Skocz do zawartości

PTH 2.5 (Pchela_Transform_Holder) Wydany (strona 2)


pchela1313

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

B. fajny plugin, musze przyznac ze na to czekalem

To co mnie razi to te okienko graficzne z pozami jak by moglo byc troche wieksze w stosunku do reszty panelu to bylo by fajnie.

Widzialem podobny plugin do maji:

 

tutaj rozwiazali to bardzo przejzyscie, po prostu masz okienko z biblioteka poz i tylko klikasz ktora chcesz zaladowac bez dodatkowych sowakow, wedlg mnie to bardzo pomaga bo wzucasz sobie taki pulpit na drugi ekran i widzisz wszystko jak na dloni. Mysle ze gdybys to tak rozwiazal bylo by juz super ale i tak b. sie ciesze ze taki plugin zrobiles, swietna robota.

 

moje pytania:

czy bedzie mozna rowniez zapisywac mimike?

Napisales to do maxa 2009 czy 2010?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator - jeszcze nigdzie nie pracuje, narazie realizuje własne projekty ;)

kredka - wygląd już się nie zmieni, z założenia miał to być skrypt, który działa w połączeniu z innymi (dokladnie tak jak PEN atributes holder). Suwak, daje możliwość płynnej zmiany póz, oczywiście jak 2 razy wciśniesz na nazwę pozy to się odrazu załaduje.

Co do zapisywania:

można zapiswać wszystko co tylko znajduje się w przestrzeni 3d. Czyli każdy obiekt (kości, kamery, geometrie, controllery, wszystko co tylko chcesz). A dzięki temu że można robić grupy póz, można to wykorzystać tak jak ja, czyli podzieliłem sobie postać na obszary, i dla każdego z nich moge zapisywać osobno pozy. Porównując to do mimiki twarzy, to można podzielić to np tak: cała twarz, oczy, usta, dolna partia twarzy, oczy z brwiami itd. Do tego wszystko jest dostępne w jedym miejscu i nie trzeba zmieniać modyfikatorów itd. żeby się dostać do innego miejsca.

Skrypt działa od wersji 9 wzwyż

 

W samej zapowiedzi są wyszczególnione tylko wybrane funkcje, więcej w dzień premiery ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow:) widze, ze PTH przeszedl kolejne modyfikacje w porownaniu do tego, ktorego mialem okazje testowac:) Najlepsze w nim jest to, ze mozna go wykorzystywac nie tylko do kosci ale tez innych obiektow. Mocno ulatwia i przyspiesza prace. Fajnie, ze w koncu go skonczyles i udostepnisz:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Ciebie takie pytanko bo widze ze wiesz to i owo, ostatnio prubuje zrobic wlasny panel dla postaci, to i wowo

juz potrafie w visualscript(ale baardziej owo) ale nie moge znalezc komend - skryptow dla takich acji, moze mogl bys mi z tym cos podpowiedziec bo juz koncza mi sie pomysly i sily witalne:

 

 

Enabled - Disabled IK czyli wlaczanie lub wylacznie ik dla danego lancucha

Link do objektu z innym obiektem (link constrain)

nie moge tez za cholere zrobic guzika 2 stanowego - czyli wcisniety, wycisniety i nie

wiem jak wgrac obrazek pod dany przycisk(czyli zeby przycisk byl obrazkiem).

Szukam w helpie, kombinuje i nic.

 

Jak bys wiedzial ktores to bylo by super.

Dzieki z gory;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie komentarze.

 

Niestety udostępnienie skryptu musi zostać opóźnione o jeden dzień*(14.07.09).

Powód: bardzo głupi, zapomniałem nagrać skryptu na kompa, na którym aktualnie pracuje. Czyli skrypt jest we Wrocławiu, a ja 250 km od niego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby taka oczywistość.. możnaby tak pomyśleć... ale w autodesku myśleli latami i nie wymyślili ;) Dla Bipeda pozy można zapisywać... ale w przypadku dowolnej geometrii czy świateł itp nie jest to już tak oczywiste.. Gratulacje dla Pchły!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za opinie, bardzo pomagają przy chwilach zwątpienia.

Zatem

Po pierwsze:

PLS DZIĘKUJE!! Twoja pomoc przy testowaniu skryptu była nieoceniona. Jeszcze raz wielkie dzięki.

 

Po drugie:

W tej chwili startuje pchela.pl wraz z PTH 2.5

Pod TYM adresem jest dostepny skrypt, tutoriale do niego oraz inne informacje.

 

Poniżej zamieszczam zmiany jakie zostały wprowadzone w tej wersji:

- Skrypt został przepisany całkowicie od nowa

- Możliwość tworzenia grup, np.: dla twarzy, ciała, ręki, nogi itd.

- Pozy są zapisywane w zewnętrznych plikach xml

- dotNet został użyty do zrobienia interface'u

- Nowy interface

* Nowe UI jest bardziej przyjazne dla użytkownika

* Przyciski mają ikony

* Łatwy sposób na dodawanie grup i ich zarządzanie

- Group explorer, pozwala na łatwe zarządzanie pozami

- Bardzo duże przyśpieszenie działania suwaka

- Możliwość zmiany nazwy zarówno dla póz jak i całych grup

- menu kontekstowe dla kasowanie elementów i zmieniania ich nazwy

- Przyciski kopiuj/wklej

- Cofanie do pozy początkowej teraz również działa z własnym układem współrzędnych

- Wszystkie opcje np.:select render elements, pos fir, rot fix itd. działają osobno dla każdej grupy

- Dodane nowe menu do ładowania póz z pliku

- ruchome okna zapamiętują swoją ostatnią pozycję

 

Miłego używania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe spooooko Pchela. Moja pomoc jest niczym w porownaniu do Twojej pomocy przy mojej magisterce;D Jak odpalilem videotutki na stronie to od razu mi sie przypomniala magisterka - jak to mnie prowadziles za raczke i wszystko dokladnie omawiales:P Fajnie, ze w koncu ruszyles z tym koksem. Sama stronka jest i bedzie pewnie jedyna taka po polsku, gdzie bedzie mozna dowiedziec sie wielu istotnych rzeczy o riggowaniu (rowniez w formie video). Tego u nas brakowalo i fajnie, ze tak chetnie dzielisz sie ta wiedza - bo jak sam wiesz, masz leb jak sklep do tych rzeczy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności