Skocz do zawartości

vray szkło i czarne NIC


blachu

Rekomendowane odpowiedzi

robie sobie budynek z przeskleniem przecinajacym go, a kiedy renderuje vrayem z vray sun i przy pomocy vray physical camera i z materialem szkla dla vraya, to przez pierwsze szklo widac wszystko ladnie, a widok juz za budynkiem (NICosc) jest czarna, mimo ze dodalem tlo nieba.

jak zrobic zeby przez to szklo bylo widoczne to niebo a nie czarne NIC ?

 

aha dodam ze jak postawie jakis obiekt za szklem to widac go dobrze, a jak nie ma nic to lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

obstawiam trop Lokiego

 

pewnie masz włączony w enviroment overide dla refraction .

 

daj w w enviroment refraction ten sam kolor/bitmapę co masz w w background.

 

bo teraz masz pewnie ustawiony standardowy czarny , i vray to rozumie jako " tam gdzie liczysz refrakcję tło ustaw jako czarne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś dziwne to twoje szkło faktycznie. Wygląda jakby mialo mega wielki IOR (dla szkła powinno być gdzieś w oklicy 1.5 - zależy oczywiście od rodzaju szkła jaki chcesz pokazać - no i takie masz na screenie który dałeś na poprzedniej stronie.

 

To po pierwsze, a po 2, jesli uzywasz bitmapy do symulacji odbicia / otoczenia, i "patrzysz" fizyczną kamerą (nie wiem jak jest ze zwykłą, bo dość dawno takiej nie używałem) - no to musisz podkręcić bitmapę ( tzn w zakładce Output tej bitmapy ustaw RGB level dość wysoki (u mnie sprawdza się około 100-120 - kwestia indywidualnego dostosowania dla każdej sceny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam,

wylaczylem

reflection/ref. enviroment override i widac niebo ;) z d rugiej strony szkla

ale jak dodalem physical camera to juz znowu dzieje sie to samo ;/

 

a gdzie znajde to OUtuput bitmapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe miałem to samo tyle, że z mapą hdri. Dorzuć to samo tło do refraction environment override ale jako nowy materiał i podkręć w zakładce "Output" Ouput Amount albo RGB Level w górę, aż się pojawi za szkłem. Nie wiem czy jpg nie zmieni kolorków ale na hdri było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe miałem to samo tyle, że z mapą hdri. Dorzuć to samo tło do refraction environment override ale jako nowy materiał i podkręć w zakładce "Output" Ouput Amount albo RGB Level w górę, aż się pojawi za szkłem. Nie wiem czy jpg nie zmieni kolorków ale na hdri było ok.

 

jak wrzucic jako nowy materiał ? skoro ustawienia w renderze są jedne do wszystkiego ?

a w materiale tego szkla w Maps gdzies mam dodac to tło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko Blachu weź Ty to tło wyrenderuj jako czarne tle z alfą i wstaw je sobie w fotoszopie , tak się robi w profesjonalnych wizualkach to nie będziesz czasu tracił na te przepychanki.

 

output dla map bitowych jest w opcjach map (tam gdzie ustawiasz np. tile) tylko że w najniższej zakładce.

 

co do "nowego materiału" to chodziło o to żeby mieć w scenie DWIE MAPY HDR które wyglądają tak samo, czyli jak przeciągasz je z okna do okna to używasz opji COPY a nie INSTANCES .. dzięki temu tak samo wyglądający obrazek możesz zmieniać niezależnie w dwóch slotach. gdybyś miał je skopiowane jako INSTANCES to zmiana w jednym slocie powodowałaby zmianę i w tym drugim .

 

jeżeli używasz PSYHICAL CAMERA to musisz w opcjach HDR. mocno podmręcić jej MULTIPLER bo po prostu jest za ciemna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności