Skocz do zawartości

SanDisk Cruzer


Trybal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio jakoś nie mam polotu do tworzenia grafiki. Właściwie to prze leniuchowałem całe wakacje :/ Ale uznałem, że trzeba w końcu coś tam sobie zacząć dłubać choćby to nie miałoby być coś powalającego na nogi.

 

Pomyślałem sobie, że pomęczę trochę mojego pendrive'a. Na razie jestem w połowie pierwszego elementu, ale chciałbym na to już nałożyć materiał. No i mam problem bo nie wiem jak uzyskać ciekawy połysk. Jak np. coś takiego...

 

giorgioarmanitelefoon.jpg

mobilephoneu.jpg

 

No a mi wychodzi tylko coś takiego... :|

 

penm.jpg

 

Wiem, że obiekt potrzebuje mieć co odbijać, ale rozmieściłem w okół niego plejny z materiłem VrayLightMtl i nic mi to nie dało :/

 

W okół obiektu rozmieściłem cztery światła

 

12646443.jpg

 

I tak jakby to nie jest to co bym chciał osiągnąć ^^

Edytowane przez Trybal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marshall - Zawsze mam z HDRK'ami problem :/ W sensie, że jestem mało obeznany w temacie ich użytkowania :/ Mam je wrzucić do otoczenia czyli do Environment tak? Bo tak własnie zrobiłem i niestety nie widać, żadnej różnicy :/

Widziałem, że niektórzy też wrzucają czasami HDRK'i jako mapę reflect w materiale obiektu.

 

chveti - Mam za duże rozproszenie światła w jakim sensie? Jest ich za dużo? Są źle rozstawione?

 

kamil.ochel - Nie... Było 0.8. Myślałem, że na jedynce nie odbija w ogóle. Naprawdę nie wiedziałem o tym ^^ Dzięki :) Ten reflekt wygląda teraz lepiej :)

 

penqz.jpg

 

zgred - Co to są twarde odbicia? Czyżby to co właśnie doradził mi kamil.ochel? :)

 

Đraven - Coś takiego jak wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o glossy reflection na takim ekranie. Proponuję doliczyć to na oddzielnym pasie. Tam gdzie chcesz żeby był taki ładny gradiencik wrzuć glossy 1. Czyste mirrorowate odbicie.

 

Odbij w tym jakiegoś plane'a z gradientem, tak aby w miarę ci się podobał. później w kompozycji dodasz to odbicie na screenie lub add i styknie. Jak ci się odbicie nie spodoba, przeliczysz jeszcze raz samo odbicie i tak do skutku. Bardzo szybka metoda.

 

Większość takich packshotów jest przeliczana właśnie na oddzielnych pasach: różne odbicia dla różnych części modelu, maskowane czarnym materiałem. Takiego Giorgio Armani można z łatwością oświetlić w jeden góra dwa dni, włącznie z kompozycją.

 

Edit: HDRka w kich shotach musi spełniać dwa podstawowe wymogi: nie mieć agresywnych hotspotów i mieć bardzo dużą rozdzielczość. W przeciwnym razie wyjdą ci przepalenia na materiałach lub piskeloza w odbiciach.

HDRka w studio to z reguły zło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety- Naprawdę się ciesze, że się angażujesz w pomoc i naprawdę doceniam to. Ale... Ale... Ale bardziej zrozumiale proszę :D Ja tępy jestem :D

 

Np. nie wiem co to są passy. Nie wiem co to są packshoty i hotspoty :(

 

Btw. Profesjonalistę można poznać po tym, ze mówi niezrozumiałymi terminami ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

passy

 

ja robisz render na passach to osobno dostaniesz plik z: kolorem, odbiciami, GI, refrakcją i tak dalej i tak dalej

 

packshoty to są zdjęcia które idą na pudełka produktów :)

 

a hotspoty w hdrce to takie bardzo mocja świecące punkty jak słońce, bo w hareerce słońce się różni od żarówki jasnością w przeciwieństwie do jpega

 

przyjżyj się jak wyglądają te odbicia na armanim i zrób podobne w psie i je odbijaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil, nie do końca tak. pasy to są części składowe renderingu. tylko tyle. To co jest w render elements to tylko część pasów.

 

 

I tak lecąc po kolei:

 

możesz używać pasów w render elements. Vray diffuse filter, global illumination etc. Ale możesz też renderować coś z osobnej scenki i traktować ten wypuszczony render jako pas.

 

Dlaczego nazywamy to pasami? Bo renderujesz finalny obrazek w częściach które potem składasz w PS czy Afterze. Niestety nie mogę pokazać jak wypuszczam passy w PI, ale jakoś to opiszę.

 

Musisz zastanowić się co tak naprawdę tutaj możesz rozłożyć na osobne scenki i wyrenderować osobno. Możesz policzyć osobno materiały matowe: plastiki czy guma. Potem osobno renderujesz materiały bardziej szklane. Potem renderujesz osobno napisy czy świecące elementy.

 

Ok, zaczynamy:

 

1. renderujemy same elementy matowe (obudowa telefonu). tutaj bez kombinowania same vraylighty wystarczą, materiał ma glossy reflections, szary kolor. elementy błyszczące też renderujesz w tym pasie: też glossy ale o mniejszym stopniu. jeśli obudowa ma glossy 0,6 to chromy mogą mieć 0,8 i zmniejszony reflections. render zapisujesz jako sandisk_diffuse.tga

 

2. teraz wrzucasz ten sam model telefonu z tą samą kamerą do czystej sceny. elementy które są glossy zastępujesz czystym czarnym materiałem. na elementy które muszą być bardziej błyszczące dajesz materiał z glossy 1,0

i mocny reflections. wokół modelu rozmieszczasz duże plane'y z gradientami. teraz metodą prób i błędów starasz się odbić te plane'y jak najładniej w modelu. tutaj schodzi najwięcej czasu. finał zapisujesz jako sandisk_reflection.tga

 

3. teraz napisy: mapujesz napisy, i renderujesz zcysty bielutki na 100% napis na czarnym telefonie. render zapisujesz jako sandisk_napisy.tga

 

4. świecące elementy tak samo tyle, że w kolorze lub z jakąs teksturą. finał zapisujesz jako sandisk_lights.tga

 

 

5. wrzucasz wszystko do PS'a:

 

- na białym tle umieszczasz diffuse'a

- nad nim reflection w trybie add lub screen

- napisy tak samo na add lub screen

- lights na screen

 

bawisz się opacity, maskujesz.. i już.

 

oczywiście to wszystko w extra skrócie. passów jest o wiele więcej. samych reflections dla Armaniego rozdzieliłbym na 4-5 passów. diffuse policzyłbym na dwóch passach.

 

to bardzo szybka metoda jesli chodzi o "wymianę" jakiegoś odbicia które psuje efekt. zamiast przeliczać wszystko renderujesz tylko jeden pas i podmieniasz. nie pasuje dalej? znowu renderujesz i tak do skutku :)

 

Pozdrawiam

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tweety leci rep :) Czyli mam rozumieć, że w sumie wszystko da się zrobić na raz tylko, ze w przypadku passów w razie czego łatwiej podmienić ew. rzeczy które mi nie pasują tak?

Co do składania tego w PS i maskach. Podałeś przykład na czarnej obudowie. A jeśli element jest np. powiedzmy czerwony to maskę daje czerwoną matową tak? No bo jak dam czarną to w PS po bawieniu się z opacity wyjdzie kogiel mogiel. Tak to przynajmniej widzę. Dobrze rozumiem?

A mógłbyś pokrótce opisać standardowe najczęściej używane passy? Albo dać jakiś odnośnik do artykułu czy tutoriala?

Czym się np. różni GI od RawGI? Albo co daje background albo atmosphere? Niektóre rzeczy kojarzę ale większość mało albo nic mi nie mówi :/ I jak z tego korzystać? Mam po prostu dodać do listy i renderować?

 

penf.jpg

 

Pierwsze podejście z plejnem i gradientem.

Edytowane przez Trybal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech.. hehe tego jest na całe godziny gadania ;)

 

wszystko da się zrobić na raz oczywiście: tak jak robią Every na przykład. Tyle, że czasami bardziej produktywnie jest przeliczyć coś osobno żeby potem szybko móc podmienić.

 

takie coś wygrzebałem:

http://www.seraph3d.com/CompositingTutorialA02.htm

 

stare ale na początek wystarczy. generalnie pokazuje zasadę o co chodzi w tym renderingu na pasach. tutaj na przykładzie modeli 3d w realnym zdjęciu. kilka passów: shadow, AO, specular.

 

Czego najczęściej używam? reflection, shadow, ao, fallof, zdepth itp.

 

Podałeś przykład na czarnej obudowie. A jeśli element jest np. powiedzmy czerwony to maskę daje czerwoną matową tak?

 

nie. maskę dajesz też czarną. jesli masz biały reflection na czarnym tle wtedy wystarczy tylko wrzuć w PS tryb screen i czarny znika a biały się ładnie nakłada na wcześniejszą warstwę. renderowanie kolorowych masek to inny temat ;)

 

passy z render elements są opisane w spot3d:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_elements.htm

 

po prostu pokombinuj z nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zmienił tlo. jest takie nijakie, puste. niech lezy na czymś co coś odbija itp. narazie to tak lewituje jak w przestrzeni kosmicznej. no i nad światłem musisz popracować. lewa częśc za mocno odbija i jest przejarany element a prawa za ciemna i obiekt ginei w tle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tło, może rzeczywiście przydałoby się poprawić, ale co do przestrzeni to nie wydaje mi się. Ponieważ myślę zrobić z tego krótką animację z racji tego, że ten pendrive się bardzo fajnie otwiera i zamyka. A do tego przestrzeń jest raczej ok bo kamera by latała w okół obiektu. No chyba, że ktoś ma jakąś inną propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ tweety: ode mnie też masz pozytywa, bo nie wiedziałem, co to są te passy i się czegoś nowego nauczyłem :)

 

Trybal co do podświetlenia: fatalnie wyszło, napis jest ciemniejszy niż niepodświetlony i prawie w ogóle go nie widać na tym czarnym tle. Spróbuj może to zrobić z VrayLightMtl + jakiś glow w postpro :) (oczywiście, o ile to jest robione w Vray :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale żeby miał być z czego dumny za kilka miesięcy teraz musimy go naprowadzać na właściwy tor :) przecież po to założył topic a i nawet sam Master tweety się pofatygował no już na samym początku zaszczyt go kopnął w... ekhm.. model :P ma niezły start teraz tylko słuchać rad doświadczonych kolegów (nie mam na myśli siebie :P) i szkolić się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale i tak musi popróbować wszystkiego, żeby nie tylko umieć i wiedzieć ale i rozumieć. Na samym początku człowiek cieszy się z kwadrata i dwóch lamp, potem z prostego obiektu, a dopiero potem przychodzi zrozumienie ile jeszcze pracy przed nim. 10000 godzić działa także w 3d, i nikt tego nie ominie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie gościowi spokój. Musi poprubować, poeksperymentować i dopiera za kilka miesięcy zacznie produkować coś z czego będzie dumny.

Zupełnie jakbyśmy niewiadomo jak zjeżdżali tą pracę :) Po prostu konstruktywna krytyka, zresztą akurat Trybal tak samo wypowiadał się na temat jednej z moich prac i bardzo mi pomógł z materiałami :) A poza tym osobiście wolę, jak mi ktoś powie dokładnie co jest źle, bo samemu nieraz nie widzę, np wydaje mi się, że teksturka jest dobra, i dopiero jak mi reszta powie, co w tym nie gra, to robię lepszą i widzę różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Na samym początku człowiek cieszy się z kwadrata i dwóch lamp, potem z prostego obiektu, a dopiero potem przychodzi zrozumienie ile jeszcze pracy przed nim...

 

No tak się właśnie składa, że jestem zadowolony z nowej umiejętności tworzenia połysków ^^ haha :D

 

...zresztą akurat Trybal tak samo wypowiadał się na temat jednej z moich prac i bardzo mi pomógł z materiałami :) .

 

Właśśśnie... Skądś Cię kojarzyłem gościu :D Teraz już wiem ^^ I cieszę się, że Ci pomogłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile nie dawałem upka żadnego ^^ Sorka, ale miałem problemy techniczne połączone z brakiem czasu.

 

Więc coś niewielkiego. Końcówka USB, z której jestem średnio zadowolony :/ Pokazuje bez materiałów, żebyście nie narzekali, że modelu nie widać :P

 

penz.jpg

pen2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tak szczerze to raczej mało ambitny obiekt wybrałeś sobie do ćwiczeń studia.

 

http://bt-static.infor.pl/wp-content/gallery/wrzesien-2007/odtwarzacze-samsung.jpg

http://www.jupiter.net.pl/images/mp3samsung3.jpg

http://i.gizmaniak.pl/2008/11/samsung-yp-s2-mp3-player.png

 

takie coś to rozumiem, prosta forma ale przynajmniej jest czym się pobawić. znam twojego pendrive'a i powiem, że... no brzydki jest :) nawet w reklamie by go nie chcieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem :) Ale potrzebuje wskazówek i rad by zrobić fotorealistycznego pena :D

Z modelingiem jako tako sobie poradzę kwestia odpowiedniego przyjrzenia się obiektowi i cierpliwości w dłubaniu. Ale z tymi materiałami to już tak nie bardzo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności