Napisano 14 Listopad 200915 l Autor brzmi jak świetny pomysł ale będę szczery - nie koniecznie wiem co masz na myśli. Tzn wyobrażam sobie ale z wykonaniem chyba gorzej. VrayLight jak daje na obiekt to średnio daje jakieś światło. Przypisać mapke? :) Nie robiłem wcześniej takich rzeczy. Posiedzę chwilę i powalczę ale jakbyś jednak znalazł 3 minuty to rozwiń proszę myśl do praktycznego wykonania :) dzieki za zainteresowanie! Edit: chociaż nie, coś się dzieje. To VrayLight ma być takie słabiutkie? w tylek :) Edit2: z cylindrem w ogóle mi nie wychodzi. ale spróbowałem plaina użyć i tu chyba działa (bede edytował jakby ktoś zapragnął wpaść dokształcić mnie dodatkowo w temacie) Edytowane 14 Listopad 200915 l przez marcinW
Napisano 14 Listopad 200915 l Sorki nie dam rady bo w pracy jestem, wane sa ustawienia materiału telefonu, bo jak Ci odbija jak w lustrze to zmniejsz glosines, pobaw sie tam ustawieniami.
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor W porządku nie spieszy się - jak do wieczora nie zrobię postępu to proszę pamiętaj o mnie - w sprawie telefonu to robię go czwarty - ostatni raz. Będzie cudo :P więc do materiałów wrócę bo tak na dobra sprawę to chyba jeszcze żadnego konkretnego nie dawałem - takiego żeby prezentować. Teraz chodzi mi tego ipoda. tymczasem :)
Napisano 14 Listopad 200915 l spoko nie masz się co śpieszyć jak w tym tyg znajde czas to sam spróbuje i-poda zrobić i oświetlić odpowiednio wtedy podzielę się ustawieniami jak dobrze pójdzie:). P.S Ogólnie to fajnie wyglądaja te ipody, telefon jest bardziej złozony geometrycznie bardziej z detalem mozna poszaleć. Edytowane 14 Listopad 200915 l przez bbandi
Napisano 17 Listopad 200915 l Autor szara strefa telefonu :) pewnie to dość nietypowe (a może i nie) ale czwarty raz robią telefon zdecydowałem zacząć od tyłu - zrobiłem wszystkie szare/srebrne elementy - w 95%. Jutro powinienem skończyć i zacznę robić całe body. Na tą chwilę wygląda to tak. Stwierdzam, że moje umiejętności nadal mnie ograniczają jeśli chodzi o modelowanie i niektórych BARDZO MAŁYCH detali nie umiem zrobić więc zmieniam je na trochę inne - mam np namyśli to, że na niektórych przyciskach są wtopione malutkie ikony - np od aparatu. zrobiłem ale troszkę inny - delikatnie większy. ok za dużo pisania. poniżej efekty: pzdr :)
Napisano 18 Listopad 200915 l zawsze możesz użyć displace, a nie modelować na twoim miejscu, najpierw zaczął bym modelować same body bez żadnych szczegółów, a dopiero potem martwił bym się o detale typu małe wcięcia na przyciskach
Napisano 18 Listopad 200915 l niech robi jak uwaza, kazdy ma wlasna wyuczona metode, liczy sie koncowy efekt, moze zaczynac nawet od ustawiania sceny nie majac nic, jak tak woli..... niezle idzie tak czy siak, przyloz sie w 110% normy a bedzie miodzio apropo wrzuc jakis avatar i fotke w temacie, bedzie latwiej isc do ostatniej strony wypowiedzi...
Napisano 18 Listopad 200915 l zaczynać od detali - co najmniej dziwne... zawsze zaczyna się od zarusu, chyba ze modelujesz np ucha extrudujac krawędzie :) ciężko doradzić Ci z tą siatką - widać po prostu, że nie czujesz jeszcze modelowania. Mam radę - trenuj, trenuj, trenuj :)
Napisano 18 Listopad 200915 l Autor powód, dla którego tak zacząłem jest jeden - urozmaicenie. zaczynałem ten telefon czwarty raz i stwierdziłem, że jak zrobię czwarty raz boxa itd to... :) wiec zacząłem od tyłu. nie planuję tego zawsze robić - chyba, że stwierdzę, że super wygodnie było :) górna część body już prawie skończona. super szybko idzie jak reszta skończona (mniej więcej) Edytowane 19 Listopad 200915 l przez marcinW
Napisano 19 Listopad 200915 l Autor powolutku do przodu. szczerze mówiąc nie wychodzi tak jak chciałem. No ale nic. Robię dalej. na końcu pomyślę czy poprawiać czy nie. materiały na razie są takie o - oczywiście zostaną zmienione. pzdr edit: a no iczy ktoś może mi pomóc ze znalezienim czcionki odpowidniej? wiem że się nazywa Sony Digital (chyba) ale znajduje same płatne. a może ktoś ma już u siebie? [email protected]. dzieki z gory. Edytowane 19 Listopad 200915 l przez marcinW
Napisano 28 Listopad 200915 l Autor plasti dzieki :) tymczasem wróciłem z wyjazdu i myślę, że sam model skończony. tzn - ja już go nie ruszam bo brak cierpliwości. Teraz chce materiały zrobić i cała resztę i oczywiście proszę o pomoc. Na początek nie bardzo wiem co zrobić z tym hdri. Przy takim kącie odbija mi się tak mocno, że nie widać co jest pod "szybką". Trochę kombinowałem z ustawieniami ale bez większego efektu. i jeszcze jedno - jak się robi takie coś, żeby na jednym elemencie było w rożnych miejscach kilka materiałów rożnych? jak to się nazywa takie coś - chcę jakiś tutorial poszukać ale nie wiem o co cho... planuję zrobić napis cyber-shot używając bump'a i chciałbym zaznaczyć to na tylko kilku poligonach tego samego obiektu. jak to w ogóle wygląda na teraz? jakieś poważne błędy widać? - pytam o model. z materiałami i oświetleniem raczej prawie nic jeszcze nie ruszałem. pzdr
Napisano 30 Listopad 200915 l Autor wrzucam słabą jakość ale widać o co cho - z góry też odbija się (znajome :]) hdri. i dodatkowy problem - odbija mi się światło i mam nieaktywne opcje. dlaczego? plasti dzieki za odzew!
Napisano 30 Listopad 200915 l kilka mat. na jednym obiekcie- mat. blend (tutek: http://www.youtube.com/watch?v=V4UToN-ULWo ), aktywne opcje- naciśnij by object. Co do odbić to zwiększ przezroczystość szybki i zmniejsz reflection). Pozdr. Edytowane 30 Listopad 200915 l przez adam_m
Napisano 2 Grudzień 200915 l Autor adam_m dzięki za rady. przydały się. plasti Tobie oczywiście również dzięki wielkie. tak więc mój model wygląda tak. to raczej prawie ostateczna wersja (hehe... nie ma to jak pewność siebie). nie wiem dlaczego takie ziarniste to wyszło? od czego to zależy? ustawienia renderu? model w paru miejscach możnaby poprawić ale ja już chcę iść dalej. Wystarczy tego ericssona... Tylko jeszcze to ziarno jak obejść?
Napisano 3 Grudzień 200915 l to jest albo subdivide swiatla, musisz zwiekszyc, lub brak adaptive dmc na subdivide 0,002 najlepiej, oraz mitchell netravali po 0 wszedzie,
Napisano 4 Grudzień 200915 l Autor dzieki! pomogło :) okej. poprawiony troche telefon wrzucam i 4 krzesła :P zna ktoś jakiś tutorial świetny na robienie zagnieceń na materialach? np jak materiał się marszczy na sofach pod guzikami albo na szyciach itd? ewidentnie brakuje tego na moich krzesłach :/ pzdr!
Napisano 4 Grudzień 200915 l Autor hehe - nie pociesza mnie Twoja wypowiedź :D edit: ten tutorial jest bardzo przyjemny, myślę, że w dużej mierze oddaje to co chciałem wiedzieć... choć chyba nie do końca. anyway: http://www.todddaniele.com/Tutorial-lesson03.htm Edytowane 4 Grudzień 200915 l przez marcinW
Napisano 9 Grudzień 200915 l Autor hm. ostatnio takie coś wydłubałem. wiem, że jest kiepsko. nie jestem z niego zadowolony. ale od połowy jakoś stwierdziłem, że to chyba jednak nie to i dokończyłem "na szybkiego". co do refek to było kilka różnych więc trochę wyszedł mieszaniec - do tego moje pomysły w miejscach gdzie nic nie było widać. co do scen to... :P wiem ze fatalne. ale przyznam, że na ta chwilę chyba nie umiem lepszych. trawę robiłem sam więc komp ledwo się czołgał dlatego też nic więcej tam nie dodałem. o teksturach też jeszcze nic nie wiem - to powód dla którego te roboty są dość czyste. tak czy inaczej oto efekty - ATST (Return of the Jedi ;]). następny w kolejce będzie jakiś Merol. Tu już się bardziej przyłożę. porady mile widziane! Pozdrawiam
Napisano 9 Grudzień 200915 l Bardzo fajnie wyszło, model ciekawy. Mógłbyś nad bardziej finezyją scenką popracować, np jakiś atak....
Napisano 9 Grudzień 200915 l Autor dzięki Panowie :) bbandi wątpię w swoje umiejętności na tą chwilę jeśli chodzi o sceny. małymi kroczkami w przyszłości zrobię całą wojnę ;] plasti następnym razem będzie o niebo lepsza ;)
Napisano 11 Grudzień 200915 l Autor Okej. To ja też spróbuję zrobić samochód. Oprócz niedokończonego mustanga z tutoriala DT nie robiłem jeszcze auta więc: oto moje efekty dzisiejsze. Wiem, że nie tak się powinno robić, ale kurcz próbowałem robić całą bryłę itd, ale kompletnie mi to nie wychodziło :/ 3 razy starałem się i kompletne dziwolągi wychodziły. Robienie po kawałku raczej lepiej mi idzie, nawet jeśli to zły nawyk :/ Okej. Cały dzień się na to patrzę więc nie wiem co tu krzywo a co nie. Wydaje mi się ze na drugim widzę ewidentną krzywiznę i jutro to poprawię. Gdyby ktoś uznał, że jest bardzo krzywo to proszę o wskazanie miejsca - z góry dzięki. i to tyle :) jaki to samochód nie muszę mówić :P
Napisano 14 Grudzień 200915 l Witaj. Jeśli Ja mogę coś doradzić to na pewno zmień ten znaczek Merca na grill-u bo jest płaski a ma być wypukły. Po swoich rewkach pewno zobaczysz o co mi chodzi. Tak to mi się podoba, sam w wolnych chwilach robię tego merca. Bo piękna maszyna. A jeszcze z moich fanaberi to bym dał z tyłu na klapie napis 560 SEC tak żeby wyglądało mocniej:) Pozdrawiam i będę tu zaglądał.
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Brazniew też mam taką nadzieję ;) dziadzik dzięki za uwagi. Z tym znaczkiem masz w zupełności rację - w najbliższym czasie poprawię. Zgadzam się, że to piękna maszyna :) pzdr! EDIT: okej. pojęcia nie mam jak zrobić światła. na razie są takie prowizoryczne. szkło się modeluje? te wszystkie nierówności itd? czy to texturka zazwyczaj idzie? bardzo proszę o pomoc w tej spraiwe. no i ew uwagi do tego co zrobione dotychczas. Edytowane 15 Grudzień 200915 l przez marcinW
Napisano 15 Grudzień 200915 l Warto wymodelować szkło ( osłonę ) i cały klosz. Na szkło można dać bump mapę, która będzie symulować nierówności.
Napisano 17 Grudzień 200915 l Autor chyba nie umiem na tym etapie tego wykonać odpowiednio. poćwiczę i wrócę do merolka za jakiś czas. dzięki za podpowiedź :)
Napisano 11 Kwiecień 201014 l Autor cześć! postanowiłem dokończyć merolka. Proszę o pomoc w takiej sprawie: jak wstawić światło do pudełka tak, żeby nie przenikało przez jego ściany. tzn, żeby światło wydostawało się tylko z tej części pudełka, która jest otwarta. bo standardowo to działa mi tak, że światło prześwietla przez ściany pudełka. edit: żeby nie było, że nic nie robię. załączam obrazek. czy to idzie w dobrym kierunku? wiem, że macie wszyscy dość samochodów. chciałbym to skończyć. z góry dzięki za jakieś wskazówki. pzdr! Edytowane 11 Kwiecień 201014 l przez marcinW
Napisano 12 Kwiecień 201014 l siema, opony troche za bardzo się swiecą, i są chyba zbyt czarne. Szyba przednia bardzo źle wygląda. pozdr
Napisano 12 Kwiecień 201014 l Autor o szybie wiem - niedługo się tym zajmę :) co do opon, dzięki wielkie - na pewno poprawię. jest tu jeszcze spoko pracy zapewne. pzdr!
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Autor masakra. rok nie pisałem nic w tym wątku? :/ nie przeżyję. jak ten czas leci. no nic. do rzeczy. mój drugi samochód. do takiego etapu jeszcze mi się nie udało dojść. prośba drodzy forumowicze - pomóżcie mi z tego otrzymać coś fajnego. model uznaję za skończony, choć teraz widzę jak fatalnie to wyszło. jest kilka poważnie kiepskich miejsc. wnętrze jest na szybko - atrapa. zastanawia mnie dlaczego lampy mi się rozjeżdżają pod materiałem szkła na nich? jak temu zapowiedz? widzę, że za małe szczeliny zrobiłem - spróbuję to jeszcze poprawić. choć na siatce wydaje się, że jest parę trójkątów, to zapewniam, że ich tam nie ma. generalnie proszę o jakieś rady co powinienem zmienić na takim etapie robienia modeli. sporo też potrzebuję porad w materiałach chyba, co? z góry dzięki za każdy jeden krytyczny komentarz. oto moje wypociny ostatnich wieczorów. oczywiście ustawienia rendera na razie są testowe, żeby w miarę długo nie czekać na efekty.
Napisano 19 Kwiecień 201113 l Bryła samochodu odbiega od oryginału. Nie podobają mi się opony, tekstury przednich reflektorów wyglądają źle.
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Autor Deex nie pozostaje nic innego jak się zgodzić. bryły już raczej na tym etapie nie poprawię. co do opon to co konkretnie masz na myśli? materiał? bieżnik? o światłach właśnie napisałem wyżej z pytaniem jak to poprawić. KMiklas ma grubość jakoś 0,7 jeśli dobrze pamiętam.
Napisano 20 Kwiecień 201113 l Autor Deex doceniam, że wykazujesz zainteresowanie, ale domyślasz się może, że jak mi nie powiesz co jest nie tak, to niekoniecznie będę w stanie poprawić. chciałbym uratować ten model chociaż trochę. co z materiałem? kolor, reflex? bieżnik brzydki, za gęsty? dorzuć jedno, dwa zdania więcej a na pewno postaram się coś poprawić. a teraz to wiem tylko, że jest źle... i tyle :) rozumiesz... dzięki
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Model wygląda jak słabej jakości lowpoly, szczególnie przednie Światła. Jeśli zaś idzie o opony to wyglądają, jak zwykły cylinder z doklejonym bieżnikiem. Brak w nich krągłości napompowanego gumowego koła samochodowego. Pomijam już wysokość profili opon, taki trochę wieśniacki tuning.
Napisano 22 Kwiecień 201113 l http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/model-a-high-poly-car-rim-in-3ds-max-1/ Oglądnij i popraw koła. Później już tylko pozostaje Ci usuniecie tego czegoś i wymodelowanie od nowa auta ale z przyłożeniem się bo teraz masz box'a i piszesz że starasz się coś z niego uratować żeby powstał samochód.
Napisano 27 Kwiecień 201113 l Autor ostro pojechaliście, ale biorę na klatę :) w takim wypadku wezmę się za to wszytko od nowa i postaram się bardziej. choć nie wiem czy będą siły na to samo auto. dzięki za komentarze! EDIT: kurde. im więcej się na to patrzę, tym bardziej widzę, że ten model jest faktycznie o wiele gorszy niż myślałem. biorę się do pracy! Edytowane 27 Kwiecień 201113 l przez marcinW
Napisano 28 Kwiecień 201113 l Wiesz latwo sie krytykuje, ja sam nigdy nie zrobilem samochodu, ktory by mnie w pelni uszczesliwil. Modelowanie carow to jazda na wysokich obrotach wymagajaca duzo samodysyliny i zdolnosci przewidywania. Wszystko inne to pikus przy modelowaniu samochodu, gdzie kazda nowa linia musi byc przemyslana, o jeden zle ustawiony vertex spieprzy cala blache i bedziesz mial fale i krzywe odbicia na lakierze. Wiec trzymam lokcie i do roboty.
Napisano 28 Kwiecień 201113 l Autor no właśnie najwyraźniej nie doceniłem powagi sprawy i myślałem, że pójdzie lekko. jednak to o wiele trudniejsze niż wyglądało. dzięki za zachętę. rękawy już mam podwinięte ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto