Skocz do zawartości

Flow Architect Studio 3D


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam,

 

Wizualizacji na zasadzie swobodnego spaceru nie można porównywać ze statycznymi renderami. Jakość statycznych renderów jeszcze długo będzie znacznie lepsza. Nie można też ich porównywać do grafiki, którą maja nowe gry – nad taka grafika pracują dziesiątki artystów latami a tutaj chodzi o szybkie i sprawne zaprezentowanie obiektu. Fotorealistyczna grafika nie jest potrzebna. Nawet gdybyśmy udostępnili takie możliwości techniczne jak w najnowszych grach to wykorzystanie ich w praktyce byłoby bardzo trudne i nieopłacalne czasowo. Proponuje najpierw spróbować co da się wycisnąć z systemu opartego na oświetleniu diffuse/specular, normal map i dynamicznych cieni (tak jak w doom3 czy enemy territory: quake wars).

 

A tymczasem jest nowa wersja: http://www.pixelplan.pl/download/Flow Architect Studio 3D 1.0 PL.exe, poprawionych zostało sporo rzeczy.

 

Zapraszam do zapoznawania się z naszym programem, i do dawania uwag co do jego funkcjonalności. Ciężko pracujemy nad usprawnieniami i chcemy wziąć pod uwagę wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdybyśmy udostępnili takie możliwości techniczne jak w najnowszych grach to wykorzystanie ich w praktyce byłoby bardzo trudne i nieopłacalne czasowo. Proponuje najpierw spróbować co da się wycisnąć z systemu opartego na oświetleniu diffuse/specular, normal map i dynamicznych cieni (tak jak w doom3 czy enemy territory: quake wars).

 

No nie mówcie(czemu pisze do Ciebie w liczbie mnogiej?), że dodanie pregenerowanego ambient occlusion/gi (technika

 

Piszesz o enginach do gier, ale one zostały stworzone do interaktywnych aplikacji, w których znajdują się ruchome obiekty, dynamiczne oświetlenie, systemy cząstek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mówcie(czemu pisze do Ciebie w liczbie mnogiej?), że dodanie pregenerowanego ambient occlusion/gi (technika

 

Piszesz o enginach do gier, ale one zostały stworzone do interaktywnych aplikacji, w których znajdują się ruchome obiekty, dynamiczne oświetlenie, systemy cząstek itp.

 

Wizualizacje zawieraja elementy ruchome, mają dynamiczne oświetlenie i mają obsługę cząstek (choć jeszcze nie dostarczamy edytora efektów opartych na cząstkach). Pregenerowane GI to technika znacznie prostsza i starsza od używanej przez nas i nie bez powodu grafika czasu rzeczywistego z niej praktycznie zrezygnowała. GI kłóci sie z dynamicznym oświetleniem (oraz z dynamicznym specular) i dynamicznymi cieniami (elementy ruchome). Wizualizacja stworzona z GI po prostu by ich nie miała - ma to wady i zalety. Długi jest też czas oczekiwania na to, żeby zobaczyć efekty pracy (wygenerowanie GI). Jeżeli jednak jest zapotrzebowanie na to, to w którejś wersji to dodamy.

Obecnie pracujemy nad SSAO (screen space AO) w czasie rzeczywistym i to pojawi się na pewno.

Chcielibyśmy usłyszeć też co myślicie na temat edytora i samego procesu przygotowywania wizualizacji, bo na tym chcemy skupić się w pierwszej kolejności. Z góry dziękuję za dalsze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claude, W programie jest help. Są też tutoriale.

 

mamoulian, wizualizacja bardzo fajna. Nie widze GI, widzę chyba SSAO i bloom. Widzę shadow mapy, u nas są cienie na stencil'u z uwagi na większą kompatybilność ze starym sprzętem. Jedynie czego w naszym programie nie zrobisz to efektu zmian pór dnia. Podobna jakość powinieneś uzyskać. Naprawdę dużo to kwestia artysty.

SSAO, bloom, to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shadow mapy + ssao + bloom, wszytsko jest w Quest 3d. Na forum programu mozna sciagnac gotowe klocki z tymi efektami. Bardzo fajne wizki mozna tym robic... , na forum jest sporo przykladow. Kario macie za to bardzo dobra cene, dodajcie ssao, bloom, dof w kamerce i inne bajery i sukces murowany.

Edytowane przez @seba@
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quest 3D to trochę innego rodzaju oprogramowanie. Ma szersze zastosowania. Nasz program służy specyficznie do robienia wizualizacji, i tworzenia z nich gotowych do rozprzestrzenienia plików wykonywalnych.

 

Co do wymienionych efektów, pewnie je dodamy, ale i tak nie będą wykorzystywane. Trzeba pamiętać, ze te efekty wymagają jednak dobrego sprzętu. Wiele osób, które ogląda wizualizacje używa starych komputerow, nootebookow, na których i tak nie wykorzysta się tych efektów. Nasze wizualizacje mogą renderować się nawet na starym sprzęcie.

 

Osobiście wydaje mi sie, ze sam fakt mozliwosci pokazania czegoś w nowy sposob jest istotny. Nawet jeżeli nie będzie zadnego oświetlenia i żadnych efektów to widź takiej wizualizacji może za jej pomocą dowiedzieć się czegoś o projekcie (produkcie), czego w inny sposób nie może. Innymi słowy samo eye candy to nie wszystko. Fotorealizm można lepiej uzyskać na statycznych renderach.

 

Co do przykładów - zgadza się, nie są takie jakbyśmy chcieli. Jesteśmy mała firma, czysto softwarową i ciężko obecnie pozyskać nam odpowiedniej jakości zasoby graficzne.

 

Dla nas w tym momencie najważniejsze jest, żebyście zaczęli korzystać z naszego oprogramowania i żebyśmy np. przez to forum mogli pozyskać informacje co do jego funkcjonalności, co dodać (poza efektami graficznym :) ) i co poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nowa wersja programu Flow Architect Studio 3D o nr 1.1.0 jest gotowa do pobrania z naszej strone: http://www.pixelplan.pl. Główną zmianą w tej wersji jest dodanie wsparcia dla Ambient Occlusion. Nie jest to Screen Space Ambient Occlusion ale prawdziwe Ambient Occlusion zrealizowane za pomocą lightmap. W stosunku do SSAO ma wiele zalet np:

- lepiej wygląda,

- nie zmienia wyglądu w zależności od pozycji kamery i kąta patrzenia,

- działa szybciej i nie wymaga nowego sprzętu.

 

Dzięki temu rozwiązaniu wirtualny spacer stworzony w naszym programie wygląda znacznie bardziej naturalnie.

 

W naszym pakiecie znajduje się kompilator AO, który potrafi wyrenderować dla wizualizacji potrzebne lightmapy. W projekcie nie trzeba nic modyfikować, nie trzeba też tworzyć modeli pod kątem lightmap (teksturowanie), współrzędne tekstury dla lightmap modeli są generowane automatycznie.

 

Mam nadzieje, że nowa funkcjonalność się spodoba. Zapraszam do zapoznania się z nową wersją i współpracy przy ustalaniu dalszego kierunku rozwoju naszego oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Wy tak rzucacie chłopakowi w twarz inne rozwiązania ? trochę to niezbyt eleganckie.

 

Może lepiej się wypowiadać w temacie tego konkretnego silnika, a nie głównie w tonie "eee kicha tamci to mają lepiej" ?

 

Cena z kosmosu jednak dynamiczne cienie z takim prostokreślnym raytracem to jednak porażka we wnętrzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Hynolem. marudzenie bo projekty są średnie. program ma potencjał, przy odpowiedniej architekturze i ostrożniejszym operowaniu światłem sądzę że można wycisnąć dobre prezentacje, choćby w trakcie prac na projektem. a jeśli chciałbym się bawić w AO to zawsze mogę odpalić vraya u kolegi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Na naszej stronie www pojawił się nowy przykład. Tym razem jest to baza w klimacie Sci-fi. Przykład ma pokazywać wszechstronność naszego oprogramowania. Zapraszam do zapoznania się z przykładem i zachęcam do komentarzy.

 

Link do podstrony z przykładem: http://www.pixelplan.pl/index.php?pid=przyklady&subid=baza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem,

 

Polecam zapoznac sie z Blender Game Enginem, zintegrowanym z blenderem,

darmowym i o wiele bardziej rozbudowanym, stworzenie 'wirtualnego spaceru'

trwa jakies 5 minut.

 

 

Tak to podaj link do tutka albo napisz swojego jeśli można w blenderze zrobić prezentacje czegokolwiek w 5 minut.

Chciałbym to zobaczyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario, czy chcecie przekwalifikować swój produkt na silnik do gier 3D? Wybacz, ale moim zdaniem kompletnie nie trafiacie w target z tą prezentacją. Powinniście stworzyć scenę typowo architektoniczną. Wypalić światło na teksturach (lub wierzchołkach, jeśli "Flow" to obsługuje), rzucić trochę mocy na shadery i normal mapping i z czymś takim próbować podbijać rynek. Demo z bazą nie powala, jakkolwiek by na nie spojrzeć. Wydajność jest raczej słaba, a efekty są już nie pierwszej świeżości. Z pewnością takie rezultaty można by osiągnąć we wspomnianym wcześniej Blenderze (chociaż oczywiście 5 minut to skrót myślowy), albo w darmowej wersji Unity 3D. Jeśli więc chcecie uszczknąć fragment rynku dla siebie to zainwestujcie w jakąś porządną scenę promującą produkt. Klient nie jest wyrozumiały. Nie doceni produktu jeśli nie zobaczy czegoś imponującego, a artystyczna wizja bazy to zupełnie nie to :)

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej promocji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam oprogramowania, w którym w prosty i szybki sposób mógłbym wsadzić swoje projekty i pokazać w realtime na zasadzie wycieczki. "Flow" wydaje się ciekawe bo tanie i chyba w miarę proste, ale jednocześnie trochę słabe w jakości.

 

Macie jakieś tutoriale do tego "Flow" czy trzeba namęczyć się nad importem i przygotowaniem sceny z maxa. Mi by zależało abym nie musiał spędzać tygodni na opanowanie programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam oprogramowania, w którym w prosty i szybki sposób mógłbym wsadzić swoje projekty i pokazać w realtime na zasadzie wycieczki. "Flow" wydaje się ciekawe bo tanie i chyba w miarę proste, ale jednocześnie trochę słabe w jakości.

 

Macie jakieś tutoriale do tego "Flow" czy trzeba namęczyć się nad importem i przygotowaniem sceny z maxa. Mi by zależało abym nie musiał spędzać tygodni na opanowanie programu.

 

Nie zaimportujesz całej sceny z maxa. Możesz jednak podzielić projekt w maxie na mniejsze części, wyeksportować modele - na nich detale. W naszym programie zostanie stworzenie scian i wstawienie świateł - to nie powinno zająć ci dużo czasu. We Flow możesz np. podłożyć sobie rzuty z maxa jako tło i dzięki temu szybko obrysowac bryłami projekt. Jeżeli masz jakieś pytania, czy chciałbyś się czegoś dowiedzieć, to proszę na priv. W miarę możliwości i czasu postaram się pomoc.

 

Zgadzam się z wypowiedziami dotyczącymi przykładów. Jednak nie jest proste zrobić dobry przykład kiedy nie ma się w zespole grafika. Pracujemy nad tym, ale to wymaga czasu, głownie, żeby znaleźć odpowiednia osobę do współpracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie jest proste zrobić dobry przykład kiedy nie ma się w zespole grafika.

Dlatego w poprzednim poście pisałem o inwestycji. Macie tu całe forum grafików, z których spora część zajmuje się wizualizacjami. Skrobnijcie ogłoszenie w dziale pracy - z pewnością się ktoś odezwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dostępna jest nowa wersja programu Flow Architect Studio 3D o nr 1.2.0 PL. Największa zmiana jest możliwość importu sceny (projektu) z formatu Wavefront OBJ. Jest też wiele innych zmian, szerzej opisane są tutaj: http://www.pixelplan.pl/flow_changelog.php.

Link do programu: http://www.pixelplan.pl/index.php?pid=oferta&subid=download .

Zapraszam do komentarzy.

Edytowane przez Kario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności