Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Przedstawiam swoją pierwszą w miarę dopracowaną(dopracowywaną ciągle) scenę. Z tyłu pokoju będzie lustro, które wyeksponuje cały rower treningowy. Wcześniej światło padało na podłogę. Podczas zmiany położenia "słońca" nie robiłem renderów testowych, gdy zorientowałem się w połowie renderingu to nie chciało mi się wyłączać. Później zmienię natężenie tego światła, żeby nie było tak jaskrawe. Do wymodelowania zostało jeszcze:

 

* Stół za kanapą

* Książki na meblach

* Plakaty na ścianie

* Drzwi

* Krzesło między drzwiami a stołem.

 

Modeluję w 3D Studio Max, renderuję w Mental Rayu

 

125qghv.jpg

Większe: http://i38.tinypic.com/fargc3.jpg

 

Czekam na uwagi.

Edytowane przez Kefir0
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

delf77:

 

lampy na suficie nie masz? :)

* Żyrandol

 

 

 

dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie

Jaka część ? Nie rozumiem, możesz zaznaczyć czy coś ?

 

zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta

 

Z tyłu pokoju będzie lustro

i

* Drzwi

 

 

 

dac77:

 

http://foto.ojej.pl/ojej/4/9/6/1/43_Zestaw_wypoczynkowy1.jpg oto moja kanapa(kolor niebieski). Po nałożeniu odpowiedniego materiału skóry IMO to to zdominowanie będzie ładnie wyglądało.

 

btw. dziwna zbieżność nicków ;)

Napisano

Zarówno światło jak i sam kadr w tej wersji prezentują się o wiele lepiej. To co mi się nie podoba, to nogi tego krzesła, jakieś takie dziwne mi się wydają (jakby gubiły lekko proporcje). Do tego gdzie są "kółka"? - bo ich nie widzę. Ale ogólnie cała praca się fajnie zapowiada, tak więc życzę powodzenia :)

Napisano

Update:

 

2u8i9g1.jpg

 

231gsn.jpg

 

Niepokoi mnie tylko to, że w niektórych miejscach jest bardzo ciemno(koło lustra). Kombinowałem z różnymi opcjami. Jakie ustawienie odpowiada za to ?

Napisano

Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi.

A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra).

 

PZDR

Napisano

Faktycznie, kaloryferek ładny. Na Twoim miejscu zmniejszyl bym intensywnosc swiatla ktore wpada do pokoju poniewaz pzeswietlilo sie i prezetacja modeli wypada slabo.

 

Lustro faktycznie dodalo pokojowi "charakteru"

 

Aaa, i co to za plamy na suficie?

Napisano

Kombinowałem, czytałem i osiągnąłem efekt zadowalający.

 

(na krzesło proszę nie patrzeć)

6iwtue.jpg

350ouih.jpg

Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi.

A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra).

Próbowałem to zmienić. Ogólnie chodziło tu jeśli dobrze pamiętam to o parametr decay. Po naprawieniu niedoświetlenia napotkałem inne błędy, wkurzyłem się - usunąłem całe oświetlenie i zrobiłem od początku.

btw. jak już to depth.

 

kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogą
Jest to spowodowane tym, że mam ustawienia final gather na draft(słaba szczegółowość. Przyczyna oczywista)

 

fajny kaloryferek
Dzięki

 

Faktycznie, kaloryferek ładny.[/QuoTe]Tobie też dzięki

 

Aaa, i co to za plamy na suficie?
Poczytałem trochę o sampling radius(rozmiar pojedyńczych fotonów). Zwiększyłem w/w wartość i pozbyłem się plam.

 

Dziękuję za pochwały i uwagi. Dzięki takim ludziom aż chce się dalej pracować ;)

Napisano

Musisz dodać jakieś grube rolety albo zasłony na okno bo nikt nie uwierzy że ktoś mógłby używać tak naświetlonego przez okno monitora. W takim malutkim pokoiku to raczej trudno ustawić prawidłowo monitora.

Napisano

modele ładne, ale czemu Panie nie doświetlasz directem żadnym ?

Skoro używasz mr to czemu nie ma żadnego fotometryka w oknie ? Wszystko lewituje... zwłaszcza krzesło.

Napisano

689b1j.jpg

 

Po krótkiej przerwie. Test tekstur. Borykam się z problemem - moja kanapa powinna mieć niebieski kolor, lecz po ponad godzinnej męczarni z tym kolorem odpuściłem sobie. Może zna ktoś jakiś sposób na to ?

 

O niedopracowanych teksturach drewna na meblach wiem.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Przekombinowałeś sporo z ekspozycją obrazu, albo za dużo midtones'ów w Exposure Control albo za duża gamma....

Światło też kuleje i to sporo...

Może staraj się iść trochę w tę stronę:

 

pop.jpg

  • Confused 1
Napisano

Komputer(jednostka centralna) Wydaje mi sie troche za maly w porownaniu do reszty :) i brak kabli ani kotaktow (chyba ze to jakas nowa technologia bez kabelkow) :) ale idziesz w dobra strone :) Powodzenia :)

Napisano (edytowane)

Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia.

 

xpwjt0.jpg

kliknij, aby powiększyć

 

Zostało mi jeszcze wiele. Między innymi:

*krzesło(model + tekstura)

*materiały(dzbanek, szklanki, książki)

*książki(modele)

*gitara(tekstura)

*kaloryfer(tekstura, ale może zrobię go od nowa)

*inne dodatki typu perfum, pudelka jakies, wiecej ksiazek

 

co do kabli/kontaktów: kable zostały zrobione jeszcze przed "zadaszeniem" i innymi podstawowymi atrybutami pokoju. W takim kadrze są po prostu niewidoczne. Kontaktów w ogóle nie ma bo są pochowane za meblami.

 

Dziękuję za wszystkie uwagi.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kefir0
Napisano

Jeśli chodzi o światło to chyba żartujesz. Oświetlenie i kadr - słabe. Kanapa wygląda jak z plastiku. Daj jej teksture skóry lub tkaniny. Ten kadr - schowałem sie przed mamą koło kaloryfera - jakoś do mnie nie przemawia. Już lepiej z perspektywy człowieka by to wyglądało. Wymodelwane wszystko jest fajnie. Tekstury takie sobie, tam z tyłu na ścianie to jest tapeta czy boazeria ? Ładuj dalej.

Napisano
Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia.

 

 

Rzekłbym raczej, oświetlenia brak. Zobacz jakieś tutki o oświetlaniu wnętrz i koniecznie popraw, bo cała twoja modelarska praca zostanie zmarnowana. Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności