Napisano 7 Wrzesień 200915 l Potrafie robic w blenderze animacje, np. zrobiłem (banalne ale na poczatek :)) szęścian który się kręci i chciałbym tą animacje zobazcyć całą z juz oteksturowanymi obiektami ale co mam kliknąć?
Napisano 7 Wrzesień 200915 l tnie się bo się renderuje jak się wyrenderuje to bodajrze Ctrl+F11 albo play w panelu anim
Napisano 7 Wrzesień 200915 l aby obejżeć animacje z teksturami to wcalen ie trzeba tego renderować. usta tryb wyświetlania na gsls ustaw animacje i ctrl+a, dopiero wtedy wyrenderuj jak w miare jesteś zadowolony.
Napisano 7 Wrzesień 200915 l Ustaw pod F10 format (np. quicktime, h264) oraz pod F10 output dokąd ma zapisywać (to górne). Na podgląd kliknij z wciśniętym Ctrl tą ikonkę pod viewportem (render this window, taki obrazek, całkiem z prawej). Wyrenderuje ci do katalogu który ustawiłeś jako output. Ctrl F12 wyrenderuje ci do tego samego pliku, ale już z materiałami, światłami itd, więc potrwa dłużej (tak bym renderowała końcową animację). Można też Alt A w viewporcie, ale jak komputer jest wolny albo scena duża to się będzie zacinać (na cuba co się obraca raczej starczy). Edit: Blade, to z GLSL u mnie strasznie się zacina, czy na to trzeba jakąś super mocną kartę graficzną?
Napisano 7 Wrzesień 200915 l na radeonie 9600 xt 256 mb ramu na windowsie szlo ok, na linuksie nei chciało. teraz mam gf 9800 gt matrix z lekko podniesionymi zegarami i nic mi sie nie tnie, działa płynnie nie narzekam, a przeciez to nie jest karta na wypasie. a co do linuksa... to lepiej na nim działają gf'y
Napisano 27 Wrzesień 200915 l To nie ja prosiłem o pomoc ale tego właśnie szukałem. Dziękuję Ci Aniu za ten szczegółowy opis, bo niezwykle mi to pomogło. A przy okazji skoro wepchnąłem się do tematu: możecie mi pomóc z moim kłopotem? Jak to się robi, żeby ta zapisana animacja np. w Quick Time się powtarzała kilka razy? Choci mi o to, że mam planetę, która krąży wokół słońca. Zrobiłem jeden obrót, a chciałbym mieć np. 4. Da się to jakoś skopiować, czy trzeba ręcznie powtarzać?
Napisano 27 Wrzesień 200915 l Wybierz w IPO krzywą obrotu, E > extrapolation Końce krzywej przedłużą się w nieskończoność, i będzie się obracało cały czas. A jak jest już gotowa, to można w Sequencer skopiować gotowy .mov kilka razy i dać jedną za drugą, i wyrenderować jeszcze raz z włączoną opcją Sequence pod Anim. (do tego typu obróbek, jeśli to nie są jakieś próby, zazwyczaj bierze się serię np. .png, a nie .mov, z powodu kompresji) Edytowane 27 Wrzesień 200915 l przez Ania
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Dobra działa to co napisałaś, tylko że pojawiło się drugie pytanie: Czy taki ruch obiegowy (planeta "biegnie" po okręgu) wykonuje się po prostu ustawiając wielokrotnie pozycję kuli i wciskają loc tak na oko, czy może istnieje jakiś prostszy sposób na wykonanie dokładnego obiegu po wyznaczonej trasie, a nie takiego kanciastego? Bo jeżeli trzeba tak krok po kroku, to nie mogę tej E- opcji wprowadzić. Powoduje to nieskończone przedłużenie jednej prostej, a przeciesz chodzi o to, żeby zaczęła się ta następna :).
Napisano 28 Wrzesień 200915 l Sposób, o którym piszesz, nie da ci dokładnej animacji. Są na to inne sposoby i jeśli obiekt ma po prostu poruszać się po okręgu to możesz to tak osiągnąć: 1. w centrum okręgu dodaj obiekt EMPTY (SPACE->ADD->EMPTY) 2. zaznacz (prawy myszką) swój obiekt (planetę, cuba, etc.) i dodaj do tego zaznaczenia (SHIFT + prawy) obiekt EMPTY 3. wciśnij CTRL + P i potwierdź "make parent" 4. odsuń swój obiekt na krawędź okręgu 5. zanimuj obracanie się obiektu EMPTY To jest podstawa, aby uzyskać dodatkowe efekty, trzeba jeszcze co-nieco dodać. Pytaj, jak masz więcej pytań.
Napisano 6 Październik 200915 l Serdeczne dzięki.Teraz to trochę lepiej wygląda. Dopiero zaczynam z Blenderem więc moje sposoby animacji są bardzo prymitywne :). Jeżeli mógłbyś mi jeszcze z tym pomóc to byłoby miło: Próbuję modelować w trybie edycji, żeby stworzyć coś w rodzaju ludzika. Problem jest taki, że nie wiem jak modelować siatkę, żeby była wypukła. Normalne przeciągnięcie za jeden z punktów tworzy szpikulec. Jak "wybrzuszyć" jakiś obszar?
Napisano 7 Październik 200915 l Na początek wciśnij lewy CTRL+Tab. W okienku, które się pojawi wybierz Faces. W ten sposób przejdziesz do edycji face'ów:) Odznacz wszystko (klawiszem "a"), zaznacz jednego face'a prawym klawiszem myszki, i wciśnij klawisz "e". A następnie pociągnij myszką. Ta funkcja nazywa się extrude i służy właśnie do "wyciągania" kształtów :) Nie wiem, jak to inaczej nazwać. Jak załapiesz, o co chodzi, to później jakoś pójdzie. Podobnie zamiast face'ów możesz wybrać Edges, i extrudować krawędzie. Żeby wyextrudować w jednym konkreetnym kierunku, możesz po klawiszu "e" wcisnąć odpowiedni klawisz do kierunku, w jakim chcesz wyciągnąć krawędź, czyli "x", "y", lub "z". Żeby zmieniać kształt bez wyciągania krawędzi i polygonów (face'ów) możesz używać przemieszczania (klawisz "g"), skalowania (klawisz "s") lub obrotów (klawisz "r"). Za każdym razem jak chcesz dokonać zmian wzdłuż jednej z osi, wciskasz odpowiedni klawisz, i następnie klawisz osi...
Napisano 7 Październik 200915 l Super wszystko działa. Mogę brać się za modelowanie :). Resztę tych funkcji rozumiem tylko tego wybrzuszania nie wiedziałem jak zrobić. Wielkie dzięki za pomoc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto