Sisay Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 (edytowane) Witam, postanowiłem wymodelować telefonik k770i i później pomęczyć się nad materiałami i renderem w mentalu. Narazie tego niewiele ale mam nadzieje ze szybko pójdzie do przodu. http://img25.imageshack.us/img25/9804/k770i.png Edytowane 21 Październik 2009 przez Sisay
Kubajaniak Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Zrób wypustki na guziku nr 5. Też o tym zapomniałem jak robiłem swojego tela :) No i ekran oddziel od reszty obudowy. I jak sobie patrze na zdjęcia, to jest chyba równo z obudową, a nie w takim "dołku".
aknochaco Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 niezle :) fajnie by bylo jakbys pokazal siatke:)
Sisay Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 (edytowane) Wrzucam siatke, niestety nie miałem dzisiaj czasu przysiąść do modelowania. Edit: wrzucam dalszy postęp prac może uda mi się dzisiaj skończyć tył. Edit: kolejny update Edytowane 19 Październik 2009 przez Sisay
Sisay Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 Update: Brakuje jeszcze niektórych szczegółów ale ogólny zarys już jest. Oczywiście wszystkie materiały do poprawy ;]
noted Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 Oczywiście wszystkie materiały do poprawy ;] oczywiście ;)
Sisay Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 Kolejny update: Mam pytanko, mianowicie często na renderowanych komórkach widać taki efekt przejścia światła na szybce http://www.semobile.net/pictures/sew960i.jpg. Wie ktoś może jak uzyskać taki efekt na mental rayu?
tomly Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 W Mentalu wg mnie szkoda zachodu. Najprościej dorobić tego typu efekty w postprodukcji. Photoshop czy inny soft załatwi sprawę.
plasti Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 dokladnie robisz cylinder i wycinasz gore z paroma scianami, dajesz smooth i shell i tyle ps: popieram abys wzial sie za v raya, jest nawet prostszy niz mental, bo vray pozwala zrobic kazdy material, a z mentalem masz gorzej tu masz przyklad vki mojego sonyego>>>>> http://www.digart.pl/zoom/4069104/Sony_Ericsson_k800i.html
Sisay Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 (edytowane) I tu jest właśnie moja największa bolączka, na xsi puki co nie ma V-raya. Gotowych materiałów pod mentala z tego co patrzyłem jest dosłownie parę więc nawet podpatrzyć niektórych rzeczy się nie da. Edytowane 21 Październik 2009 przez Sisay
NV Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 plasti: Z całym szacunkiem ale nie wprowadzaj ludzi w błąd odnośnie mentalray'a. Chce się go uczyć ? To bardzo dobrze bo kiedyś znajomość jednego silnika renderującego może nie wystarczyć tym bardziej gdy trzeba go osobno kupić.
plasti Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 tak tylko mental jest bardzo ubogi i jak sie niepoprawi, to vray bedzie mogl go zjesc na sniadanie....
noted Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 Ja myślę że nie można powiedzieć o silniku że jest gorszy od vraya jest inny.. na pewno trudniejszy, ale nie sądzę żeby w vrayu były rzeczy których w mentalu się nie da zrobić.. co najwyżej czas się zmieni ale nie możliwości :)
tweety Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 plasti: Mental Ray w czasach kiedy vray miał takie problemy z SSSem, że szkoda było czasu na wysłanie maila do chaosów z prośbą o naprawę algorytmów. bo vray pozwala zrobic kazdy material, a z mentalem masz gorzej mental ray o wiele wcześniej pozwalał na uzyskanie glossy reflections, na obliczanie realistycznego SSS. Posiada bardzo dobre narzędzia wspierające GI, area shadows, wspomaga szybsze przeliczanie refleksów i refrakcji. Vray może się uczyć od mentala stabilności, prostych rozwiązań, skomplikowań w tworzeniu shaderów i przede wszystkim szybkiego i efektywnego systemu pisania własnych shaderów. To tak tylko jeśli chodzi o tego "cudownego" vraya. Sisay: wyrenderuj to po prostu z planem, plane niewidoczny dla kamery ale widoczny dla odbić. Ustaw go podobnie jak chcesz żeby sięodbił i problem z głowy. ewentualnie domalówka w PS. niczemu to nie zaszkodzi.
plasti Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 @tweety: chcesz powiedziec ze matrix byl robiony pod mentalem??
NV Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 tak tylko mental jest bardzo ubogi i jak sie niepoprawi, to vray bedzie mogl go zjesc na sniadanie.... [/Quote]Niestety ale opowiadasz bzdury. Jeśli np. to http://img62.imageshack.us/img62/7323/mentalz.jpg jest ubogi render to ok, wtedy masz racje. Nie chce robić wojny, który silnik jest lepszy bo to dyskusja bez końca ale nie rób antyreklamy mentalray'owi podając nieprawdziwe argumenty. Jak już możesz napisać, że jest trudniejszy. Bez dobrej znajomości rendery trwają dłużej niż w vray'u itp. ale błagam nie pisz, że jest ubogi, bo jak już to uboga jest twoja wiedza na jego temat ( bez złośliwości ). Do tego to vray gonił mentalray w rozwiązaniach i mineło sporo czasu zanim nawiązał z nim rywalizacje. Większość rozwiązań które masz w vray to uproszczone, przerobione lub rozbudowane funkcje, które są w mentalray'u. Radzę pooglądać niektóre prace np. SWRSC to zobaczysz, że mental potrafi równie dobrze jak vray i to zazwyczaj w krótszym czasie. ----------- Edit: Tweety mnie wyprzedził. Pisałem posta gdy dodał swojego.
Vehr Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 (edytowane) plasti co ty gadasz to już kolejny wątek w którym piszesz takie głupoty. JunioR już raz prawdę powiedział o tobie. więc zastanów się chłopie co piszesz bo żle skończysz. Edytowane 21 Październik 2009 przez Vehr
RA Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 @tweety: chcesz powiedziec ze matrix byl robiony pod mentalem?? Ano był. Mental kopał pupy w filmach itd. gdy vray był tylko pomysłem w głowie pewnego Bułgara.
bbandi Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 //Niestety ale opowiadasz bzdury. Jeśli np. to http://img62.imageshack.us/img62/7323/mentalz.jpg jest ubogi render to ok, wtedy masz racje.// Nvidia ale to jest w scanlinie robione przecież:)...
plasti Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 tomek 1212m, niepodoba mi sie twoje podejscie, z tego co wiem niekrytykuje sie wypowiedzi innych, takie bicie w poscie do kogos tez jest nie stosowne, a ja nie wiem o jakiej prawdzie mowisz, jak mozesz to przytocz tego juniora....
plasti Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 po za tym dalej bede podtrzymywal swoje zdanie iz NA DZIEN DZISIEJSZY mental ray tylko pod wzgledem sss skina, oraz wszelkiej organiki wyprzedza vraya, jednak elementy martwej natury, pomieszczenia oraz pojazdy etc, wychodza duzo lepiej w V-ce..... tomek 1212m powinienes dostac ostrzezenie poniewaz poczulem sie obrazony takim postem, i widac ze czujesz sie w jakis sposob urazony moja niekonstruktywna wypowiedzia na dodatek nie majaca zupelnie nic z toba wspolnego!!!???
ptaszek Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 Mental wymiata szybkoscia a Vray latwoscia obslugi. Mental ma super mozliwosci w tworzeniu shaderow, a Vray ma pelno gotowych do sciagniecia. Moze sie myle, ale ja to tak widze. Co do odbic to tak jak Tweety - dajesz plane'a bialego lub gradient i wylaczasz mu widok dla kamery i rzucanie cieni itp. Jak nie bedziesz animowal to tak najbardziej w photoshopie. Powodzenia.
bbandi Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 Również uważam że pisanie do kogoś w stylu "źle skończysz" jest niestosowne.
tweety Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 po za tym dalej bede podtrzymywal swoje zdanie iz NA DZIEN DZISIEJSZY mental ray tylko pod wzgledem sss skina, oraz wszelkiej organiki wyprzedza vraya, jednak elementy martwej natury, pomieszczenia oraz pojazdy etc, wychodza duzo lepiej w V-ce..... Jeszcze dolicz do tego metale. metal (lume) to chyba najlepszy shader metali ciężkich (stal, mosiądz, miedź) z jakim miałem do czynienia. Vrayowe zawsze wychodzą... lekko plastikowe w porównaniu do mentalowskich shaderów. Nie bierz tego do siebie, ale opinie o mentalu, że jest be w stosunku do vraya słyszę od ponad 5 lat i od 5 lat nikt jeszcze sensownego argumentu nie przedstawił.
Sisay Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 Update: wiecej z mentala nie wycisne, nie wiem od czego pojawiaja sie artefakty, widac je np na tylnej sciance obudowy. Tekstura to 2 fractale zmiksowane z brazowym wiec totalnie nie wiem dlaczego wychodzi jakis zygzak
Kroopson Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 ej ludziki o co wy się kłócicie. Z mentalem, vray'em i kto wie jeszcze jakim cudem jak nie wiesz jak tego używać to i tak cię przeskoczy typek z trzema spotlightami i wyczuciem. A co do modelu komórki, bardzo ładna, czysta siatka, tekstury no to norma jak w każdej komórce, render to padaczka i nie jest to wina mentala. Z doświadczenia wiem że telefon można wyrenderować conajmniej poprawnie nawet w rendererach scanline'owych trzeba tylko chcieć. Na początek może dodaj trochę kontrastu, ustaw model jakoś ciekawie i dodaj odbicia. U can do it!
Sisay Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 W tym modelu obudowa ma bardzo nikle odbicia, prubowalem w mia material troche bardziej wyrazisty specular uzyskac ale jak widac sie nie udalo. No nic troche jeszcze z tym powalcze.
Kroopson Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 jak już mówiłem - światło jest blade i kadr słaby i nieciekawy.
Sisay Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 Uzylem 2 spotow i 1 oswietlenie punktowe ale szalu nie ma. Jakiego oswietlenia uzywacie do takiego prostego studia?
plasti Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 ja uzywalem normal free light kwadratowy
ttaaddeekk Napisano 4 Listopad 2009 Napisano 4 Listopad 2009 plasti: Mental Ray w czasach kiedy vray miał takie problemy z SSSem, że szkoda było czasu na wysłanie maila do chaosów z prośbą o naprawę algorytmów. mental ray o wiele wcześniej pozwalał na uzyskanie glossy reflections, na obliczanie realistycznego SSS. Posiada bardzo dobre narzędzia wspierające GI, area shadows, wspomaga szybsze przeliczanie refleksów i refrakcji. Vray może się uczyć od mentala stabilności, prostych rozwiązań, skomplikowań w tworzeniu shaderów i przede wszystkim szybkiego i efektywnego systemu pisania własnych shaderów. To tak tylko jeśli chodzi o tego "cudownego" vraya. Sisay: wyrenderuj to po prostu z planem, plane niewidoczny dla kamery ale widoczny dla odbić. Ustaw go podobnie jak chcesz żeby sięodbił i problem z głowy. ewentualnie domalówka w PS. niczemu to nie zaszkodzi. ciekawie to się ma do wywiadu który udzieliłeś dla Chaos'ow (czy dla jakiejś innej stronki związanej z vrayem, sory ale nie pamiętam dokładnie) :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się