Skocz do zawartości

Postać3D: Twarz optymistki :)


kingwins

Rekomendowane odpowiedzi

Tekstura jest dobra,nie musi wyglądać jak manekin z makeupem:P

Aczkolwiek te ciemniejsza miejsca na renderze trochę rażą,nie wiem czy nie za mocny masz kanał diffuse(unscattered),może by trochę zmniejszyć unscattered diffuse weight-będzie więcej z shadera się renderowało a mniej z teksturki diffuse...

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Okazało się że po dłuuugiej przerwie na robienie włosów zapomniałem który materiał mam użyć na twarz, użyłem złego (stąd te brudy między innymi), teraz daję render z tym co powinien być, epic faile się zdarzają

 

new_composition1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zwrócił uwagi na ucho. Jest trochę zbyt masywne (w takim sensie, że nie przepuszcza światła, jest matowe i jakby z gumy). W kilu miejscach, takich jak właśnie to ucho, przydałoby się trochę czerwieni. Pod skórą ciało cały czas pompuje krew, warto o tym pamiętać. Fotografie mogą tego nie łapać, ale oko na pewno widzi. Jeśli zależy Ci na realizmie, to lepiej przesadzić właśnie w te stronę niż w kierunku takiego surowego równania kolorów. Powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ale właśnie co patrze na jej foto to ona ma ucho jakby z gumy, zero zaczerwienień, nawet wpada w jakiś żółty kolor ten ślimak w uchu a ten na zwenątrz (rynienka) nie jest taki żółty ale nie przepuszcza swiatła :/ może faktycznie fota nie ukazuje tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje Ci sprawdzić to u modelki o ile masz możliwość. To o czym pisałem jest zależne od światła i okoliczności. Zdjęcie to uchwycenie człowieka w ułamku jego życia, często może wyjść do siebie niepodobny lub w jakiś stopniu odrealniony właśnie na zdjęciu. Wiadomo, że inaczej widać będzie ucho gdy podświetli się je latarką a inaczej gdy będzie to ucho w cieniu na ciemnym tle :)

 

Jeśli już będziesz mógł je sprawdzić, to zobacz jak się u niej mają włosy na szyi, czy przypadkiem nie ma tam kilku zakręconych włosków i jak wyglądają u niej zmarszczki. Szczególnie kąciki oczu, okolice nosa i czoło. Niewielu ludzi jest takich gładziutkich, a ona, skoro tak mocno się uśmiecha powinna mieć choć trochę widoczne zmarszczki w tych miejscach (choć nie musi, co człowiek to inaczej u niego z tym :)). Jeśli Ci zależy na realizmie to nie zapomnij o wypełnieniu nosa. Zawsze sporo się tam dzieje (włosy, żyłki, różne zakrzywienia i mocny cień).

 

Trochę się rozpędziłem z tym wypominaniem, ale chyba na to liczysz :D

Nie bój się też używać siebie za modela do tej pracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sympatyczna twarz.

 

O uchu już pisano, zgadzam się z tym. http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=852878&postcount=57 na zdjęciu wpada w czerwień, żółty, jest tam też jakiś specular, a na renderze nic.

 

Wypróbowałabym ciemniejsze tło. I może nie gradient, ale jakieś delikatne rozmyte plamy. Przesunęłabym głowę w prawo, żeby nie była na środku kadru i żeby miała więcej przestrzeni przed oczami niż za głową.

 

Wydaje mi się że jakiś trochę intensywniejszy kolor swetra lepiej by pasował. Zresztą jak na zdjęciu, tam ma taki fioletowy, jest jej w nim dużo bardziej do twarzy niż w bladozielonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tło ma w cholerę znaczenia odziwo (odziwo zapisane spod moich palców :P). Ucho moim zdaniem odstaje lekko od całości, brakuję w tym szczegółu na teksturze. Chodzi o filolety, żółcie i czerwienie.

Oczywiście jeśli rzeczywiście jesteś zapalonym idealistą/perfekcjonistą, bo po takim czasie prywatnie rzuciłbym to w cholerę gdybym to robił, albo kończąc nie wróciłbym do organiki przez następną dekadę :P. Ale... jeśli jest inaczej to winszuję.

Kości policzkowe i zarysowanie żuchwy w porównaniu do zdjęcia wydaję się trochę za bardzo wyraziste i męskie, pewnie dla tego te komentarze o brzydocie (musicie wybaczyć mój posobotniowieczorowy dobór słów zwykle kończy się na eeeee... łóżko), na żywo ignorując jakości zdjęć zarysowana jest ładnie.

Oczy wydaje mi się, że za bardzo przytłumiłeś w drugim poście na poprzedniej stronie, a i żyłek na bielmie czy białku czy jak to tam się zwie nie widać. A tam też prócz białego i szarości- lekkie żółci i niebieski też wchodzi bardzo ostrożnie.

Spróbuj też ostrożnie jak ci wyjdzie na subdermalu albo epidermalu 2x noise machnąć na próbę o szerokości kropki jakichś 2/3 mm w kolorach fioletu i czerwieni, powinno dać miły nieład spod przebarwień naskórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ja wszystkim dziękuję za posty, bardzo mi pomogliście, biorąc pod uwagę jak to wyglądało na początku a jak wygląda teraz jestem bardzo zadowolony z rezultatu.

Zwłaszcza że robię takie coś po raz pierwszy. Dlatego nic już nie będę zmieniał i ostatni obrazek uznaję za wersję ostateczną. Jeszcze raz chciałbym wszystkim podziękować za rady a zwłaszcza Tomali, dlatego zwłaszcza jemu bo jego rady okazały się dla mnie najtrafniejsze. Pozdrawiam :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim uważam że wyszła bardzo podobna do dziewczyny na której się wzorowałeś.

Szacun za wytrwałość i pokazanie że bez zbrusha też się da zrobić fajny model. No i podwójne gratki bo pisałeś że to Twój pierwszy taki model :)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności