Kefir0 Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 (edytowane) Witam. Przedstawiam swoją pierwszą w miarę dopracowaną(dopracowywaną ciągle) scenę. Z tyłu pokoju będzie lustro, które wyeksponuje cały rower treningowy. Wcześniej światło padało na podłogę. Podczas zmiany położenia "słońca" nie robiłem renderów testowych, gdy zorientowałem się w połowie renderingu to nie chciało mi się wyłączać. Później zmienię natężenie tego światła, żeby nie było tak jaskrawe. Do wymodelowania zostało jeszcze: * Stół za kanapą * Książki na meblach * Plakaty na ścianie * Drzwi * Krzesło między drzwiami a stołem. Modeluję w 3D Studio Max, renderuję w Mental Rayu Większe: http://i38.tinypic.com/fargc3.jpg Czekam na uwagi. Edytowane 14 Listopad 2009 przez Kefir0
delf77 Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 lampy na suficie nie masz? :) dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta
dac77 Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Kanapa zdominowała pokoik. Mam taką samą gównianą lampkę na biurku.
Kefir0 Napisano 23 Październik 2009 Autor Napisano 23 Październik 2009 delf77: lampy na suficie nie masz? :) * Żyrandol dziwna ta pochylona dolna czesc w szafie Jaka część ? Nie rozumiem, możesz zaznaczyć czy coś ? zmienilbys kadr bo LG ( lewa gora ) pusta Z tyłu pokoju będzie lustro i * Drzwi dac77: http://foto.ojej.pl/ojej/4/9/6/1/43_Zestaw_wypoczynkowy1.jpg oto moja kanapa(kolor niebieski). Po nałożeniu odpowiedniego materiału skóry IMO to to zdominowanie będzie ładnie wyglądało. btw. dziwna zbieżność nicków ;)
Kefir0 Napisano 24 Październik 2009 Autor Napisano 24 Październik 2009 Update: dorobiony żyrandol, wymodelowane krzesło, poprawione światło(nie finalnie) i lekko zmieniony kadr
Araiel Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 Zarówno światło jak i sam kadr w tej wersji prezentują się o wiele lepiej. To co mi się nie podoba, to nogi tego krzesła, jakieś takie dziwne mi się wydają (jakby gubiły lekko proporcje). Do tego gdzie są "kółka"? - bo ich nie widzę. Ale ogólnie cała praca się fajnie zapowiada, tak więc życzę powodzenia :)
Ex3 Napisano 25 Październik 2009 Napisano 25 Październik 2009 Ktoś tu chyba musi o smooth groupach poczytać.
Kefir0 Napisano 25 Październik 2009 Autor Napisano 25 Październik 2009 Chodzi o brzydki noise na krześle ? Zamierzam je zrobić od nowa. Wiem co to smoothing groups.
Kefir0 Napisano 28 Październik 2009 Autor Napisano 28 Październik 2009 Update: Niepokoi mnie tylko to, że w niektórych miejscach jest bardzo ciemno(koło lustra). Kombinowałem z różnymi opcjami. Jakie ustawienie odpowiada za to ?
mkeruj Napisano 28 Październik 2009 Napisano 28 Październik 2009 Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi. A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra). PZDR
ptfromscr Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogą. fajny kaloryferek XD czekam na upy. pozdro
Haiti Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Faktycznie, kaloryferek ładny. Na Twoim miejscu zmniejszyl bym intensywnosc swiatla ktore wpada do pokoju poniewaz pzeswietlilo sie i prezetacja modeli wypada slabo. Lustro faktycznie dodalo pokojowi "charakteru" Aaa, i co to za plamy na suficie?
Kefir0 Napisano 29 Październik 2009 Autor Napisano 29 Październik 2009 Kombinowałem, czytałem i osiągnąłem efekt zadowalający. (na krzesło proszę nie patrzeć) Może być ciemno, bo światło już tam nie dochodzi. A możesz mieć za mało odbić w lustrze - zwiększ o 1 parametr Max deepth (zarówno pod F10 jak i w materiale lustra). Próbowałem to zmienić. Ogólnie chodziło tu jeśli dobrze pamiętam to o parametr decay. Po naprawieniu niedoświetlenia napotkałem inne błędy, wkurzyłem się - usunąłem całe oświetlenie i zrobiłem od początku. btw. jak już to depth. kanapa na 2gim ujęciu jakby nie stykała się z podłogąJest to spowodowane tym, że mam ustawienia final gather na draft(słaba szczegółowość. Przyczyna oczywista) fajny kaloryferekDzięki Faktycznie, kaloryferek ładny.[/QuoTe]Tobie też dzięki Aaa, i co to za plamy na suficie? Poczytałem trochę o sampling radius(rozmiar pojedyńczych fotonów). Zwiększyłem w/w wartość i pozbyłem się plam. Dziękuję za pochwały i uwagi. Dzięki takim ludziom aż chce się dalej pracować ;)
dac77 Napisano 1 Listopad 2009 Napisano 1 Listopad 2009 Musisz dodać jakieś grube rolety albo zasłony na okno bo nikt nie uwierzy że ktoś mógłby używać tak naświetlonego przez okno monitora. W takim malutkim pokoiku to raczej trudno ustawić prawidłowo monitora.
Kefir0 Napisano 1 Listopad 2009 Autor Napisano 1 Listopad 2009 Mam rolety w pokoju, mam w planach je zrobić. Jeśli mi się uda, to może nawet firanę :>
gientekwl Napisano 1 Listopad 2009 Napisano 1 Listopad 2009 modele ładne, ale czemu Panie nie doświetlasz directem żadnym ? Skoro używasz mr to czemu nie ma żadnego fotometryka w oknie ? Wszystko lewituje... zwłaszcza krzesło.
Kefir0 Napisano 11 Listopad 2009 Autor Napisano 11 Listopad 2009 Po krótkiej przerwie. Test tekstur. Borykam się z problemem - moja kanapa powinna mieć niebieski kolor, lecz po ponad godzinnej męczarni z tym kolorem odpuściłem sobie. Może zna ktoś jakiś sposób na to ? O niedopracowanych teksturach drewna na meblach wiem. Pozdrawiam
_Orion_ Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Dlaczego to wszystko takie za mgłą jest pokazane?
gientekwl Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Przekombinowałeś sporo z ekspozycją obrazu, albo za dużo midtones'ów w Exposure Control albo za duża gamma.... Światło też kuleje i to sporo... Może staraj się iść trochę w tę stronę: 1
_Orion_ Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Ten ostatni obrazek dobry (coś widać). Ale ta kańciasta kanapa, straszy :(
aknochaco Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Komputer(jednostka centralna) Wydaje mi sie troche za maly w porownaniu do reszty :) i brak kabli ani kotaktow (chyba ze to jakas nowa technologia bez kabelkow) :) ale idziesz w dobra strone :) Powodzenia :)
Kefir0 Napisano 14 Listopad 2009 Autor Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia. kliknij, aby powiększyć Zostało mi jeszcze wiele. Między innymi: *krzesło(model + tekstura) *materiały(dzbanek, szklanki, książki) *książki(modele) *gitara(tekstura) *kaloryfer(tekstura, ale może zrobię go od nowa) *inne dodatki typu perfum, pudelka jakies, wiecej ksiazek co do kabli/kontaktów: kable zostały zrobione jeszcze przed "zadaszeniem" i innymi podstawowymi atrybutami pokoju. W takim kadrze są po prostu niewidoczne. Kontaktów w ogóle nie ma bo są pochowane za meblami. Dziękuję za wszystkie uwagi. Pozdrawiam Edytowane 14 Listopad 2009 przez Kefir0
jahred6 Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 Jeśli chodzi o światło to chyba żartujesz. Oświetlenie i kadr - słabe. Kanapa wygląda jak z plastiku. Daj jej teksture skóry lub tkaniny. Ten kadr - schowałem sie przed mamą koło kaloryfera - jakoś do mnie nie przemawia. Już lepiej z perspektywy człowieka by to wyglądało. Wymodelwane wszystko jest fajnie. Tekstury takie sobie, tam z tyłu na ścianie to jest tapeta czy boazeria ? Ładuj dalej.
adam_m Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 Uzyskałem efekt zadawalający. Tak już chyba zostanie w kwestii oświetlenia. Rzekłbym raczej, oświetlenia brak. Zobacz jakieś tutki o oświetlaniu wnętrz i koniecznie popraw, bo cała twoja modelarska praca zostanie zmarnowana. Powodzenia.
Kefir0 Napisano 26 Listopad 2009 Autor Napisano 26 Listopad 2009 http://i46.tinypic.com/2laa44w.png http://i50.tinypic.com/28jxshz.png http://i46.tinypic.com/2gsefjb.png Krzesło WIP, o złym materiale klawiatury wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się