Napisano 23 Październik 200915 l Witam. Przedstawiam swoją pierwszą w miarę dopracowaną(dopracowywaną ciągle) scenę. Z tyłu pokoju będzie lustro, które wyeksponuje cały rower treningowy. Wcześniej światło padało na podłogę. Podczas zmiany położenia "słońca" nie robiłem renderów testowych, gdy zorientowałem się w połowie renderingu to nie chciało mi się wyłączać. Później zmienię natężenie tego światła, żeby nie było tak jaskrawe. Do wymodelowania zostało jeszcze: * Stół za kanapą * Książki na meblach * Plakaty na ścianie * Drzwi * Krzesło między drzwiami a stołem. Modeluję w 3D Studio Max, renderuję w Mental Rayu Większe: http://i38.tinypic.com/fargc3.jpg Czekam na uwagi. Edytowane 14 Listopad 200915 l przez Kefir0
Napisano 23 Październik 200915 l lampy na suficie nie masz? :) dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta
Napisano 23 Październik 200915 l Autor delf77: lampy na suficie nie masz? :) * Żyrandol dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie Jaka część ? Nie rozumiem, możesz zaznaczyć czy coś ? zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta Z tyłu pokoju będzie lustro i * Drzwi dac77: http://foto.ojej.pl/ojej/4/9/6/1/43_Zestaw_wypoczynkowy1.jpg oto moja kanapa(kolor niebieski). Po nałożeniu odpowiedniego materiału skóry IMO to to zdominowanie będzie ładnie wyglądało. btw. dziwna zbieżność nicków ;)
Napisano 24 Październik 200915 l Autor Update: dorobiony żyrandol, wymodelowane krzesło, poprawione światło(nie finalnie) i lekko zmieniony kadr
Napisano 24 Październik 200915 l Zarówno światło jak i sam kadr w tej wersji prezentują się o wiele lepiej. To co mi się nie podoba, to nogi tego krzesła, jakieś takie dziwne mi się wydają (jakby gubiły lekko proporcje). Do tego gdzie są "kółka"? - bo ich nie widzę. Ale ogólnie cała praca się fajnie zapowiada, tak więc życzę powodzenia :)
Napisano 25 Październik 200915 l Autor Chodzi o brzydki noise na krześle ? Zamierzam je zrobić od nowa. Wiem co to smoothing groups.
Napisano 28 Październik 200915 l Autor Update: Niepokoi mnie tylko to, że w niektórych miejscach jest bardzo ciemno(koło lustra). Kombinowałem z różnymi opcjami. Jakie ustawienie odpowiada za to ?
Napisano 28 Październik 200915 l Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi. A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra). PZDR
Napisano 29 Październik 200915 l kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogą. fajny kaloryferek XD czekam na upy. pozdro
Napisano 29 Październik 200915 l Faktycznie, kaloryferek ładny. Na Twoim miejscu zmniejszyl bym intensywnosc swiatla ktore wpada do pokoju poniewaz pzeswietlilo sie i prezetacja modeli wypada slabo. Lustro faktycznie dodalo pokojowi "charakteru" Aaa, i co to za plamy na suficie?
Napisano 29 Październik 200915 l Autor Kombinowałem, czytałem i osiągnąłem efekt zadowalający. (na krzesło proszę nie patrzeć) Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi. A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra). Próbowałem to zmienić. Ogólnie chodziło tu jeśli dobrze pamiętam to o parametr decay. Po naprawieniu niedoświetlenia napotkałem inne błędy, wkurzyłem się - usunąłem całe oświetlenie i zrobiłem od początku. btw. jak już to depth. kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogąJest to spowodowane tym, że mam ustawienia final gather na draft(słaba szczegółowość. Przyczyna oczywista) fajny kaloryferekDzięki Faktycznie, kaloryferek ładny.[/QuoTe]Tobie też dzięki Aaa, i co to za plamy na suficie? Poczytałem trochę o sampling radius(rozmiar pojedyńczych fotonów). Zwiększyłem w/w wartość i pozbyłem się plam. Dziękuję za pochwały i uwagi. Dzięki takim ludziom aż chce się dalej pracować ;)
Napisano 1 Listopad 200915 l Musisz dodać jakieś grube rolety albo zasłony na okno bo nikt nie uwierzy że ktoś mógłby używać tak naświetlonego przez okno monitora. W takim malutkim pokoiku to raczej trudno ustawić prawidłowo monitora.
Napisano 1 Listopad 200915 l Autor Mam rolety w pokoju, mam w planach je zrobić. Jeśli mi się uda, to może nawet firanę :>
Napisano 1 Listopad 200915 l modele ładne, ale czemu Panie nie doświetlasz directem żadnym ? Skoro używasz mr to czemu nie ma żadnego fotometryka w oknie ? Wszystko lewituje... zwłaszcza krzesło.
Napisano 11 Listopad 200915 l Autor Po krótkiej przerwie. Test tekstur. Borykam się z problemem - moja kanapa powinna mieć niebieski kolor, lecz po ponad godzinnej męczarni z tym kolorem odpuściłem sobie. Może zna ktoś jakiś sposób na to ? O niedopracowanych teksturach drewna na meblach wiem. Pozdrawiam
Napisano 12 Listopad 200915 l Przekombinowałeś sporo z ekspozycją obrazu, albo za dużo midtones'ów w Exposure Control albo za duża gamma.... Światło też kuleje i to sporo... Może staraj się iść trochę w tę stronę:
Napisano 12 Listopad 200915 l Ten ostatni obrazek dobry (coś widać). Ale ta kańciasta kanapa, straszy :(
Napisano 13 Listopad 200915 l Komputer(jednostka centralna) Wydaje mi sie troche za maly w porownaniu do reszty :) i brak kabli ani kotaktow (chyba ze to jakas nowa technologia bez kabelkow) :) ale idziesz w dobra strone :) Powodzenia :)
Napisano 14 Listopad 200915 l Autor Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia. kliknij, aby powiększyć Zostało mi jeszcze wiele. Między innymi: *krzesło(model + tekstura) *materiały(dzbanek, szklanki, książki) *książki(modele) *gitara(tekstura) *kaloryfer(tekstura, ale może zrobię go od nowa) *inne dodatki typu perfum, pudelka jakies, wiecej ksiazek co do kabli/kontaktów: kable zostały zrobione jeszcze przed "zadaszeniem" i innymi podstawowymi atrybutami pokoju. W takim kadrze są po prostu niewidoczne. Kontaktów w ogóle nie ma bo są pochowane za meblami. Dziękuję za wszystkie uwagi. Pozdrawiam Edytowane 14 Listopad 200915 l przez Kefir0
Napisano 15 Listopad 200915 l Jeśli chodzi o światło to chyba żartujesz. Oświetlenie i kadr - słabe. Kanapa wygląda jak z plastiku. Daj jej teksture skóry lub tkaniny. Ten kadr - schowałem sie przed mamą koło kaloryfera - jakoś do mnie nie przemawia. Już lepiej z perspektywy człowieka by to wyglądało. Wymodelwane wszystko jest fajnie. Tekstury takie sobie, tam z tyłu na ścianie to jest tapeta czy boazeria ? Ładuj dalej.
Napisano 15 Listopad 200915 l Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia. Rzekłbym raczej, oświetlenia brak. Zobacz jakieś tutki o oświetlaniu wnętrz i koniecznie popraw, bo cała twoja modelarska praca zostanie zmarnowana. Powodzenia.
Napisano 26 Listopad 200915 l Autor http://i46.tinypic.com/2laa44w.png http://i50.tinypic.com/28jxshz.png http://i46.tinypic.com/2gsefjb.png Krzesło WIP, o złym materiale klawiatury wiem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto