Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Grafiką 3d bawię się ponad pół roku, no i właśnie postanowiłem zrobić coś ambitniejszego, mianowicie animacje kobiety-szpiega(jakiś konkurs był w tej tematyce).

A wiec to jest model głowy kobiety, na razie sama siatka późnij zamierzam skulpować w zbrushu. No i pytanie jest takie czy jest dobrze rozłożona? czy trzeba coś poprawiać?

 

rxexws.jpg rxexsh.jpg rxexsx.jpg

 

a tu jest ucho jeszcze nie połączyłem. No i pytania jest takie samo czy jest w porządku?

 

rxexqh.jpg rxexqx.jpg rxexqr.jpg rxexqn.jpg

 

Jest trochę wymęczone, poświeciłem na modeling samego ucha ok 2dni :)

a tu refka ucha, z tym ze modelowałem

 

http://www.palosverdes.com/annex/mudbox/gallery_of_user_artwork/JasonBickerstaff_EarCompLarge.jpg

 

Pozdrawiam,

wesol

Edytowane przez wesol
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Anatomia niestety bardzo mocno kuleje. Podobnie jest z uchem. Przypatrz się żywemu modelowi i wprowadzaj zmiany. Najgorzej wygląda szczęka. Poprzeglądaj sobie tutki o modelowaniu głowy.

Napisano

Jak dla mnie kształt szczęki tragiczny. Ucho wygląda jakby było niedokładnie przerobionym tutorialem. Ogólnie wszystko kuleje. Topologia nie nadaje się do animacji.

Napisano

na tym etapie starałem się upodobnić model do Megan Fox,

 

http://mimg.sulekha.com/megan-fox/Stills/thumbnail/Megan-Fox-gallery30.jpg

 

http://ifotos.pl/img/rxeeqh.jpg

 

Nie przyłożyłem się do tego, bo wiedziałem ze będę i tak coś poprawiał, a chce dobrze zacząć żeby nie zniechęcać się w dalszych etapach.

 

w takim razie sprecyzuje pytanie, czy siatka jest dobrze pocięta, czyli czy oczodoły, usta etc. posiadaj odpowiednia liczbę polygonow?

 

 

lucek91, czy możesz wyjaśnić dlaczego topologia nie nadaje się do animacji?

 

dzięki wszystkim za krytykę ;)

Napisano

Najpierw pożeźb w Zbrushu lub i.t.p. ze dwa miesiące żeby trochę anatomii załapać. Refki są bardzo ważne na początku a u Ciebie jakby z głowy i przy braku wyobraźni wizualnej.

Napisano

Trochę przykładów dla pomocy:

 

Ten tutorial mnie nauczył polymodellingu i nieco topologii bazy (antyczny, ale nadal jary)

http://www.3dtotal.com/pages/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php

 

Fraza "face topology" w google da Ci sporo dobrych refek siatki twarzy

http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=face+topology&gbv=2&aq=f&oq=

 

Analogicznie "body topology" refki siatki ciała

http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&sa=1&q=body+topology&aq=f&oq=&start=0

 

Jeśli masz zamiar korzystać z Zbrusha to raczej na topologii ucha chyba nie musisz się jeszcze skupiać. Topologia twarzy i ciała jest ważna jeśli masz zamiar potem je animować, bo linie siatki muszą być zbliżone do linii układu mięśni.

 

I tu znowu google "body muscles":

http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&sa=1&q=body+muscles&aq=f&oq=&start=0

 

Pozdrawiam!

  • Like 1
Napisano
Topologia twarzy i ciała jest ważna jeśli masz zamiar potem je animować, bo linie siatki muszą być zbliżone do linii układu mięśni.

 

tak jak myślałem łatwo nie będzie, ale cóż trzeba próbować :)

 

korzystałem z tego tutorala, znalazłem na 3dm3.com wiec wydaje mi się wartościowy. Fajny rezultat wyszedł autorowi na końcu.

 

dzięki za podpowiedz z dopiskiem topology, sam nie wpadałbym ;) na pewno nie teraz.

 

dzięki wielkie za krytykę jak i za konstruktywna :)

Napisano (edytowane)
a zbrush po co bo nie rozumiem

 

Żeby porzeźbić nie martwiąc się o techniczną stronę, czyli loopy i inne pierdoły.

Edytowane przez dac77
Napisano (edytowane)
Trochę przykładów dla pomocy:

 

Ten tutorial mnie nauczył polymodellingu i nieco topologii bazy (antyczny, ale nadal jary)

http://www.3dtotal.com/pages/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php

Daję plusa do wypowiedzi, bo mnie też się to przyda :) miałem kiedyś podobny tutorial, ale było tam kilka niedopowiedzeń.. W każdym razie osobiście zdecydowanie wolę tą metodę niż modelowanie z boxa, łatwiej chyba osiągnąć twarz podobną do oryginału :)

 

EDIT: hmm tylko jedno pytanie. Jak uniknąć takiego przedzielenia twarzy na pół, jakie najwyraźneij wyszło autorowi tutka?

 

image123.jpeg

Edytowane przez Đraven
Napisano

Za tych czasów jeszcze nie było symmetry. Obiekt jest zmirrorowany przez instance. Potem łączony w całość i weldowane są brzegowe vertice obu połówek. Oczywiście dopiero po ukończeniu pracy albo na szybko na próbę.

Napisano
Za tych czasów jeszcze nie było symmetry. Obiekt jest zmirrorowany przez instance. Potem łączony w całość i weldowane są brzegowe vertice obu połówek. Oczywiście dopiero po ukończeniu pracy albo na szybko na próbę.

Dzięki :) będę musiał zrobić jakąś mordkę w wolnej chwili i opanować tą metodę :)

Napisano

I pamiętaj że postać z tutoriala jest stylizowana. Też nie jest do końca poprawna anatomicznie, bo ma cechy małej dziewczynki a nie kobiety (twarz) a część cech dorosłej osoby. Proporcje oczu do np. ust są zmienione itp. Kolejne tutki:

http://www.cgcookie.com/articles/2009/03/02/human-head-modeling-complete-series

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/headmodeling/index.html

http://www.max3d.pl/tut.php?id=63 (nie mam linki o pełnego ale zawsze mozesz zmienić końcówkę na 64 i masz następną stronę tutka)

Na sieci jest sporo tutków o tej tematyce, więc szukać.

  • Like 1
Napisano
Żeby porzeźbić nie martwiąc się o techniczną stronę, czyli loopy i inne pierdoły.

 

Ale sculptowanie a tradycyjny modeling to co innego i bedzie musial sie od nowego czegos innego uczyc. Ktos moze znac anatomie i robic np w wingsie super mordki a w zbrushu nic ciekawego nie zrobi. Wiec ja do nauki anatomi bym polecal ogladanie masy fotek z anatomia jakies atalsy anatomiczne rysunki, szkice wszystko co moze sie przydac a nie na sile uczyc sie cyfrowego sculptingu by pozniej w poly robic glowy.

Napisano

PICsell ten tutorial z max3d to ten sam który podałem wcześniej, tylko że po ang.

 

tu jest link,

http://www.max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max&sort=&p=120

 

no i nazywaja sie 'Boxmodeling glowy cz.1 (3ds max)' do czesci 8.

 

a tak po za tym to znalazłem chyba fajny tutoraial, http://www.graphic-tutorials.com/modeling/maya/modeling-a-female-head-tutorial.php może się komuś przyda.

 

no i trochę siatek, http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=8911

 

jutro coś wrzucę, bo dziś na tym etapie moja głowa nie nadaje się do pokazywania.

Napisano

@Temporal

Samo oglądanie nic nie daje. Jeśli człowiek nie szkicuje lub rzeźbi to nie wie co widzi. To jest główny problem grafika, że nie tylko musi zauważyć że to co robi jest nie takie jak powinno, ale musi wiedzieć co konkretnie - złe proporcje, uproszczona anatomia, dominacja szczegółów, brak ekspresji. Człowiek patrzy całe życie - a zwłaszcza faceci w każdym wieku - na anatomię, ale to nie znaczy że potrafimy ją odtworzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności