Skocz do zawartości

Zis-5


wiecho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sorry za opone ale nie mogłem znalesc bump opont do zis-5 chodzi o napisy :)

A kto to widział na ruskiej oponie napisy? ;)

Jeśli robisz model szczegółowo to troszkę się poprzyczepiam, a mianowicie:

deski w całej skrzyni zachodzą na siebie coby nie przepuszczać np. piasku:

http://i25.tinypic.com/2070oxs.jpg

Przednie koła powinny być nachylone pod kątem:

http://i26.tinypic.com/dbjs3p.jpg

Sam bierznik też raczej odbiega od oryginału, na pewno nie był taki jak u Ciebie.

Gdybyś pokazał jakieś zbliżenie można by było coś jeszcze wyłapać, służę również referkami - robię ZiS'a 5V ;)

pozdrawiam, Hous

Edytowane przez Houston
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Houston z tymi deskami ze nachodza na siebie nie zauwazyłem i tego ze przednie koła sa pod katem :) a bierznik zrobiłem taki jaki umiałem to jest moj pierwszy model z takich bardziej szczegołowo wykonanych ale dzieki za komentarz druga raza jak bede cos modelował bede bardziej patrzył na szczegoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dałem model pod scenke ale widac wyraznie ze jest widoczny plane pod modelem na mapie hali a miał byc niewidoczny tylko cien. Kto pomoze mi jak to usunac lub zrobic zeby sie plane nie odznaczał tylko sam cien na alphie. A wiec zrobiłem to tak wyrendziłem zapisałem alpha i tło wstawiłem w PS plane to nie mate/shadow tylko wlasciwosci plane vary i tam mate alpha contribution -1 i shadow i affect alpha. POMOCY! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpasowanie w tło wydaje mi się bardzo dobre. Zastrzeżenia można mieć do materiałów - wszystko bardzo się błyszczy, szczególnie obręcze kół i lusterko. Lakier też zbyt idealny, ale rozumiem że to materiały jescze nie na gotowo.

 

Równocześnie się wpisaliśmy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za te materiały ale to jest zwykły vray i reflect 35 i oswietlone vray light dome z hdri mapka. A moze znacie jakis dobry przepis na lakier pewnie bedzie trzeba uzyc fresnelela. A tak w nawiasie to ten lakier nie powinien sie wogole błyszczec tylko zgnita zielen ale to wyglada jakos tak bez efektu. Na ostatnim zdjeciu chodziło mi o wasza opinnie co do wkomponowania w tło :) teraz bede sie brał za lakier itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z glossy reflections w lakierze jest dobry, ale do finalnego renderingu trzeba będzie podbić jakość - ilość próbek. Materiały rzeczywiste glossy mają to do siebie że są fresnel zależne, to znaczy że przy patrzeniu na wprost odbicia są bardziej rozproszone, a przy ostrych kątach są prawie jak lustro, dlatego dobrze jest mieć dwa materiały z różnym poziomem glossiness i mixować je w zależności od kąta normal. Niestety ta metoda wydłuża znacznie czas renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że robisz w Maxie, a ja już od kilku lat nie mam tego softu. W maxie robi się trochę inaczej niż w XSI chociaż generalnie to są te same shadery bo to MentalRay. Generalnie o ile pamiętam to blend powinien działać ale tam trzeba podłączyć do sterowania blendem jakiś shader, który Ci da stopniowanie w zależności od kąta. Poszukaj w shaderach żeby wyglądało w preview białe w środku i ciemne na krawędziach (na kuli), albo na odwrót. Gdzieś słyszałem że do Maxa jest plugin który pozwala używać nod. Jak nic nie znajdziesz to może dzisiej pod wieczór uruchomię Windowsa i XSI i zobaczę jak się nazywa ta noda. Ewentualnie można by jeszcze poszukać jakiegoś materiału który ma slot sterujący wartością glossiness i tam wstawić tego shadera bez blend, po odpowiednim mapowaniu wartości i wtedy obędzie się bez blendów czy mixów, ale nie pamiętam czy jest taki materiał (może architectural to ma). W Maya da się to zrobić tak samo jak w XSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki ale ja renderuje w vray narazie mentala odstawilem i probuje z tym mix tylko ze jest problem z mix bo tam tylko da sie kolory laczyc i standardowo dac reflect i gloss ale testuje cały czas nie dlugo pokaze efekt troche jest problem uzyskac takie ranty zeby odbijały swiatlo na bialo jak sie ma w swieltle hdri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

material szyb i lamp to tylko test narazie sie meczne nad lakierem zeby sie nie odbijalo nic w nim ale zeby swiatlo załamywał na biało potem reszta. A co do wielkosci to mi sie wydaje ze nawet za duzy co do tła ale to nie problem jest. Cien robie na alphie to w ps mozna model w kazdej chwili powiekszyc :D a tak to moze ktos mi powie jak dobrze zrobic materiał szyb? u mnie to zwykły vray reflect ok 15 i reflact 100 fog lekki zielony na ostatnim renderze przesadziłem ale na wczesniejszych widac ze jest clear :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz jest koniec zamykam wątek. Zaczynam robic audi s3 2oo8r ale nie idzie mi to :( widocznie jeszcze za słaby jestem w maxie chodz siedze w nim 4lata audi wrzuciłem na forum. Jak by ktos chciał pomoc to jestem za :) duzo zawdzieczam dla mrkrzyska co do modelowania. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności