songoku Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Pierwsza praca w zbrush taka zabawowa troche:) Przymiarka do stworzenia modelu demona do gry. Oczywiscie w grze bedzie lowpoly + normalmap. Render w Vray + PS Mozecie rugac bezlitosnie:) Wszelkie wskazowki napewno beda pomocne:) http://img35.imageshack.us/i/head1monster.jpg/ http://img193.imageshack.us/i/glowazbrush.jpg/
Simple_man Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Co tu dużo mówić. Zacznij od początku. Zmaltretowanie głowy człowieka, którą masz jako toola w Z-brushu to trochę za mało i niestety ardo widać, ze nie masz pojęcia co robisz. Proporcje skopane bezlitośnie. gdzie ona ma szczęke. Po sculpcie pojawiły się przy kącikach ust jakieś artefakty, bok mózgo czaszki wygląda jak wgnieciony. Jest źle i tyle.
Lucek Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Keraj? To ty? A tak na serio to słabo strasznie. Też radzę zacząć od początku.
songoku Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 No i tego sie spodziewalem:) Pracuje wlasnie nad wlasnym modelem bazowym w 3DSM. Tym razem cale cialko. Probowalem z kulki ale to straszna meczarnia jak dla poczatkujacego.
dac77 Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Może łatwiej byłoby najpierw z grubsza wyrzeźbić w ZBrush, a potem retopo i znowu rzeźbienie.
Lucek Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 dac: On nie potrafi jeszcze nic z grubsza wysculptować a co dopiero retopo robić... Proponuję zacząć od prostej bazy bez loopów na oczka i inne. Potem będziesz detalował.
songoku Napisano 12 Wrzesień 2009 Autor Napisano 12 Wrzesień 2009 Dzieki za wskazowki. Z retopo to cos tam juz slyszalem :) w 3dsm jakos sobie radze teraz wlasnie chcialem sie nauczyc tego zbrush. Latwo nie bedzie na poczatku ale z czsem moze cos wyrzezbie sensownego. Powiedzcie tylko ile poly dac na base model?? Czy warto robic jakies szczegoly typu ucho jakies lepiej wymodelowane czy proste a potem wszystko w zbrush?? Lece plane`ami cala glowe same kwadraty.
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Ja tam używam czasem takiego basemesha - prosty i dobry do sculptowania formy - jak detal to retopo skoro znasz już. Miłej pracy:) Jak chcesz zrobić base z poprawną topologią to nie szczędź poly - mają być równomiernie rozmieszczone i w miarę kwadratowe. Unikaj innych niż czworokątów.
dac77 Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Takie rzeczy jak uszy i nos robi się jednak w geometrii podstawowej, bo tak jest łatwiej. ZBrush służy do dodawania szczegułów - fałdy skury, zmarszczki itp.
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 dac: No nie wiem... zobacz jak chlopaki robią w speedsculptingu. To o czym mówisz to tylko jedno rozwiązanie. Często łatwiej i szybciej jest zrobić wszystko w zbrushu.
songoku Napisano 12 Wrzesień 2009 Autor Napisano 12 Wrzesień 2009 Wielkie dzieki za wzornik dla basemesha:) Chcialbym stworzyc taki uniwersalny base postaci ludzkopodobnej:) Mam juz zbroje miecze itp gotowe teraz czas na nosiciela ow osprzetu. Retopo to slyszalem jeszcze nie stosowalem dla ludzkopodobnego. Jak wroce z pracy to wrzuce tu moje zbroje i bron to zerkniesz co tam juz zdziergalem. Czesc base moze uda sie juz tez wstawic:)
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Z tego base co wstawiłem sporo można wysculptować- nie musisz robić nowego. Tu bardzo dobry basemesh całej postaci jak potrzebujesz. Przy okazji - zapraszam wszystkich do udziału w speedsculptingu:)
songoku Napisano 12 Wrzesień 2009 Autor Napisano 12 Wrzesień 2009 Nie mowie ze jest zly ale nie chcialbym sie wozic na twojej pracy:) Napewno go wykorzystam do nauki w zbrush:) Ale swoj tez przygotuje w najblizszym czasie. Jak juz poucze sie to za jakis czas moze wezme udzial w zmaganiach, choc widzac tamte prace ze speedsculptingu to szczena mi odpada:) Ale jeszcze paredziesiat lat pozyje to moze i naucze sie :)
dac77 Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 dac: No nie wiem... zobacz jak chlopaki robią w speedsculptingu. To o czym mówisz to tylko jedno rozwiązanie. Często łatwiej i szybciej jest zrobić wszystko w zbrushu. A później problemy jak chce się przejść do modelowania pod animacje. Zawsze trzeba myśleć o przyszłości. Nie twierdzę że to co ludzie robią w ZBrush nie jest świetne ale zbytnia specjalizacja nie jest dobrym rozwiązaniem.
mafida Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 A później problemy jak chce się przejść do modelowania pod animacje. Zawsze trzeba myśleć o przyszłości. Nie twierdzę że to co ludzie robią w ZBrush nie jest świetne ale zbytnia specjalizacja nie jest dobrym rozwiązaniem. Jak chcesz model pod animację robisz retopo,oczywiście bez sensu jest zaczynać za każdym razem model od zera-jeśli masz gotową bazę głowy czy postaci i mało czasu na ukończenie. Do nauki samego zbrushowania albo bardziej konceptowego rzeżbienia start z kulki albo prostej bazy z zspher to całkiem dobra metoda. Songoku-pamiętaj żeby dużo patrzyć na referki w czasie pracy,najpierw nauka poprawnej anatomii,dopiero potem demony i inne pokraki;) Pozdr:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się