne oraz 5 klawiszy do interfejsu :P http://img3.imagebanana.com/img/q5msalyk/biurko5.jpg i następny łup: http://img3.imagebanana.com/img/s8wk0dhu/glosnik.jpg nie mam jak oteksturować, bo skończyły mi się sloty w material editorze ;x z tego co wyczytałem nie można ich zwiększyć? :D (ilości pól) edit: rozwiązanie znalazłem > http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278 edit2: chyba ostateczny model głośnika :) jeszcze jakieś poprawki wejdą no i pewnie materiały :) http://img3.imagebanana.com/img/q7we48w6/glosnik2.jpg Edytowane 17 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 18 Kwiecień 200915 l No coraz lepiej :) Tylko mam pytanie co to za model Asusa na biurku bo ta stopka strasznie rani moje oczy ^^ No i na biurku widać ci link na teksturce :P A tak to najgorzej nie jest ale mało :) Powodzenia w dalszej pracy :]
Napisano 18 Kwiecień 200915 l Autor WilL model Asusa z mojej głowy :D podstawka myślę poprawiona... ? ta wcześniej latała i zapomniałem ją wyprostować, ale chyba nie oto Tobie chodziło :D teksturka biurka też poprawiona. http://img3.imagebanana.com/img/yrhjyg/biurko8.jpg A tak to najgorzej nie jest ale mało będzie więcej... :) został mi narożnik w który chce wstawić jakąś szafę narożną na rzeczy i jakieś tam jeszcze :) później tylko mniejsze rzeczy i detale. Chyba, że podsuniecie mi jakiś pomysł :) i szafy skończone... http://img3.imagebanana.com/img/qrw2rnig/szafy3.jpg później tylko małe poprawki... ;] Edytowane 18 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 18 Kwiecień 200915 l Przesadziłeś z rozmiarem tego loga ASUS'a Podstawka też troszkę nie dorobiona. Głośniczki jakieś taki brzydkie ;p
Napisano 18 Kwiecień 200915 l Autor http://img3.imagebanana.com/img/gguarvk3/szafy4.jpg jutro zrobię reszte... (znaczy dzisiaj) i oteksturuję. Istnieje inna możliwość niż ten unwrap ? Głośniczki jakieś taki brzydkie ;p dlaczego? Podstawka też troszkę nie dorobiona dlaczego? Przesadziłeś z rozmiarem tego loga ASUS'a wcale nieee! :D
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Musisz popracować nad proporcjami bo szafka po prawej jest większa od 3 szafek z naprzeciwka(na szerokość) chyba ,żę to tylko przez redner wyszło.
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Autor latos złudzenie... ta szafka jest wąska, bo musiałem ją dopasować do ściany :) lepiej powiedźcie co z tymi teksturami :D
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Autor http://img3.imagebanana.com/img/ah884y/room10.jpg - jeszcze trzeba żaróweczkę zrobić i resztę modeli na szafy :) chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??
Napisano 19 Kwiecień 200915 l panele popraw, tu masz kilka http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28174
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Autor indian dzięki ;) akurat paczki z panelami działają :D ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??" macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :)
Napisano 19 Kwiecień 200915 l (...)ponawiam pytanie: "chyba muszę zweldować sufit ze ścianami ??"(...) spróbuj ;p (...)macie jakiś pomysł co można jeszcze zrobić do tego pokoju ? :) (...) wiatrak, telewizor...
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Autor indian telewizor odpada :) absolutnie nie ma już dla niego miejsca :D a wiatrak ? ee tam :) zrobię kaloryfer jeszcze może, jakieś kwiatki... która podłoga najlepsza? mnie się podoba 2 http://img3.imagebanana.com/img/gxwu496s/podloga1.jpg http://img3.imagebanana.com/img/4tmd9u8m/podloga2.jpg http://img3.imagebanana.com/img/dli5uwat/podloga3.jpg (odpada... za ciemno) http://img3.imagebanana.com/img/mt0hjcy/podloga4.jpg rzeczywiście ta podłoga wiele zmieniła :D (wiem, że bump muszę zmiejszyć ;) ) i drzwi przestawić Edytowane 19 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 20 Kwiecień 200915 l imo już lepiej, tylko oświetlenie i mtl do poprawy bo lekko łoczojebne. rozumiem że sie uczysz - to dąż do efektu
Napisano 20 Kwiecień 200915 l Autor uczę się, uczę :) wszystkiego po trochu... nad oświetleniem i materiałami chciałem popracować na końcu. Teraz tak "na szybko" zrobiłem testowy render: http://img3.imagebanana.com/img/7wzddg19/room11.jpg (time:1h02m03s Oo ) biorę się za modelling
Napisano 20 Kwiecień 200915 l Podłoga to ma być drewno? Teraz to mi bardziej na jakąś wykładzine wygląda :) Tex mebli troche zlewa się z podłogą.
Napisano 20 Kwiecień 200915 l Autor Rogal, w takim razie co proponujesz ? :) następny testowy render... http://img3.imagebanana.com/img/irm9sbzm/room12.jpg mapowanie ramy obrazu do wymiany, nie pamiętam żebym dawał bump na teksturę biurka :D do wywalenia... no i ujęcie takie, że wydaje się, że głośnik spada z biurka :D http://img3.imagebanana.com/img/qhesjytl/room13.jpg nad materiałami to muszę jeszcze sporo popracować... nie mówiąc o reszcie co zostało do wymodelowania :) zrobiłem trochę rzeczy na szafkach (akurat tutaj nie widać). Edytowane 25 Kwiecień 200915 l przez Eddy__
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Autor łup! oki - zrobiłem żaróweczki, żyrandol, kable, gniazdka, dodatkowe przedmioty na szafki i teraz chciałym to jakoś ładnie zmapować i oteksturować :) poda ktoś link do jakiegoś prostego tutoriala czy narzędzia do mapowania i teksturowania? :) bo unwrap jest dziwny ;/ http://img3.imagebanana.com/view/cgfow2ed/room14.jpg myślę, że jeszcze coś zielonego by się przydało :) prawa półeczka na górze, aż się prosi o jakiegoś kwiatka. No i może jeszcze jakieś mniejsze rzeczy...
Napisano 26 Kwiecień 200915 l Autor poprawiłem okienko, ale nadal czekam na pomoc z teksturowaniem :)
Napisano 2 Maj 200915 l Jestem początkującym i już co nie co wiem, bawię się w 3ds max 2010 i używam mental ray. Uważam, że daje fajne efekty i nie chce się uczyć już obsługi vray, chciałbym się dowiedzieć jak uzyskać realistyczny efekt scian(paneli) wyglądają strasznie, są rozszeżone, pomazane itp. Zdaje mi się, że okno, lampa, stół, biórko z mebelkiem na telewizor oraz poniekąd fotel wyglądają realnie? Jeszcze nie skończyłem i za kilka miesięcy wykożystać chce ten model do stworzenia gry.
Napisano 2 Maj 200915 l mnie się zdaje że okno bez klamek, lampa bez kabla ni żadnego włącznika, "telewizor" również na baterie, dvd bez wejścia na płyty, oraz przede wszystkim materiał: ścian, podłogi, telewizora, fotela, biurka, dvd, lampy nie wyglądają zbyt realistycznie. pozdrawiam
Napisano 2 Maj 200915 l Z fotelem to miałem na później i nie wiem jak za bardzo zrobić, ale w najbliższym czasie poszperam w necie i zobaczę. Tak samo z klamką do okna nie wiem jak zrobić, i byłoby za dużo roboty. Kabli także nie robiłem, z lamką to masz rację brak kabla to trochę błędna decyzja, spróbuje go zrobić, ale jakbyś mógł to powiedz z czego można zrobić kabel? a zresztą to co jest za telewizorem i DVD to nie musi być widać bo każdy ukrywa przecież w domach kable robiąc gdzieś dziurkę itp., oraz zobaczę z wejściem na płyty, w sumie zrobiłem, ale jest tylko wypukłe no i mało widoczne. Mam pytanie jeszcze do "indian" jakich użyłbyś tekstur, funkcji i mogłbyś wymienić chociaż część najpotrzebniejszych funkcji takich jak UVW Map itp. oraz co one oferują i to mi wystarczy. Ale biurko i meble oraz lampa mają w pożądku materiały, ponieważ lampa ma stojak metalowy, a góra to co oczekiwałem, nie raz widziałem te materiały w ulotkach firm meblowych. Nie żebym nie przyjmował twojej opini, i bardzo dziękuję, ale to co napisałem, że lampa ok. to pozostanę przy moich opiniach. Oraz co u ważam, że klamka z oknem itp. to w najbliższym czasie zmienię. Oraz próbowałem zrobić coś z UVW Map, lecz dla mnie to czarna magia...
Napisano 3 Maj 200915 l Autor a czy możesz sobie założyć własny temat? :) a tak btw. to ja już skończyłem swój pokój tylko czeka na rendering ;) edit: utraciłem dysk, a więc i wszystkie dane. Edytowane 8 Kwiecień 201113 l przez Eddy__
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto