Kario Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Witam, Chce przedstawić nowy program polskiej firmy PIXELPLAN - Flow Architect Studio 3D. Program służy do tworzenia interaktywnych, wirtualnych spacerów oraz prezentacji 3D. Więcej informacji znajduje się na stronie producenta: http://www.pixelplan.pl/ . Zapraszam do zapoznania się z programem.
Tores Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Słabo wyglądają prezentacje ale cena programu nie odstaje na szczęście od nich.
siwy Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Zapotrzebowanie na taki produkt jest, ale żeby się przyjął powinien trzymać jakiś aktualny poziom a to wygląda jak sprzed 10 lat. Czekam na coś bardziej współczesnego.
Kario Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Witam, Wizualizacji na zasadzie swobodnego spaceru nie można porównywać ze statycznymi renderami. Jakość statycznych renderów jeszcze długo będzie znacznie lepsza. Nie można też ich porównywać do grafiki, którą maja nowe gry – nad taka grafika pracują dziesiątki artystów latami a tutaj chodzi o szybkie i sprawne zaprezentowanie obiektu. Fotorealistyczna grafika nie jest potrzebna. Nawet gdybyśmy udostępnili takie możliwości techniczne jak w najnowszych grach to wykorzystanie ich w praktyce byłoby bardzo trudne i nieopłacalne czasowo. Proponuje najpierw spróbować co da się wycisnąć z systemu opartego na oświetleniu diffuse/specular, normal map i dynamicznych cieni (tak jak w doom3 czy enemy territory: quake wars). A tymczasem jest nowa wersja: http://www.pixelplan.pl/download/Flow Architect Studio 3D 1.0 PL.exe, poprawionych zostało sporo rzeczy. Zapraszam do zapoznawania się z naszym programem, i do dawania uwag co do jego funkcjonalności. Ciężko pracujemy nad usprawnieniami i chcemy wziąć pod uwagę wasze opinie.
mamoulian Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Nawet gdybyśmy udostępnili takie możliwości techniczne jak w najnowszych grach to wykorzystanie ich w praktyce byłoby bardzo trudne i nieopłacalne czasowo. Proponuje najpierw spróbować co da się wycisnąć z systemu opartego na oświetleniu diffuse/specular, normal map i dynamicznych cieni (tak jak w doom3 czy enemy territory: quake wars). No nie mówcie(czemu pisze do Ciebie w liczbie mnogiej?), że dodanie pregenerowanego ambient occlusion/gi (technika Piszesz o enginach do gier, ale one zostały stworzone do interaktywnych aplikacji, w których znajdują się ruchome obiekty, dynamiczne oświetlenie, systemy cząstek itp.
Kario Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 No nie mówcie(czemu pisze do Ciebie w liczbie mnogiej?), że dodanie pregenerowanego ambient occlusion/gi (technika Piszesz o enginach do gier, ale one zostały stworzone do interaktywnych aplikacji, w których znajdują się ruchome obiekty, dynamiczne oświetlenie, systemy cząstek itp. Wizualizacje zawieraja elementy ruchome, mają dynamiczne oświetlenie i mają obsługę cząstek (choć jeszcze nie dostarczamy edytora efektów opartych na cząstkach). Pregenerowane GI to technika znacznie prostsza i starsza od używanej przez nas i nie bez powodu grafika czasu rzeczywistego z niej praktycznie zrezygnowała. GI kłóci sie z dynamicznym oświetleniem (oraz z dynamicznym specular) i dynamicznymi cieniami (elementy ruchome). Wizualizacja stworzona z GI po prostu by ich nie miała - ma to wady i zalety. Długi jest też czas oczekiwania na to, żeby zobaczyć efekty pracy (wygenerowanie GI). Jeżeli jednak jest zapotrzebowanie na to, to w którejś wersji to dodamy. Obecnie pracujemy nad SSAO (screen space AO) w czasie rzeczywistym i to pojawi się na pewno. Chcielibyśmy usłyszeć też co myślicie na temat edytora i samego procesu przygotowywania wizualizacji, bo na tym chcemy skupić się w pierwszej kolejności. Z góry dziękuję za dalsze opinie.
claude Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Ciekawe, cena bardzo zachęcająca, gdyby była lepsza jakość już bym kupił. Może ściągne trial w wolnej chwili i przetestuje. Macie do tego programu jakieś tutoriale.
mamoulian Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Edytor się obada a tutaj macie vizkę na engine Crysisa:
Kario Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 claude, W programie jest help. Są też tutoriale. mamoulian, wizualizacja bardzo fajna. Nie widze GI, widzę chyba SSAO i bloom. Widzę shadow mapy, u nas są cienie na stencil'u z uwagi na większą kompatybilność ze starym sprzętem. Jedynie czego w naszym programie nie zrobisz to efektu zmian pór dnia. Podobna jakość powinieneś uzyskać. Naprawdę dużo to kwestia artysty. SSAO, bloom, to będzie.
Hynol Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Wszystko zależy od przygotowanych tekstur - troszkę szkoda że przykłady macie nieco nie z tej epoki - jak z CADa. Można było przygotować troszkę ładniejsze scenki. Ale propozycja ciekawa.
@seba@ Napisano 13 Październik 2009 Napisano 13 Październik 2009 (edytowane) Shadow mapy + ssao + bloom, wszytsko jest w Quest 3d. Na forum programu mozna sciagnac gotowe klocki z tymi efektami. Bardzo fajne wizki mozna tym robic... , na forum jest sporo przykladow. Kario macie za to bardzo dobra cene, dodajcie ssao, bloom, dof w kamerce i inne bajery i sukces murowany. Edytowane 13 Październik 2009 przez @seba@
Kario Napisano 14 Październik 2009 Autor Napisano 14 Październik 2009 Quest 3D to trochę innego rodzaju oprogramowanie. Ma szersze zastosowania. Nasz program służy specyficznie do robienia wizualizacji, i tworzenia z nich gotowych do rozprzestrzenienia plików wykonywalnych. Co do wymienionych efektów, pewnie je dodamy, ale i tak nie będą wykorzystywane. Trzeba pamiętać, ze te efekty wymagają jednak dobrego sprzętu. Wiele osób, które ogląda wizualizacje używa starych komputerow, nootebookow, na których i tak nie wykorzysta się tych efektów. Nasze wizualizacje mogą renderować się nawet na starym sprzęcie. Osobiście wydaje mi sie, ze sam fakt mozliwosci pokazania czegoś w nowy sposob jest istotny. Nawet jeżeli nie będzie zadnego oświetlenia i żadnych efektów to widź takiej wizualizacji może za jej pomocą dowiedzieć się czegoś o projekcie (produkcie), czego w inny sposób nie może. Innymi słowy samo eye candy to nie wszystko. Fotorealizm można lepiej uzyskać na statycznych renderach. Co do przykładów - zgadza się, nie są takie jakbyśmy chcieli. Jesteśmy mała firma, czysto softwarową i ciężko obecnie pozyskać nam odpowiedniej jakości zasoby graficzne. Dla nas w tym momencie najważniejsze jest, żebyście zaczęli korzystać z naszego oprogramowania i żebyśmy np. przez to forum mogli pozyskać informacje co do jego funkcjonalności, co dodać (poza efektami graficznym :) ) i co poprawić.
Kario Napisano 1 Grudzień 2009 Autor Napisano 1 Grudzień 2009 Witam, Nowa wersja programu Flow Architect Studio 3D o nr 1.1.0 jest gotowa do pobrania z naszej strone: http://www.pixelplan.pl. Główną zmianą w tej wersji jest dodanie wsparcia dla Ambient Occlusion. Nie jest to Screen Space Ambient Occlusion ale prawdziwe Ambient Occlusion zrealizowane za pomocą lightmap. W stosunku do SSAO ma wiele zalet np: - lepiej wygląda, - nie zmienia wyglądu w zależności od pozycji kamery i kąta patrzenia, - działa szybciej i nie wymaga nowego sprzętu. Dzięki temu rozwiązaniu wirtualny spacer stworzony w naszym programie wygląda znacznie bardziej naturalnie. W naszym pakiecie znajduje się kompilator AO, który potrafi wyrenderować dla wizualizacji potrzebne lightmapy. W projekcie nie trzeba nic modyfikować, nie trzeba też tworzyć modeli pod kątem lightmap (teksturowanie), współrzędne tekstury dla lightmap modeli są generowane automatycznie. Mam nadzieje, że nowa funkcjonalność się spodoba. Zapraszam do zapoznania się z nową wersją i współpracy przy ustalaniu dalszego kierunku rozwoju naszego oprogramowania.
dokturpotfor Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Czolem, Polecam zapoznac sie z Blender Game Enginem, zintegrowanym z blenderem, darmowym i o wiele bardziej rozbudowanym, stworzenie 'wirtualnego spaceru' trwa jakies 5 minut.
tuall Napisano 2 Grudzień 2009 Napisano 2 Grudzień 2009 co Wy tak rzucacie chłopakowi w twarz inne rozwiązania ? trochę to niezbyt eleganckie. Może lepiej się wypowiadać w temacie tego konkretnego silnika, a nie głównie w tonie "eee kicha tamci to mają lepiej" ? Cena z kosmosu jednak dynamiczne cienie z takim prostokreślnym raytracem to jednak porażka we wnętrzach.
polka dot Napisano 2 Grudzień 2009 Napisano 2 Grudzień 2009 zgadzam się z Hynolem. marudzenie bo projekty są średnie. program ma potencjał, przy odpowiedniej architekturze i ostrożniejszym operowaniu światłem sądzę że można wycisnąć dobre prezentacje, choćby w trakcie prac na projektem. a jeśli chciałbym się bawić w AO to zawsze mogę odpalić vraya u kolegi;)
Kario Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Witam ponownie. Na naszej stronie www pojawił się nowy przykład. Tym razem jest to baza w klimacie Sci-fi. Przykład ma pokazywać wszechstronność naszego oprogramowania. Zapraszam do zapoznania się z przykładem i zachęcam do komentarzy. Link do podstrony z przykładem: http://www.pixelplan.pl/index.php?pid=przyklady&subid=baza
claude Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Czolem, Polecam zapoznac sie z Blender Game Enginem, zintegrowanym z blenderem, darmowym i o wiele bardziej rozbudowanym, stworzenie 'wirtualnego spaceru' trwa jakies 5 minut. Tak to podaj link do tutka albo napisz swojego jeśli można w blenderze zrobić prezentacje czegokolwiek w 5 minut. Chciałbym to zobaczyć!
arev Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Kario, czy chcecie przekwalifikować swój produkt na silnik do gier 3D? Wybacz, ale moim zdaniem kompletnie nie trafiacie w target z tą prezentacją. Powinniście stworzyć scenę typowo architektoniczną. Wypalić światło na teksturach (lub wierzchołkach, jeśli "Flow" to obsługuje), rzucić trochę mocy na shadery i normal mapping i z czymś takim próbować podbijać rynek. Demo z bazą nie powala, jakkolwiek by na nie spojrzeć. Wydajność jest raczej słaba, a efekty są już nie pierwszej świeżości. Z pewnością takie rezultaty można by osiągnąć we wspomnianym wcześniej Blenderze (chociaż oczywiście 5 minut to skrót myślowy), albo w darmowej wersji Unity 3D. Jeśli więc chcecie uszczknąć fragment rynku dla siebie to zainwestujcie w jakąś porządną scenę promującą produkt. Klient nie jest wyrozumiały. Nie doceni produktu jeśli nie zobaczy czegoś imponującego, a artystyczna wizja bazy to zupełnie nie to :) Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej promocji :)
claude Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Szukam oprogramowania, w którym w prosty i szybki sposób mógłbym wsadzić swoje projekty i pokazać w realtime na zasadzie wycieczki. "Flow" wydaje się ciekawe bo tanie i chyba w miarę proste, ale jednocześnie trochę słabe w jakości. Macie jakieś tutoriale do tego "Flow" czy trzeba namęczyć się nad importem i przygotowaniem sceny z maxa. Mi by zależało abym nie musiał spędzać tygodni na opanowanie programu.
Kario Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 Szukam oprogramowania, w którym w prosty i szybki sposób mógłbym wsadzić swoje projekty i pokazać w realtime na zasadzie wycieczki. "Flow" wydaje się ciekawe bo tanie i chyba w miarę proste, ale jednocześnie trochę słabe w jakości. Macie jakieś tutoriale do tego "Flow" czy trzeba namęczyć się nad importem i przygotowaniem sceny z maxa. Mi by zależało abym nie musiał spędzać tygodni na opanowanie programu. Nie zaimportujesz całej sceny z maxa. Możesz jednak podzielić projekt w maxie na mniejsze części, wyeksportować modele - na nich detale. W naszym programie zostanie stworzenie scian i wstawienie świateł - to nie powinno zająć ci dużo czasu. We Flow możesz np. podłożyć sobie rzuty z maxa jako tło i dzięki temu szybko obrysowac bryłami projekt. Jeżeli masz jakieś pytania, czy chciałbyś się czegoś dowiedzieć, to proszę na priv. W miarę możliwości i czasu postaram się pomoc. Zgadzam się z wypowiedziami dotyczącymi przykładów. Jednak nie jest proste zrobić dobry przykład kiedy nie ma się w zespole grafika. Pracujemy nad tym, ale to wymaga czasu, głownie, żeby znaleźć odpowiednia osobę do współpracy.
arev Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Jednak nie jest proste zrobić dobry przykład kiedy nie ma się w zespole grafika. Dlatego w poprzednim poście pisałem o inwestycji. Macie tu całe forum grafików, z których spora część zajmuje się wizualizacjami. Skrobnijcie ogłoszenie w dziale pracy - z pewnością się ktoś odezwie :)
Kario Napisano 29 Styczeń 2010 Autor Napisano 29 Styczeń 2010 (edytowane) Witam, Dostępna jest nowa wersja programu Flow Architect Studio 3D o nr 1.2.0 PL. Największa zmiana jest możliwość importu sceny (projektu) z formatu Wavefront OBJ. Jest też wiele innych zmian, szerzej opisane są tutaj: http://www.pixelplan.pl/flow_changelog.php. Link do programu: http://www.pixelplan.pl/index.php?pid=oferta&subid=download . Zapraszam do komentarzy. Edytowane 29 Styczeń 2010 przez Kario
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się