Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Przedstawiam swoją pierwszą w miarę dopracowaną(dopracowywaną ciągle) scenę. Z tyłu pokoju będzie lustro, które wyeksponuje cały rower treningowy. Wcześniej światło padało na podłogę. Podczas zmiany położenia "słońca" nie robiłem renderów testowych, gdy zorientowałem się w połowie renderingu to nie chciało mi się wyłączać. Później zmienię natężenie tego światła, żeby nie było tak jaskrawe. Do wymodelowania zostało jeszcze:

 

* Stół za kanapą

* Książki na meblach

* Plakaty na ścianie

* Drzwi

* Krzesło między drzwiami a stołem.

 

Modeluję w 3D Studio Max, renderuję w Mental Rayu

 

125qghv.jpg

Większe: http://i38.tinypic.com/fargc3.jpg

 

Czekam na uwagi.

Edytowane przez Kefir0

  • Odpowiedzi 28
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lampy na suficie nie masz? :)

dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie

zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta

Napisano

Kanapa zdominowała pokoik. Mam taką samą gównianą lampkę na biurku.

Napisano
  • Autor

delf77:

 

lampy na suficie nie masz? :)

* Żyrandol

 

 

 

dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie

Jaka część ? Nie rozumiem, możesz zaznaczyć czy coś ?

 

zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta

 

Z tyłu pokoju będzie lustro

i

* Drzwi

 

 

 

dac77:

 

http://foto.ojej.pl/ojej/4/9/6/1/43_Zestaw_wypoczynkowy1.jpg oto moja kanapa(kolor niebieski). Po nałożeniu odpowiedniego materiału skóry IMO to to zdominowanie będzie ładnie wyglądało.

 

btw. dziwna zbieżność nicków ;)

Napisano
  • Autor

Update: dorobiony żyrandol, wymodelowane krzesło, poprawione światło(nie finalnie) i lekko zmieniony kadr

2ir3l6r.jpg

Napisano

Zarówno światło jak i sam kadr w tej wersji prezentują się o wiele lepiej. To co mi się nie podoba, to nogi tego krzesła, jakieś takie dziwne mi się wydają (jakby gubiły lekko proporcje). Do tego gdzie są "kółka"? - bo ich nie widzę. Ale ogólnie cała praca się fajnie zapowiada, tak więc życzę powodzenia :)

Napisano

Ktoś tu chyba musi o smooth groupach poczytać.

Napisano
  • Autor

Chodzi o brzydki noise na krześle ? Zamierzam je zrobić od nowa. Wiem co to smoothing groups.

Napisano
  • Autor

Update:

 

2u8i9g1.jpg

 

231gsn.jpg

 

Niepokoi mnie tylko to, że w niektórych miejscach jest bardzo ciemno(koło lustra). Kombinowałem z różnymi opcjami. Jakie ustawienie odpowiada za to ?

Napisano

Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi.

A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra).

 

PZDR

Napisano

kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogą. fajny kaloryferek XD czekam na upy. pozdro

Napisano

Faktycznie, kaloryferek ładny. Na Twoim miejscu zmniejszyl bym intensywnosc swiatla ktore wpada do pokoju poniewaz pzeswietlilo sie i prezetacja modeli wypada slabo.

 

Lustro faktycznie dodalo pokojowi "charakteru"

 

Aaa, i co to za plamy na suficie?

Napisano
  • Autor

Kombinowałem, czytałem i osiągnąłem efekt zadowalający.

 

(na krzesło proszę nie patrzeć)

6iwtue.jpg

350ouih.jpg

Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi.

A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra).

Próbowałem to zmienić. Ogólnie chodziło tu jeśli dobrze pamiętam to o parametr decay. Po naprawieniu niedoświetlenia napotkałem inne błędy, wkurzyłem się - usunąłem całe oświetlenie i zrobiłem od początku.

btw. jak już to depth.

 

kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogą
Jest to spowodowane tym, że mam ustawienia final gather na draft(słaba szczegółowość. Przyczyna oczywista)

 

fajny kaloryferek
Dzięki

 

Faktycznie, kaloryferek ładny.[/QuoTe]Tobie też dzięki

 

Aaa, i co to za plamy na suficie?
Poczytałem trochę o sampling radius(rozmiar pojedyńczych fotonów). Zwiększyłem w/w wartość i pozbyłem się plam.

 

Dziękuję za pochwały i uwagi. Dzięki takim ludziom aż chce się dalej pracować ;)

Napisano

Musisz dodać jakieś grube rolety albo zasłony na okno bo nikt nie uwierzy że ktoś mógłby używać tak naświetlonego przez okno monitora. W takim malutkim pokoiku to raczej trudno ustawić prawidłowo monitora.

Napisano
  • Autor

Mam rolety w pokoju, mam w planach je zrobić. Jeśli mi się uda, to może nawet firanę :>

Napisano

modele ładne, ale czemu Panie nie doświetlasz directem żadnym ?

Skoro używasz mr to czemu nie ma żadnego fotometryka w oknie ? Wszystko lewituje... zwłaszcza krzesło.

Napisano
  • Autor

689b1j.jpg

 

Po krótkiej przerwie. Test tekstur. Borykam się z problemem - moja kanapa powinna mieć niebieski kolor, lecz po ponad godzinnej męczarni z tym kolorem odpuściłem sobie. Może zna ktoś jakiś sposób na to ?

 

O niedopracowanych teksturach drewna na meblach wiem.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Przekombinowałeś sporo z ekspozycją obrazu, albo za dużo midtones'ów w Exposure Control albo za duża gamma....

Światło też kuleje i to sporo...

Może staraj się iść trochę w tę stronę:

 

pop.jpg

Napisano

Komputer(jednostka centralna) Wydaje mi sie troche za maly w porownaniu do reszty :) i brak kabli ani kotaktow (chyba ze to jakas nowa technologia bez kabelkow) :) ale idziesz w dobra strone :) Powodzenia :)

Napisano
  • Autor

Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia.

 

xpwjt0.jpg

kliknij, aby powiększyć

 

Zostało mi jeszcze wiele. Między innymi:

*krzesło(model + tekstura)

*materiały(dzbanek, szklanki, książki)

*książki(modele)

*gitara(tekstura)

*kaloryfer(tekstura, ale może zrobię go od nowa)

*inne dodatki typu perfum, pudelka jakies, wiecej ksiazek

 

co do kabli/kontaktów: kable zostały zrobione jeszcze przed "zadaszeniem" i innymi podstawowymi atrybutami pokoju. W takim kadrze są po prostu niewidoczne. Kontaktów w ogóle nie ma bo są pochowane za meblami.

 

Dziękuję za wszystkie uwagi.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kefir0

Napisano

Jeśli chodzi o światło to chyba żartujesz. Oświetlenie i kadr - słabe. Kanapa wygląda jak z plastiku. Daj jej teksture skóry lub tkaniny. Ten kadr - schowałem sie przed mamą koło kaloryfera - jakoś do mnie nie przemawia. Już lepiej z perspektywy człowieka by to wyglądało. Wymodelwane wszystko jest fajnie. Tekstury takie sobie, tam z tyłu na ścianie to jest tapeta czy boazeria ? Ładuj dalej.

Napisano
Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia.

 

 

Rzekłbym raczej, oświetlenia brak. Zobacz jakieś tutki o oświetlaniu wnętrz i koniecznie popraw, bo cała twoja modelarska praca zostanie zmarnowana. Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności