marcinW Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 (edytowane) Witam wszystkich! Krótki wstęp: Na forum zaglądam chyba od ponad pół roku. Tutaj właśnie zaraziłem się samym tematem grafiki, z którym kompletnie nigdy wcześniej nie miałem do czynienia. To mój pierwszy twórczy post i moja pierwsza samodzielna praca w 3ds max - wybrałem klocki bo maja raczej... wygodne kształty jak na początek nauki. Wcześniej wykonałem jednego tutoriala z digital-tutors - modelowanie forda mustanga. Te klocki to moja druga praca. Jak widać nie idzie mi zbyt dobrze - dlatego zdecydowałem się założyć ten wątek i prosić Was o cierpliwą pomoc i grzmiącą krytykę :) W tej chwili mam już wszystkie klocki (zdecydowałem się modelować każdy i później wszystko złożyć pomimo tego, że wiele klocków nie będzie widać - jednak myślę, że to dobry trening samego modelowania) ...i w tym momencie składam autko. Okej. to tyle. nie używajcie proszę zbyt wyszukanego nazewnictwa - mogę niczego nie pojąć ;) 3ds max, Vray, później pewnie PS Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez marcinW
cucsoniuss Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Jak na razie sam model dobrze wygląda, ale specjalnie wyciągnąłem swoje klocki żeby sprawdzić czy na każdym jest znaczek lego...i jest u Ciebie nie ma. Krawędzie ciut za ostre. Zobacz jak będą wyglądały z lekkim champferem. Co do renderu to włącz GI dodaj swiatło, jakieś studio. Pracuj dalej ;)
marcinW Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 (edytowane) z tym lego przyznam się ze wstydem, że się poddałem. jak się robi taki napis? Czy powinien być częścią klocka czy mogę np zrobić napis osobno i go tylko "przeciągnąć" w stronę klocka i attach? Staram się tak nie robić. a jeśli pomyślę o dłubaniu napisu po kawałku to mi się słabo robi. czy jest jakiś inny sposób? Spróbuje chamfer - dzieki :) tymczasem do przodu trochę... Edytowane 17 Październik 2009 przez marcinW
Đraven Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 z tym lego przyznam się ze wstydem, że się poddałem. jak się robi taki napis? Czy powinien być częścią klocka czy mogę np zrobić napis osobno i go tylko "przeciągnąć" w stronę klocka i attach? Staram się tak nie robić. a jeśli pomyślę o dłubaniu napisu po kawałku to mi się słabo robi. czy jest jakiś inny sposób? Spróbuje chamfer - dzieki :) tymczasem do przodu trochę... Jeśli dobrze pamiętam, nie zawsze był napis lego. Ale sposób jest dziecinnie prosty: bump map z napisem LEGO na górnej ścianie każdego cylindra ;)
cucsoniuss Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 szukasz czcionki lego. Później Shapes - Text - piszesz lego tą czcionką. Poźniej compound objects -> ShapeMerge - bierzesz ten napis i wtedy jego krawędzie "obrysowują" się na klocku. Później zaznaczasz poligony napisu lego i extrude, albo nie ingerunjąc w siatkę extruduje sam napis lego i attach-uje go z klockiem - według mnie drugi sposób lepszy
dac77 Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Niesamowite. Musisz poważnie myśleć o grafice skoro zainwestowałeś nie tylko w sprzęt ale i w oprogramowanie które do najtańszych nienależy.
marcinW Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 Draven - faktycznie nie pomyślałem o bump'ie. Dzięki cucsoniuss - to dla mnie nowość ten ShapeMerge - super. dac77 to fakt. bardzo mi się to wszystko spodobało. Mam nadzieję związać się z tym tematem na poważnie i na resztę życia - w miarę możliwości :)
Đraven Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 A ten ShapeMerge to nowość również i dla mnie, muszę to obczaić przy najbliższej okazji :)
marcinW Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 No okej. Skończyłem składanie. Muszę przyznać, że strasznie dużo błędów popełniłem. Mam nadzieję, że to ta ilość mnie tak zmęczyła :P Wiele nierówności widać gołym okiem - na dniach dopracuję. Mam pytanie. Jak dawałem turbosmooth na level 3 to po którymś klocku robiły się czerwone części i pojawiał się błąd. Tzn, że sprzęt nie wydalał? Bo na level 2 wszystko jest bez problemu. Czy po prostu to ja coś niechcący namąciłem i stąd te błędy? Max się zawieszał i zamykał. Na dniach pomyślę o jakichś materiałach - chociaż średnio wiem od czego zacząć. Jakieś sugestie? (aha - materiał tych klocków przeźroczystych nie jest mój - ściągnięty, darmowy) Pozdrawiam
Đraven Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Mam pytanie. Jak dawałem turbosmooth na level 3 to po którymś klocku robiły się czerwone części i pojawiał się błąd. Tzn, że sprzęt nie wydalał? Bo na level 2 wszystko jest bez problemu. Czy po prostu to ja coś niechcący namąciłem i stąd te błędy? Max się zawieszał i zamykał. Na dniach pomyślę o jakichś materiałach - chociaż średnio wiem od czego zacząć. Jakieś sugestie? Jeśli masz słaby sprzęt, to Max może sobie nie radzić; u mnie zwykle wtedy strasznie spowalnia działanie. Ale wydaje mi się, że iterations: 2 z zaznaczonym Separate by: Smoothing groups powinien w zupełności wystarczyć :) Co do materiałów, to wydaje mi się, że na nieprzezroczyste części daj b. słaby reflect i niskie glossy, ale pewny nie jestem, więc niech ktoś poprawi, jeśli źle mówię ;)
marcinW Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 mhm. Dzięki :) na dniach coś pomęczę. a chcę jeszcze ten chamffer dodać i pomyślę o napisie LEGO. Ale co chamffera - i generalnie innych modyfikatorów - jak hm... nadawać je kilku obiektom na raz? Jest jakiś sposób? Bo np zmieniając TurboSmooth klocków robiłem to każdemu osobno heh. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że jest inna opcja :> Bo walić chamfferem każdy brzeg osobno - chyba bardziej opłaca się zrobić wszystko od nowa :) Co do kompa to nie wiem - słaby raczej nie jest. co prawda ma już rok ale 4gb ramu sa, procek core 2 duo. Ale tych poligonów było mase. W sumie da się to gdzies wyczytać? Jest sporo niewidocznych klocków (jak pisałem na początku - zrobione w ramach treningu). Miał prawo niewydolić? okej. dobrej nocy. dzięki za zainteresowanie i pomoc
kamil.ochel Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 powiem Ci ze ja na swoim core 2 duo z 2gb ram jestem wstanie udzwignac spora scenke w maxie bez posypki :) wiec raczej nie powinien tym bardziej ze Ty masz wiecej ramu
cucsoniuss Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 dlaczego w tej scenie używałeś turbosmooth?I to na 3 levelu?Używaj champfer-a.Sądze że tą scenkę uciągnął by 4 razy słabszy komp. Ile masz poligonów i czy da rade siatkę pokazać?
marcinW Napisano 19 Październik 2009 Autor Napisano 19 Październik 2009 cholera. dzięki Wam za pomoc. zajrzałem na tego chamfera - rewelka! I wychodzi na to, że muszę wszystko zrobić od nowa. Wyostrzałem krawędzie robiąc dodatkowe linie - stworzyłem w ten sposób mnóstwo dodatkowych części - zresztą wiecie pewnie o co chodzi. To był jedyny sposób jakiego się nauczyłem po tamtym tutorialu, którego robiłem. Ok więc robie od nowa. Powiedzcie proszę jak sprawdzić ilośc tych poly? A tak do tej pory namieszałem...
goran Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 Naciśnij "7" na klawiaturze (nie na klawiaturze numerycznej, tylko to nad literkami "y" i "u"), w rogu aktywnego viewporta pojawi ci się statystyka, min. z ilością poly
marcinW Napisano 19 Październik 2009 Autor Napisano 19 Październik 2009 (edytowane) Goran Dzięki :) Polys 87 206 Edit: Mam problem. Kiedy wyextrudowany napis LEGO dodaje przez Attache to po wrzuceniu TurboSmooth cały napis się rozwala. Co mogę z tym zrobić? Edytowane 19 Październik 2009 przez marcinW
cucsoniuss Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 po co dajesz turboSmooth? używaj champfera. Też na początku popełniałem ten błąd co ty - do wszystkiego dawałem turbosmooth. Daj champfera i samo SMOOTH z modyfikatorów bedzie mniej poly i nie stanie się z siatką to co się tobie dzieje, a efekt ten sam
cucsoniuss Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 po co dajesz turboSmooth? używaj champfera. Też na początku popełniałem ten błąd co ty - do wszystkiego dawałem turbosmooth. Daj champfera i samo SMOOTH z modyfikatorów bedzie mniej poly, i nie stanie się z siatką to co się tobie dzieje, a efekt ten sam
marcinW Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 (edytowane) Muszę przyznać, że brzmi to jak najbardziej sensownie. Ale czegoś chyba nie rozumiem bo w ogóle mi nie wychodzi :/ załączam jak wygląda poprawiony klocek. Rozumiem, że jak mówimy, żebym używał chamfer'a to mamy na myśli Edge -> Edit Edges - Chamfer; a co do Smooth'a to Modifier List - Smooth? Jeśli chodzi o Chamfer'a to raczej wszystko ok. Chociaż wydaje mi się, że średnio się sprawdza we wklęsłych kantach? Takich jak u podstawy tych okrądłych wypustek na klockach. Wszędzie indziej użyłem Chamfer'a. Kwestia Smootch hm... niczego nie zmienia. Niezależnie od tego jak się bawię tymi wszystkimi... Parametrami. Wszystko (chyba) się delikatnie zaokrągla ale nadal mam wypustki ośmiościenne a nie okrągłe (wypustki mam na myśli te elementy, na których jest/powinien być napis lego). Co do boków mojego ośmiościanu to nie mogę tam użyć chamfer'a bo się wszystko pierniczy - jakieś dziwne rzeczy się robią. Nie wydaje mi się, żeby to była wina samej siatki - raczej nie popełniłem jakichś poważnych przestępstw w tej części. Edit: Ok jednak mogę używać chamfer'a na bokach ośmiokątu - wcześniej coś się dziwnego działo ale już ok. To jednak nie zmienia faktu, że Smooth u mnie prawie niczego nie robi - niezależnie od zmian w parametrach. Edytowane 20 Październik 2009 przez marcinW
cucsoniuss Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 Zrób to po prostu najprościej jak się da. Czyli box na krawedziach champfer. Później cylindry jako wybrzuszenia - na krawedziach champfer. Napis lego wszytko attachujesz i dajesz samo Smooth. Powinno się modelować tak jak ty chcesz - czyli wszytko jedna bryła, ale w tym przypadku naprawdę nie warto bo jakościowo wyglada tak samo a czasu 10x mniej tracisz By cucsoniuss
elimo Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 Walcz i walcz i nie daj sie zdemotywowac, ja zaczynalem 3 lata temu i teraz siedze na cieplej posadce w duzej agencji reklamowej i robie to co lubie. Powodzenia
marcinW Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 cucsoniuss Rozumiem. Dziękuję :) Wrócę z pytaniami jak poprawię cały samochód. elimo dzięki! Nie ukrywam, że dobrze coś takiego przeczytać :) Tymczasem
bbandi Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 Chamfer - nadaje ostrość krawędziom (większą/mniejszą). Przykładowo robisz boxa dajesz edittable poly zaznaczasz za pomocą "edge" dowolną krawędź tego boxa klikasz "chamfer" i potem najeżdżasz myszką na tę krawędź klikasz lewym myszki i trzymajac wciśnięty regulujesz szerokość pasma ostrości.Możesz także wklepać parametry jeśli klikniesz na kwadracik obok napisu chamfer.
marcinW Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 ja nie wiem czy halset nie miał na myśli tego "p" w wyrazie :) cucsoniuss nowym sposobem o wiele szybciej i wygodniej :) może na jutro będzie
cucsoniuss Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 oczywiście nie champfer tylko chamfer. Fajna opca jeszcze jest w settings (taki kwadracik obok przycisku) Określasz na ile segmentów ma się dzielić i jego wartość
marcinW Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 mały up. jednak dzisiaj nie dam rady. Ale jutro już powinno być ok. Narazie napis LEGO jest na każdym ale myślę, że na koniec usunę i zostanie tylko na tych na wierzchu. Jak widać na obrazku nie wszystkie klocki maja już smooth włączony co powoduje dziwne łączenia miedzy niektórymi. hm... czy to ma jakiś sens teraz? Pozdrawiam :)
marcinW Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 (edytowane) Tak wygląda auto na koniec. No może nie na koniec ale wg moich umiejętności to jest chyba 99%. Teraz będę próbował z materiałami i światłami. Trochę nie wiem od której strony zacząć ale coś się wymyśli. Bardzo będę wdzięczny za kontynuacje wsparcia z Waszej strony. No i jeśli z samym modelem widać coś mocno lub mniej mocno źle to też proszę piszcie :) Pozdrawiam edit: a no i chciałem pytać: jak się bawić cieniem? Czy są jakieś ogólne opcje do cienia czy po prostu każdy rodzaj światła ma swoje osobne ustawienia do zabawy. Pytam bo wiem, że gdzieś się to robiło a w vraylight - którego użyłem - bez większych powodów akurat to heh... nie ma nic na wierzchu. Edytowane 22 Październik 2009 przez marcinW
marcinW Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 eeeej... :/ co to za cholera? dlaczego te nogi są tak jakby ciągle w cieniu? nie mam pojęcia skąd to się wzięło i dlaczego a już tym bardziej jak się tego pozbyć. myślałem ze to po prostu jakiś ciemny materiał się zakradł i nie mogę go zamienić ale z tego co mi się wydaje to materiał jest dobry tylko jakiś cien pada na tego klocka. ekhm? :/ proszę o pomoc
cucsoniuss Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 zaznacz wszystkie poly tych nóg i zrób Flip w modify. Powinno pomóc
marcinW Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 pięknie. gra gitara. dzięki :)
marcinW Napisano 23 Październik 2009 Autor Napisano 23 Październik 2009 (edytowane) na pomoc ludzie :/ nie wiem jak zrobić ten cholerny plastik. powiedzcie proszę co tu jest nie tak - na pierwszy rzut oka. oczywiście pomijając twarze :D i samą kolorystykę. trudne to cholera. w modelowaniu łatwiej widać postępy - tak mi się wydaje. z góry dzięki za cenne uwagi Edytowane 23 Październik 2009 przez marcinW
mariusz89016 Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Witam, lekko zchamferuj lekko krawędzie i zrób plane jako podłogę (wg mnie będzie lepiej widać, imo) - widzę, że coś tam w tle jest (zrób na jasno ;P) A co do materiału to bym dał bardziej reflecta (w czym renderujesz właśnie?) A tak btw. też kiedyś robiłem samochód z LEGO w 3d :D ale w sumie nie skończyłem - w clay'u pozostał ;) Pozdrawiam, Mariusz.
marcinW Napisano 23 Październik 2009 Autor Napisano 23 Październik 2009 siema. Wielkie dzięki za rady. Na pewno się zastosuję. Z wyjątkiem chamfera chyba :P Bo chyba nie ma takiego, który można zaaplikować do wszystkich klocków na raz? Bo nie widzę tego, żeby każdy klocek od nowa trzaskać. Tym bardziej, że już jest użyty chamfer - tylko widocznie za mały. Aj ciężko. Reflect zaraz zostanie dodany :) Pisałem na początku wątku - vray :) Pzdr!
DreaMakeR Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Jeśli chodzi o materiały to wejdź sobie np. na vraymaterials.de, ściągnij materiał powiedzmy plastiku i zobacz jak jest zbudowany. Powinno ci to trochę ułatwić zrozumienie jak działają materiały w vrayu. Do tego poczytaj sobie jakieś tutki i będzie dobrze :) Jak chcesz uzyskać lepszą jakość rendera to dodaj mapę hdr w GI environment i zrób jakieś proste studio. Tutoriale do tego znajdziesz na necie bez problemu. Powodzenia :)
cucsoniuss Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 VS_ wiem że jest jednym z najbardziej efektywnych modyfikatorów i często go używam ale w tym przypadku - klocków lego uważam że lepiej jest zrobić tak jak wcześniej napisałem, biorąc pod uwagę ilość poligonów jaka powstanie i czas jaki się straci na zrobienie jednego klocka
marcinW Napisano 23 Październik 2009 Autor Napisano 23 Październik 2009 cześć cześć :) ogromne dzięki za cenne uwagi. Co do materiału to właśnie tak staram się działać - można rzecz ze mój materiał to wierna kopia innego - wniosek chyba taki, że moim głównym problemem na teraz jest to, że nie umiem odpowiednio oświetlić... Tego całego HDRI trochę nie łapie - całej idei. Muszę na ten temat poczytać. Powiedzcie jeszcze, czy NURMBS Subdivision z Subdivision Surface służy do tego samego co wszystkie smooth'y? Jeśli tak to wygląda konkretnie - siatka mało zmieszana a efekt świetny. Czy to nie do tego się używa? A ten chamfer - chyba będę musiał odpocząć od tych klocków zanim się wezmę za ich poprawianie. Nie wyobrażam sobie siedzieć jeszcze dzień. Dla Was pewnie zrobienie takiego modelu od początku do końca to parę godzin - ja natomiast siedzę już pełny tydzień - i to od rana do wieczora fiuf :/ :) muszę go odstawić na jakiś czas. W tej chwili tak to wygląda. Przez jakiś czas musi tak zostać. A jak wiecie z własnego doświadczenia? Jak postanawiacie odpocząć od pracy to wracacie do niej później? Pzdr!
kannu Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 serwus :) bardzo przyjemne to jest . rób i sie nie zatrzymuj ani na chwilke :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
marcinW Napisano 25 Październik 2009 Autor Napisano 25 Październik 2009 (edytowane) Dzięki wielki za słowa zachęty! Poddawać się nie planuje - chyba wkręcam się coraz bardziej ;) W ramach odpoczynku od klocków zabrałem się za swojego ericssona. Muszę przyznać, że chociaż mam go grubo ponad rok to do dzisiaj nie widziałem ile tam na nim dodatków dookoła hehe... wcześniej nie było potrzeby go oglądać. Nie wiem czy się nie porwałem z motyką na księżyc. Siedzę nad nim dzisiaj i okazuje się trudniejszy niż myślałem. Jak do tej pory kilka zagrożeń udało się zażegnać i powoli do przodu się dzieje. Po dzisiejszych walkach telefon wygląda jak na zał obrazku. Chcę tym razem wszystko w jednym kawałku - z jednej bryły. Jak w klockach było to bez różnicy tak teraz chyba jest. Nie wiem. Ale ćwiczenie jest. Na razie tylko przód... Powiedzcie mi czy to co zrobiłem z tym wątkiem może być? Zmieniłem temat na RÓŻNE i planuję tutaj pokazywać swoje prace w najbliższym czasie - a nie chcę zakładać co tydzień nowego bo chyba się bałagan zrobi. Moje projekty trwają na razie do kilku dni wiec chyba tak lepiej. Tylko pytanie czy to może mieć miejscu tutaj w WIPie czy gdzieś indziej. fiuf Idę spać - dzisiaj godzinę dłużej ;) Edytowane 25 Październik 2009 przez marcinW
marcinW Napisano 25 Październik 2009 Autor Napisano 25 Październik 2009 kurde no. nie pierwszy raz mi się coś takiego dzieje ale zazwyczaj dało rade coś wymyślić. a tu już mieszałem na wszystkie sposoby i nic. to już któryś z kolei taki narożnik w tym telefonie i AKURAT ten jeden nie chce współpracować :/ jakieś lekarstwa na takie przypadki? dodam, że jedyna różnica - pewnie istotna - ten narożnik jest na ścianie która się zgina. - prawie narożnik telefonu. czy po prostu mam to usunąć i robić od nowa? troche mi się nie chce - dlatego pytam czy jest inny sposób
marcinW Napisano 25 Październik 2009 Autor Napisano 25 Październik 2009 niestety nie pomogło. ale już wpadłem na rozwiązanie - z racji tego ze, tak jak pisałem - rzecz działa się na zakręcie - trzeba było się inaczej zabawić. dzięki za próbę ratunku :)
marcinW Napisano 9 Listopad 2009 Autor Napisano 9 Listopad 2009 cześć! zniknąłem na jakiś czas. walka z telefonem trwa. nie wiem czy ja taki trudny model wybrałem czy co :/ potrzebuję pomocy. Generalnie zacząłem ten telefon trzeci raz od nowa kompletnie. z każdym było coraz lepiej i ten DO TERAZ całkiem ładnie się rozwijał. (udało mi się zmniejszyć ilość poly 10-cio krotnie :) ) mam przód, mam tył i zacząłem robić BOKI. Na obrazkach załączyłem po turbosmooth (wg tego jak mam teraz siatke) i na czerwono dałem różne inne, które próbowałem wcześniej. Nie sugerujcie się tym za bardzo - to tylko zarys idei. W tej chwili siatka jest mocno namieszna - wcześniej wyglądała lepiej ale już sporo próbuję zaradzić coś na te nierówności i w tej chwili już niezła masakra się tam dzieję. cały element zrobię od nowa tylko proszę Was o pomoc. Problem tkwi w tym, że mieszam w części, która jest w 4 strony nierównomiernie zagięta. to narożnik telefonu. i za cholere nie chce to wyjść równo. jak dodaje jakieś nowe linie to te dłuugie kanciaste pasy robią się i tak - mniejsze, większe... nie ważne - nadal się robią. jak to obejść? zrobić dwie linie blisko siebie tak, żeby nie było tego widać po smooth'owaniu? Bo przecież nie mogę zrobić ostrzejszej krawędzi bez 2 lini bliżej siebie? eh. mam nadzieje, że w miarę jasno opisałem. cholera. prędzej rzucę kompa za okno niż zacznę to czwarty raz od nowa :) z Góry dzięki za pomoc.
marcinW Napisano 12 Listopad 2009 Autor Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) okej. telefon zacząłem czwarty raz. plasti dzięki za tak wielkie zaangażowanie w pomoc. tymczasem zrobiłem ipoda heh. chybga najmniej skomplikowany "diwajs" ;) a i tak napotkalem problemy :/ powiedzcie CZY TO SIĘ NADAJE? chciałbym z tego zrobić coś spoko (później dorobię słuchawki - wtedy chciałbym to na białe podłoże dać z delikatnym cieniem. ale to później). Co tu jeszcze trzeba? a czego brak? a no i przyznam, że średnio mam pomysł jak zrobić te znaczki na "przyciski" :/ z góry dzięki edit: demotywator - "piaskownica: patrzcie, znowu znalazłem miękki kamień!" :] Edytowane 12 Listopad 2009 przez marcinW
bbandi Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Ja chciałbym odpowiedzieć Ci na wcześniejszy problem sprawa jest prosta: trójkąty, przypatrz się jak ich wiele to one powodują krzywizny i nierównomierne przejścia już nie raz się o tym pisało także staraj się ich unikać próbuj inaczej kształtować linie "wogule to mogłeś zacząć ten telefon od "chamfer boxa" który po MS pięknie się zaokrągla i wtedy wycinać a wcześniej w surowym kształtować przyciski itd.pozdro P.S Linie do wycinania prowadź zawsze niezależnie od tyh na bazie żeby się nie pokrywały z bazą bo lipa.
plasti Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 nie ma sprawy marcin, nie opuszczaj modelu przypadkiem.... i pod calkiem ladny, na poziomie.... 1
marcinW Napisano 12 Listopad 2009 Autor Napisano 12 Listopad 2009 okej. umęczyłem tego ipoda. powiedzcie czy to się nadaje na to, żeby oglądać ;) czekam na krytykę. dobrej nocki! ;) bbandi - dzięki za wskazówki plasti - nie opuszczę. od jutra kontynuuje
bbandi Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) Te obrazki na ipodach wygladają jak naklejone jakieś nalepki, zrób przekrój albo wytnij otwór na kształt obrazka w ipodzie za pomoca bolean, później kanty zaokrągl delikatnie chamferami i wtedy ustaw dwa plejny o rozmiarach obrazka jeden bardziej w głąb i poda (ten z obrazkiem) a ten drugi deikatnie przed nim tylko na niego materiał szkła nadaj, wyrównaj odpowiednio do sciany (front)obydwa elementy i powinno dać bardziej realny efekt. Zrobiłem coś takiego na szybko: Co prawda nic sie od tego szkiełka nie odbija trzeba by jakąś hdrke dać. P.S Ten okrągły panel sterowania też pasowałoby uwypuklić bo płaski. Dodatkowo na boczej ściance możesz poprowadzić linie świadczacą o łaczeniu obudowy. Edytowane 13 Listopad 2009 przez bbandi
marcinW Napisano 14 Listopad 2009 Autor Napisano 14 Listopad 2009 no witam. Dzięki za cenne uwagi. Wszystko pozmieniałem. Choć wydawało mi się, że ten okrągły panel z przyciskami jest płaski - i to cała magia ipodów :) ale szczerze mówiąc nie mam ipoda wiec mogę bzdury mówić. Tak czy inaczej mam PROBLEM! z hdri. do dzisiaj nic o tym nie wiedziałem. teraz już wiem (dzięki plasti). Chodzi o to, że te zabiegi z hdri w ogóle (prawie) nie chcą tu być widoczne w tej scenie. zrobiłem kilka scen, żeby poćwiczyć i było ok a na tych ipodach nic. Jedynie pod jakimś hardcorowym kątem odbija się z environment ale to już tak mocno jak w lustrze, i troszkę mi się odbija od studia na tylnej ścianie - ale to raczej przeszkadza niż pomaga. a od ipodów (od szybki też nie) w ogóle nie chce. Jakieś sugestie dlaczego? sprawdzałem z innymi scenami - ustawienia rendera są ok - tzn na innych działało. uhm :/
bbandi Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) Tzn tam są minimalne przerwy itd, chodzi o to zebyś na przyszłość zwracał uwagę na drobne szczegóły. A co do hdri to możesz zrobić wokół obiektu kotare "obtoczyć cylindrem" tylko zostawić same ściany na to nanieść materiał vraylight i przypisać mu mapke np jakieś tło albo gradient ja tak robiłem i działało. P.S materiał telefonu jeżeli rmasz z vraymtl to zmniejsz glosinnes z 1 na jakieś 0.70 Edytowane 14 Listopad 2009 przez bbandi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się