marcinW Napisano 14 Listopad 2009 Autor Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) brzmi jak świetny pomysł ale będę szczery - nie koniecznie wiem co masz na myśli. Tzn wyobrażam sobie ale z wykonaniem chyba gorzej. VrayLight jak daje na obiekt to średnio daje jakieś światło. Przypisać mapke? :) Nie robiłem wcześniej takich rzeczy. Posiedzę chwilę i powalczę ale jakbyś jednak znalazł 3 minuty to rozwiń proszę myśl do praktycznego wykonania :) dzieki za zainteresowanie! Edit: chociaż nie, coś się dzieje. To VrayLight ma być takie słabiutkie? w tylek :) Edit2: z cylindrem w ogóle mi nie wychodzi. ale spróbowałem plaina użyć i tu chyba działa (bede edytował jakby ktoś zapragnął wpaść dokształcić mnie dodatkowo w temacie) Edytowane 14 Listopad 2009 przez marcinW
bbandi Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Sorki nie dam rady bo w pracy jestem, wane sa ustawienia materiału telefonu, bo jak Ci odbija jak w lustrze to zmniejsz glosines, pobaw sie tam ustawieniami.
marcinW Napisano 14 Listopad 2009 Autor Napisano 14 Listopad 2009 W porządku nie spieszy się - jak do wieczora nie zrobię postępu to proszę pamiętaj o mnie - w sprawie telefonu to robię go czwarty - ostatni raz. Będzie cudo :P więc do materiałów wrócę bo tak na dobra sprawę to chyba jeszcze żadnego konkretnego nie dawałem - takiego żeby prezentować. Teraz chodzi mi tego ipoda. tymczasem :)
bbandi Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) spoko nie masz się co śpieszyć jak w tym tyg znajde czas to sam spróbuje i-poda zrobić i oświetlić odpowiednio wtedy podzielę się ustawieniami jak dobrze pójdzie:). P.S Ogólnie to fajnie wyglądaja te ipody, telefon jest bardziej złozony geometrycznie bardziej z detalem mozna poszaleć. Edytowane 14 Listopad 2009 przez bbandi
marcinW Napisano 17 Listopad 2009 Autor Napisano 17 Listopad 2009 szara strefa telefonu :) pewnie to dość nietypowe (a może i nie) ale czwarty raz robią telefon zdecydowałem zacząć od tyłu - zrobiłem wszystkie szare/srebrne elementy - w 95%. Jutro powinienem skończyć i zacznę robić całe body. Na tą chwilę wygląda to tak. Stwierdzam, że moje umiejętności nadal mnie ograniczają jeśli chodzi o modelowanie i niektórych BARDZO MAŁYCH detali nie umiem zrobić więc zmieniam je na trochę inne - mam np namyśli to, że na niektórych przyciskach są wtopione malutkie ikony - np od aparatu. zrobiłem ale troszkę inny - delikatnie większy. ok za dużo pisania. poniżej efekty: pzdr :)
indian Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 zawsze możesz użyć displace, a nie modelować na twoim miejscu, najpierw zaczął bym modelować same body bez żadnych szczegółów, a dopiero potem martwił bym się o detale typu małe wcięcia na przyciskach
plasti Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 niech robi jak uwaza, kazdy ma wlasna wyuczona metode, liczy sie koncowy efekt, moze zaczynac nawet od ustawiania sceny nie majac nic, jak tak woli..... niezle idzie tak czy siak, przyloz sie w 110% normy a bedzie miodzio apropo wrzuc jakis avatar i fotke w temacie, bedzie latwiej isc do ostatniej strony wypowiedzi...
silverfox Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 zaczynać od detali - co najmniej dziwne... zawsze zaczyna się od zarusu, chyba ze modelujesz np ucha extrudujac krawędzie :) ciężko doradzić Ci z tą siatką - widać po prostu, że nie czujesz jeszcze modelowania. Mam radę - trenuj, trenuj, trenuj :)
marcinW Napisano 18 Listopad 2009 Autor Napisano 18 Listopad 2009 (edytowane) powód, dla którego tak zacząłem jest jeden - urozmaicenie. zaczynałem ten telefon czwarty raz i stwierdziłem, że jak zrobię czwarty raz boxa itd to... :) wiec zacząłem od tyłu. nie planuję tego zawsze robić - chyba, że stwierdzę, że super wygodnie było :) górna część body już prawie skończona. super szybko idzie jak reszta skończona (mniej więcej) Edytowane 19 Listopad 2009 przez marcinW
marcinW Napisano 19 Listopad 2009 Autor Napisano 19 Listopad 2009 (edytowane) powolutku do przodu. szczerze mówiąc nie wychodzi tak jak chciałem. No ale nic. Robię dalej. na końcu pomyślę czy poprawiać czy nie. materiały na razie są takie o - oczywiście zostaną zmienione. pzdr edit: a no iczy ktoś może mi pomóc ze znalezienim czcionki odpowidniej? wiem że się nazywa Sony Digital (chyba) ale znajduje same płatne. a może ktoś ma już u siebie? [email protected]. dzieki z gory. Edytowane 19 Listopad 2009 przez marcinW
plasti Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 imho idzie tak jak powinno, jedziesz dalej
marcinW Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 plasti dzieki :) tymczasem wróciłem z wyjazdu i myślę, że sam model skończony. tzn - ja już go nie ruszam bo brak cierpliwości. Teraz chce materiały zrobić i cała resztę i oczywiście proszę o pomoc. Na początek nie bardzo wiem co zrobić z tym hdri. Przy takim kącie odbija mi się tak mocno, że nie widać co jest pod "szybką". Trochę kombinowałem z ustawieniami ale bez większego efektu. i jeszcze jedno - jak się robi takie coś, żeby na jednym elemencie było w rożnych miejscach kilka materiałów rożnych? jak to się nazywa takie coś - chcę jakiś tutorial poszukać ale nie wiem o co cho... planuję zrobić napis cyber-shot używając bump'a i chciałbym zaznaczyć to na tylko kilku poligonach tego samego obiektu. jak to w ogóle wygląda na teraz? jakieś poważne błędy widać? - pytam o model. z materiałami i oświetleniem raczej prawie nic jeszcze nie ruszałem. pzdr
marcinW Napisano 30 Listopad 2009 Autor Napisano 30 Listopad 2009 wrzucam słabą jakość ale widać o co cho - z góry też odbija się (znajome :]) hdri. i dodatkowy problem - odbija mi się światło i mam nieaktywne opcje. dlaczego? plasti dzieki za odzew!
adam_m Napisano 30 Listopad 2009 Napisano 30 Listopad 2009 (edytowane) kilka mat. na jednym obiekcie- mat. blend (tutek: http://www.youtube.com/watch?v=V4UToN-ULWo ), aktywne opcje- naciśnij by object. Co do odbić to zwiększ przezroczystość szybki i zmniejsz reflection). Pozdr. Edytowane 30 Listopad 2009 przez adam_m
marcinW Napisano 2 Grudzień 2009 Autor Napisano 2 Grudzień 2009 adam_m dzięki za rady. przydały się. plasti Tobie oczywiście również dzięki wielkie. tak więc mój model wygląda tak. to raczej prawie ostateczna wersja (hehe... nie ma to jak pewność siebie). nie wiem dlaczego takie ziarniste to wyszło? od czego to zależy? ustawienia renderu? model w paru miejscach możnaby poprawić ale ja już chcę iść dalej. Wystarczy tego ericssona... Tylko jeszcze to ziarno jak obejść?
plasti Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 to jest albo subdivide swiatla, musisz zwiekszyc, lub brak adaptive dmc na subdivide 0,002 najlepiej, oraz mitchell netravali po 0 wszedzie,
marcinW Napisano 4 Grudzień 2009 Autor Napisano 4 Grudzień 2009 dzieki! pomogło :) okej. poprawiony troche telefon wrzucam i 4 krzesła :P zna ktoś jakiś tutorial świetny na robienie zagnieceń na materialach? np jak materiał się marszczy na sofach pod guzikami albo na szyciach itd? ewidentnie brakuje tego na moich krzesłach :/ pzdr!
plasti Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 rowniez dorzucam prosbe, z ciekawoscia obejrze:D
marcinW Napisano 4 Grudzień 2009 Autor Napisano 4 Grudzień 2009 (edytowane) hehe - nie pociesza mnie Twoja wypowiedź :D edit: ten tutorial jest bardzo przyjemny, myślę, że w dużej mierze oddaje to co chciałem wiedzieć... choć chyba nie do końca. anyway: http://www.todddaniele.com/Tutorial-lesson03.htm Edytowane 4 Grudzień 2009 przez marcinW
marcinW Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 hm. ostatnio takie coś wydłubałem. wiem, że jest kiepsko. nie jestem z niego zadowolony. ale od połowy jakoś stwierdziłem, że to chyba jednak nie to i dokończyłem "na szybkiego". co do refek to było kilka różnych więc trochę wyszedł mieszaniec - do tego moje pomysły w miejscach gdzie nic nie było widać. co do scen to... :P wiem ze fatalne. ale przyznam, że na ta chwilę chyba nie umiem lepszych. trawę robiłem sam więc komp ledwo się czołgał dlatego też nic więcej tam nie dodałem. o teksturach też jeszcze nic nie wiem - to powód dla którego te roboty są dość czyste. tak czy inaczej oto efekty - ATST (Return of the Jedi ;]). następny w kolejce będzie jakiś Merol. Tu już się bardziej przyłożę. porady mile widziane! Pozdrawiam
bbandi Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Bardzo fajnie wyszło, model ciekawy. Mógłbyś nad bardziej finezyją scenką popracować, np jakiś atak....
plasti Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 oooooooo zadziwiasz mnie, klasior, wypas tylko ta trawa trochu gryzie:D
marcinW Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 dzięki Panowie :) bbandi wątpię w swoje umiejętności na tą chwilę jeśli chodzi o sceny. małymi kroczkami w przyszłości zrobię całą wojnę ;] plasti następnym razem będzie o niebo lepsza ;)
marcinW Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 Okej. To ja też spróbuję zrobić samochód. Oprócz niedokończonego mustanga z tutoriala DT nie robiłem jeszcze auta więc: oto moje efekty dzisiejsze. Wiem, że nie tak się powinno robić, ale kurcz próbowałem robić całą bryłę itd, ale kompletnie mi to nie wychodziło :/ 3 razy starałem się i kompletne dziwolągi wychodziły. Robienie po kawałku raczej lepiej mi idzie, nawet jeśli to zły nawyk :/ Okej. Cały dzień się na to patrzę więc nie wiem co tu krzywo a co nie. Wydaje mi się ze na drugim widzę ewidentną krzywiznę i jutro to poprawię. Gdyby ktoś uznał, że jest bardzo krzywo to proszę o wskazanie miejsca - z góry dzięki. i to tyle :) jaki to samochód nie muszę mówić :P
Berger Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Dziwna kolejność modelowania. Mam nadzięję, że wyjdzie Ci prosto :)
dziadzik Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Witaj. Jeśli Ja mogę coś doradzić to na pewno zmień ten znaczek Merca na grill-u bo jest płaski a ma być wypukły. Po swoich rewkach pewno zobaczysz o co mi chodzi. Tak to mi się podoba, sam w wolnych chwilach robię tego merca. Bo piękna maszyna. A jeszcze z moich fanaberi to bym dał z tyłu na klapie napis 560 SEC tak żeby wyglądało mocniej:) Pozdrawiam i będę tu zaglądał.
marcinW Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 (edytowane) Brazniew też mam taką nadzieję ;) dziadzik dzięki za uwagi. Z tym znaczkiem masz w zupełności rację - w najbliższym czasie poprawię. Zgadzam się, że to piękna maszyna :) pzdr! EDIT: okej. pojęcia nie mam jak zrobić światła. na razie są takie prowizoryczne. szkło się modeluje? te wszystkie nierówności itd? czy to texturka zazwyczaj idzie? bardzo proszę o pomoc w tej spraiwe. no i ew uwagi do tego co zrobione dotychczas. Edytowane 15 Grudzień 2009 przez marcinW
Berger Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Warto wymodelować szkło ( osłonę ) i cały klosz. Na szkło można dać bump mapę, która będzie symulować nierówności.
marcinW Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Napisano 17 Grudzień 2009 chyba nie umiem na tym etapie tego wykonać odpowiednio. poćwiczę i wrócę do merolka za jakiś czas. dzięki za podpowiedź :)
marcinW Napisano 11 Kwiecień 2010 Autor Napisano 11 Kwiecień 2010 (edytowane) cześć! postanowiłem dokończyć merolka. Proszę o pomoc w takiej sprawie: jak wstawić światło do pudełka tak, żeby nie przenikało przez jego ściany. tzn, żeby światło wydostawało się tylko z tej części pudełka, która jest otwarta. bo standardowo to działa mi tak, że światło prześwietla przez ściany pudełka. edit: żeby nie było, że nic nie robię. załączam obrazek. czy to idzie w dobrym kierunku? wiem, że macie wszyscy dość samochodów. chciałbym to skończyć. z góry dzięki za jakieś wskazówki. pzdr! Edytowane 11 Kwiecień 2010 przez marcinW
zolwik Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 siema, opony troche za bardzo się swiecą, i są chyba zbyt czarne. Szyba przednia bardzo źle wygląda. pozdr
marcinW Napisano 12 Kwiecień 2010 Autor Napisano 12 Kwiecień 2010 o szybie wiem - niedługo się tym zajmę :) co do opon, dzięki wielkie - na pewno poprawię. jest tu jeszcze spoko pracy zapewne. pzdr!
marcinW Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 masakra. rok nie pisałem nic w tym wątku? :/ nie przeżyję. jak ten czas leci. no nic. do rzeczy. mój drugi samochód. do takiego etapu jeszcze mi się nie udało dojść. prośba drodzy forumowicze - pomóżcie mi z tego otrzymać coś fajnego. model uznaję za skończony, choć teraz widzę jak fatalnie to wyszło. jest kilka poważnie kiepskich miejsc. wnętrze jest na szybko - atrapa. zastanawia mnie dlaczego lampy mi się rozjeżdżają pod materiałem szkła na nich? jak temu zapowiedz? widzę, że za małe szczeliny zrobiłem - spróbuję to jeszcze poprawić. choć na siatce wydaje się, że jest parę trójkątów, to zapewniam, że ich tam nie ma. generalnie proszę o jakieś rady co powinienem zmienić na takim etapie robienia modeli. sporo też potrzebuję porad w materiałach chyba, co? z góry dzięki za każdy jeden krytyczny komentarz. oto moje wypociny ostatnich wieczorów. oczywiście ustawienia rendera na razie są testowe, żeby w miarę długo nie czekać na efekty.
Deex Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 Bryła samochodu odbiega od oryginału. Nie podobają mi się opony, tekstury przednich reflektorów wyglądają źle.
marcinW Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 Deex nie pozostaje nic innego jak się zgodzić. bryły już raczej na tym etapie nie poprawię. co do opon to co konkretnie masz na myśli? materiał? bieżnik? o światłach właśnie napisałem wyżej z pytaniem jak to poprawić. KMiklas ma grubość jakoś 0,7 jeśli dobrze pamiętam.
marcinW Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 Deex doceniam, że wykazujesz zainteresowanie, ale domyślasz się może, że jak mi nie powiesz co jest nie tak, to niekoniecznie będę w stanie poprawić. chciałbym uratować ten model chociaż trochę. co z materiałem? kolor, reflex? bieżnik brzydki, za gęsty? dorzuć jedno, dwa zdania więcej a na pewno postaram się coś poprawić. a teraz to wiem tylko, że jest źle... i tyle :) rozumiesz... dzięki
Simple_man Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Model wygląda jak słabej jakości lowpoly, szczególnie przednie Światła. Jeśli zaś idzie o opony to wyglądają, jak zwykły cylinder z doklejonym bieżnikiem. Brak w nich krągłości napompowanego gumowego koła samochodowego. Pomijam już wysokość profili opon, taki trochę wieśniacki tuning.
Oleksiak Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/model-a-high-poly-car-rim-in-3ds-max-1/ Oglądnij i popraw koła. Później już tylko pozostaje Ci usuniecie tego czegoś i wymodelowanie od nowa auta ale z przyłożeniem się bo teraz masz box'a i piszesz że starasz się coś z niego uratować żeby powstał samochód.
marcinW Napisano 27 Kwiecień 2011 Autor Napisano 27 Kwiecień 2011 (edytowane) ostro pojechaliście, ale biorę na klatę :) w takim wypadku wezmę się za to wszytko od nowa i postaram się bardziej. choć nie wiem czy będą siły na to samo auto. dzięki za komentarze! EDIT: kurde. im więcej się na to patrzę, tym bardziej widzę, że ten model jest faktycznie o wiele gorszy niż myślałem. biorę się do pracy! Edytowane 27 Kwiecień 2011 przez marcinW
Simple_man Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Wiesz latwo sie krytykuje, ja sam nigdy nie zrobilem samochodu, ktory by mnie w pelni uszczesliwil. Modelowanie carow to jazda na wysokich obrotach wymagajaca duzo samodysyliny i zdolnosci przewidywania. Wszystko inne to pikus przy modelowaniu samochodu, gdzie kazda nowa linia musi byc przemyslana, o jeden zle ustawiony vertex spieprzy cala blache i bedziesz mial fale i krzywe odbicia na lakierze. Wiec trzymam lokcie i do roboty.
marcinW Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 no właśnie najwyraźniej nie doceniłem powagi sprawy i myślałem, że pójdzie lekko. jednak to o wiele trudniejsze niż wyglądało. dzięki za zachętę. rękawy już mam podwinięte ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się