Crimson Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Hej. To mój pierwszy post na tym forum i pierwszy mój model dla ktorego zrobiłem normal mape. Więc bądzcie wyrozumiali;) Sam model jest robiony na wzór pojazdow ktorymi mozna się ścigać w grze wipeout. Color 1024 Normal 1024 trisy 670 Screeny: Normal: Siatka: I na koniec teksturki i UV:
Bruneq Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 moge to zaczac? Model Nic Specjalnego Ale Textury Pierwsza Klasa :D:D:D:D a tak serio, to textury kuleja troche, brak zabrudzen, wytarc i jakis wlazow, szwow itp:)
Soul Master Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Szczera opinia Bruneq. :D Ale to twoja pierwsza praca i liczymy na poprawę - przynajmniej ja. :) Ale i tak b. ładnie.
Przybysz Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Textury kuleją ale już na poziomie kolorów. Proponuje jakies logiczne rozmieszczenie tych kolorów, bo z tym nadmorsko-pustynno-dzunglowym camo wygląda kiepsko. Silnik mi sie podobuje. Poza tym coś Ci sie chyba normalka pokaszaniła przy szybach, widac poszczególne trojkątny siatki. Może w PSie/Gimpie zretuszowac.
gutekfiutek Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 (edytowane) Spok jak na pierwszy raz:) Bardzo mi brakuje nitów, złączeń blach itp. podobnego tałatajstwa. Popatrz sobie na różnie samoloty itp pojazdy (oczywiście pomijając jakieś "plastikowe" pojazdy typu f1. Ale kształt twojego pojazdu wskazuje na jakieś nitowane blachy:) Takze ten noise na diffusie jakoś nie pasuje do tego pojazdu. Taki noise może wynikać z ukształtowania powierzchni (normalki), a ty masz te powierzchnie gładkie, więc tex koloru nie przystaje do normalki. Jeszcze jednego się czepnę, cytując siebie:D: Ja się czepnę:) Modele spoko. Ale jak widze podanie to mam ochote autora udusić... (..) nie używaj czerni jako tła, nie używaj kolorów z większą saturacją jako tło.(...) To co masz pokazywać - to ma być obiekt, a nie tło (...) W pile łańcuchowej z kolei nie widzę całego modelu, bo ginie w czerni. Żeby nie być gołosłownym porównaj co jest lepiej widoczne: http://img12.imageshack.us/img12/917/pilao.jpg Nie czepiam się modeli, tylko podania: musisz tak pokazywać pracę, ze obrazek będzie mówił: "jestem fajnym modelem!" a nie "eeee, jestem tylko wiipem, niewaażne jak podanym". Od razu te same modele będą lepiej wyglądać. Edytowane 15 Czerwiec 2009 przez gutekfiutek
Crimson Napisano 15 Czerwiec 2009 Autor Napisano 15 Czerwiec 2009 Dzięki za odpowiedz. Postaram się poprawić:) Napisałem że to jest moj pierwszy model ze zrobioną normal mapą, a nie pierwszy model ever, bo odniosłem wrażenie że zle zrozumieliscie. Wczesniejsze modele robiłem pod małe gry pisane pod blitz3d(dx7, mała ilosc poly i cieniowanie per vertex):) No ale przyszedł czas wziąc się powaznie za modelowanie. Aha zapomniałem napisać(jakby to miało jakieś znaczenie) że wszystko robie na blenderze, gimpie i xnormal.
gutekfiutek Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Ha! jeszcze zapomniałem się upomnieć o więcej brudu i zadrapań. Tam gdzie masz krawędzie i miejsca "wyeksponowane - wycieraj:) Generalnie widoczne ślady użycia=ciekawszy model. Dotyczy to szczególnie szyb, na które chyba pomysłu nie miałeś (?) Daj brudu trochę w narożnikach, parę rys i będzie git. Przy okazji możesz dać (mam problemy ze znalezieniem obrazka przykładowego) takie cosie które są "wtopione/zawieszone" w szkle w samolotach czasami (jako dodatkowe okienka czy wywietrzniki). W Harrierze masz takie cos co chyba przy katapultowaniu wylatuje (na tej szklanej "bulwie") http://www.fotothing.com/photos/1be/1beea01c8dcc24551440c20175f37cd3.jpg I dalej się upomnę o podziały blach żebyś zrobił - od razu model 2x lepszy będzie.
ETA Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Całkiem fajnie jak na pierwszy raz, błędy Ci już powypominali. Usuń te zbędne loopy na skrzydłach. I co wy macie z tymi pobrudzonymi podrapanymi modelami :d Może to miał być funkiel nówka garażowany stan igiełka :D
PAINbringer Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Myślę, że jeśli chcesz zrobić statek na wzór tych z Wipeout to powinieneś się przede wszystkim upewnić jak one wyglądały Mała sugestia - to jest Wipeout: A to już nie koniecznie ;) 1
Crimson Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Napisano 16 Czerwiec 2009 Ja widze podobienstwo do tego statku z wipeouta co jest na drugim tle;)
Kuba Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 Model jak model, ani za prosty, ani za bardzo skomplikowany. Tekstura wymaga więcej miłości ;) Zerknij na stronę Piora Obersona, myślę że warto podpatrzeć jak on zrobił swoją tekturę. Pozdrawiam. http://www.pioroberson.com/modelpages/info_fzerochallenge.htm
PAINbringer Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 (edytowane) Nie wyraziłem się dostatecznie jasno. Twój statek jeszcze nie wygląda jak Wipeoutowy a jedynie co najwyżej jak jego fragment, ale możesz to jeszcze naprawić rzecz jasna. W Wipeout są ścigacze (podkreślam - ścigacze) a nie statki z serii Tico ;) i wiąże się to z pewnymi ścisłymi konsekwencjami w ich wyglądzie. Na pewno nie są małe i niepozorne. Wręcz przeciwnie - starają się każdym swoim elementem wyartykułować swój wyścigowy i sportowy charakter. Przede wszystkim ich sylwetki są bardzo dynamiczne i lekkie. Długość sylwetki ma tu ogromne znaczenie i od tego zacząłbym na Twoim miejscu poprawiać ten model (lub kolejny). Z tego względu, że uwielbiam konceptować takie pojazdy to pozwoliłem sobie na szybko namalować Twój statek ... z odpowiednimi modyfikacjami, które mam na myśli: To nie textury na tym modelu są problemem tylko jego sylwetka. Mam nadzieje, że to nieco rozjaśniło sytuacje. Pozdr EDIT: Tzn. textury też :D ale najpierw sylwetka Edytowane 16 Czerwiec 2009 przez PAINbringer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się