Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kiedyś, dawno temu zacząłem bawić się blenderem, postanowiłem wymodelować głowę dziewczyny w low poly, teraz chciałem sobie przypomnieć trochę 3d maxa i przerabiam to na full wypas, jednak widać że sporo mi brakuje doświadczenia z anatomii, Na razie zagęściłem siatkę w paru miejscach i rzeźbiłem oczy. Mam pytanie, czy na prawdę dużo tracę bez Zbrusha? Nie chce mi się tego uczyć a czytam że profesjonalisci rzeźbią w tym obiekty organiczne.

 

Załączam pierwszy model z blendera i ostatni z maxa.

  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Nic nie tracisz. Zbrush czy modeling - liczy się wiedza i doświadczenie. A to co pokazujesz to jakaś konkretna praca czy tak tylko wrzucasz?

Pozwolę sobie zdecydowanie się nie zgodzić z pierwszym zdaniem;)

 

Głowa fajna,dorób szyje i uszy będzie można oceniać.

Pozdr:)

Napisano

Hmm, nie rozumiem pytania czy to konkretna praca, jeśli chodzi o to czy jest zarobkowa to nie, tak sobie dziargam, ale mam zamiar to skończyć.

 

Ucho juz jest, trzeba je tylko dolutować, ostatni screen, no to jak z tym Zbrushem, trudne to jest? Z tego co widziałem to zupełnie inne podejście do modelowania.

Napisano

Myśle że tracisz jednak. Z-brush daje kopa umiejetnościom. Modelowanie organiki w maxie i z brushu to tak jak rysowanie myszką i tabletem. A poza tym 3ds max ssie ; )

Napisano
Ucho juz jest, trzeba je tylko dolutować, ostatni screen, no to jak z tym Zbrushem, trudne to jest? Z tego co widziałem to zupełnie inne podejście do modelowania.

A faktycznie jest ucho,nie oglądałem ostatniego obrazka bo jakiś taki czerwonawy ...;)

Nie wymodelujesz tradycyjnie niektórych rzeczy,modelowanie organiczne bez zbrusha właściwie już nie istnieje.Czy jest trudne to nie wiem,ale jak masz opanowane tradycyjne modelowanie będziesz miał o wiele łatwiej:)

 

Ps.Oczywiście że mysz jest lepsza w 3d maxie czy blenderze ale w zbrushu albo photoshopie to juz chyba nie:)

Napisano
Modelowanie organiki w maxie i z brushu to tak jak rysowanie myszką i tabletem.

chyba raczej tak jak rzezbienie w zbrushu myszka i tabletem :) a nie w maxie i burshu :)

Nie wymodelujesz tradycyjnie niektórych rzeczy

da sie wszystko praktycznie

nie da(?) rady wymodelowac w maxie wedlug mnie tylko takiego super hiper extra wypasistego detalu typu porow jakiejs faktory (np. skory(leather))

Napisano
da sie wszystko praktycznie

nie da(?) rady wymodelowac w maxie wedlug mnie tylko takiego super hiper extra wypasistego detalu typu porow jakiejs faktory (np. skory(leather))

No dobra może trochę przesadziłem,ale to tak dla zachęty;)

Poza tym niektóre rzeczy zajmą duuużo więcej czasu w tradycyjnym modelowaniu,a niektóre nawet nie przyjda do głowy że można wymodelowac,sama swoboda modelowania w zb skłania do tworzenia fajniejszych rzeczy:)

Fakture skóry to akurat można łatwo dobrym bumpem odwalić,ale np. takie super fajne,naturalne ciuchy ze zmarchami,fałdami itd.-to byłby hardcore.

 

Pozdr:)

Napisano

No rozumiem to wszystko, może kiedyś się zajmę Zbrushem i tabletem jak mnie życie zmusi, a do ciuchów w maxie chyba jest mod? i całkiem fajnie się tym fałduje chociaż sporo losowości :)

Napisano

A więc ;)

Fajna zabawka ale to ewidentnie stworzone pod tablet. Przy pracy myszką to trochę tak jakby grać na klawiaturze w cunterstrike'a.

Mam wrażenie że w tradycyjnym modelingu mam większą kontrolę żeby osiągnąć zamierzony efekt, w Zbrushu to bardziej takie " a może coś fajnego wyjdzie", nadaje się do robienia tych diabełków i potworków najbardziej. Rozumiem że można zrobić model w 3dmax i dokończyć w Zbrushu dodająć jakieś tam pryszcze, tylko czy nie można tego samego zrobić teksturą?

 

Zbrush na pewno ma sens i pewnie jeszcze kiedyś zmienie zdanie ale na dzisiaj to bardziej kocham 3dmaxa :)

Napisano

kingwins to w counter strike nie gra sie klawiatura? sama mycha chyba nie da rady :P

 

a co do zrbush to jest tylko narzedzie w niektorych sytuacjach jest niezastapione ale to wszystko kwestia co chce sie robic i nie warto sluchac kogos kto specjalnie przymusza sie do tego programu bo ze w maxie niby sie nie da organiki robic. Wielu tutaj userow slynelo z robienia niezlego detalu w samym maxie czy innym "tradycyjnym sofcie". Zbrush pozwala na robienie ekstrymalnego detalu nie powiem ze do budowania formy sie nie nadaje bo sie nadaje ale nie jest koniecznie potrzebny. Mozna smialo uczyc sie anatomi i robic glowki w maxie i nadal trzymac poziom. W danym momencie powiesz sobie ze max cie ogranicza i wtedy przeskoczysz sobie na takiego zbrusha by wyciagnac jeszcze wiecej.

Napisano
a co do zrbush to jest tylko narzedzie w niektorych sytuacjach jest niezastapione ale to wszystko kwestia co chce sie robic i nie warto sluchac kogos kto specjalnie przymusza sie do tego programu bo ze w maxie niby sie nie da organiki robic.

Jak mi pokażesz organike z maxa,z detalami na teksturze na takim poziomie jak niektóre modele z linka tweety'ego,to się zgodzę;).Nikt zresztą nikogo nie przymusza tylko pokazuje możliwości...

Mozna smialo uczyc sie anatomi i robic glowki w maxie i nadal trzymac poziom.

Nawet trzeba robić główki w maxie,bez umiejetności robienia dobrej bazy daleko sie nie zajedzie.Co nie zmienia faktu że odwlekanie nauki zbrusha to unikanie nieuniknionego...

 

Pozdr:)

Napisano

Mafida--> taki przyklad na szybko swietny model w zwyklym sofcie --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=297458&page=2&pp=50

duzo jest/bylo takich grafikow jak np. Kolby Jukes

a co do bazy to tez (wedlug mnie ) nie prawda mozna robi cuda ze zwyklego boxa wiec umiejetnosc robienia bazy jest zbedna :) choc napewno dzieki dobrej bazie mozna szybciej osiagnac dany efekt. Wystarczy tylko opanowac funkcje retopology ;)

 

jesli chodzi o twoj poprzedni post to wiadomo, ze dzieki bumpowi mozna szybko cos zrobic ale w tym wypadku chodzilo mi o wymodelowanie tego a nie nakladanie na mape :)

Napisano
Mafida--> taki przyklad na szybko swietny model w zwyklym sofcie --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=297458&page=2&pp=50

Fajne ale to jeszcze nie to.Zresztą na 3 stronie cytuję:"The character is now done at the xsi stage and I'm going back to zbrush for final touches and finer details.";)

a co do bazy to tez (wedlug mnie ) nie prawda mozna robi cuda ze zwyklego boxa wiec umiejetnosc robienia bazy jest zbedna :) choc napewno dzieki dobrej bazie mozna szybciej osiagnac dany efekt. Wystarczy tylko opanowac funkcje retopology ;)

Tutaj akurat sam sobie odpowiedziałeś---szybciej:)....Wiem co można z boxa:P

jesli chodzi o twoj poprzedni post to wiadomo, ze dzieki bumpowi mozna szybko cos zrobic ale w tym wypadku chodzilo mi o wymodelowanie tego a nie nakladanie na mape :)

Ale co za różnica czy wymodelujesz i wypalisz na mapke,czy namalujesz mapke np.displacement.Oszywiście ta pierwsza wersja jest łatwiejsza do wykonania...

Święte wojny o zbrusha hehe:) Jak ktoś potrafi to i w wingsie zaczaruje tak, że szczęki opadną.

Prawda:)

 

Ja już kończe z tym offtopem:)

 

kingwins-dawaj update z uchem przyspawanym i szyją:).Do panienek zbrusha nie potrzebujesz bo maja gładką cere:P

Napisano

Zgadzam się z Temporalem i nielotem, nie musisz jeśli nie chcesz a ja bym niektórym nawet zabronił patrząc na to co robią.

Twarz wygląda naprawdę fajnie, ciesze się że robisz ją tradycyjnie i mam nadzieję że tradycyjnie ją skończysz. Siatkę poprowadziłbym inaczej ale dużo ważniejsze jest że czujesz kształty. Topologia to sprawa drugorzędna i czysto techniczna.

Napisano

Spokojnie na razie się bawię w dopieszczanie detali, tak jak pisałem wyjściowym modelem był model low poly który kiedyś zrobiłem, dlatego topografia siatki może być lekko niewłaściwa, ale to nic :) staram się dopieścić teraz poszczególne elementy, powieki już mam za sobą, teraz nosek i usta, potem policzka i w sumie można robić gałki oczne, jak to skończę to na pewno pokażę, a poźniej poproszę o jakąś potworną pomoc przy robieniu włosów :)

Napisano

Dzisiaj zrobiłem nos, wrzucam render z jeszcze nieprzylutowanym uchem ale widac przynajmniej, no to jeszcze usa, gałki oczne, potem szyja i można się męczyć z materiałami :(

Napisano

Ogólnie bardzo dobrze Ci idzie. Mógłbyś troszeczkę cofnąć nos do tyłu i delikatnie go pomniejszyć chociaż są i takie nosy i wcale nie jest to jakiś błąd.

Jeżeli mogę coś poradzić to gałkę oczną powinieneś mieć wymodelowaną od początku wtedy łatwiej by Ci było wymodelować powieki i nie musiałbyś ich później poprawiać. Tylko zrób te oczy odpowiedniej wielkości i w odpowiednim rozstawie żeby uniknąć ewentualnych błędów.

Powodzenia.

Napisano

Wszędzie piszą że gałka oczna ma około 25mm średnicy a rozstaw oczu wynosi średnio 65mm(od środka do środka oka). However, spojówki trochę przedłużają oczy w stronę nosa i odległość między oczyma wynosi szerokość jednego oka.

Zapodałbyś jakieś ujęcie z frontu to by można lepiej ocenić czy te oczy mają odpowiedni rozmiar.

Napisano

To wszystko jest fajne tylko że ja nie mam głowy zrobionej w skali a i nie mam jak tej skali zrobić (nie mam modeliki tylko zdjęcia) więc to że średnica oka ma 1 cal nie wiele mi daje, wolałbym jakieś szkice anatomiczne :/

Napisano

kingwins trochę się denerwuje jak słyszy wasze rady, albo mnie się tak wydaje przez ten awatar. Ja dam jedną radę. Przy przejściu nosa do policzka jest taki grzbiet. Jak go uwypuklisz trochę to nos będzie od razu wydawał się mniejszy, a modelka będzie zadowolona ze swojej podobizny.

Napisano

No to zawsze możesz to zrobić na zasadzie proporcji: sphera- 2.5 jednostek średnicy, odległość między spherami 6.5 jenostek a potem przeskalować całość i umieścić w głowie.

A co do skali sceny to polecam robić wszystko pod konkretne wymiary bo czasami ułatwia to modelowanie nawet organiki a na pewno bardzo pomaga przy tworzeniu materiałów i oświetlaniu sceny.

Na cgtalku jest dział Artistic Anatomy and Figurative Art powinno tam być sporo linków do różnego rodzaju szkiców itp.

Napisano

Masz rację że pytasz o rozmiar gałki ocznej,bo narazie jest o wiele za duża.Tak na oko o 1/3 spokojnie byś mógł zmniejszyć.Cała reszta modelu bardzo fajna.To że nie masz modelu w skali nie powinoo przeszkadzać,przeskaluj mniej więcej cała główkę,niech ma powiedzmy ze 24 cm wysokości z tym kawałkiem szyji,potem zrób oko tak jak Tomala pisał na 25mm i mniej więcej masz dopasowane.To nie samolot 10% w te czy wewte nie powinno miec większego znaczenia...

 

Pozdr:)

Napisano

Chciałoby się zrobić te oczy poprawnie, zgodnie z tym co piszą w książkach ale coś mi tu nie pasuje.

Na obrazkach poniżej przedstawiłem oczy według wymiarów: 25mm-średnica oka, 65mm rozstaw oczu. Te większe oczy były dotychczas używane przeze mnie i wydawało się że jest spoko(obrazek na samej górze jest z takimi właśnie oczami) choć jak widać są one wyraźnie większe.

 

oczywymiary.jpg

 

Poniżej porównałem takie oczy ze znalezionymi w necie zdjęciami i wychodzi na to że to co wystaje spod powiek ma spokojnie 25mm a nawet więcej a przecież nie widać całej gałki ocznej.

 

oczywymiary2.jpg

 

Zmierzyłem też swoje oko i ma na pewno więcej niż 25mm szerokości, mówię o samej widocznej części gałki bez żadnych spojówek itp. Chciałem zamieścić fotę z linijką ale cosik niewyraźne zdjęcie z telefonu a aparatu akurat nie mam pod ręką.

 

Czyli co? w książkach pierdoły piszą czy jaki ****?

Napisano

Hmm,myśle że wymiar 25 mm jest ok.Nawet na tych zdjęciach co pokazałeś właściwie te małe oczka pasują.Wydaje mi się że po prostu to co widac przy otwartym oku to właściwie cała jego średnica,oczywiście możesz mieć trochę większą gałkę oczną niż te standardowe 2,5 cm.Chociażby 2 metrowy koszykarz będzie miał pewnie większą średnice oka niż koleś o wzroście 1,5m.

Napisano

Wielkie dzięki Tomala, bardzo użyteczne zdjęcia, myslę że to możnaby gdzies przykleić (o tych oczach) bo sam szukałem tego dość dobrze i nigdzie nie mogłem znaleźć :/

 

Ucho przeszczepione, przywelduję jak już będę zadowolony z reszty w 100%, bo potem by mi tylko przeszkadzało

Napisano

Ja jak ostatnio jakiś łeb robiłem to też zrobiłem oczy za duże odrobinę i teraz je chyba przerobię.

Wydawało mi się że są spoko ale jak tak prześwietliłem to wyszło że gałka oczna sięga do brwi.

okox.th.jpg

Napisano
Ja jak ostatnio jakiś łeb robiłem to też zrobiłem oczy za duże odrobinę i teraz je chyba przerobię.

Wydawało mi się że są spoko ale jak tak prześwietliłem to wyszło że gałka oczna sięga do brwi.

 

Przecież to elfka(widać po uszach),musi miec większe oczy żeby celnie z łuku strzelać.Pamiętam że Legolas we Władcy Pierścieni też miał lepszy wzrok od przeciętnych śmiertelników-to i gałki oczne musiał miec większe;)

Napisano

Dobrze jest,nie wiem czy gałki oczne jeszcze trochę nie za duże.Napewno powieki za cieńkie jak dla mnie.Mógłbyś włączyć symmetry i pokazać bez tego szwu pośrodku,i jakiś widoczek z profila.

Napisano

Jest dobrze... a właściwie to już mafida napisał wszystko, ja jeszcze dodam że górna część nosa jest za szeroka i za płaska. Oblookaj jakieś referki z tym nosem a co do zagęszczania to mi się wydaje że jest już dobrze, pokazałeś wszystko co trzeba za pomocą zwykłej geometrii a reszta to już chyba zbrush i mapki... :D

Napisano

Nie przesadzaj. To kwestia pokombinowania z siatką i zweldowania paru vertexów. No chyba że zagęściłeś siatę tak że już nic z tym nie zrobisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności