Napisano 16 Październik 200915 l Witam, postanowiłem wymodelować telefonik k770i i później pomęczyć się nad materiałami i renderem w mentalu. Narazie tego niewiele ale mam nadzieje ze szybko pójdzie do przodu. http://img25.imageshack.us/img25/9804/k770i.png Edytowane 21 Październik 200915 l przez Sisay
Napisano 16 Październik 200915 l Zrób wypustki na guziku nr 5. Też o tym zapomniałem jak robiłem swojego tela :) No i ekran oddziel od reszty obudowy. I jak sobie patrze na zdjęcia, to jest chyba równo z obudową, a nie w takim "dołku".
Napisano 17 Październik 200915 l Autor Wrzucam siatke, niestety nie miałem dzisiaj czasu przysiąść do modelowania. Edit: wrzucam dalszy postęp prac może uda mi się dzisiaj skończyć tył. Edit: kolejny update Edytowane 19 Październik 200915 l przez Sisay
Napisano 20 Październik 200915 l Autor Update: Brakuje jeszcze niektórych szczegółów ale ogólny zarys już jest. Oczywiście wszystkie materiały do poprawy ;]
Napisano 21 Październik 200915 l Autor Kolejny update: Mam pytanko, mianowicie często na renderowanych komórkach widać taki efekt przejścia światła na szybce http://www.semobile.net/pictures/sew960i.jpg. Wie ktoś może jak uzyskać taki efekt na mental rayu?
Napisano 21 Październik 200915 l W Mentalu wg mnie szkoda zachodu. Najprościej dorobić tego typu efekty w postprodukcji. Photoshop czy inny soft załatwi sprawę.
Napisano 21 Październik 200915 l dokladnie robisz cylinder i wycinasz gore z paroma scianami, dajesz smooth i shell i tyle ps: popieram abys wzial sie za v raya, jest nawet prostszy niz mental, bo vray pozwala zrobic kazdy material, a z mentalem masz gorzej tu masz przyklad vki mojego sonyego>>>>> http://www.digart.pl/zoom/4069104/Sony_Ericsson_k800i.html
Napisano 21 Październik 200915 l Autor I tu jest właśnie moja największa bolączka, na xsi puki co nie ma V-raya. Gotowych materiałów pod mentala z tego co patrzyłem jest dosłownie parę więc nawet podpatrzyć niektórych rzeczy się nie da. Edytowane 21 Październik 200915 l przez Sisay
Napisano 21 Październik 200915 l plasti: Z całym szacunkiem ale nie wprowadzaj ludzi w błąd odnośnie mentalray'a. Chce się go uczyć ? To bardzo dobrze bo kiedyś znajomość jednego silnika renderującego może nie wystarczyć tym bardziej gdy trzeba go osobno kupić.
Napisano 21 Październik 200915 l tak tylko mental jest bardzo ubogi i jak sie niepoprawi, to vray bedzie mogl go zjesc na sniadanie....
Napisano 21 Październik 200915 l Ja myślę że nie można powiedzieć o silniku że jest gorszy od vraya jest inny.. na pewno trudniejszy, ale nie sądzę żeby w vrayu były rzeczy których w mentalu się nie da zrobić.. co najwyżej czas się zmieni ale nie możliwości :)
Napisano 21 Październik 200915 l plasti: Mental Ray w czasach kiedy vray miał takie problemy z SSSem, że szkoda było czasu na wysłanie maila do chaosów z prośbą o naprawę algorytmów. bo vray pozwala zrobic kazdy material, a z mentalem masz gorzej mental ray o wiele wcześniej pozwalał na uzyskanie glossy reflections, na obliczanie realistycznego SSS. Posiada bardzo dobre narzędzia wspierające GI, area shadows, wspomaga szybsze przeliczanie refleksów i refrakcji. Vray może się uczyć od mentala stabilności, prostych rozwiązań, skomplikowań w tworzeniu shaderów i przede wszystkim szybkiego i efektywnego systemu pisania własnych shaderów. To tak tylko jeśli chodzi o tego "cudownego" vraya. Sisay: wyrenderuj to po prostu z planem, plane niewidoczny dla kamery ale widoczny dla odbić. Ustaw go podobnie jak chcesz żeby sięodbił i problem z głowy. ewentualnie domalówka w PS. niczemu to nie zaszkodzi.
Napisano 21 Październik 200915 l tak tylko mental jest bardzo ubogi i jak sie niepoprawi, to vray bedzie mogl go zjesc na sniadanie.... [/Quote]Niestety ale opowiadasz bzdury. Jeśli np. to http://img62.imageshack.us/img62/7323/mentalz.jpg jest ubogi render to ok, wtedy masz racje. Nie chce robić wojny, który silnik jest lepszy bo to dyskusja bez końca ale nie rób antyreklamy mentalray'owi podając nieprawdziwe argumenty. Jak już możesz napisać, że jest trudniejszy. Bez dobrej znajomości rendery trwają dłużej niż w vray'u itp. ale błagam nie pisz, że jest ubogi, bo jak już to uboga jest twoja wiedza na jego temat ( bez złośliwości ). Do tego to vray gonił mentalray w rozwiązaniach i mineło sporo czasu zanim nawiązał z nim rywalizacje. Większość rozwiązań które masz w vray to uproszczone, przerobione lub rozbudowane funkcje, które są w mentalray'u. Radzę pooglądać niektóre prace np. SWRSC to zobaczysz, że mental potrafi równie dobrze jak vray i to zazwyczaj w krótszym czasie. ----------- Edit: Tweety mnie wyprzedził. Pisałem posta gdy dodał swojego.
Napisano 21 Październik 200915 l plasti co ty gadasz to już kolejny wątek w którym piszesz takie głupoty. JunioR już raz prawdę powiedział o tobie. więc zastanów się chłopie co piszesz bo żle skończysz. Edytowane 21 Październik 200915 l przez Vehr
Napisano 21 Październik 200915 l @tweety: chcesz powiedziec ze matrix byl robiony pod mentalem?? Ano był. Mental kopał pupy w filmach itd. gdy vray był tylko pomysłem w głowie pewnego Bułgara.
Napisano 21 Październik 200915 l //Niestety ale opowiadasz bzdury. Jeśli np. to http://img62.imageshack.us/img62/7323/mentalz.jpg jest ubogi render to ok, wtedy masz racje.// Nvidia ale to jest w scanlinie robione przecież:)...
Napisano 21 Październik 200915 l tomek 1212m, niepodoba mi sie twoje podejscie, z tego co wiem niekrytykuje sie wypowiedzi innych, takie bicie w poscie do kogos tez jest nie stosowne, a ja nie wiem o jakiej prawdzie mowisz, jak mozesz to przytocz tego juniora....
Napisano 21 Październik 200915 l po za tym dalej bede podtrzymywal swoje zdanie iz NA DZIEN DZISIEJSZY mental ray tylko pod wzgledem sss skina, oraz wszelkiej organiki wyprzedza vraya, jednak elementy martwej natury, pomieszczenia oraz pojazdy etc, wychodza duzo lepiej w V-ce..... tomek 1212m powinienes dostac ostrzezenie poniewaz poczulem sie obrazony takim postem, i widac ze czujesz sie w jakis sposob urazony moja niekonstruktywna wypowiedzia na dodatek nie majaca zupelnie nic z toba wspolnego!!!???
Napisano 21 Październik 200915 l Mental wymiata szybkoscia a Vray latwoscia obslugi. Mental ma super mozliwosci w tworzeniu shaderow, a Vray ma pelno gotowych do sciagniecia. Moze sie myle, ale ja to tak widze. Co do odbic to tak jak Tweety - dajesz plane'a bialego lub gradient i wylaczasz mu widok dla kamery i rzucanie cieni itp. Jak nie bedziesz animowal to tak najbardziej w photoshopie. Powodzenia.
Napisano 21 Październik 200915 l Również uważam że pisanie do kogoś w stylu "źle skończysz" jest niestosowne.
Napisano 21 Październik 200915 l po za tym dalej bede podtrzymywal swoje zdanie iz NA DZIEN DZISIEJSZY mental ray tylko pod wzgledem sss skina, oraz wszelkiej organiki wyprzedza vraya, jednak elementy martwej natury, pomieszczenia oraz pojazdy etc, wychodza duzo lepiej w V-ce..... Jeszcze dolicz do tego metale. metal (lume) to chyba najlepszy shader metali ciężkich (stal, mosiądz, miedź) z jakim miałem do czynienia. Vrayowe zawsze wychodzą... lekko plastikowe w porównaniu do mentalowskich shaderów. Nie bierz tego do siebie, ale opinie o mentalu, że jest be w stosunku do vraya słyszę od ponad 5 lat i od 5 lat nikt jeszcze sensownego argumentu nie przedstawił.
Napisano 22 Październik 200915 l Autor Update: wiecej z mentala nie wycisne, nie wiem od czego pojawiaja sie artefakty, widac je np na tylnej sciance obudowy. Tekstura to 2 fractale zmiksowane z brazowym wiec totalnie nie wiem dlaczego wychodzi jakis zygzak
Napisano 22 Październik 200915 l ej ludziki o co wy się kłócicie. Z mentalem, vray'em i kto wie jeszcze jakim cudem jak nie wiesz jak tego używać to i tak cię przeskoczy typek z trzema spotlightami i wyczuciem. A co do modelu komórki, bardzo ładna, czysta siatka, tekstury no to norma jak w każdej komórce, render to padaczka i nie jest to wina mentala. Z doświadczenia wiem że telefon można wyrenderować conajmniej poprawnie nawet w rendererach scanline'owych trzeba tylko chcieć. Na początek może dodaj trochę kontrastu, ustaw model jakoś ciekawie i dodaj odbicia. U can do it!
Napisano 22 Październik 200915 l Autor W tym modelu obudowa ma bardzo nikle odbicia, prubowalem w mia material troche bardziej wyrazisty specular uzyskac ale jak widac sie nie udalo. No nic troche jeszcze z tym powalcze.
Napisano 22 Październik 200915 l Autor Uzylem 2 spotow i 1 oswietlenie punktowe ale szalu nie ma. Jakiego oswietlenia uzywacie do takiego prostego studia?
Napisano 4 Listopad 200915 l plasti: Mental Ray w czasach kiedy vray miał takie problemy z SSSem, że szkoda było czasu na wysłanie maila do chaosów z prośbą o naprawę algorytmów. mental ray o wiele wcześniej pozwalał na uzyskanie glossy reflections, na obliczanie realistycznego SSS. Posiada bardzo dobre narzędzia wspierające GI, area shadows, wspomaga szybsze przeliczanie refleksów i refrakcji. Vray może się uczyć od mentala stabilności, prostych rozwiązań, skomplikowań w tworzeniu shaderów i przede wszystkim szybkiego i efektywnego systemu pisania własnych shaderów. To tak tylko jeśli chodzi o tego "cudownego" vraya. Sisay: wyrenderuj to po prostu z planem, plane niewidoczny dla kamery ale widoczny dla odbić. Ustaw go podobnie jak chcesz żeby sięodbił i problem z głowy. ewentualnie domalówka w PS. niczemu to nie zaszkodzi. ciekawie to się ma do wywiadu który udzieliłeś dla Chaos'ow (czy dla jakiejś innej stronki związanej z vrayem, sory ale nie pamiętam dokładnie) :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto