Godzil Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Witam! Robię właśnie dla klienta wizualizacje wanny i mam problem z renderingiem w wysokiej rozdzielczości. Pomijając pewne nie fajne rzeczy jak podłoga czy za czarna czerń tu i tam :), prosiłbym bardzo o pomoc w plamach które pojawiły mi się na ścianach! W niskich rozdzielczościach ich nie doświadczyłem a tutaj owszem. oto link (oryginał był dużo większy ale nie chciał się UPLOADnąć): A tutaj link do ustawień IRR bo domyślam się że to tam problem leży. W inerp. samples, prawda?
Touch Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Proponuję najpierw podnieść wartość parametru HSph. Subdivs przy jednoczesnym zmniejszeniu Interp. samples. Ja zwykle stosuję HSph na ok 70, a Interp. na 20. Spróbuj i pokaż co z tego wyjdzie. Jeśli to nie pomoże, to jeszcze w QMC/DMC/rQMC (zależnie od wersji VRay'a) powinieneś znaleźć coś takiego jak adaptive amount. Zmniejsz do ok 0,65-0,85 Pozdr
RA Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Jeśli dobrze pamiętam, to Interp. Samples winno być około o połowę mniej od HSph. Samples. W większości przypadków. Na twoim miejscu zrezygnowałbym z Detail Enhancement. W zamian do materiału kamieni dałbym delikatną dirt mapę. Pokaż jeszcze ustawienia Light Mapy. O ile używasz. Tak dla pewności. :)
Godzil Napisano 7 Lipiec 2009 Autor Napisano 7 Lipiec 2009 Dziękuje Wam bardzo za rady, one będą bardzo pomocne. Zwłaszcza RA, dzięki za podpowiedź z Dirt Mapka, to mi przyspieszy render. Nie wiedziałem też, ze Interp. powinno być mniej niż HSph'ów... Ale jednak to nie te sytuacje sprawiały plamy... TO DOŚWIETLENIE SCENY, było ono niewystarczające, dodam kilka VRay planów i będzie dobrze. Dzięki wielkie raz jeszcze!
plasti Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 wrzuc adaptive dmc oraz catmull rom daj im troche i bedzie bjutiful
Camel Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 wrzuc adaptive dmc oraz catmull rom daj im troche i bedzie bjutiful Catmull-Rom?? Co Ty mówisz? :p To często psuje zwłaszcza na szkle i metalach oraz materiałach vray light mtl i vray lightach, więc proponuję Mitchell-Netravali jeśli koniecznie ma być ostry antialiasowy obraz. Nie psuj sobie opini :D
plasti Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 no to twoje zdanie....... moje jest takie i taka opinia, taka rada, niech sobie sam zdecyduje - sprawdzi
Godzil Napisano 8 Lipiec 2009 Autor Napisano 8 Lipiec 2009 Hehah moi drodzy od początku jest użyte Adaptive DMC (3/2) i Catmull Rom bo rzadko używam innego ;) Uwielbiam takie zakończenia dyskusji :D
plasti Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 noto git:D czyli cos ze swiatlem, sampling albo cus hah
pressenter Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 Catmull-Rom?? Co Ty mówisz? :p To często psuje zwłaszcza na szkle i metalach oraz materiałach vray light mtl i vray lightach, więc proponuję Mitchell-Netravali jeśli koniecznie ma być ostry antialiasowy obraz. Nie psuj sobie opini :D Duna: Ty serio powinieneś pokazać swoje prace, potestować, poczytać manuale... z dwa-trzy lata i już śmiało będziesz mógł pisać takie rzeczy, a jeśli catmull sypie Ci się na powyższych, to znaczy że nie umiesz ustawić powyższych. Co do wątku to coś skala chyba nie teges? Ta wanna wygląda jak wanienka dla dziecka tutaj.
KaeMS Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 Wanna faktycznie wydaje się malutka. Dałbym też jakąś teksturę na kamyki. Jakiś rozmyty gloss na podłodze. Kamyki przy wannie są podświetlane od dołu ? Jeśli tak to słabo to widać. Dunablaster - znowu zaczynasz ze swoimi magicznymi setami ? Wydawałoby się, że ci przeszlo.
Godzil Napisano 8 Lipiec 2009 Autor Napisano 8 Lipiec 2009 No dajcie już mu spokój, chciał pomóc... w jakimś tam sensie prawda? :) Fakt ze skalą coś leży ale tym będę przejmował się na końcu, jak uporam się z oświetleniem, strasznie mnie irytuje. Podświetlenia kamyczków nie musi być bardzo widać, chciałem aby głównie szkło zachowało mi się odpowiednio. Dzięki wszystkim za rady! Są bardzo przydatne!
Godzil Napisano 8 Lipiec 2009 Autor Napisano 8 Lipiec 2009 Jak pisałem we wcześniejszym poście, plamy były od braku odpowiedniego doświetlenia. Będę musiał nad tym posiedzieć chwile jeszcze aby zoptymalizować jasność, ale kropki zniknęły jak dodałem trochę światła.
Camel Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 Teraz mi dopiero przeszło, bo okazało się że pomyliłem jedne AA z drugim :( Poza tym nie proponowałem zadnej magii, to tylko jedna opcja. Pozdrawiam, bez odbioru.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się