kingwins Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Kiedyś, dawno temu zacząłem bawić się blenderem, postanowiłem wymodelować głowę dziewczyny w low poly, teraz chciałem sobie przypomnieć trochę 3d maxa i przerabiam to na full wypas, jednak widać że sporo mi brakuje doświadczenia z anatomii, Na razie zagęściłem siatkę w paru miejscach i rzeźbiłem oczy. Mam pytanie, czy na prawdę dużo tracę bez Zbrusha? Nie chce mi się tego uczyć a czytam że profesjonalisci rzeźbią w tym obiekty organiczne. Załączam pierwszy model z blendera i ostatni z maxa.
Lucek Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Nic nie tracisz. Zbrush czy modeling - liczy się wiedza i doświadczenie. A to co pokazujesz to jakaś konkretna praca czy tak tylko wrzucasz?
mafida Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Nic nie tracisz. Zbrush czy modeling - liczy się wiedza i doświadczenie. A to co pokazujesz to jakaś konkretna praca czy tak tylko wrzucasz? Pozwolę sobie zdecydowanie się nie zgodzić z pierwszym zdaniem;) Głowa fajna,dorób szyje i uszy będzie można oceniać. Pozdr:)
kingwins Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 Hmm, nie rozumiem pytania czy to konkretna praca, jeśli chodzi o to czy jest zarobkowa to nie, tak sobie dziargam, ale mam zamiar to skończyć. Ucho juz jest, trzeba je tylko dolutować, ostatni screen, no to jak z tym Zbrushem, trudne to jest? Z tego co widziałem to zupełnie inne podejście do modelowania.
norden Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Myśle że tracisz jednak. Z-brush daje kopa umiejetnościom. Modelowanie organiki w maxie i z brushu to tak jak rysowanie myszką i tabletem. A poza tym 3ds max ssie ; )
kingwins Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 ehh i kolejna nowość dla mnie, nie lubię tabletek :) bawiłem się tym u kumpla ale jakoś wolę porządną mysz
mafida Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Ucho juz jest, trzeba je tylko dolutować, ostatni screen, no to jak z tym Zbrushem, trudne to jest? Z tego co widziałem to zupełnie inne podejście do modelowania. A faktycznie jest ucho,nie oglądałem ostatniego obrazka bo jakiś taki czerwonawy ...;) Nie wymodelujesz tradycyjnie niektórych rzeczy,modelowanie organiczne bez zbrusha właściwie już nie istnieje.Czy jest trudne to nie wiem,ale jak masz opanowane tradycyjne modelowanie będziesz miał o wiele łatwiej:) Ps.Oczywiście że mysz jest lepsza w 3d maxie czy blenderze ale w zbrushu albo photoshopie to juz chyba nie:)
nielot007 Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Modelowanie organiki w maxie i z brushu to tak jak rysowanie myszką i tabletem. chyba raczej tak jak rzezbienie w zbrushu myszka i tabletem :) a nie w maxie i burshu :) Nie wymodelujesz tradycyjnie niektórych rzeczy da sie wszystko praktycznie nie da(?) rady wymodelowac w maxie wedlug mnie tylko takiego super hiper extra wypasistego detalu typu porow jakiejs faktory (np. skory(leather))
mafida Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 da sie wszystko praktycznie nie da(?) rady wymodelowac w maxie wedlug mnie tylko takiego super hiper extra wypasistego detalu typu porow jakiejs faktory (np. skory(leather)) No dobra może trochę przesadziłem,ale to tak dla zachęty;) Poza tym niektóre rzeczy zajmą duuużo więcej czasu w tradycyjnym modelowaniu,a niektóre nawet nie przyjda do głowy że można wymodelowac,sama swoboda modelowania w zb skłania do tworzenia fajniejszych rzeczy:) Fakture skóry to akurat można łatwo dobrym bumpem odwalić,ale np. takie super fajne,naturalne ciuchy ze zmarchami,fałdami itd.-to byłby hardcore. Pozdr:)
kingwins Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 No rozumiem to wszystko, może kiedyś się zajmę Zbrushem i tabletem jak mnie życie zmusi, a do ciuchów w maxie chyba jest mod? i całkiem fajnie się tym fałduje chociaż sporo losowości :)
kingwins Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 w takim razie pytanie, czy Zbrush bez tableta to dobry pomysł czy lepiej nie podchodzić?
mafida Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Spróbuj,napewno jest trudniej myszką ale są tacy co i mycha świetne rzeczy tworzą. Ściągaj triala i się pobaw;) http://www.pixologic.com/zbrush/trial/ A jak stwierdzisz że jest dziwny to masz jeszcze mudboxa,trochę normalniejszy na początku może się wydawać;) http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=13565063&siteID=123112
tweety Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 http://zbrushcentral.com/zbc/featured2col.php Przeglądnij sobie i zadaj sobie pytanie: czy to jest fajne? Jeśli odpowiesz "tak, to jest fajne", zacznij uczyć się Z-brush'a.
kingwins Napisano 27 Wrzesień 2009 Autor Napisano 27 Wrzesień 2009 A więc ;) Fajna zabawka ale to ewidentnie stworzone pod tablet. Przy pracy myszką to trochę tak jakby grać na klawiaturze w cunterstrike'a. Mam wrażenie że w tradycyjnym modelingu mam większą kontrolę żeby osiągnąć zamierzony efekt, w Zbrushu to bardziej takie " a może coś fajnego wyjdzie", nadaje się do robienia tych diabełków i potworków najbardziej. Rozumiem że można zrobić model w 3dmax i dokończyć w Zbrushu dodająć jakieś tam pryszcze, tylko czy nie można tego samego zrobić teksturą? Zbrush na pewno ma sens i pewnie jeszcze kiedyś zmienie zdanie ale na dzisiaj to bardziej kocham 3dmaxa :)
Temporal Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 kingwins to w counter strike nie gra sie klawiatura? sama mycha chyba nie da rady :P a co do zrbush to jest tylko narzedzie w niektorych sytuacjach jest niezastapione ale to wszystko kwestia co chce sie robic i nie warto sluchac kogos kto specjalnie przymusza sie do tego programu bo ze w maxie niby sie nie da organiki robic. Wielu tutaj userow slynelo z robienia niezlego detalu w samym maxie czy innym "tradycyjnym sofcie". Zbrush pozwala na robienie ekstrymalnego detalu nie powiem ze do budowania formy sie nie nadaje bo sie nadaje ale nie jest koniecznie potrzebny. Mozna smialo uczyc sie anatomi i robic glowki w maxie i nadal trzymac poziom. W danym momencie powiesz sobie ze max cie ogranicza i wtedy przeskoczysz sobie na takiego zbrusha by wyciagnac jeszcze wiecej.
mafida Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 a co do zrbush to jest tylko narzedzie w niektorych sytuacjach jest niezastapione ale to wszystko kwestia co chce sie robic i nie warto sluchac kogos kto specjalnie przymusza sie do tego programu bo ze w maxie niby sie nie da organiki robic. Jak mi pokażesz organike z maxa,z detalami na teksturze na takim poziomie jak niektóre modele z linka tweety'ego,to się zgodzę;).Nikt zresztą nikogo nie przymusza tylko pokazuje możliwości... Mozna smialo uczyc sie anatomi i robic glowki w maxie i nadal trzymac poziom. Nawet trzeba robić główki w maxie,bez umiejetności robienia dobrej bazy daleko sie nie zajedzie.Co nie zmienia faktu że odwlekanie nauki zbrusha to unikanie nieuniknionego... Pozdr:)
nielot007 Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Mafida--> taki przyklad na szybko swietny model w zwyklym sofcie --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=297458&page=2&pp=50 duzo jest/bylo takich grafikow jak np. Kolby Jukes a co do bazy to tez (wedlug mnie ) nie prawda mozna robi cuda ze zwyklego boxa wiec umiejetnosc robienia bazy jest zbedna :) choc napewno dzieki dobrej bazie mozna szybciej osiagnac dany efekt. Wystarczy tylko opanowac funkcje retopology ;) jesli chodzi o twoj poprzedni post to wiadomo, ze dzieki bumpowi mozna szybko cos zrobic ale w tym wypadku chodzilo mi o wymodelowanie tego a nie nakladanie na mape :)
Lucek Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Święte wojny o zbrusha hehe:) Jak ktoś potrafi to i w wingsie zaczaruje tak, że szczęki opadną.
mafida Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Mafida--> taki przyklad na szybko swietny model w zwyklym sofcie --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=297458&page=2&pp=50 Fajne ale to jeszcze nie to.Zresztą na 3 stronie cytuję:"The character is now done at the xsi stage and I'm going back to zbrush for final touches and finer details.";) a co do bazy to tez (wedlug mnie ) nie prawda mozna robi cuda ze zwyklego boxa wiec umiejetnosc robienia bazy jest zbedna :) choc napewno dzieki dobrej bazie mozna szybciej osiagnac dany efekt. Wystarczy tylko opanowac funkcje retopology ;) Tutaj akurat sam sobie odpowiedziałeś---szybciej:)....Wiem co można z boxa:P jesli chodzi o twoj poprzedni post to wiadomo, ze dzieki bumpowi mozna szybko cos zrobic ale w tym wypadku chodzilo mi o wymodelowanie tego a nie nakladanie na mape :) Ale co za różnica czy wymodelujesz i wypalisz na mapke,czy namalujesz mapke np.displacement.Oszywiście ta pierwsza wersja jest łatwiejsza do wykonania... Święte wojny o zbrusha hehe:) Jak ktoś potrafi to i w wingsie zaczaruje tak, że szczęki opadną. Prawda:) Ja już kończe z tym offtopem:) kingwins-dawaj update z uchem przyspawanym i szyją:).Do panienek zbrusha nie potrzebujesz bo maja gładką cere:P
Gomez Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Zgadzam się z Temporalem i nielotem, nie musisz jeśli nie chcesz a ja bym niektórym nawet zabronił patrząc na to co robią. Twarz wygląda naprawdę fajnie, ciesze się że robisz ją tradycyjnie i mam nadzieję że tradycyjnie ją skończysz. Siatkę poprowadziłbym inaczej ale dużo ważniejsze jest że czujesz kształty. Topologia to sprawa drugorzędna i czysto techniczna.
kingwins Napisano 27 Wrzesień 2009 Autor Napisano 27 Wrzesień 2009 Spokojnie na razie się bawię w dopieszczanie detali, tak jak pisałem wyjściowym modelem był model low poly który kiedyś zrobiłem, dlatego topografia siatki może być lekko niewłaściwa, ale to nic :) staram się dopieścić teraz poszczególne elementy, powieki już mam za sobą, teraz nosek i usta, potem policzka i w sumie można robić gałki oczne, jak to skończę to na pewno pokażę, a poźniej poproszę o jakąś potworną pomoc przy robieniu włosów :)
kingwins Napisano 27 Wrzesień 2009 Autor Napisano 27 Wrzesień 2009 Dzisiaj zrobiłem nos, wrzucam render z jeszcze nieprzylutowanym uchem ale widac przynajmniej, no to jeszcze usa, gałki oczne, potem szyja i można się męczyć z materiałami :(
Lucek Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Ale kinol. Przywelduj to ucho. A poza tym to nie ma co pisać
Tomala Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Ogólnie bardzo dobrze Ci idzie. Mógłbyś troszeczkę cofnąć nos do tyłu i delikatnie go pomniejszyć chociaż są i takie nosy i wcale nie jest to jakiś błąd. Jeżeli mogę coś poradzić to gałkę oczną powinieneś mieć wymodelowaną od początku wtedy łatwiej by Ci było wymodelować powieki i nie musiałbyś ich później poprawiać. Tylko zrób te oczy odpowiedniej wielkości i w odpowiednim rozstawie żeby uniknąć ewentualnych błędów. Powodzenia.
kingwins Napisano 2 Październik 2009 Autor Napisano 2 Październik 2009 Nie moge znaleźć nigdzie proporcji gałek ocznych do reszty :(
kingwins Napisano 3 Październik 2009 Autor Napisano 3 Październik 2009 zrobiłem te gałki na wyczucie i tak wyszło:
Tomala Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Wszędzie piszą że gałka oczna ma około 25mm średnicy a rozstaw oczu wynosi średnio 65mm(od środka do środka oka). However, spojówki trochę przedłużają oczy w stronę nosa i odległość między oczyma wynosi szerokość jednego oka. Zapodałbyś jakieś ujęcie z frontu to by można lepiej ocenić czy te oczy mają odpowiedni rozmiar.
kingwins Napisano 3 Październik 2009 Autor Napisano 3 Październik 2009 To wszystko jest fajne tylko że ja nie mam głowy zrobionej w skali a i nie mam jak tej skali zrobić (nie mam modeliki tylko zdjęcia) więc to że średnica oka ma 1 cal nie wiele mi daje, wolałbym jakieś szkice anatomiczne :/
dac77 Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 kingwins trochę się denerwuje jak słyszy wasze rady, albo mnie się tak wydaje przez ten awatar. Ja dam jedną radę. Przy przejściu nosa do policzka jest taki grzbiet. Jak go uwypuklisz trochę to nos będzie od razu wydawał się mniejszy, a modelka będzie zadowolona ze swojej podobizny.
Tomala Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 No to zawsze możesz to zrobić na zasadzie proporcji: sphera- 2.5 jednostek średnicy, odległość między spherami 6.5 jenostek a potem przeskalować całość i umieścić w głowie. A co do skali sceny to polecam robić wszystko pod konkretne wymiary bo czasami ułatwia to modelowanie nawet organiki a na pewno bardzo pomaga przy tworzeniu materiałów i oświetlaniu sceny. Na cgtalku jest dział Artistic Anatomy and Figurative Art powinno tam być sporo linków do różnego rodzaju szkiców itp.
kingwins Napisano 3 Październik 2009 Autor Napisano 3 Październik 2009 ale ja nie chcę żeby ona była zadowolona :D
mafida Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Masz rację że pytasz o rozmiar gałki ocznej,bo narazie jest o wiele za duża.Tak na oko o 1/3 spokojnie byś mógł zmniejszyć.Cała reszta modelu bardzo fajna.To że nie masz modelu w skali nie powinoo przeszkadzać,przeskaluj mniej więcej cała główkę,niech ma powiedzmy ze 24 cm wysokości z tym kawałkiem szyji,potem zrób oko tak jak Tomala pisał na 25mm i mniej więcej masz dopasowane.To nie samolot 10% w te czy wewte nie powinno miec większego znaczenia... Pozdr:)
_Arti_ Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Jakie to fajne! :> A skąd ucho przeszczepione? ^^'
Tomala Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Chciałoby się zrobić te oczy poprawnie, zgodnie z tym co piszą w książkach ale coś mi tu nie pasuje. Na obrazkach poniżej przedstawiłem oczy według wymiarów: 25mm-średnica oka, 65mm rozstaw oczu. Te większe oczy były dotychczas używane przeze mnie i wydawało się że jest spoko(obrazek na samej górze jest z takimi właśnie oczami) choć jak widać są one wyraźnie większe. Poniżej porównałem takie oczy ze znalezionymi w necie zdjęciami i wychodzi na to że to co wystaje spod powiek ma spokojnie 25mm a nawet więcej a przecież nie widać całej gałki ocznej. Zmierzyłem też swoje oko i ma na pewno więcej niż 25mm szerokości, mówię o samej widocznej części gałki bez żadnych spojówek itp. Chciałem zamieścić fotę z linijką ale cosik niewyraźne zdjęcie z telefonu a aparatu akurat nie mam pod ręką. Czyli co? w książkach pierdoły piszą czy jaki ****?
mafida Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Hmm,myśle że wymiar 25 mm jest ok.Nawet na tych zdjęciach co pokazałeś właściwie te małe oczka pasują.Wydaje mi się że po prostu to co widac przy otwartym oku to właściwie cała jego średnica,oczywiście możesz mieć trochę większą gałkę oczną niż te standardowe 2,5 cm.Chociażby 2 metrowy koszykarz będzie miał pewnie większą średnice oka niż koleś o wzroście 1,5m.
KLICEK Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 oko nie rosnie... tak gdzies slyszalem ;) od dziecka do starego dziada jest takie samo. Dziwny klimat z tym 2,5 cm ;)
mafida Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 oko nie rosnie... tak gdzies slyszalem ;) od dziecka do starego dziada jest takie samo. Dziwny klimat z tym 2,5 cm ;) Z tego co jeszcze pamiętam ze szkoły to trochę rosną,aczkolwiek zmieniają sie chyba najmniej ze wszystkich organów:) Nie wiem czy to autentyk,ale jeśli tak to widać że oko za duże nie jest;) http://www.youtube.com/watch?v=FanxCxeaYBE&feature=related
ptaszek Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Autentyk. tez myslalem ze jest wieksze :)
kingwins Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Wielkie dzięki Tomala, bardzo użyteczne zdjęcia, myslę że to możnaby gdzies przykleić (o tych oczach) bo sam szukałem tego dość dobrze i nigdzie nie mogłem znaleźć :/ Ucho przeszczepione, przywelduję jak już będę zadowolony z reszty w 100%, bo potem by mi tylko przeszkadzało
Tomala Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Ja jak ostatnio jakiś łeb robiłem to też zrobiłem oczy za duże odrobinę i teraz je chyba przerobię. Wydawało mi się że są spoko ale jak tak prześwietliłem to wyszło że gałka oczna sięga do brwi.
mafida Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Ja jak ostatnio jakiś łeb robiłem to też zrobiłem oczy za duże odrobinę i teraz je chyba przerobię. Wydawało mi się że są spoko ale jak tak prześwietliłem to wyszło że gałka oczna sięga do brwi. Przecież to elfka(widać po uszach),musi miec większe oczy żeby celnie z łuku strzelać.Pamiętam że Legolas we Władcy Pierścieni też miał lepszy wzrok od przeciętnych śmiertelników-to i gałki oczne musiał miec większe;)
kingwins Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 ehhh, zaczynam mieć dość, zagęszczam siatkę i im dłużej to robię tym mam bardziej wrażenie że jest gorzej...
mafida Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Dobrze jest,nie wiem czy gałki oczne jeszcze trochę nie za duże.Napewno powieki za cieńkie jak dla mnie.Mógłbyś włączyć symmetry i pokazać bez tego szwu pośrodku,i jakiś widoczek z profila.
Tomala Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Jest dobrze... a właściwie to już mafida napisał wszystko, ja jeszcze dodam że górna część nosa jest za szeroka i za płaska. Oblookaj jakieś referki z tym nosem a co do zagęszczania to mi się wydaje że jest już dobrze, pokazałeś wszystko co trzeba za pomocą zwykłej geometrii a reszta to już chyba zbrush i mapki... :D
kingwins Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 no właśnie, ja już na tym wymiękam, pozyczylem tablet i właczam zbrusha :)
Lucek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Nie przesadzaj. To kwestia pokombinowania z siatką i zweldowania paru vertexów. No chyba że zagęściłeś siatę tak że już nic z tym nie zrobisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się