Posted September 21, 200915 yr Witam, od jakiegoś czasu chodzi za mną Blender, a ponieważ jedyne moje doświadczenia pochodzą z maxa jest to dla mnie trudna znajomość. Małymi kroczkami staram się dojść do jako takiej wprawy. Zacznę jednak nie od samego środowiska co od modelowania. Wydłubałem taki oto fiński karabin _LINK_. Model zawiera około połowy elementów. Proszę o rzut okiem na rendery i siatki. I tutaj pytania, jak mogę pozbyć się tego wgniecenia (siatka u góry) na poduszce? I tych dziwnych ostrych krawędzi przy gnieździe magazynka? PS: Trzewik (to na końcu kolby) jest chwilowy i będzie redizjanowany :) Edited October 14, 200915 yr by cojots
September 22, 200915 yr To wgniecenie tworzą edge które tworzą trojkątny polygon. W drugim wypadku to też wina trójkątów które źle się smoothują. Siatka to straszny bałagan i jeśli chcesz smoothować obiekt to unikaj trójkątów
September 24, 200915 yr Author Pomogło usunięcie trójkątów, dzięki khatake :) Jeszcze nie wszędzie się ich pozbyłem. Przy rękojeści mam z nimi problem ale może uda się uzyskać pożądany efekt. Mocowanie lufy, komora, czy jak to się zwie do wymiany. Upgrade poniżej.
October 7, 200915 yr Author Dzięki bbandi za słowo motywacji :) Mały up. Brakuje jeszcze otworów i śrub na klamrach trzymających lunetę, jej mocowania i przeróbki tej nieszczęsnej komory.
October 8, 200915 yr Author Eddy__, bbandi dzięki :) Scena będzie. Wyjątkowo rewelacyjna raczej nie. Karabin na drewnianym stole + pale naboi + magazynek + jakieś tam banalne otoczenie. Obecnie pracuje tylko na laptopie i przez samo modelowanie wylewa siódme poty. Nie potrafię jeszcze zoptymalizowac pracy Visty (dopiero się na to przesiadłem) na tyle żeby wszystko płynnie działało. Wątpię jednak żeby cokolwiek dało się tutaj zrobic. Potrzebny szybszy procesor i tyle :/ Tekstury to będzie już głębsza rozkmina. Nos w literaturę i tutki :D To co jest poniżej nie różni się wybitnie od ostatnich renderów ale i tak wrzucę :P mocowanie lunety jest zrobione (brakuję jednej śruby jak właśnie zauważyłem i komora stara. Jak się wywali przy teksturowaniu przerobie :P )
October 10, 200915 yr Author Wybaczcie za post pod postem. Pierwsze podejście do Yafaray, będę próbował z nim współpracowac :)
October 13, 200915 yr Nieźle,ładnie się prezentuje...a propos on tak w oryginale ma zielonkawy kolor?, bo może by jakieś elementy drewniane wrzucić:)...czy to raczej nie tegens..
October 13, 200915 yr widac ze to nie odealny okrag na tubie celownika a co do samego karabinku - uwielbiam takie cacka z zamkiem ryglowanym, swietnie wyszedl:)
October 13, 200915 yr Author bbandi - jak dotąd widziałem takiego Sako tylko w trzech kolorach (czarny, zielony i ostatnio biały (sic!)). Zielony to raczej norma. Specjalistą nie jestem ale kolba jest wykonana z tworzyw sztucznych (i dzięki wielkie producentowi bo byłby problem z materiałem ;] ) M4rcus - chodzi o to, że luneta jest spłaszczona wzdłuż swojej osi? Jest cała ekstrudowana z okręgu, może to takie złudzenie. Mały test Yafaraya (naboje bez skali :P )
October 14, 200915 yr strasznie słabo ten DOF wyszedł :P model ogólnie bardzo mi się podoba, powodzenia ;)
October 16, 200915 yr Author M4rcus- podkręcę to żeby było gładko noted- sam nie wiem jak to się stało, pracował nad tym sztab ludzi :P
Create an account or sign in to comment