Napisano 11 Wrzesień 200915 l Pierwsza praca w zbrush taka zabawowa troche:) Przymiarka do stworzenia modelu demona do gry. Oczywiscie w grze bedzie lowpoly + normalmap. Render w Vray + PS Mozecie rugac bezlitosnie:) Wszelkie wskazowki napewno beda pomocne:) http://img35.imageshack.us/i/head1monster.jpg/ http://img193.imageshack.us/i/glowazbrush.jpg/
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Co tu dużo mówić. Zacznij od początku. Zmaltretowanie głowy człowieka, którą masz jako toola w Z-brushu to trochę za mało i niestety ardo widać, ze nie masz pojęcia co robisz. Proporcje skopane bezlitośnie. gdzie ona ma szczęke. Po sculpcie pojawiły się przy kącikach ust jakieś artefakty, bok mózgo czaszki wygląda jak wgnieciony. Jest źle i tyle.
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Keraj? To ty? A tak na serio to słabo strasznie. Też radzę zacząć od początku.
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Autor No i tego sie spodziewalem:) Pracuje wlasnie nad wlasnym modelem bazowym w 3DSM. Tym razem cale cialko. Probowalem z kulki ale to straszna meczarnia jak dla poczatkujacego.
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Może łatwiej byłoby najpierw z grubsza wyrzeźbić w ZBrush, a potem retopo i znowu rzeźbienie.
Napisano 11 Wrzesień 200915 l dac: On nie potrafi jeszcze nic z grubsza wysculptować a co dopiero retopo robić... Proponuję zacząć od prostej bazy bez loopów na oczka i inne. Potem będziesz detalował.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Autor Dzieki za wskazowki. Z retopo to cos tam juz slyszalem :) w 3dsm jakos sobie radze teraz wlasnie chcialem sie nauczyc tego zbrush. Latwo nie bedzie na poczatku ale z czsem moze cos wyrzezbie sensownego. Powiedzcie tylko ile poly dac na base model?? Czy warto robic jakies szczegoly typu ucho jakies lepiej wymodelowane czy proste a potem wszystko w zbrush?? Lece plane`ami cala glowe same kwadraty.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Ja tam używam czasem takiego basemesha - prosty i dobry do sculptowania formy - jak detal to retopo skoro znasz już. Miłej pracy:) Jak chcesz zrobić base z poprawną topologią to nie szczędź poly - mają być równomiernie rozmieszczone i w miarę kwadratowe. Unikaj innych niż czworokątów.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Takie rzeczy jak uszy i nos robi się jednak w geometrii podstawowej, bo tak jest łatwiej. ZBrush służy do dodawania szczegułów - fałdy skury, zmarszczki itp.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l dac: No nie wiem... zobacz jak chlopaki robią w speedsculptingu. To o czym mówisz to tylko jedno rozwiązanie. Często łatwiej i szybciej jest zrobić wszystko w zbrushu.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Autor Wielkie dzieki za wzornik dla basemesha:) Chcialbym stworzyc taki uniwersalny base postaci ludzkopodobnej:) Mam juz zbroje miecze itp gotowe teraz czas na nosiciela ow osprzetu. Retopo to slyszalem jeszcze nie stosowalem dla ludzkopodobnego. Jak wroce z pracy to wrzuce tu moje zbroje i bron to zerkniesz co tam juz zdziergalem. Czesc base moze uda sie juz tez wstawic:)
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Z tego base co wstawiłem sporo można wysculptować- nie musisz robić nowego. Tu bardzo dobry basemesh całej postaci jak potrzebujesz. Przy okazji - zapraszam wszystkich do udziału w speedsculptingu:)
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Autor Nie mowie ze jest zly ale nie chcialbym sie wozic na twojej pracy:) Napewno go wykorzystam do nauki w zbrush:) Ale swoj tez przygotuje w najblizszym czasie. Jak juz poucze sie to za jakis czas moze wezme udzial w zmaganiach, choc widzac tamte prace ze speedsculptingu to szczena mi odpada:) Ale jeszcze paredziesiat lat pozyje to moze i naucze sie :)
Napisano 12 Wrzesień 200915 l dac: No nie wiem... zobacz jak chlopaki robią w speedsculptingu. To o czym mówisz to tylko jedno rozwiązanie. Często łatwiej i szybciej jest zrobić wszystko w zbrushu. A później problemy jak chce się przejść do modelowania pod animacje. Zawsze trzeba myśleć o przyszłości. Nie twierdzę że to co ludzie robią w ZBrush nie jest świetne ale zbytnia specjalizacja nie jest dobrym rozwiązaniem.
Napisano 12 Wrzesień 200915 l A później problemy jak chce się przejść do modelowania pod animacje. Zawsze trzeba myśleć o przyszłości. Nie twierdzę że to co ludzie robią w ZBrush nie jest świetne ale zbytnia specjalizacja nie jest dobrym rozwiązaniem. Jak chcesz model pod animację robisz retopo,oczywiście bez sensu jest zaczynać za każdym razem model od zera-jeśli masz gotową bazę głowy czy postaci i mało czasu na ukończenie. Do nauki samego zbrushowania albo bardziej konceptowego rzeżbienia start z kulki albo prostej bazy z zspher to całkiem dobra metoda. Songoku-pamiętaj żeby dużo patrzyć na referki w czasie pracy,najpierw nauka poprawnej anatomii,dopiero potem demony i inne pokraki;) Pozdr:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto