Skocz do zawartości

Kosmicznie wolny rendering


jahred6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z wyrenderowaniem obrazka w rozdzielczości 3000x2250.

Jest to render wieczorny daylight ze słabym mr sun i delikantnym mr sky + sporo photometrycznych prostokątów udających świecące płytki. Pusciłem wczoraj render koło 23.00 dzisiaj do 8.00 zrobiło się 14% wyłączyłem bo wydaje mi się że mógłby się potem wysypać.

 

wrzucam screeny z ustawien, świateł, GI , FG itd.

 

Może przesadziłem z jakimś ustawieniem i nie mam o tym pojęcia, nie mam doświadczenia z dużymi scenami... Liczę na pomoc!

 

Z góry dzięki!

 

renderopcjerenderu.jpg

 

renderwidokkamery.jpg

 

clipboard01l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wydaje mi się, że główną przyczyną jest ilość świateł fotometrycznych w scenie. Niekoniecznie muszą brać udział w GI, wyłącz to a rendering powinien o wiele szybciej śmigać.

Poza tym spójrz na swoje ustawienia GI, określ rozmiar fotonu. Moim skromnym zdaniem liczba 40000 nakładania się fotonów jest stanowczo za duża. A tak na marginesie odpal samo FG z 2 odbiciami, powinno być o wiele szybciej.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jak ustawiłeś Final Gathering. Przy tak wysokich ustawieniach to i tak szybko idzie. Ilość fotonów wcale nie duża - przy średnio gęstej scenie na współczesnych procesorach do 200 000 jest ok. Sprawdź czy materiały ci nie spowalniają przez odbicia - Wyłącz raytracing i jeśli render będzie 10 razy szybszy to przegiąłeś z odbiciami i refleksami. Najbardziej ekonomiczny raytrace jest w materiale architectural, gdzie glossy reflections potrafią być kilkanaście razy szybsze od glossy reflections standardowych fizycznych materiałów, a jakość w pojedynczym obrazku jest tylko trochę mniejsza.

Najpierw potestuj szybkość na bardzo małej rozdzielczości.

Odnośnik do komentarza